millainen auto on 405?

mirjani

Hei pösöihmiset!
Millanen auto on 405 farkkupösö vm. -94? Ajettavuus, viat, kulutus jne.
Olisin tämmöistä autoa ostamassa, joten kaikki tieto on tervetullutta (ei oo jostain syystä ikinä ollut autona pösöä)

Kiitos asiallisista vastauksista!

5

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 405.

röttelö!

• ainakin ollut

mallin todellinen tyyppivika-riesa.
      Tarkista.

• ........,

kyllähän se on pelleilleen ikäluokkansa parhaita ja ajolleen, mulla 2 auton 1.8 farkku ja on toiminut hyvin, alle 10 litraa on ollu sekalainen ajo nyt talvella, matka-ajossa 6-7.5 l/100 km.Turhaan pelotellaan vioilla ja taka-akselilla. tulee mittariin 300000 km omassa pösössä. Ennen pösöä mulla oli -94 e carina, se oli huono ajettava ja syöläs niin bensan kuin öljyn, ruosteen alkuja oli carinassa jo niin paljon, että pösöön päädyin. Ja onhan siinä ajo-ominaisuudet ja kyyti eri luokkaa kuin entisessä kolisevassa carinassa.Ainahan ton ikäisiin autoihin jotain vikaa tulee olipa merkki mikä tahansa.Varaosiahan saa kaupasta mutta ne peltihommat tulee hintoihin.

• XUD9TE

Niinkuin huomaat, Niin monta mieltä kuin on miestäkin. Minun mielestäni 405 on yhtä hyvä kuin mikä muu pösö. Tään ikäisessä autossa voi olla vikoja, mutta kori kestää. Mulla 1995 pösönen eikä ruosteesta oo pelkoakaan.
      Nyt varmaan joku tojohörhö on eri mieltä vaikka on saanut omasta Yariksesta tehtaan takaisunkutsu ruostumisen ja palovaaran takia.

Jos voisit antaa jotain tietoo mikä kone ja millä polttoainejärjestelmällä.

• 5 vuotta farkulla

Ite ajelin 405 SRi farmarilla, kilometrit 280 - 330tkm, auton ollessa 14 - 19 vuoden ikäinen.

Tuohan oli kallein varusteluversio farmarista. Ajettavuus ainakin kyseisessä yksilössä/mallissa oli erinomainen.

Vikaa, tuon ikäisessä autossa tietysti on aina jossakin, mutta itse en ihan pikkunippelien vikaantumisesta jaksanut välittää. Tekniikka sinänsä oli hyvinkin toimivaa. Jos muistelen mitä vikaa vuosien varrella autossa oli niin sytytyspuolan hajoileminen taisi olla se mikä tuli useimmiten vastaan. Pakoputkeen joutui vaihtamaan muutaman pätkän tuossa ajassa... Joko en muista tai sitten tuo auto oli kohtuullisen ongelmaton. Auton tultua 19 vuoden ikään, sitä ei muuten ollut hitsattu mistään, uskomattoman vahvapeltisiä autoja.

Kulutus on niin kiinni moottorista, joten parhaiten siitä saa kuvaa autotalli.com autoarkistosta jossa on jonkinlaiset perustiedot lähes kaikista Suomessa myydyistä autoista.

Sen verran sanon, tämä taitaa kyllä päteä kaikkiin vanhoihin autoihin, että jos ei itse osaa tehdä mitään korjaustoimenpiteitä... kannattaa säästää hieman ja ostaa uudempi auto.

Nuo ovat, kuten muutkin ranskalaiset, mainettaan parempia autoja ja sen vuoksi on tarjolla paljon autoa pienellä rahalla. Päätös on kyllä ostajan tehtävä itse.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6013
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2823
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe