Kuinka moni on tyttärestään ja pojastaan toivonut siivoojaa?? "VOI, teidän tytär sai L:n paperit, varma siivoojan ura edessä"
UNELMIEN SIIVOUSTYÖ!
21
1511
Vastaukset
- homma kun homma
Minä olen tehnyt siivouksia keikkatyönä, vaikka olen todellakin ylikoulutettu siihen hommaan.
Joskus vaan on tehtävä sitä tytä mitä saa,
ei L:N paperit automaattisesti takaa mitään
ylemmän johtoportaan työpaikkaa.- mikaela66
Yleensä siivoustyötä tekee ylikoulutettu opiskelujensa lomassa tai just ja just suomenkielentaitoinen somali.
- pienin on jo
vuoden ikäisestä ollut kiinnostunut siivouksesta. Mietin jopa viledan lasten siivousvaunujen hankkimista hänelle, kun moppaamisesta ei tunnu tulevan loppua.
Ihan hyvin voisi nuorimmasta tulla siivooja, keskimmäisestä vaikkapa insinööri ja vanhimmasta malli.
Pääasia on, että tekevät työtä ja elättävät itse itsensä ja ovat onnellisia.
Rahasta ei ole puutetta jos sitä suree. Siellä on tulossa perintöä mökkitontteina ja vesialueina puolella miljoonalla ja muutaman kymmenen vuoden päästä summa on varmaan moninkertainen. Että omasta eläkkeestä ei kannata olla huolissaan. - jaapasjoo
on toivonut lääkäriä, mutta onneksi meni siivoomaan.
- ....
Ihan hyvin lapseni voisi olla aikuisena siivoaja,JOS sillä työllä elättää itsensä.Täällä missä asun,ei välttämättä ole sellaiseen mahdollisuutta.Mutta nuorethan kulkee,voipi asua ja tehdä työtä muuallakin kuin kotipaikkakunnalla.
- nimessä...
.... kirjoitti:
Ihan hyvin lapseni voisi olla aikuisena siivoaja,JOS sillä työllä elättää itsensä.Täällä missä asun,ei välttämättä ole sellaiseen mahdollisuutta.Mutta nuorethan kulkee,voipi asua ja tehdä työtä muuallakin kuin kotipaikkakunnalla.
Minä ikäni siivonneena, olen sanonut lapselleni ettei koskaan mene siivoamaan. Raskas paskanen työ ja surkea palkka, jolla ei nykyainkana elä. Onneksi on hyvä koulussa. joten varmaan muutakin kunnon työtä saa aikanaan.Kunnon työllä tarkoitan työtä jolla elää, eikä ole fyysisesti raskasta ja likaista.
- Hyvä kommentti!
Olaan YLPEITÄ ja OMANARVONTUNTOISIA PUHDISTUSALAN AMMATTILAISIA, JOTKA KATSOVAT alentuvasti niihin jotka eivät ymmärrä tätä ARVOKASTA työtä mitä teemme!!!!
- Todella!!!!!
Hyvä kommentti! kirjoitti:
Olaan YLPEITÄ ja OMANARVONTUNTOISIA PUHDISTUSALAN AMMATTILAISIA, JOTKA KATSOVAT alentuvasti niihin jotka eivät ymmärrä tätä ARVOKASTA työtä mitä teemme!!!!
Ylpeä ammatistaan!! NIM: Ylpeä ja onnellinen ammaTINVALINNASTAAN!!!!
- sillä,
siivous ja puhdistus alaa pidetään jotenkin "ala-arvoisena", palkkauksessahan sen jo näkee, sillä pidetäänhän me huolta ihmisten terveydestä, viihtyisyydestä, rakennuksen materiaaleista, sisäilman laadusta, mahdollistetaan yrityksen ydintoiminnan pyörittämisen ym. ym. ...Olemme vastuussa niin monesta asiasta !
- OLI ASIAA!!!!
ON totta, että siivoustyö on aliarvostettua..Miten ihmeessä tätä ARVOKASTA työtä saisi nostettua ja palkkoja nostettua väh. 2000€
- HELVETTI
OLI ASIAA!!!! kirjoitti:
ON totta, että siivoustyö on aliarvostettua..Miten ihmeessä tätä ARVOKASTA työtä saisi nostettua ja palkkoja nostettua väh. 2000€
olen samaa mieltä!!! Olemme vastuussa niin monesta asiasta ja palkka on ihaaaaaaaaaaaaaaaaaaan peeeeeeeeeeeeeeeeestä11111111111111111111
- KAPINAAN!!!!
HELVETTI kirjoitti:
olen samaa mieltä!!! Olemme vastuussa niin monesta asiasta ja palkka on ihaaaaaaaaaaaaaaaaaaan peeeeeeeeeeeeeeeeestä11111111111111111111
HYVÄSTÄ TYÖSTÄ ARVOISENSA PALKKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- AJANTASALLE!!!!!!!!!!!!!!!!!
HELVETTI kirjoitti:
Tästä nousuun!!!!
- SItä
usei toivoo pojalleen parempaa ammattia kuin itsellään, kiinteistönhuoltaja (äiti siivoojana samassa firmassa)
- kukaan toivoo
ja tuskinpa monikaan haluaa sille alalle,mutta elämässä kaikki ei aina mene niinkuin suunnittelee.
- Tämä puhdistuspalveluala
ala on semmoinen että tänne ajaudutaan ja on pakko kun ei muuta keksi???
- ennakkoluulot roskiin
Kyllä minä olen aina halunnut tälle alalle, paljon vastustusta kyllä sain, "älä, se on niin rankkaa". Mutta nyt opiskelen parhaimmillaan toimitilahuoltajaksi ja myöhemmin jatkan laitoshuoltajaksi. Olen vakuuttunut että olen löytänyt itselleni oikean ammatin, viihdyn tässä työssä ja arvostan tätä! Palkka tulee vielä muuttumaan. 7e/h en edes suostu menemään, kesätyöpaikassanikin palkka on 10e/h.
Ei minusta olisi hassumpaa että poikani haluaisi opiskella laitoshuoltajaksi, rehellistä, hyvää, arvokasta työtä, eikä nykyisin työmenetelmin edes liian raskastakaan! Jos siivoaa ilman koulutusta tekee paljon "turhaa" työtä, eikä tiedä, että "helpommallakin" pääsee ja puhdasta tulee! :)
- Unelmaaaa
Joo sukujuhlissa on vähän hienoa kertoa opiskelevansa laitoshuoltajaksi kun vierellä serkku kehuu insinööri opintojansa...Miksi tunnen olevani jotenkin "huonompi"???
- asenne ratkaisee...
Siivous on tärkeää - ajattele miltä maailma näyttäis ilman meitä - hukkuisi roskaan ja paskaan. "Kuka muu nostaa kissan hännän, kuin kissa itse?" Arvosta itseäsi - jätä se "vain" sana pois - kerro rinta rottingilla - Opiskelen laitoshuoltaksi. Minä laittaisin kaikki insinöörit ja arkkitehdit siivoomaan - siis pakollinen osio opiskelussa - ennenkuin pääsisivät suunnittelemaan niitä "luomuksiaan". Minen arkkihehdin ja insinöörin luomukset on niin hemmetin vaikeita jopa mahdottomia siivota!!!
Toivottavasti sinusta tulee ammattitaitoinen työntekijä - ja osaa nostaa ammatin arvostusta!
Jos joku suunnittelee säästämistä siivouksessa, minä kysyn,"Kuinka monta prosenttia siivouskulut on teidän bruttotuloista?" - vastaus joko tulee - tai pienellä viiveellä - tai sitä ei edes kukaan tiedä!
Sairaalat, kaupat olisi hyvin äkkiä joko suljettuja, tai "kaaoksessa"
Itse olin 30 vuotta yrittäjä - ja elämänmuutoksen toi tietysti tuo "ihmissuhde-konkurssi" - Paikkakunta ei juuri muuta työtä tarjonnut - vaikka oli talouden noususuhdanne - koulutustani vastaavia työpaikkoja ei näillä seuduilla ole ja sitäpaitsi olin opiskellut kuusikymmen ja seitsemänkymmen lukujen taitteessa - ja työni miehen tai yhteisessä yrityksessä ei ollut koulustani vastaava työtä.
Tullessani takaisin "työmarkkinoille" - olin 52- vuotias - en ollut ollut palkka työssä - työnantajan/ palkanmaksaja kylläkin.
Halusin työtä - "mitä vain" - toinen vaihtoehto olisi ollut tietysti työttömyys, mutta se ei "sovi minulle"
En edes käynyt työvoimatoimissa - heidän nettisivuillaan kylläkin, ja aloitin työn hakemisen.
Nyt olen tehnyt siivoustöitä viisi vuotta - siinä sivussa olen opiskellut toimitilahuoltajaksi työn ohessa ja opiskelu jatkuu. Opiskelu oli rankkaa vain takapuolelle - en ole tottunut istumaan - todistuksen numerot oli kaikki vitosia - vain yksi nelonen oli "eksynyt" joukkoon!
Mielenkiintoisinta on ollut työ - uudet siivousmenetelmät ja materiaalit - ja ne työkohteet / työpaikat, joissa olen päässyt työskentelemään: hotelliravintolasiivouksesta - leikkaussaliin - kaikea siitä väliltä, mitä kuvitella saattaa - työnantajia on ollut vain kaksi. Tosin vanhakaan tieto ei ollut "rasitteena" - uutta olen oppinut joka päivä!
Työni on ollut päivätyötä - enimmäkseen asiakkaiden keskellä - siihen kuuluu paljon harjottelijoiden ja opiskelijoiden opastusta - saan työssäni arvostusta - paljon positiivista palutetta. Työ ei minusta ole rankkaa - jos on normaali kuntoinen - vaativaa kylläkin, entinen työni oli paljon likaisempaa, rankempaa ja huonosti- tai lähes yhtä huonosti palkattua.
Nyt on "siisti sisätyö" - työaika ja vuosiloma - lomaltapaluurahat - on viisipäiväinen työviikko ja palkka maksetaan ajallaan. Työnantaja kysyy: "Viihdynkö työssäni?" Minä viihdyn työssäni! En tarvitse huolehtia muusta kuin työstäni - ja että se on tehty hyvin!
- nautin käsillä tekemisestä - ja työn jäljen näkee heti - voin ylpeänä kertoa, kenelle tahansa - Minä olen työssä täällä - - $$$
asenne ratkaisee... kirjoitti:
Siivous on tärkeää - ajattele miltä maailma näyttäis ilman meitä - hukkuisi roskaan ja paskaan. "Kuka muu nostaa kissan hännän, kuin kissa itse?" Arvosta itseäsi - jätä se "vain" sana pois - kerro rinta rottingilla - Opiskelen laitoshuoltaksi. Minä laittaisin kaikki insinöörit ja arkkitehdit siivoomaan - siis pakollinen osio opiskelussa - ennenkuin pääsisivät suunnittelemaan niitä "luomuksiaan". Minen arkkihehdin ja insinöörin luomukset on niin hemmetin vaikeita jopa mahdottomia siivota!!!
Toivottavasti sinusta tulee ammattitaitoinen työntekijä - ja osaa nostaa ammatin arvostusta!
Jos joku suunnittelee säästämistä siivouksessa, minä kysyn,"Kuinka monta prosenttia siivouskulut on teidän bruttotuloista?" - vastaus joko tulee - tai pienellä viiveellä - tai sitä ei edes kukaan tiedä!
Itse olin 30 vuotta yrittäjä - ja elämänmuutoksen toi tietysti tuo "ihmissuhde-konkurssi" - Paikkakunta ei juuri muuta työtä tarjonnut - vaikka oli talouden noususuhdanne - koulutustani vastaavia työpaikkoja ei näillä seuduilla ole ja sitäpaitsi olin opiskellut kuusikymmen ja seitsemänkymmen lukujen taitteessa - ja työni miehen tai yhteisessä yrityksessä ei ollut koulustani vastaava työtä.
Tullessani takaisin "työmarkkinoille" - olin 52- vuotias - en ollut ollut palkka työssä - työnantajan/ palkanmaksaja kylläkin.
Halusin työtä - "mitä vain" - toinen vaihtoehto olisi ollut tietysti työttömyys, mutta se ei "sovi minulle"
En edes käynyt työvoimatoimissa - heidän nettisivuillaan kylläkin, ja aloitin työn hakemisen.
Nyt olen tehnyt siivoustöitä viisi vuotta - siinä sivussa olen opiskellut toimitilahuoltajaksi työn ohessa ja opiskelu jatkuu. Opiskelu oli rankkaa vain takapuolelle - en ole tottunut istumaan - todistuksen numerot oli kaikki vitosia - vain yksi nelonen oli "eksynyt" joukkoon!
Mielenkiintoisinta on ollut työ - uudet siivousmenetelmät ja materiaalit - ja ne työkohteet / työpaikat, joissa olen päässyt työskentelemään: hotelliravintolasiivouksesta - leikkaussaliin - kaikea siitä väliltä, mitä kuvitella saattaa - työnantajia on ollut vain kaksi. Tosin vanhakaan tieto ei ollut "rasitteena" - uutta olen oppinut joka päivä!
Työni on ollut päivätyötä - enimmäkseen asiakkaiden keskellä - siihen kuuluu paljon harjottelijoiden ja opiskelijoiden opastusta - saan työssäni arvostusta - paljon positiivista palutetta. Työ ei minusta ole rankkaa - jos on normaali kuntoinen - vaativaa kylläkin, entinen työni oli paljon likaisempaa, rankempaa ja huonosti- tai lähes yhtä huonosti palkattua.
Nyt on "siisti sisätyö" - työaika ja vuosiloma - lomaltapaluurahat - on viisipäiväinen työviikko ja palkka maksetaan ajallaan. Työnantaja kysyy: "Viihdynkö työssäni?" Minä viihdyn työssäni! En tarvitse huolehtia muusta kuin työstäni - ja että se on tehty hyvin!
- nautin käsillä tekemisestä - ja työn jäljen näkee heti - voin ylpeänä kertoa, kenelle tahansa - Minä olen työssä täällä -Hienoa!!!
- Emmentaali
asenne ratkaisee... kirjoitti:
- nautin käsillä tekemisestä - ja työn jäljen näkee heti - voin ylpeänä kertoa, kenelle tahansa - Minä olen työssä täällä -Olipa hyvä kirjoitus! Sinunlaisia tarvitaan siivousalalle lisää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760