Äidit on semmosia, että kaikkensahan ne lasten eteen yrittää tehdä.
Juttelin äsken puhelimes Hesassa asuvan pojan kanssa ja sielä päässä on pikkasen kiiruita ja ongelmia ja kuvaukset pukkaa päälle.
Meikäläinen sitten siihen, että elähän huoli, armas poika, äiteemuori yrittää auttaa.
Poika siihen nauramaan ja sanomaan, että jaah, mites sä sen muka järjestäisit....
Minä siihen sitten, että valtaisilla suhteilla, johon poika olisi jotakin virkannut, vaan ei kyennyt, kun nauruäännähdykset pursus huulten välistä ulos, kuulin sen selvästi.
Jahhas ja asiaan, ettei tule vilu :)
Onks kellään itsellä tai tutulla ajelehtimas tai onko joku nähnyt jossakin pusikon takana Puoliksi lahonnutta merisoutuvenettä? Siis semmosta, joka ei edes vetten päällä enää kelluskele, ei vaikka napolla avittais vettä veneestä mereen.
Siis laho vene, joka kuitenkin jollakin tavalla on koossa ja veneen näköinen?
Semmosta tarvittaisiin. Niin ja pikkasen kiiruskin olis.
Helsingistä tai ihan siitä lähiympäristöstä.
Outo kysymys, ehkä. Mut mun mielestä ei yhtään outo, tämmösiä outouksia kuulen melkein joka viikko, kun poika kertoilee, mitä etsiskelevät.
Yhden viimeviikkoisen mainitakseni, niin he olivat tilanneet maahantuojalta Mustia kuolleita Rottia.
Käykös täs taas niin, että mun alotus ei saa väkeä kirjuuttelemaan. Tulee ihan tunne, että oon huono aloitusten tekijä :)
Kaikesta huolimatta hyvää perjanati-iltaa. Vai onko nyt jo yö?
Kyllä nyt pukkas outo alotus :)
28
940
Vastaukset
- vuosaarelainen
mut ei venettä...olis kyl tuol kaukana pohjoisessa ja paksun lumen alla.
Rekvisiittaa sekin.
Itse olen miettinyt,mistä saisi yhden vanhan oikein kuluneen näköisen hirren?
Sellaisen harmaan,paljon vuosia nähneen,jossa olis kuluneet oksan kohdat näkösällä.
Ehkä se onnistuu vielä kesään mennessä..- Heikunkeikku
..hirrellä tekisit? Ihan uteliaisuuttani kyselen.
Mulla on saaressa tehty iankaikkisen vanhoista hirsistä pöytä. Ne on käsin vuoltu. Harmi vaan, kun rupee olemaan jo niin huonossa kunnossa. Ehkä se ens kesän vielä menee, mutta pakko kait sitten laittaa pois.
Yhteen hirteen on kaiverrettu vuosiluku, mutta en nyt muista sitä tarkkaan. Ennen 1900 se oli.
Muutama hirsi on alkanut toisesta päästä lahoamaan.
En tiedä voisko sitä mitenkään enää käsitellä, eipä kait. - vuosaarelainen
Heikunkeikku kirjoitti:
..hirrellä tekisit? Ihan uteliaisuuttani kyselen.
Mulla on saaressa tehty iankaikkisen vanhoista hirsistä pöytä. Ne on käsin vuoltu. Harmi vaan, kun rupee olemaan jo niin huonossa kunnossa. Ehkä se ens kesän vielä menee, mutta pakko kait sitten laittaa pois.
Yhteen hirteen on kaiverrettu vuosiluku, mutta en nyt muista sitä tarkkaan. Ennen 1900 se oli.
Muutama hirsi on alkanut toisesta päästä lahoamaan.
En tiedä voisko sitä mitenkään enää käsitellä, eipä kait.Mökille tuvan kattoon,ja saisi niitä olla kaksikin,tai sitten sen vois halkaista.
Yhdellä ystävälläni on ja se on huisin hyvän näköinen.
Luulen löytäväni sen mökkipaikkakunnaltani,siellä on paljon vanhoja latoja ja rakennuksia,rohkeasti vaan pihan perälle kysymään...
Samalla voi törmätä johonkin peräkammarin poikaan :-)) - Heikunkeikku
vuosaarelainen kirjoitti:
Mökille tuvan kattoon,ja saisi niitä olla kaksikin,tai sitten sen vois halkaista.
Yhdellä ystävälläni on ja se on huisin hyvän näköinen.
Luulen löytäväni sen mökkipaikkakunnaltani,siellä on paljon vanhoja latoja ja rakennuksia,rohkeasti vaan pihan perälle kysymään...
Samalla voi törmätä johonkin peräkammarin poikaan :-))...että semmonen vois olla tosi kivan näkönen. Kun on sopiva katto, mihin sen tällää.
Eiköhän semmonen löydy, kun oikein urakalla alat etsimään.
Saatat löytää samalla useammankin peräkammarin pojan, niin on varaa valita :) - vai löysitkö jo?
kelpaako heinäladon hirsi?
Minulla on niita ihan nokko. Saisit koko ladon jos on tarvetta ja maksat tarpeeksi vanhasta rojusta. Purku, rahti ja hongan tunnearvo. - vuosaarelainen
vai löysitkö jo? kirjoitti:
kelpaako heinäladon hirsi?
Minulla on niita ihan nokko. Saisit koko ladon jos on tarvetta ja maksat tarpeeksi vanhasta rojusta. Purku, rahti ja hongan tunnearvo.iltapäivällä asiaan........nyt on kiire,missäpäin muuten,ja tuleeko mies mukaan...:-D ?? siis tää peräkammarinpoika? vaikka laittamaan?
- vastailemaan....
Omituinen höpöttäjä.
Et kai käy ylikierroksilla?- Heikunkeikku
..innostuit. Kovasti sormesi haeskeli kirjaimia ja tälläsit rivihin.
Ja et usko, miten monasti oon kiitellyt sitä onnea, kun omituiseksi oon saanut syntyä.
Ei tartte edes yrittää massojen mukana virtailla.
En ole ylikierroksella. Kierteellä silloin tällöin, kun teen voimisteluliikkeitä. Nyt en tee.
- kun ostettiin
kesämökki.
Se kuitenkin kuljetettiin lähimpään juhannuskokkoon, ajat sitten.
Harmaantuneita heinäseipäitä on, vaikka lehmät söis.
Yö lienee, jo alkava aamuyö.- vuosaarelainen
Älä ihmeessä vie niitä heinäseipäitä vaan kokkoon,nehän on nykyisin haluttua tavaraa!
Jopa itse olen suunnitellut aitaa sellaisista ja miettinyt mistä sais... - oli prinsessa
Armaada.
..... - se aina
vuosaarelainen kirjoitti:
Älä ihmeessä vie niitä heinäseipäitä vaan kokkoon,nehän on nykyisin haluttua tavaraa!
Jopa itse olen suunnitellut aitaa sellaisista ja miettinyt mistä sais...on, toisen roska, toisen aarre, arvaamaton.
Kunpa sen näkevän silmän aina voisi kiillottaa, parhaimmilleen. - armahda,
oli prinsessa kirjoitti:
Armaada.
.....kovin vettäläpipäästävä oli paatti se.
Saimaan aallotkin kovin kaukana. armahda, kirjoitti:
kovin vettäläpipäästävä oli paatti se.
Saimaan aallotkin kovin kaukana.se vielki lpr:nnana satamas!!
- tietää,
sasus kirjoitti:
se vielki lpr:nnana satamas!!
perinteet eivät ole pahaksi.
- Heikunkeikku
...on hyvä kasata kaikki tarpeeton. Meilläkin on poltettu monta sänkyä, vanhoja tuoleja ja pöytiä ja mitä milloinkin.
Älä tosiaankaan niitä heinäseipäitä ala polttamaan. Myy ne jos et itse tarvitse. Varmasti on halukkaita ostajia. - aika, eipä
Heikunkeikku kirjoitti:
...on hyvä kasata kaikki tarpeeton. Meilläkin on poltettu monta sänkyä, vanhoja tuoleja ja pöytiä ja mitä milloinkin.
Älä tosiaankaan niitä heinäseipäitä ala polttamaan. Myy ne jos et itse tarvitse. Varmasti on halukkaita ostajia.mummumme ja vaarimme olisi koskaan kuvitelleet, että heinäseipäätkin ovat haluttuja muualla, kuin heinänteossa. :))
Nyt lähden katselemaan unia, joissa tulen raharuhtinaaksi, kun myyn ne heinäseipäät!
Kiitos, Sinulle, tuli hyvä mieli, ja onnea omiin etsintöihisi! :)) - myös kyllä
aika, eipä kirjoitti:
mummumme ja vaarimme olisi koskaan kuvitelleet, että heinäseipäätkin ovat haluttuja muualla, kuin heinänteossa. :))
Nyt lähden katselemaan unia, joissa tulen raharuhtinaaksi, kun myyn ne heinäseipäät!
Kiitos, Sinulle, tuli hyvä mieli, ja onnea omiin etsintöihisi! :))vielä käytetään. Tässä parina viime sadekesänä oli maatiloille kysyntää. Euron/kpl maksaa jo heinäseiväs.
Hevostiloille tarvitaan täysin homeetonta heinää, siksi vielä saatetaan seivästää.
- Ei tuo ole
mikään outo kysymys!
Mulla on kyllä muutama kirkkovene mutta ei ehkä merikelpoista kuitenkaan.
Mutta jos olet rekvisiitta vailla, niin ota yhteyttä johonkin teatteriin tai tuttuihisi. Luulen että teidän rannikolta löytyy useita puoleksi lahoja paatteja? :)- Heikunkeikku
..tosiaankin pienoiselokuvan kuvauksissa. Täältä Vaasasta ehkä semmosen löytäisinkin, mutta kuvaukset on Helsingissä ja se laho vene pitäis löytyä sieltä. Tai suhteellisen läheltä Hesaa.
Luulen, että teattereissa ei ole sellaista, joka sopisi näihin kuvauksiin. Tai jos oliskin, niin eivät varmaan antaisi sitä. - Heikunkeikku
sasus kirjoitti:
Heikunkeikkuakaa nukuta?
Tulin kotiin töistä kahdeksalta illalla ja sitten söin ja aattelin mennä vähäksi aikaa pötköttämään sänkyyn kirjan kanssa.
Luin ehkä kolme sivua ja nukahdin. Heräsin puoli ykstoista siihen, kun kissa pukki päätään mun naamaan :) Ihan kiva herätys.
Meinaan kyllä kohtapuoliin mennä takas sänkyyn. Jos saisin luettua vaikka viis sivua, niin kiintiö olis täynnä. - Atzshii
Heikunkeikku kirjoitti:
..tosiaankin pienoiselokuvan kuvauksissa. Täältä Vaasasta ehkä semmosen löytäisinkin, mutta kuvaukset on Helsingissä ja se laho vene pitäis löytyä sieltä. Tai suhteellisen läheltä Hesaa.
Luulen, että teattereissa ei ole sellaista, joka sopisi näihin kuvauksiin. Tai jos oliskin, niin eivät varmaan antaisi sitä.televisiosta kesäisin uutisten jälkeen sellaista asia-haastattelu ohjelmaa, niin siellä taustalla on lahonnut ruuhi, joka makaa edelleenkin Pasilassa ylen pihalla, lammikon reunalla:)
Ylellä kun on krooninen rahapula, niin sieltä voisit tiedustella josko sen vuokraisivat sinulle:)) - kenkkuilla
sasus kirjoitti:
Heikunkeikkuakaa nukuta?
meidän kaikkien yhteiselle keikulle.
- aloitusta, eihän se
ittelleen sitä halunnu, vaan pojalleen Hesaan!
- keikku!
Älä välitä vaikka poikasi antaa ymmärtää että olet jo mennyttä kalua. :)
Kyllä he kuitenkin, kaikesta huolimatta oppivat itsenäisiksi ja hakevat apunsa ilman että äitimuorin tarvii tehdä itsensä naurunalaiseksi. :) - kuulemasta
huolimatta, aloituksesi ei mennyt hukkaan.
Jokainen sana, jokainen kommentti ja aloituskin kertoo paljon sen tekijästä.
Tekee henkilöstä enemmän ihmisen ja persoonan heikkouksineen ja vahvuuksineen.
Vaikka jokainen tietysti arvostelee toisen oman itsensä kautta. :) - ent.tehtaantyttö
ja oman ilmoituksen voit myös laittaa...
t.friidu
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2073800Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1012205Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621226- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4771022