Hei!
Olen 1,5vuotiaan lapsen yksinhuoltajaäiti, eikä lapsen isä osallistu mitenkään lapsen elämään. Sain juuri tietää olevani raskaana, en ole parisuhteessa ja nyt mietin mitä tehdä; pidänkö lapsen, harkitsenko aborttia vai mitä? Mitä itse tekisit jos olisit tässä tilanteessa? Pelottaa miten jaksaa kahden lapsen kanssa yksin. Kaikki apu ja neuvot ja mielipiteet ovat tervetulleita!
Mitä tekisit tilanteessani?
8
958
Vastaukset
- uuden lapsen
Isä, sit tahtoisi aloittaa kanssanne perhe-elämää??
- hyvinkin...
Lapsilisillä ja elatustuilla kahdesta lapsesta pärjää ihan kivasti ja saat sille toiselle käyttää toisen tarvikkeet jne. ja niillä on seuraa toisistaan. En vaan ymmärrä miten noin voi edes käydä, pannaan ilman varmoja ehkäisyjä??? Etenkin jos suhde ei edes ole vakaa niin miksi ilman kumeja... huh huh.
- ---
Tuo on turhaa moralisointia. Aina voi nainen tulla raskaaksi vaikka mitä ehkäisyä käyttäisi (ehkä sterilisaatio poikkeus). Itsekään en voi käyttää ehkäisyjä paitsi kondomia, eikä se ole ollenkaan varma ehkäisykeino. Syitä voi olla monia, miksei käytä pillereitä tai kierukoita. Kondomi on minultakin hajonnut ja irronnut sekä miesten että naisten kondomi...herkemmin se naisten kondomi.
- :))
Olen yksin ja minulla on päiväkoti-ikäinen lapsi. Periaatteessa tapaa isäänsä säännöllisesti mutta nyt on mennyt miehen menojen vuoksi jo pitkään, ettei lapsi ole luotani ollut oikeastaan poissa. Olen rv32 ja odotan yksin lasta. Vauvan isä tuskin tulee olemaan elämässämme. Olen tällä hetkellä tosi tosi väsynyt...influenssat ja kaikki käyty läpi...siitä olenkin tuonne alemmas kirjoittanut, mutta aion silti jaksaa. En harkinnut aborttia vaikka sukulaiseni ja ystäväni olivat sen kannalla, mutta oma moraalini ei anna minun tehdä sellaista. Jos olisin sinä, pitäisin lapsen kuten olen itsekin siihen ratkaisuun päätynyt huolimatta väsymyksestä ja huolesta tulevaisuudesta. Lapsi on kuitenkin myös ilon lähde ja oma lapseni odottaa aivan hirveän paljon pikkusisarusta. Hän varmaan olisi tosi masentunut, jos olisin tieten tahtoen tehnyt abortin. Hän ei olisi voinut sitä ymmärtää. Nytkin hän vahtaa tämän raskauden etenemistä. Yhden pikkusisaren menetyksen jo koki, mutta se oli luonnollinen keskenmeno.
- tilanne...
11v tytön yh ja huomasin olevani raskaana. Kaikki vaihtoehdot kävin läpi ja päätin pitää vauvan. Ja ultrassa sitten selvisikin,että odotan kaksosia. Uskon että pärjään 2 vauvan kanssa. Ja onhan esikoisesta sitten jo apua myös.
Tsemppiä sulle päätöksen tekoon!! Tee niin kuin sydämesi sanoo. - Tiinaliina
Pitäisin lapsen. Minulla oli vuosia sitten samanlainen tilanne. Oltiin erottu ja tytär oli vuosi ja kolme kuukautta, kun aloin odottamaan toista lasta. Hyvin se meni. Lapsista oli paljon seuraa toisillensa, ja minusta tuntui että kahden lapsen kanssa oli helpompaa olla kuin yhden. Yksinäinen lapsi on koko ajan äidin helmoissa kiinni.
T: Tiinaliina - fesfgg
Käytä tulevaisuudessa ehkäsyä,niin ei tarvi miettiä tuollaisia asioita. Luulis että yhden lapsen saaneena tiedät miten ne saa alkunsa.
- ja olet näsäviisas
Ihan typerä kommetti. Ap ei kysynyt ehkäisyneuvoa. Kyllä hän osaa ehkäisyasiat. Turha olla näsäviisas. Itse myös olen valinnut koko elämäni olla käyttämättä muuta ehkäisyä kuin kondomia...ei kaikki halua jotain hormoneja elimistöönsä eikä kierukoita...niihin liittyy sekä terveydellisiä aspekteja että uskonnollis-moraalisia aspekteja...säästä nuo saarnat teineille...Jos et ole vielä kuullut, niin ehkäisykin voi myös pettää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087020
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h935165Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1123416Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333322Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska342468Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191796Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961441Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391392Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311296- 481064