Masennuslääkkeistä migreeniä. Harmittaa.

Hei.

Olen syönyt jo vuosia enemmän ja vähemmän masennuslääkkeitä. Taukoa oli tässä n. 1,5 vuotta ja nyt taas pitäisi saada ainakin estolääkitys.

Olen vuosien aikana kärsinyt masennuslääkkeiden aiheuttamasta migreenistä. Nyt olen saanut pitkällä triptyl kuurilla ne rauhoittumaan, että tulee vain kerran-kaksi kuussa kuukautisten aikaan, kun siis en syö mitään masennuslääkettä.

Aloitin pari viikkoa sitten erään masennuslääkkeen, otin lääkkeen illalla. Särky alkoi jo pari tuntia lääkkeen ottamisesta tavallisena päänsärkynä joka buranasta huolimatta koveni niin, ett jatkui vielä aamulla migreeninä.

Pomo ei usko migreenin takia poissaolojani. Epäili vielä senkin jälkeen kun sai lääkärintodistuksen, että miten lääkäri voi muka tietää että oikeasti on migreeni ja haukkui minua että pidän muka lasten leikkinä työtä. Jouduin olemaan siis pitkällä sairaslomalla masennuksen vuoksi ja nyt lääkiyksen vuoksi migreenin takia pois.

Vaihdettiin lääkärin kanssa lääkettä, mutta en uskalla sitä alkaa syömään vaikka tarvitsisi. Oma ohjaajani ei voi pomolleni mitään. Olen ns. "suojatyöpaikassa" vaikka olen ihan normaali, olen vain mielenterveyskuntoutuja. Voin vaihtaa ko. paikassa myös toisen "pomon" alaisuuteen ja meinaankin, jos ei ymmärrystä ala löytymään!

Onko kellään muulla migreeniä masennuslääkkeistä? Onko saatu selville mikä sen aiheuttaa? Jostain luin, että pitäisi tutkia nostaako lääke verenpainetta. Nyt kun taas olen ollut ilman lääkettä pari päivää, ei ole särkyä.

Kiitos vastauksista!
61327
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Mielenkiintoista! Mullakin on käytössä masennuslääke ja kärsin jatkuvista migreeneistä. Mulle ei ole tullut mieleenkään, että nämä säryt voisi johtua siitä. Mikä masennuslääke sulla aiheutti migreenit? Mulla on käytössä Sepram.

Äänestä
  • lukee, että migreenikohtaus voi iskeä lääkityksestä. Mulla on ollut niin monia lääkkeitä etten enää muista, mutta viimeksi oli sertralin.

    Nyt sain mirtazapin. Aloittaisin muuten, mutta pelottaa migreeni ja sitten työpaikalla ongelmia =(

    Äänestä

depressiolääkettä, koska mulla on monta syvää depistä takana. Niiden syy on selvillä ja sitä työstetään terapiassa, mutta en usko lääkkeettömyyteen. (Terapian pitäisi kestää vuosikausia)

Neurologi kertoi mun migreenin johtuvan Seroxatista ja yritti vaihtaa Doxaliin. Tuli niin tokkurainen olo, että oli vaihdettava takaisin.

Kerrotko, minkä nimistä depis-lääkettä käytät? Jos useampi potilas neurologin kanssa on samaa mieltä lääkkeen aiheuttamasta tai pahentamasta migreenistä, niin mä haluan vaihtaa ainakin lääkkeeni.
Niin paljon menee täsmiä migreeniin.

Ottakaa kantaa, kiitos!

Äänestä
  • Aloittaja ei kertonut, millaisessa suojatyöpaikassa työskentelee, mutta siellä EI RAADETA terveenäkään saati sairaana!!

    Tämä on justiin tätä nyky yk:n meininkiä. Vajaakuntoisilla teetetään orjantyötä huonolla liksalla ja sitten kehdataan komennella.

    Sano pomollesi suorat sanat ja heti!!

    Ps. mä olin hetken suojatyössä ja sain 1 tunnilta. Kun istuin hetken tekemättä mitään, tuli pomo rääkymään.
    Viivyin liian kauan ruokalassa ja ruoka maksoi 2,5 ekeä (vertaa tuntiliksaan) niin tuli sanomista.
    Mä vastasin, kiitti mulle riitti! Tunge metallinkappaleet vaikka mihin, mutta mulla on ammattitaito ja järki (myös tahto) tallella ja otan ne käyttöön jatkossa!

    Äänestä

Olen kärsinyt lapsesta asti migreenistä ja ajan mittaan kohtaukset ovat vain pitkittyneet ja hankaloittuneet, täsmistä huolimatta. Viime neurologikäynnillä sain kuulla, että Seroxat on mahdollisesti pahentuneiden särkyjen taustalla.

Vaihdoin Anafraniliin ja kas vain, tilanne muuttui täysin. En siihen itsekään uskonut, koska jotenkin en yhdistänyt migreenin hankaloitumista lääkkeen aloitukseen. Onnekseni neurologi keksi tuon yhteyden - elämä alkoi olla jo yhtä kärsimystä.

Äänestä
  • nopeasti lopetit Seroxatin? Mä yritin lopetusta, mutta tuli niin hankalia vierotusoireita että alotin uudelleen.
    Nyt haluisin luopua kokonaan. Mulla on 40 mg/vrk depikseen aamuisin.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


bpm kirjoitti:

Hei.

Olen syönyt jo vuosia enemmän ja vähemmän masennuslääkkeitä. Taukoa oli tässä n. 1,5 vuotta ja nyt taas pitäisi saada ainakin estolääkitys.

Olen vuosien aikana kärsinyt masennuslääkkeiden aiheuttamasta migreenistä. Nyt olen saanut pitkällä triptyl kuurilla ne rauhoittumaan, että tulee vain kerran-kaksi kuussa kuukautisten aikaan, kun siis en syö mitään masennuslääkettä.

Aloitin pari viikkoa sitten erään masennuslääkkeen, otin lääkkeen illalla. Särky alkoi jo pari tuntia lääkkeen ottamisesta tavallisena päänsärkynä joka buranasta huolimatta koveni niin, ett jatkui vielä aamulla migreeninä.

Pomo ei usko migreenin takia poissaolojani. Epäili vielä senkin jälkeen kun sai lääkärintodistuksen, että miten lääkäri voi muka tietää että oikeasti on migreeni ja haukkui minua että pidän muka lasten leikkinä työtä. Jouduin olemaan siis pitkällä sairaslomalla masennuksen vuoksi ja nyt lääkiyksen vuoksi migreenin takia pois.

Vaihdettiin lääkärin kanssa lääkettä, mutta en uskalla sitä alkaa syömään vaikka tarvitsisi. Oma ohjaajani ei voi pomolleni mitään. Olen ns. "suojatyöpaikassa" vaikka olen ihan normaali, olen vain mielenterveyskuntoutuja. Voin vaihtaa ko. paikassa myös toisen "pomon" alaisuuteen ja meinaankin, jos ei ymmärrystä ala löytymään!

Onko kellään muulla migreeniä masennuslääkkeistä? Onko saatu selville mikä sen aiheuttaa? Jostain luin, että pitäisi tutkia nostaako lääke verenpainetta. Nyt kun taas olen ollut ilman lääkettä pari päivää, ei ole särkyä.

Kiitos vastauksista!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu