Hei.
Olen syönyt jo vuosia enemmän ja vähemmän masennuslääkkeitä. Taukoa oli tässä n. 1,5 vuotta ja nyt taas pitäisi saada ainakin estolääkitys.
Olen vuosien aikana kärsinyt masennuslääkkeiden aiheuttamasta migreenistä. Nyt olen saanut pitkällä triptyl kuurilla ne rauhoittumaan, että tulee vain kerran-kaksi kuussa kuukautisten aikaan, kun siis en syö mitään masennuslääkettä.
Aloitin pari viikkoa sitten erään masennuslääkkeen, otin lääkkeen illalla. Särky alkoi jo pari tuntia lääkkeen ottamisesta tavallisena päänsärkynä joka buranasta huolimatta koveni niin, ett jatkui vielä aamulla migreeninä.
Pomo ei usko migreenin takia poissaolojani. Epäili vielä senkin jälkeen kun sai lääkärintodistuksen, että miten lääkäri voi muka tietää että oikeasti on migreeni ja haukkui minua että pidän muka lasten leikkinä työtä. Jouduin olemaan siis pitkällä sairaslomalla masennuksen vuoksi ja nyt lääkiyksen vuoksi migreenin takia pois.
Vaihdettiin lääkärin kanssa lääkettä, mutta en uskalla sitä alkaa syömään vaikka tarvitsisi. Oma ohjaajani ei voi pomolleni mitään. Olen ns. "suojatyöpaikassa" vaikka olen ihan normaali, olen vain mielenterveyskuntoutuja. Voin vaihtaa ko. paikassa myös toisen "pomon" alaisuuteen ja meinaankin, jos ei ymmärrystä ala löytymään!
Onko kellään muulla migreeniä masennuslääkkeistä? Onko saatu selville mikä sen aiheuttaa? Jostain luin, että pitäisi tutkia nostaako lääke verenpainetta. Nyt kun taas olen ollut ilman lääkettä pari päivää, ei ole särkyä.
Kiitos vastauksista!
Masennuslääkkeistä migreeniä. Harmittaa.
6
1307
Vastaukset
- migree nikko
Mielenkiintoista! Mullakin on käytössä masennuslääke ja kärsin jatkuvista migreeneistä. Mulle ei ole tullut mieleenkään, että nämä säryt voisi johtua siitä. Mikä masennuslääke sulla aiheutti migreenit? Mulla on käytössä Sepram.
- bpm
lukee, että migreenikohtaus voi iskeä lääkityksestä. Mulla on ollut niin monia lääkkeitä etten enää muista, mutta viimeksi oli sertralin.
Nyt sain mirtazapin. Aloittaisin muuten, mutta pelottaa migreeni ja sitten työpaikalla ongelmia =(
- loppuikäni..
depressiolääkettä, koska mulla on monta syvää depistä takana. Niiden syy on selvillä ja sitä työstetään terapiassa, mutta en usko lääkkeettömyyteen. (Terapian pitäisi kestää vuosikausia)
Neurologi kertoi mun migreenin johtuvan Seroxatista ja yritti vaihtaa Doxaliin. Tuli niin tokkurainen olo, että oli vaihdettava takaisin.
Kerrotko, minkä nimistä depis-lääkettä käytät? Jos useampi potilas neurologin kanssa on samaa mieltä lääkkeen aiheuttamasta tai pahentamasta migreenistä, niin mä haluan vaihtaa ainakin lääkkeeni.
Niin paljon menee täsmiä migreeniin.
Ottakaa kantaa, kiitos!- viestiini..
Aloittaja ei kertonut, millaisessa suojatyöpaikassa työskentelee, mutta siellä EI RAADETA terveenäkään saati sairaana!!
Tämä on justiin tätä nyky yk:n meininkiä. Vajaakuntoisilla teetetään orjantyötä huonolla liksalla ja sitten kehdataan komennella.
Sano pomollesi suorat sanat ja heti!!
Ps. mä olin hetken suojatyössä ja sain 1 tunnilta. Kun istuin hetken tekemättä mitään, tuli pomo rääkymään.
Viivyin liian kauan ruokalassa ja ruoka maksoi 2,5 ekeä (vertaa tuntiliksaan) niin tuli sanomista.
Mä vastasin, kiitti mulle riitti! Tunge metallinkappaleet vaikka mihin, mutta mulla on ammattitaito ja järki (myös tahto) tallella ja otan ne käyttöön jatkossa!
- SiiliII
Olen kärsinyt lapsesta asti migreenistä ja ajan mittaan kohtaukset ovat vain pitkittyneet ja hankaloittuneet, täsmistä huolimatta. Viime neurologikäynnillä sain kuulla, että Seroxat on mahdollisesti pahentuneiden särkyjen taustalla.
Vaihdoin Anafraniliin ja kas vain, tilanne muuttui täysin. En siihen itsekään uskonut, koska jotenkin en yhdistänyt migreenin hankaloitumista lääkkeen aloitukseen. Onnekseni neurologi keksi tuon yhteyden - elämä alkoi olla jo yhtä kärsimystä.- miten...
nopeasti lopetit Seroxatin? Mä yritin lopetusta, mutta tuli niin hankalia vierotusoireita että alotin uudelleen.
Nyt haluisin luopua kokonaan. Mulla on 40 mg/vrk depikseen aamuisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2711112- 488599
- 1375405
- 1443694
- 693608
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353564- 403288
- 572598
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak462144- 281826