Orgasmi mahdollinen synnytyksessä?

kohuväite

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1666672

Tuossapa linkki itse aiheeseen. Törmään melkein joka päivä entistä oudoimpiin aiheisiin, jotka tieteen mukaan pitävät paikkaansa. Mutta tuossapa muutama lainaus artikkelista:

"synnytyksessä oksitosiinin määrä lisääntyy kehossa, mikä suurina annoksina tuo hyvää oloa. Hormoni yhdessä synnytystapahtuman kanssa, jossa vauva painaa äidin G-pistettä, aiheuttavat hyvinkin mahdollisesti orgasmin."

"Amerikkalainen synnytysvalmentaja Debra Pascali-Bonaro, joka on auttanut äitejä synnyttämään jo 26 vuoden ajan sanoo asian olevan "parhaiten varjeltu salaisuus"."

En tiedä olenko vain outo, mutta itsestäni kyseinen asia kuulostaa "erikoiselta".

Ja nyt sitten teidän mielipiteitä kaipailen. Onko oikeasti naisia joille synnytys ei ole ollut kivuliasta juuri lainkaan, vaan orgasmin nauttimista?

Mitä itse olen kuullut, niin aina on valiteltu:"Äideille automaattisesti isommat oikeudet lapsiin, kun synnytyskin niin helvetillistä on!" jne. Kaikki varmaan ymmärtävät pointtini. Vai onko tämä muka oikeasti "parhaiten varjeltu salaisuus"?

Kirjoitelkaa ihmeessä hyvät ihmiset.

6

1545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ihmettele

Mutta eihän se, että synnytyksessä mahdollisesti saa orgasmin, vie pois niitä kipuja. Kyllä ne voivat yhtä aikaa olla. En ole synnyttänyt itse alakautta, mutta miksei orgasmia voisi saada kun kohtu supistelee voimakkaasti. Kyllä minäkin synnytyskirjoista näin olen lukenut. Mitä ihmeellistä siinä sitten on. Ei yksi orgasmi poista synnytksen aiheuttamaa kipua...synnytyksestähän aina sanotaan, että on orgastinen kokemus. Mikä salaisuus se nyt sitten on? Mutta kuten sanoin, ei se, että se joillakin on orgastinen kokemus, muuta sitä, että samalla se synnytys voi olla ihan helvettiä kipuineen.

• kohuväite

Ymmärrän pointtisi asiasta ja uskon olevasi oikeassakin. Mutta mitä itse perehdyin artikkeliin syvemmin ja poimien tietoa artikkelissa mainitusta dokumentista, niin dokumentin mukaan synnytys voi olla miltei kokonaan miellyttävä.

• Kokemusta on

Orgasmi ei ollut edes viittä vaille. Nimim. kokemusta on,

• sannatuuli

...siitähän kirjoitettiin täällä joku aika sitten, vaikka viisaat tuomitsivatkin sen irstaaksi, tyhmäksi, mahdottomaksi ja asiaankuulumattomaksi. Ehkä siinä olisi kuitenkin vinha perä?

• äiti*2

Sain toisen synnytyksen yhteydessä orgasmin.Kysyin asiaa lääkäriltä,hän ei kuitenkaan osannut vastata mistä johtui,joten luin täältä netistä englannin kielisiltä sivuilta että klitoreksen muoto sisältäpäin vaikuttaa asiaan jne...en vieläkään tiedä/ymmärrä miten niinkin kivuliaassa tilassa se on mahdollista,mutta tosiaan on...

• asiasta,

kolmas lapsi syntyi ilman kivunlievitystä, halusin vain liikkua ja olla suihkussa ja selvitä siten, loppuvaiheessa avautumista kivut olivat kamalat mutta siihen kipuun sekoittui myös omituisen tuskallinen orgasmi. Pahin vaihe tuossa kolmannessa ja viimeisessä synnytyksessä oli toki taas se ulos väkertäminen;-(. En ymmärrä miksi tätä pitää edes kysyä, miksi se ei olisi mahdollista? Pelkkää fysiologiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      3010
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2702
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      56
      2476
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      31
      2427
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1978
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1509
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1502
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      73
      1434
    9. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1419
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1379
    Aihe