Käynnistin tietokonetta, mutta windows ei lähtenytkään käyntiin. Pian tuli vain musta näyttö, jossa teksti "Boot failure from previous device. Insert boot diskette in A. Press any key when ready"
Itse en tietokoneista paljoakaan tiedä, joten osaisiko joku neuvoa miten tässä tulisi toimia?
Tietokone ei käynnisty
2
190
Vastaukset
- vinkkejä
Onks siis A: asemassa eli disketti asemassa disketti? Jos on niin ota pois.
JOS EI:
Rämpytä F8 ja valitse sitten valikosta kovalevy. Eli tällöin sen pitäisi bootata suoraan kiintolevyltä.
JOS EI AUTTANUTKAAN:
Mene tarkistamaan biossista (rämpytä del ku kone käynnistyy) niin bootti asetukset. Pistä se boottaamaan kovalevylle. Jos et itse osaa niin pyydä joku tuttu joka osais.
JOS EI MUUTEN:
Niin sit ikävää, mutta formatointi olis seuraava vaihtoehto. Jos ei tällöinkään niin sitten biossin nollaus.- Boot failure
Kiitoksia vinkeistä.
Ongelma taisi selvitä. Tietokone on sen verran vanha ja vähäisessä käytössä, että emolevyn patteri oli ilmeisesti loppunut. Biosin asetukset eivät olleet enää muistissa, joten kone ei lähtenyt päälle.
Nyt toivon mukaan taas toimii, ellei sitten emolevystä löydy vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862