ongelmana

aurinkoihottuma

Oletteko saaneet mistään apua aurinkoihottumaan?

Olen kärsinyt tästä vaivasta jo n.10 vuotta.
Lääkärin ohjeen mukaan olen keväisin alkanut syömään vitolia ja porkkanatableteja, lopettanut hoidenkin ruoka-aineiden syömisen(mm. curry ja porkkana). Suihkussa käytän muistaakseni abo base sarjan "rasvaa" joka levitetään iholle ja suihkutetaan pois. Muutenkin rasvaan ihoa apteekkirasvoilla.

Näin olen tehnyt muutaman vuoden mutta mitään apua ei ole ollut. Taas kesä lähestyy ja painajainen alkaa. En voi juurikaan liikkua ulkona, jos olen esim. puoli tuntia aurongossa ihoni menee punaiseksi ja täyteen kutisevia näppyjä. Aina pitää olla paksusti vaatetta päällä, ja kesän lämpiminä päivinä ei sellaisessa varustuksessa jaksa liikkua. Kesäisin en voi tehdä ulkona mitään hauskaa uida, pyöräillä, lenkkeillä, käydä rannalla....

4

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gek-ko

lievää aurinkoihottumaa. Se saattaa liittyä siihen, että kuulun niihin atoopikkoihin jotka ovat allergisia omalle hielleen. Niinpä kainalon tienoo ja taipeet syyhyävät, kun on ensimmäinen hihaton päivä takana.

Huuhdon yksinkertaisesti hien pois, niin ainakaan se ei ärsytä.

• mutta minulla

tämä aurinkoihottuma jatkuu koko kesän. Yleensä sitä saavat jotkut ihmiset keään/kesän ensipäivinä. Minulla tämä kidutus kestää koko kesän. Vaivaa kyllä jo nytkin, kävin parin tunnin hiihtolenkin niin naama on punainen kuin tomaatti ja kutiaa vietävästi.

• gek-ko
        mutta minulla kirjoitti:

tämä aurinkoihottuma jatkuu koko kesän. Yleensä sitä saavat jotkut ihmiset keään/kesän ensipäivinä. Minulla tämä kidutus kestää koko kesän. Vaivaa kyllä jo nytkin, kävin parin tunnin hiihtolenkin niin naama on punainen kuin tomaatti ja kutiaa vietävästi.

ei mulla tommosta sentään ole :I

Mistä se muuten johtuu, tai onko sillä tekemistä esim. atooppisen ihon tai allergioiden kanssa?

• tänään ihotautilääkärissä

toivoen että voisin saada ongelmaani valohoitoa, en nyt sen oikeaa nimeä muista. Mutta se olisi pitänyt aloittaa jo tammikuussa, aluksi hoitoa annetaan 3-5 kertaan viikossa. Tämä tiedoksi niille jotka mahdollisesti harkitsevat tätä hoitoa. Plus lääkärin mukaan vitol, porkkanatabletit yms. eivät vaikuta ihottumaan mitenkään, eli turhaan olen niitä käyttänyt. Myös ruoka-aineet eivät kuulemma vaikuta, eli saan syödä niin paljon porkkanoita kuin haluan tästä lähtien(rakastan porkkanoita:)

Sain kuitenkin lähetteen niin että ensi vuonna tähän hoitoon pääsen. Plus nyt odotan aikaa verikokeisiin, kuulemma näin ärhäkkä ihottuma voi johtua jostain sairaudestakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe