Mitä työvälinettä

lattiaharjako

olet viimeeksi käyttänyt ja mihin tarkoitukseen?

61

1695

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpötassu

Mukin otin astiakaapin hyllyltä. Ennen käytin puukapustaa tähän tarkoitukseen.

• lattiaharjako

pitää vähän alempana, olisi helpompi ottaa käyttöön :))

• höpötassu
        lattiaharjako kirjoitti:

pitää vähän alempana, olisi helpompi ottaa käyttöön :))

ovat tietysti lautaset.

• lattiaharjako
        höpötassu kirjoitti:

ovat tietysti lautaset.

mutta eikö lautasten viereen mahdu mukeja:)
        Minulla on muki yleensä pöydällä, milloin se ei ole pesussa.

• höpötassu
        lattiaharjako kirjoitti:

mutta eikö lautasten viereen mahdu mukeja:)
        Minulla on muki yleensä pöydällä, milloin se ei ole pesussa.

tarvitsee grillipihtejä kun kaakomuki on tarpeessa, kahvimukit kun on ihan tyrkyllä ja varpaisillani yletän ottamaan :-)

• .--.--.-

Piti katkoa piikkilankaa porttiin, pottumaisilta naapureilta rauhaan päästäkseni.

=DW=

• lattiaharjako

ikävät naapurit, väkisinkö ne tontillesi pyrkivät?

• leikkureita,

leikkasin isännältä varpaat, ei kun varpaankynnet.

• lattiaharjako

sivuleikkureiden käyttäjä, hieman rajut tuohon kynsien leikkaamiseen tai sitten on isännällä tosi vahvat kynnet :)

• pienet sivu-
        lattiaharjako kirjoitti:

sivuleikkureiden käyttäjä, hieman rajut tuohon kynsien leikkaamiseen tai sitten on isännällä tosi vahvat kynnet :)

leikkurit ovat kaikkia tekoleikkureita paremmat, ihan normaalienkin varpaankynsien lyhentämiseen.

• Heikunkeikku

...oli kätösissäni puoleltapäivin. Ja oli perin hankalaa, kun yritin kurkotella nurkan taa ruuveja seinään kiinni.
      Ostin kukkalampun ja piti laittaa se tosi ylös. Yläkerran kaiteeseen nojasin ja kurkottelin sen aulan puolelle.

Sain sen loppujen lopuksi :)
      Jaa, joo, sit käytin nopsasti vasaraa, kun kokosin yhen tason.

Äsken imuroin. Nyt hetken huilin ja imuroin vielä tämän yläkerran. Eiköhän tälle päivälle sitte riitä, kun oon raahannu suihkuhuoneesta kukatkin paikoille, niin mahdun suihkuun.
      Sitte alkaa vapaa. En oo vielä päättänyt, mitä illalla tekisin.

• lattiaharjako

et tarvitse miesten apua jokaiseen hommaan:)

No, mitä teit illalla?

• ibiza*

Teen täysremonttia saunaan ja pesuhuoneeseen... Par'aikaa asentelen kaakelilujalevyjä pesuhuoneen seinille kaakeloinnin alustaksi... :)

• lattiaharjako

siinä sitä puuhaa riittääkin, meillä on tehty remonttia kohta kymmenen vuotta, koskahan valmistunee.

• Eiks timpuri ja laatoittaja ole kaksi ihan eri ammattimiestä ja eri työkalut?

Mieheni on timpuri muttei tee kylppäriremontteja kun ne tekee hänen työmaillaan putkimies ja laatoittaja. Siis ihan omat erikoisalansa.

Taidatpas olla aika rohkea jos teet yksin ne kaikki kolmen ammattimiehen työt...

• ibiza*
        miljoona kirjoitti:

Eiks timpuri ja laatoittaja ole kaksi ihan eri ammattimiestä ja eri työkalut?

Mieheni on timpuri muttei tee kylppäriremontteja kun ne tekee hänen työmaillaan putkimies ja laatoittaja. Siis ihan omat erikoisalansa.

Taidatpas olla aika rohkea jos teet yksin ne kaikki kolmen ammattimiehen työt...

Vieläpä sähkö- ja putkijututkin teen itse uusiksi... :)

• ibiza* kirjoitti:

Vieläpä sähkö- ja putkijututkin teen itse uusiksi... :)

Pidän peukkuja että tulee hyvä.

• vuosaarelainen

Sain inspiksen kun tuo aurinko paljasti pölyt,vetäisin imurilla ne piiloon imurin pussiin ja kolistelin tahallani alakertalaisille!

Pitivät bileitä aamupuolelle kunnes tämä muija sanoi pari sanaa....saas nähdä miten ens yönä,tai sit mä lähden karaokebaariin :-)

• lattiaharjako

paljastaa armotta missä kohtaa on puutteita taloudenhoidossa.
        Mitenkäs kävi, menitkö karaokeen?

• vuosaar....
        lattiaharjako kirjoitti:

paljastaa armotta missä kohtaa on puutteita taloudenhoidossa.
        Mitenkäs kävi, menitkö karaokeen?

tulossa vanhaksi,,,aina aion vaikka mitä mutta kun ilta ehtii,kuinka ollakkaan...sohva on niin mukava paikka,siitä vyöryn sänkyyn ja unten maille!!

Näinhän siinä kävi ja talossakin oli rauha :-))

• pyysi

käyttämään lemmennuijaa. Kyllä nuijittiin!

• RosaLiiin

raivausveistä.
      Puskat matalaksi.

Nyt saunaan ja siellä työväline on löylykauha.

• ravakka nainen

ja käytät tehokkaita välineitä.

• Atzshii

kuluttaakseni aikaa ihmismielen tutkimuksiin:))

• kuvasi

perusteella kysyin ;))

• Atzshii
        kuvasi kirjoitti:

perusteella kysyin ;))

ja saat 10 euroa, jos tiedät kuka on kuvan esittämä nainen, on näet aika kuuluisa.

• arvasin
        Atzshii kirjoitti:

ja saat 10 euroa, jos tiedät kuka on kuvan esittämä nainen, on näet aika kuuluisa.

ettet se ollut sinä.Taidan menettää sen kympin.

• Atzshii
        arvasin kirjoitti:

ettet se ollut sinä.Taidan menettää sen kympin.

sen nainen on maailmankuulu oopperalaulaja Renee Fleming:)), jos harrastat oopperaa olisit tiennyt.

Se kuva on eräästä ooppera-roolista.

• ymmärrän
        Atzshii kirjoitti:

sen nainen on maailmankuulu oopperalaulaja Renee Fleming:)), jos harrastat oopperaa olisit tiennyt.

Se kuva on eräästä ooppera-roolista.

mistä olet keksinyt nimimerkkisi. Olen itsekin allerginen oopperalle.......................:)))

• ent.tehtaantyttö

sähkökäyttöistä jalkaraspia;) siinä tälläinen pyörivä pieni ja siro metallinen levy ja sitten käsikäyttöistä jalkaraspia myös...ja jalkaporeammetta...luetaanko nämä työkaluihin;))

Lattiaharjaa käytän päivittäin...täällä asuu murustelijoita...

t.friidu

• lattiaharjako

nuo mitään työvälineitä ole, en tiedä mitä lienevät, mutta ellet ole jalkojenhoitaja ja ammattisi takia niitä käytit, niin ei kelpaa.

Lattiaharja nyt menee läpi.

• ent.tehtaantyttö
        lattiaharjako kirjoitti:

nuo mitään työvälineitä ole, en tiedä mitä lienevät, mutta ellet ole jalkojenhoitaja ja ammattisi takia niitä käytit, niin ei kelpaa.

Lattiaharja nyt menee läpi.

näistä en luovu. Ehdottoman tärkeitä työvälineitä friidulle. Friidun jalkapohjat TÄYTYY ehdottomasti olla kauniit ja pehmeät. Syy; koska friidu on friidu. No, jalkaporeamme, siihen ehkä hyppysellinen merisuolaa tai jalkasuolaa lämpimään veteen...väsyneet jalat kerran viikossa näin pehmeästi liotetaan tuo jalkojen iho ensin pehmeäksi a 10-15 min...sitten jalat kuivataan ja tällä rapsilla sitten jalkapohjat ja kantapäät hiotaan...kaikki kuiva-iho pois..sitten jalat taas puhtaalla vedellä virutetaan jonka jälkeen jälleen kuivataan...Hyvää paksua jalkarasvaa sitten jalkoihin laitetaan...varpaan kynnet tarvittaessa leikataan ja kynsinauhat tarkistetaan myös kauniisti samalla lakataan...ja katsotaan että, väri on sama kuin kynsissä..sitten myös sääret ja pohkeet myös ja tarvittattaessa koko jalkojen iho vähän kevyemmällä rasvalla rasvataan..lopuksi pehmeät puuvillasukat (puhtaat) jalkoihin pujotetaan...Kaikki tämä kerran viikossa säännöllisesti tehdään..tuloksena ihana kevyt ja virkeä olotila..kesällä sitten avosandaillessa voidaan iloisesti ja keveästi eteenpäin kulkea. Vai ei muka tarpeellista? - minä vaan ihmettelen;)

t.friidu

• kirveellä töitä jotta ensi talvena olisi tuvassa lämmin.

• moottorisaha sentään

millä saa isommat puut pienittyä?

• moottorisaha sentään kirjoitti:

millä saa isommat puut pienittyä?

ja sähköketjusahakin. Mutta niitä ei käytetty viimeeksi. Ja ne vähemmän isot pätkiintyy klapisirkkelillä.
        On muuten mukavaa ja leipätyön vastapainoksi rentouttavaa hommaa tehdä polttopuut ihan alusta pitäen. Harmi vaan kun tuota omaa "metsää" on niin vähän, ettei siitä riitä ihan joka vuosi polttopuiksi.

• Pirre*

imuria, ja soppakauhaa tietty..

• lattiaharjako

emännän työvälineet, joka päivähän ne ovat käytössä.

• Enkeli-trio

syränt.Eikä net ol piparimuattei vaa iha mun omii
      korvii ja syränt.

No,tyävälineeks käyti.Sitähä sää kysysikki :)

• k/k

Haluissi puhhu mut ku ei irtto,ain ko yrittä jotta kirjotta se tuntu iha hassult.
        Sit mä vaa kuuntele kans ko muu puhuva.

• lattiaharjako
        k/k kirjoitti:

Haluissi puhhu mut ku ei irtto,ain ko yrittä jotta kirjotta se tuntu iha hassult.

Yritä nyt jotain puhua ja kirjoittaa, sitä on niin mukava kuunnella ja lukea :))

• Enkeli-trio
        k/k kirjoitti:

milt tuntuu.Kirjottele silti vaa,
        se helpottaa :)
        Mää kuuntelen "tyäkseni".
        Kirjottelen omaks iloks ja ukon kiukuks :)

• Otto-Vaan

Ruuvaria ja jakoavainta piti käyttää.
      Ohan myös kauhakin työkalu, sitäkin heilautin pari kertaa.:)

Ai juu vielä mihin tarkoitukseen käytin.

Ensimmäisiä kipukoukun ruuvin kiristykseen ja
      toista marjapuuro annoksen heivaamiseen lautaselle.

Jottei nyt kovin paljon työkaluja näin lauantai iltana.

• kipukoukku

käytössä kuinka hyvä apuväline?
        En ole koskaan kokeillut, nähnyt vain minkälainen vekotin se on.

• Otto-Vaan
        kipukoukku kirjoitti:

käytössä kuinka hyvä apuväline?
        En ole koskaan kokeillut, nähnyt vain minkälainen vekotin se on.

Aivan verraton väline, kipeitten tai jäykkien
        niskan ja ylävartalon lihasten käsittelyyn.
        Kohtalainen selän raaputin, siihenkin on käytetty.:)

• Kaulassani roikkuu kello nahkahinnassa siitä katson mitä on ohjelmassa.

Kännykän kellosta en näen koska on jo niin valoisaa päivisin, ja käsikelloja en halua käyttää.

• Pirre*

Pitää kysyä, kellossako ohjelmatkin..

vitsi vitsi..:)

• Pirre* kirjoitti:

Pitää kysyä, kellossako ohjelmatkin..

vitsi vitsi..:)

Se on sellainen sairaanhoitajakello, siis roikkuu väärinpäin kaulassa, nahkahihnassa.

Mä olen niin erikoinen tyyppi, että joskus töissä kadotan ajantajun, siksi oltava kello. Katsos kun on niin hupasaa, niin aika kuluu nopsaan

Ja se milli oli ihan hyvä vitsi, heko keko.

• miljoona kirjoitti:

Se on sellainen sairaanhoitajakello, siis roikkuu väärinpäin kaulassa, nahkahihnassa.

Mä olen niin erikoinen tyyppi, että joskus töissä kadotan ajantajun, siksi oltava kello. Katsos kun on niin hupasaa, niin aika kuluu nopsaan

Ja se milli oli ihan hyvä vitsi, heko keko.

kellosi, hmm..jostain :)

Miulla ei pääse unohtumaan kellonajat, siis ruoka ajat..on nää sellaisia kelloja..:)

• työväline

joa siitä vaan aikaa katsoo?

• työväline kirjoitti:

joa siitä vaan aikaa katsoo?

Minulla ei ole oikeasti paljon muuta työvälinettä kuin oma itseni. Kädet ja aivoni ja koko persoonani, mutta työvälineeni on myös aika ja sitä mitatakseni tarvitsen kellon. Teen ns. henkistä- ja kasvatustyötä.

• työvälineeksi
        miljoona kirjoitti:

Minulla ei ole oikeasti paljon muuta työvälinettä kuin oma itseni. Kädet ja aivoni ja koko persoonani, mutta työvälineeni on myös aika ja sitä mitatakseni tarvitsen kellon. Teen ns. henkistä- ja kasvatustyötä.

voi laskea.
        Mielenkiintoista, että sinä käytät aivojasi ja persoonaasi työssäsi, ne ovatkin tärkeitä välineitä.

• työvälineeksi kirjoitti:

voi laskea.
        Mielenkiintoista, että sinä käytät aivojasi ja persoonaasi työssäsi, ne ovatkin tärkeitä välineitä.

Ja värikyniä, papereita, pahvia, saksia, lankoja, kirjoja, palapelejä, palloja, mailoja, luistimia, suksia, leluja....

• työvälineitä
        miljoona kirjoitti:

Ja värikyniä, papereita, pahvia, saksia, lankoja, kirjoja, palapelejä, palloja, mailoja, luistimia, suksia, leluja....

niistä voikin jo päätellä, mitä työhösi kuuluu:)

Opettaja vai askartelupuolen työtä?

• työvälineitä kirjoitti:

niistä voikin jo päätellä, mitä työhösi kuuluu:)

Opettaja vai askartelupuolen työtä?

En voi kertoa tarkemmin.

• Meriläinen

hiirtä tässä napsuttelen, tosin se ei ole minulle työväline , joillekin on ja tämä näppäimistö tässä on juuri nyt kovassa käytössä ja aivot ne vasta käytössä onkin jopa työpaikalla ja työssä.

• lattiaharjako

pitää aivot ja pää kunnossa, muuten ei pärjää, työssäkään.

• Jos sopii määritelmään niin kolmisen tuntia sitten

- paistiveitsi
      - paistilasta
      - yleisveitsi
      muistuttavat eniten työvälineitä.

Loppu välineistö on pelkkää keittiöroinaa.

• lattiaharjako

koska pirrekin veti kauhan esiin:)

• Minätiijän!!!!
        lattiaharjako kirjoitti:

koska pirrekin veti kauhan esiin:)

Varmistin asian sukulaiseltani. Itäisellä murrealueella petkele tarkoittaa sitä kepakkoa, millä hämmennettiin pyykkipataa.

Tuura on väline, jolla rapusta jyskitään jäitä. Kuorimaraudalla kuoritaan tukkeja ja propseja (olen lapsena jopa kokeillut). Kuorintaan käytetään myös pitkävartista, kolmioteräistä työkalua, jonka nimi on TERÄSIN.
        Jottas tiijätte.

• Otto-Vaan
        Minätiijän!!!! kirjoitti:

Varmistin asian sukulaiseltani. Itäisellä murrealueella petkele tarkoittaa sitä kepakkoa, millä hämmennettiin pyykkipataa.

Tuura on väline, jolla rapusta jyskitään jäitä. Kuorimaraudalla kuoritaan tukkeja ja propseja (olen lapsena jopa kokeillut). Kuorintaan käytetään myös pitkävartista, kolmioteräistä työkalua, jonka nimi on TERÄSIN.
        Jottas tiijätte.

Yhtikäs yhtään kun kirjoitit noi määritelmät noista työvälineistä.
        Mua ainakin nauratti.:)

• Anskuliini

ja ompelin itselleni ukkovarpaan oikaisijat.
      Maksavat (pirut) 30 euroa kpl ja kun ostin tarvikkeet sain kumpaankin ukkovarpaaseen oikaisijan 3:lla eurolla.

Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2551
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe