Ehkäisystä suomeksi:

Vanhoillislestadiolaisuuden mukaan, ei se ole ehkäisyä, jos esim. puolison sairauden vuoksi, ei ole seksiä, vaan rakastetaan arjessa...

Uskovainen ei halua ehkäistä, eikä tähän uskoon tarvitse kuulua. Tämä pitäisi olla selvä.

Sitten kysymys teille ulkopuolisille. Onko ihmisoikeuksien rikkomista, kun opettaa lapsiaan tähän uskoon?

Raamatun mukaan se on oikein ja uskon mukaista:
Lähetyskäsky on vanhassa käännöksessä kolmiosainen, sisältäen sekä lapsikasteen, että opetuksen:

...kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

81

2593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opetetaan?

      Tuossahan ei käsketä odottamaan, kunnes ne tulevat ymmärtävään ikään!

      • ekana ja kuuleminen seuraa heti kun seuroihin viedään...Jumalan sana ei turhana palaja. Siksi tässä uskossa säilytäänkin usein uskossa, ihan Raamatun lupauksen mukaan...


      • Tuossahan käsketään
        weha kirjoitti:

        ekana ja kuuleminen seuraa heti kun seuroihin viedään...Jumalan sana ei turhana palaja. Siksi tässä uskossa säilytäänkin usein uskossa, ihan Raamatun lupauksen mukaan...

        OPETTAA!!!!!

        Miten te opetatte vauvoja?


      • Tuossahan käsketään kirjoitti:

        OPETTAA!!!!!

        Miten te opetatte vauvoja?

        opettaa, jo hyvin pieniäkin lapsia jo..


      • esität noin typeriä?
        weha kirjoitti:

        opettaa, jo hyvin pieniäkin lapsia jo..

        Vai että vauvoja opetetaan!!!!
        Millä kielellä niitä opetetaan?

        Miten ne voivat oppia, kun sinä aikuinenkaan et
        opi,
        vaikka sinulla on monta kertaa opetettu?


      • esität noin typeriä? kirjoitti:

        Vai että vauvoja opetetaan!!!!
        Millä kielellä niitä opetetaan?

        Miten ne voivat oppia, kun sinä aikuinenkaan et
        opi,
        vaikka sinulla on monta kertaa opetettu?

        niin, etten vääriä kuule...vauvoja on hyvä viedä seuroihin, että Jumalan sana saa juurtua, kun seei tyhjänä palaja...


      • noudattaa Raamatun
        weha kirjoitti:

        niin, etten vääriä kuule...vauvoja on hyvä viedä seuroihin, että Jumalan sana saa juurtua, kun seei tyhjänä palaja...

        ohjetta:
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin..
        ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän mur-
        tamisessa ja rukouksessa."

        Lukeeko sinun Raamatussasi, että kastetut pitää viedä seuroihin ja odottaa, kunnes ne kasvavat????


      • Elisabetin kohdussa
        esität noin typeriä? kirjoitti:

        Vai että vauvoja opetetaan!!!!
        Millä kielellä niitä opetetaan?

        Miten ne voivat oppia, kun sinä aikuinenkaan et
        opi,
        vaikka sinulla on monta kertaa opetettu?

        Kun Maria tuli serkkunsa Elisabetin luokse vierailulle. Mistähän tämä lapsi tiesi?

        " Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        Luuk. 1:41
        Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
        Luuk. 1:44
        Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani. "


      • he sisaria?
        Elisabetin kohdussa kirjoitti:

        Kun Maria tuli serkkunsa Elisabetin luokse vierailulle. Mistähän tämä lapsi tiesi?

        " Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        Luuk. 1:41
        Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
        Luuk. 1:44
        Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani. "

        >>>Kun Maria tuli serkkunsa Elisabetin luokse vierailulle>>>


      • viety mihinkään
        Elisabetin kohdussa kirjoitti:

        Kun Maria tuli serkkunsa Elisabetin luokse vierailulle. Mistähän tämä lapsi tiesi?

        " Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        Luuk. 1:41
        Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
        Luuk. 1:44
        Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani. "

        seuroihin!!!!!
        On teillä melkoisia selityksiä!

        Vauva kuulee hyvin ääniä ja reagoi niihin! Ei se
        sen kummempaa ole. Ei tuossa puhuta mitään
        vauvakasteesta.


      • sanota, ettei tulisi vauvoja myöhemmin opettaa, vaan ihan päinvastoin, käsketään opettamaan...


      • viety mihinkään kirjoitti:

        seuroihin!!!!!
        On teillä melkoisia selityksiä!

        Vauva kuulee hyvin ääniä ja reagoi niihin! Ei se
        sen kummempaa ole. Ei tuossa puhuta mitään
        vauvakasteesta.

        nyt saisi viedä seuroihinkaan? vauvoista puhumattakaan....ootte te tosi maaimallisia ihmisiä, aivan varmasti ootte...


      • lukemaasi???
        weha kirjoitti:

        nyt saisi viedä seuroihinkaan? vauvoista puhumattakaan....ootte te tosi maaimallisia ihmisiä, aivan varmasti ootte...

        Ei kukaan ole kieltänyt viemästä vauvoja seuroihin!!!!

        Onko järkesi jäässä?


      • Ev. lut. kirkossahan
        weha kirjoitti:

        sanota, ettei tulisi vauvoja myöhemmin opettaa, vaan ihan päinvastoin, käsketään opettamaan...

        opetus järjestetään vastan sen jälkeen, kun vauva kasvaa ja ymmärtää siitä jotain.

        Käsketäänkö Raamatussa odottamaan, ennenkuin voidaan opettaa?
        Ei. Siellä opetettiin heti uskoontulleita ja
        kastettuja!

        Järki hoiiii.


    • oikeuksien julistus

      Periaate 10 "Lasta tulee suojella sellaisilta toiminnoilta, jotka saattavat kasvattaa hänessä taipumuksia rodulliseen, uskonnolliseen tai muunlaiseen syrjintään..."

      ja hiekkalaatikolla vl-beibit saarnaavat ikätoverinsa helvettiin! aivopestyt vl-raukat

      • uskon mukaista, että tuomitaan toisia helvettiin...


      • MoosesKULKUNEN
        weha kirjoitti:

        uskon mukaista, että tuomitaan toisia helvettiin...

        MOHAHAHAHAAAAAAHH!!!


      • on muuttunut!!!!
        weha kirjoitti:

        uskon mukaista, että tuomitaan toisia helvettiin...

        Aikaisemmin hän vaahtosi, että väärässä uskossa ei voi
        pelastua vahingossakaan!!!!!

        Ovatko veljet opettaneet taas väärin?


      • on muuttunut!!!! kirjoitti:

        Aikaisemmin hän vaahtosi, että väärässä uskossa ei voi
        pelastua vahingossakaan!!!!!

        Ovatko veljet opettaneet taas väärin?

        helvettiin tuomitsemista, vaan ihan Raamatun oma opetus. On sama kuin sanoo: "tuo tie ei vie taivaaseen" Emmehän edes tiedä kenekään loppua, saako parannuksen armon vai ei...


      • Jos ihminen ei voi
        weha kirjoitti:

        helvettiin tuomitsemista, vaan ihan Raamatun oma opetus. On sama kuin sanoo: "tuo tie ei vie taivaaseen" Emmehän edes tiedä kenekään loppua, saako parannuksen armon vai ei...

        teidän oppinne mukaan pelastua, niin sehän sama kuin
        helvettiin tuomitseminen!!!!!

        Eikö yläpääsi pelaa?


      • Jos ihminen ei voi kirjoitti:

        teidän oppinne mukaan pelastua, niin sehän sama kuin
        helvettiin tuomitseminen!!!!!

        Eikö yläpääsi pelaa?

        jos sanoo, ettei väärässä uskossa pääse taivaaseen, vaan neuvo...


      • lahkolaisparkaa
        weha kirjoitti:

        jos sanoo, ettei väärässä uskossa pääse taivaaseen, vaan neuvo...

        Sinä olet perkeleen uskossa!

        Ota neuvosta vaari ja tee parannus!


      • lahkolaisparkaa kirjoitti:

        Sinä olet perkeleen uskossa!

        Ota neuvosta vaari ja tee parannus!

        ihminen,,,,


    • taas tarkasti

      veljien opetusta!

    • Lue ole hyvä!

      "vanhoillislestaadiolaisuus ja vanhoillislestaadiolaisuus"...

      Oikein huvittaa tuo kiihkoilu ja jankkaaminen!

      Te ette ole muuta kun yksi harhaoppinen lahko! Teidän arvonne ja merkityksenne on o!

      Ihan sama mitä selitätte!

      • sitten meistä ollaan niin kiinnostuneita, kirkon suuntausliikeitä, mediaa, liittoja, ja ihan piispaa myöten?


      • MOhahaaaaaa
        weha kirjoitti:

        sitten meistä ollaan niin kiinnostuneita, kirkon suuntausliikeitä, mediaa, liittoja, ja ihan piispaa myöten?

        Taidat ainakin TOIVOA että teistä oltaisiin kiinnostuneita? Voi jumankauta mikä itserakkaus!


        MOHAHAHAAAA!!


      • MOhahaaaaaa kirjoitti:

        Taidat ainakin TOIVOA että teistä oltaisiin kiinnostuneita? Voi jumankauta mikä itserakkaus!


        MOHAHAHAAAA!!

        luuloissasi...Raamatun neuvo on, elää rauhassa kaikkien kanssa, mikäli teistä riippuu...


      • kiinnostaa ihmisiä!
        weha kirjoitti:

        sitten meistä ollaan niin kiinnostuneita, kirkon suuntausliikeitä, mediaa, liittoja, ja ihan piispaa myöten?

        !!!!!!!


    • helea

      Sanopas suomeksi, mitä on rakastetaan arjessa? Mitä sinä teet, kun sinulla on vaimo siinä vierelläsi etkä saa koskea?

      • hää vasta

        eronnu ja ny o elämä yhthä juhlaa? naimatonna opin mukhaan hautahan saakka eronnen tie vie


      • Esim. Jos minulla on sairas vaimo vierellä, siunaan, halaan, autan kaikella mahdollisella tavalla ja osotan myös rakkautta...


      • hää vasta kirjoitti:

        eronnu ja ny o elämä yhthä juhlaa? naimatonna opin mukhaan hautahan saakka eronnen tie vie

        asioista mitä et tiedä...omituinen höpöttäjä..


      • oletkos
        weha kirjoitti:

        asioista mitä et tiedä...omituinen höpöttäjä..

        katsellut salaa telkkaria?omituinen höpöttä pp peteliuksen sanonta takavuosien telkkaohjelmasta.


      • hän kehunut
        hää vasta kirjoitti:

        eronnu ja ny o elämä yhthä juhlaa? naimatonna opin mukhaan hautahan saakka eronnen tie vie

        täälläkin, että vaimo haluaa myös istua illat seuroissa. Taisi vaimoriepu ajatella, että on palannut keskiajalle, kun ei TV:täkään saanut katsoa. Kaukana kotoa, oudossa maassa, huh, huh!


    • mutta selkokieltä tämä ei ole. Joka kuitenkin olisi melkeinpä suotaavaa ennen kaikkea ihmiseltä joka vähätelee muita jälleen kerran.

      "Uskovainen ei halua ehkäistä, eikä tähän uskoon tarvitse kuulua. Tämä pitäisi olla selvä."

      Ei tämä ole lainkaan niin selvä asia kuin minä sinä pidät sitä. Joten miksi yliarvioit lukijaa. En ole ajatusten lukija vaikka parhaankykyni mukaan voin yritää olla sitä.

      Miksi piirrät ehkäsyn ja uskon välille yhteyden ikään kuin nämä olisivat samaa tarkoittavia. Tarkaleen ottaen suomellasi sanot että ehkäisyhalukuus ja usko ovat riipuvaisia toisistaan. Ovatko ne.

      Kuuluuko kysymys tahdotkos sinä vileäkin olla ehkäsemättä. Kiletämättä tämä liipaa läheltä totuutta.

      Vanhoillislestadiolaisuuden mukaan, ei se ole ehkäisyä, jos esim. puolison sairauden vuoksi, ei ole seksiä, vaan rakastetaan arjessa...

      Ei opeta - vaan edelleen kuulee ettei saraudsta saa tehdä tekosyytä erilään olemiseksi. Edelleen opetetaan - ei milloinkaan eikä missään tilanteessa tule kysymykseen ehkäisy ei edes erilään ole. Ei edes siinä tilanteesas vaikka sairauden tai kuolemanvaaran edessä äiti kuolisi.

      Tuota opetusta ei ole kumottu. Ja se elää ja voi hyvin. Toisekseen OV sanoo radiossa näin:

      "Kyllä liikkeemme piirissä on tähdennetty sitä, että jos äidin terveys on vaakalaudalla, vaarassa, niin asiaa silloin tarkastellaan terveydellisenä kysymyksenä. Tämähän on kristikunnassa ollut perinteinen käsitys ja tulee myöskin esille esimerkiksi paavin tunnetussa asiakirjassa, jossa asiaa siis tarkastellaan silloin terveydellisestä näkökulmasta ja
      ratkaisevaa silloin on luonnollisesti se, että mikä on se vaikutin, mieli, josta käsin kaikkea tehdään."

      Niin kyllähän se on aina ymmärretty niin ettei mikään syy ole sellainen että asiaa piätäisi tarkastella terveydellisenä kysymyksenä.

      Kärjistäen ottaen äidin terveys on aina vaakalaudalla raskauden takia joten aina tulee harkitavaksi teveyden takai onko uusi raskaus mahdollinen. Ja naisen mielei ei ole koskaan oikea. Vain miehen mieli voi olla oikea onhan hän perheen pää. Kummallista on että minusta tuntuu että OV puhuu höpöjä siinä mielessä että hän käytää sanaa terveys vaikka hänen pitäisi käytää sanaa henki. Koska mikään syy joka täytää sanan terveys mutta ei henki ei myöskään täytä vakavuudeltaan sitä mitaa jolloin asiaa pitäisi tarkastella terveydellisenä kysymyksenä.

      Tämän vuoksi mielenterveykysymykset jäävät täysin harkinnan ja pohdinnan ulkopuolelle kuten kaikki muukin mikä ei kohdistu suoraan kohtuun tai munasarjoihin.

      Sitten kysymys teille ulkopuolisille. Onko ihmisoikeuksien rikkomista, kun opettaa lapsiaan tähän uskoon?

      Kyllä on jos kasvatus sisältää elementtejä joita voidaan pitää lapsen oikeusia rikovana ja se siältää henkisiä ja hengellisiä väkivallan muotoja.

      Ajatuksen-, omantunnon- ja uskonnonvapaus

      1. Jokaisella on oikeus ajatuksen-, omantunnon- ja uskonnonvapauteen. Tämä oikeus sisältää vapauden vaihtaa uskontoa tai uskoa ja vapauden tunnustaa uskontoaan tai uskoaan joko yksin tai yhdessä muiden kanssa julkisesti tai yksityisesti jumalanpalveluksissa, opettamalla, hartaudenharjoituksissa ja uskonnollisin menoin.

      2. Henkilön vapaudelle tunnustaa uskontoaan tai uskoaan voidaan asettaa vain sellaisia rajoituksia, joista on säädetty laissa ja jotka ovat välttämättömiä demokraattisessa yhteiskunnassa yleisen turvallisuuden vuoksi, yleisen järjestyksen, terveyden tai moraalin suojaamiseksi, tai muiden henkilöiden oikeuksien ja vapauksien turvaamiseksi.

      Nämä koskee myös lasta. Kuten myös nämä.

      http://www.unicef.fi/lapsen_oikeuksien_julistus

      Joten vastaapaa tuohon allakin olevaan avaukseeni.. Pitääkö minun uskoa sinun höpöhöpöjä vai jonkun muun.

      • saapi

        jokapäiväisen ravintonsa tästä yhdestä ja samasta aiheesta. Mennyt pakkomielteen asteelle.


      • alustus on yhä voimassa. Sekoitat liikaa selityksiä...väsymystä voi olla ihan pienenkin perheen kohdalla, jopa enemmän...heitteillejättöistä yn. saa lukea lehdistä tuon tuosta. Monasti viinanhimo on niin kova, että pitää mennä lähiöön ja jättää lapsi heitteille...kaikesta löytyy jotakin, jos alkaa etsimään...

        Sairaudesta ei saakkaan tehdä tahallista tekosyytä, mutta jos todella sairastaa, on lupa pidättäytyä ja rakastaa arjessa...


      • saapi kirjoitti:

        jokapäiväisen ravintonsa tästä yhdestä ja samasta aiheesta. Mennyt pakkomielteen asteelle.

        ainakin kaltaisesi saavat minut kerta toisensa jälkeen nauramaan. Onko tämä sinullekin ystäväiseni joku peli jossa sinä vahdit täällä että saat heitää minulle tälläisen komentin. ;)


      • lääkärintodistus, jotta
        weha kirjoitti:

        alustus on yhä voimassa. Sekoitat liikaa selityksiä...väsymystä voi olla ihan pienenkin perheen kohdalla, jopa enemmän...heitteillejättöistä yn. saa lukea lehdistä tuon tuosta. Monasti viinanhimo on niin kova, että pitää mennä lähiöön ja jättää lapsi heitteille...kaikesta löytyy jotakin, jos alkaa etsimään...

        Sairaudesta ei saakkaan tehdä tahallista tekosyytä, mutta jos todella sairastaa, on lupa pidättäytyä ja rakastaa arjessa...

        se kelpaa Jumalan edessä?


      • kyllä
        hyshys kirjoitti:

        ainakin kaltaisesi saavat minut kerta toisensa jälkeen nauramaan. Onko tämä sinullekin ystäväiseni joku peli jossa sinä vahdit täällä että saat heitää minulle tälläisen komentin. ;)

        tämä on kivaa..


      • lääkärintodistus, jotta kirjoitti:

        se kelpaa Jumalan edessä?

        vaan itse vastaan sanoistaan Jumalalle....


      • weha kirjoitti:

        alustus on yhä voimassa. Sekoitat liikaa selityksiä...väsymystä voi olla ihan pienenkin perheen kohdalla, jopa enemmän...heitteillejättöistä yn. saa lukea lehdistä tuon tuosta. Monasti viinanhimo on niin kova, että pitää mennä lähiöön ja jättää lapsi heitteille...kaikesta löytyy jotakin, jos alkaa etsimään...

        Sairaudesta ei saakkaan tehdä tahallista tekosyytä, mutta jos todella sairastaa, on lupa pidättäytyä ja rakastaa arjessa...

        Miten tämä vastaa siihen mitä sanon. Ei mitenkään.

        Voivotelet vain kuinka on pitkä teksti. Siten puhut selvää suomenkielistä liirumlaarumia vastaamatta mihinkään.

        Ei väsymys anna oikeutta missään tilanteessa ehkäistä. Ei vaikka heitteilä olo ja turvatomuus on ilmiestä myös uskovaisissa perheissä. Ei kyse ole siitä ettei kaikista löytyisi jotain jos alkaa etsimään vaan se että etsimättäkin nämä epäkohdat löytyy tämän vl liikeen sisältä...

        Kuuleppa mitä lihan vapauden oppia sinä täällä levitelet. Ei ole tuollaista opetusta tapa vaan opetetaan vain että uskovainen ei ehkäise.

        Ja sitten se että kuka ratkaisee tuon todella sairastaa rajan. Henkilö itse aviopari lääkäri OV sinä vai jolku muu. Entä kun nuo kaikki puhuvat täysin erilaisia höpöjä.


      • kyllä kirjoitti:

        tämä on kivaa..

        kaikki ymmärtävät tuota sinun huumorintajuasi tässä kohdassa. :)


      • SRK:n kanta, että
        weha kirjoitti:

        vaan itse vastaan sanoistaan Jumalalle....

        sairaus on laillinen este seksistä kieltäytymiselle!

        Mistä he voivat tietää, mikä on Jumalan kanta?


      • hyshys kirjoitti:

        Miten tämä vastaa siihen mitä sanon. Ei mitenkään.

        Voivotelet vain kuinka on pitkä teksti. Siten puhut selvää suomenkielistä liirumlaarumia vastaamatta mihinkään.

        Ei väsymys anna oikeutta missään tilanteessa ehkäistä. Ei vaikka heitteilä olo ja turvatomuus on ilmiestä myös uskovaisissa perheissä. Ei kyse ole siitä ettei kaikista löytyisi jotain jos alkaa etsimään vaan se että etsimättäkin nämä epäkohdat löytyy tämän vl liikeen sisältä...

        Kuuleppa mitä lihan vapauden oppia sinä täällä levitelet. Ei ole tuollaista opetusta tapa vaan opetetaan vain että uskovainen ei ehkäise.

        Ja sitten se että kuka ratkaisee tuon todella sairastaa rajan. Henkilö itse aviopari lääkäri OV sinä vai jolku muu. Entä kun nuo kaikki puhuvat täysin erilaisia höpöjä.

        on aina ollut Jumaaln valtakunnassa...


      • random
        hyshys kirjoitti:

        Miten tämä vastaa siihen mitä sanon. Ei mitenkään.

        Voivotelet vain kuinka on pitkä teksti. Siten puhut selvää suomenkielistä liirumlaarumia vastaamatta mihinkään.

        Ei väsymys anna oikeutta missään tilanteessa ehkäistä. Ei vaikka heitteilä olo ja turvatomuus on ilmiestä myös uskovaisissa perheissä. Ei kyse ole siitä ettei kaikista löytyisi jotain jos alkaa etsimään vaan se että etsimättäkin nämä epäkohdat löytyy tämän vl liikeen sisältä...

        Kuuleppa mitä lihan vapauden oppia sinä täällä levitelet. Ei ole tuollaista opetusta tapa vaan opetetaan vain että uskovainen ei ehkäise.

        Ja sitten se että kuka ratkaisee tuon todella sairastaa rajan. Henkilö itse aviopari lääkäri OV sinä vai jolku muu. Entä kun nuo kaikki puhuvat täysin erilaisia höpöjä.

        "Ja sitten se että kuka ratkaisee tuon todella sairastaa rajan. Henkilö itse aviopari lääkäri OV sinä vai jolku muu. Entä kun nuo kaikki puhuvat täysin erilaisia höpöjä."

        Eiköhän sen ratkaise nainen itse omantuntonsa äänen perusteella mitä tekee. Mutta ehkä on suotavaa että juttelee siitä mm. miehensä kanssa.


      • random
        weha kirjoitti:

        on aina ollut Jumaaln valtakunnassa...

        weha, vilpitön kiitos sulle kun jaksat taistella tälläkin palstalla, tuntuu että sä olet ainoa valo täällä..

        Itsellä kyllä menee vähän huonosti, oon sen verran paatunut.:( Toisaalta tiedän että mulla menee huonosti mutta kun..


      • ystävän neuvo
        weha kirjoitti:

        vaan itse vastaan sanoistaan Jumalalle....

        Etkö sinä nyt jo huomaa, mikä näitten farisealaisten ja jumalattomien tarkoitus on? Ihan se sama kuin Jeesuksenkin aikana: saada sanoista solmituksi. Sinuna minä en vastaisi enkä alkaisi kiistelemään heidän kanssaan. Silloin vasta kun Jumala on saanut herättää jonkun kaipaan syntien anteeksiantamusta Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä, silloin tule esiin ja tarjoa sellaiselle anovalle sitä evankeliumia, jonka uskomalla synnytään jumalanlapseksi.


      • hoitomiehet eivät
        random kirjoitti:

        "Ja sitten se että kuka ratkaisee tuon todella sairastaa rajan. Henkilö itse aviopari lääkäri OV sinä vai jolku muu. Entä kun nuo kaikki puhuvat täysin erilaisia höpöjä."

        Eiköhän sen ratkaise nainen itse omantuntonsa äänen perusteella mitä tekee. Mutta ehkä on suotavaa että juttelee siitä mm. miehensä kanssa.

        anna arvoa kenekään omalle omalletunnolle!
        Naisen on vain alistuttava!


      • random
        hoitomiehet eivät kirjoitti:

        anna arvoa kenekään omalle omalletunnolle!
        Naisen on vain alistuttava!

        Sä oot tainnu tutustua vl:uuteen tän palstan kautta..


      • hoitomiehet eivät kirjoitti:

        anna arvoa kenekään omalle omalletunnolle!
        Naisen on vain alistuttava!

        asia se, jos ehkäisee...


      • ystävän neuvo kirjoitti:

        Etkö sinä nyt jo huomaa, mikä näitten farisealaisten ja jumalattomien tarkoitus on? Ihan se sama kuin Jeesuksenkin aikana: saada sanoista solmituksi. Sinuna minä en vastaisi enkä alkaisi kiistelemään heidän kanssaan. Silloin vasta kun Jumala on saanut herättää jonkun kaipaan syntien anteeksiantamusta Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä, silloin tule esiin ja tarjoa sellaiselle anovalle sitä evankeliumia, jonka uskomalla synnytään jumalanlapseksi.

        liirun laarumeita riittää ja kun yhteen kysymykseen vastaa, tulee lisää...


      • weha kirjoitti:

        liirun laarumeita riittää ja kun yhteen kysymykseen vastaa, tulee lisää...

        tästä kahville, vaikka essolle....:)


      • Mitä evankeliumia???
        ystävän neuvo kirjoitti:

        Etkö sinä nyt jo huomaa, mikä näitten farisealaisten ja jumalattomien tarkoitus on? Ihan se sama kuin Jeesuksenkin aikana: saada sanoista solmituksi. Sinuna minä en vastaisi enkä alkaisi kiistelemään heidän kanssaan. Silloin vasta kun Jumala on saanut herättää jonkun kaipaan syntien anteeksiantamusta Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä, silloin tule esiin ja tarjoa sellaiselle anovalle sitä evankeliumia, jonka uskomalla synnytään jumalanlapseksi.

        Wehahan paasaa vain tuomiota ja vl-läisten erin-
        omaisuutta!


      • Raamattuaan???
        weha kirjoitti:

        tästä kahville, vaikka essolle....:)

        PS 1
        "Autuas se mies.... ei istu, kussa pilkkajat istuvat..."


      • Ahwen
        Raamattuaan??? kirjoitti:

        PS 1
        "Autuas se mies.... ei istu, kussa pilkkajat istuvat..."

        Päivämies riittää!


      • weha kirjoitti:

        on aina ollut Jumaaln valtakunnassa...

        Joten miten sinä voit heitää tuollaisen komentin kun niin ei ole ollut. Sinä vain uskot että tuo lause on totta mutta kun se ei ole. Käytännöss opetus vaihtelee.

        Joten jos joku ei opeta kuten sinä onko hän uskon kieltäjä koska kukaan vl ei voi opetaa toisin kuin sinä. Koska Jumlan valtakunnassa on sama oppi


      • Voi hyvänen aika!
        weha kirjoitti:

        asia se, jos ehkäisee...

        Sinullahan tuo oppi muuttuu minuutin välein!

        Koeta nyt hyvä ihminen jo mennä lukemaan päivämiehestä mitä mieltä olet!


      • sinne Essolle!!!!!
        weha kirjoitti:

        tästä kahville, vaikka essolle....:)

        Oletpahan ainakin sen aikaa poissa palstalta sekoittamassa!


      • Voi hyvänen aika! kirjoitti:

        Sinullahan tuo oppi muuttuu minuutin välein!

        Koeta nyt hyvä ihminen jo mennä lukemaan päivämiehestä mitä mieltä olet!

        Ihmiselle on oikeus ehkäistä. Sitä ei kukaan kiellä. Uskovainen ei kuitenkaan ehkäise.


      • Ahwen kirjoitti:

        Päivämies riittää!

        edes päivämiestä...


      • Raamattuaan??? kirjoitti:

        PS 1
        "Autuas se mies.... ei istu, kussa pilkkajat istuvat..."

        kahville voi mennä:)


      • weha kirjoitti:

        kahville voi mennä:)

        näin poikamieselämässä...


      • sinne Essolle!!!!! kirjoitti:

        Oletpahan ainakin sen aikaa poissa palstalta sekoittamassa!

        teidän sekaoppia?


      • Mitä evankeliumia??? kirjoitti:

        Wehahan paasaa vain tuomiota ja vl-läisten erin-
        omaisuutta!

        mä ainakin syntinen olen, mutta armahdettu kyllä...


      • hoitomiehet eivät kirjoitti:

        anna arvoa kenekään omalle omalletunnolle!
        Naisen on vain alistuttava!

        pitää kysyä VL-naisilta, eikä täällä parjata..


      • armahdettu syntinen, et
        weha kirjoitti:

        mä ainakin syntinen olen, mutta armahdettu kyllä...

        olisi noin itserakas ja siinä luulossa, että "vain
        me olemme oikeassa."

        Olet samanlainen teeskentelijä, kuin se palvelija, joka sai
        anteeksi tuhat denaria, mutta oli heti veljensä kurkussa, kun tänä ei maksanut omaa pientä velkaansa!!!!

        Sinulta puuttuu armollisuus.


      • että "uskovainen
        weha kirjoitti:

        Ihmiselle on oikeus ehkäistä. Sitä ei kukaan kiellä. Uskovainen ei kuitenkaan ehkäise.

        ei ehkäise"!!!!

        Kuvitteletko olevasi Jumala vai oletko niin tyhmä,
        että uskot kaiken, mitä SRK opettaa?
        Noinko ne veljet ovat taas opettaneet yksinkertaisia?


      • Taas muuttui!
        weha kirjoitti:

        Ihmiselle on oikeus ehkäistä. Sitä ei kukaan kiellä. Uskovainen ei kuitenkaan ehkäise.

        Koeta nyt ihmeessä jo päättää mitä mieltä olet! Saako uskovainen ehkäistä vai ei?


        ps.
        Saat oman mielipiteesi helpoiten selville katsomalla viimeisestä Päivämiehestä! Siellä on kerrottu mitä mieltä sinun tulee olla!


    • Kuin Wehalta olettaakin

      >Onko ihmisoikeuksien rikkomista, kun opettaa lapsiaan tähän uskoon?

      Ei minusta, jos opettaa samalla tavoin eri vaihtoehdot. Tällöin hommassa ei ole mitään aivopesun makua.

    • Hannes Wegelius Ben Aron

      vaikka eivät pysty perustelemaan Jumalan Sanalla opetustaan. He vain pilkkovat Jumalan sanaa omiin tarkoituksiinsa, vastoin Jumalan tahtoa ja järjestystä. He tekevät Jumalan luomasta ihmisestä irvikuvan, jos verrataan Jumalan kuvaan.

      "Ja Jumala loi ihmisen OMAKSI kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi;"

      Ihmisellä Jumalan luomana on käyttökelpoinen äly ja järki oppia ymmärtämään ja tottelemaan Jumalan Sanaa. "Ihmisestä tuli elävä sielu elämän Hengestä."

      Lankeemuksen jälkeen Ihmisen tarvitsee ennallistaa suhteensa Jumalaan. Tähän avautui ovi Jeesuksen sovitustyön myötä, koska Jeesus on ainoa tie Jumalan tykö, ja ainoa välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Jokaisen ihmisyksilön on uudestisynnyttävä ylhäältä Jumalan lapseksi Jumalan Hengelliseen valtakuntaan.

      Lestadiolaiset kasvattavat lapsensa lestadiolaiseen oppiinsa usein pelon avulla. Kasvatuskristillisyys johtaa harvoin todelliseen synnintuntoon ja herätykseen ja siten armon ja laupeuden kaipuuseen, puhumattakaan siitä, että ihminen saisi kokea RAKKAUTTA, joka on JUMALA itse.

      Opetuksessa on ongelmallista se, että Jumalan antamia lahjoja kielletään käyttämästä: esimerkiksi ÄLYÄ ja JÄRKEÄ ja PÄÄTTELYTAITOA ja sydämellä oppimista.

      Vl-liikkeeseen kuuluvien pitää alkaa matkia lapsesta lähtien yhteisön tapoja ja päätöksiä, sitä isiltä perittyä lestaharhaa ja uskoa ne Jumalan tahdoksi. Näin sivuutetaan todellinen JUMALAN TAHTO, jonka saa selville VAIN lukemalla ensikädessä Uutta Testamenttia.

      Raamattua lukemalla oppii ja silloin eivät puhujat ja Weha voi eksyttää olettamuksillaan.

      • näistä Raamatunkohdista sanot?

        Lutherin. uskonpuhdistajamme teksti vahvistaa näitä Raamatunkohtia:
        Joh. 4:14
        "mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, "tulee hänessä sen veden lähteeksi", joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

        Joh. 13.
        "14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. "

        "15 Sillä minä annoin teille "esikuvan", että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. "

        Joh. 7:
        "38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva "elävän veden virrat."
           
              
        2.Kor.5:18. ”Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jeesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. "

        19. "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. "

        "1.Piet.1:9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,
        10. "Jotka ette muinen kansa olleet, mutta nyt olette Jumalan kansa: jotka ette muinen armossa olleet, mutta nyt te armossa olette:"



        L u t h e r


        ”Synninpäästö perustuu Kristuksen käskyyn, toiseksi se on olemukseltaan Pyhän Hengen virka ja kolmanneksi Kristus on jättänyt tämän viran Pyhän Hengen saaneelle seurakunnalleen. (KirkkopostillaII 1942,393-395)"

        Luther :"Jos synninpäästön sen sijaan on oltava oikea ja tehokas, täytyy sen perustua Kristuksen käskyyn ja kuulua näin: Minä julistan sinut vapaaksi synneistäsi, en omassa enkä kenenkään ihmisen ansion tähden, vaan Kristuksen nimessä ja hänen käskynsä nojalla, joka on käskenyt minun sinulle sanoa, että synnit ovat sinulle anteeksi annetut. Syntisi antaa sinulle anteeksi - minun suuni kautta - hän itse, en minä, ja sinun on se omaksuttava ja vahvasti uskottava se, ei ihmisen sanana, vaan aivan kuin olisit kuullut sen hänen, Herran Kristuksen, omasta suusta.”

        "Pyhän Paavalin opin mukaan on maan päällä aina olemassa kristillinen, pyhä kansa, jossa Kristus elää, vaikuttaa ja hallitsee armon ja syntien anteeksiantamisen kautta. Sen siis, jonka on löydettävä Kristus, on ensin löydettävä seurakunta. Kuinka tiedettäisiin,missä on Kristus ja hänen uskonsa, ellei tiedettäisi, missä hänen uskovaisensa ovat?
        Hänen valtakuntansa on nimittäin armon valtakunta, avun valtakunta, lohdutuksen valtakunta kaikille kurjille syntisille. -- Ristillä hän kerta kaikkiaan kantoi meitä kaikkia, nyt hän kantaa meitä evankeliumilla, toisin sanoen, nyt saarnataan, hän meitä kaikkia silloin kantoi ansaiten anteeksiantamuksen kaikista niistä synneistä, jotka olimme tehneet, joita nyt tai vasta teemme. Oi mikä ihana tehtävä!" (Kirkkopostilla 1941,230,314)

              *******
        Ap. t. 1:8
        vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

              
              *******
        "Room. 1:17 Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta."



        "2. Kor. 4:1 Sentähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on,"


        "2. Kor. 1:20 Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."


        "2. Kor. 5:20 Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte."


        "2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."

        15 Sillä minä annoin teille "esikuvan", että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Joh. 7:
        "38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva "elävän veden virrat."
           
              *******


        2.Kor.5:18. ”Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jeesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.

        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

        20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. ”

        "1.Piet.1:9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,
        10. Jotka ette muinen kansa olleet, mutta nyt olette Jumalan kansa: jotka ette muinen armossa olleet, mutta nyt te armossa olette:"



        L u t h e r


        ”Synninpäästö perustuu Kristuksen käskyyn, toiseksi se on olemukseltaan Pyhän Hengen virka ja kolmanneksi Kristus on jättänyt tämän viran Pyhän Hengen saaneelle seurakunnalleen. (KirkkopostillaII 1942,393-395)"

        Luther :"Jos synninpäästön sen sijaan on oltava oikea ja tehokas, täytyy sen perustua Kristuksen käskyyn ja kuulua näin: Minä julistan sinut vapaaksi synneistäsi, en omassa enkä kenenkään ihmisen ansion tähden, vaan Kristuksen nimessä ja hänen käskynsä nojalla, joka on käskenyt minun sinulle sanoa, että synnit ovat sinulle anteeksi annetut. Syntisi antaa sinulle anteeksi - minun suuni kautta - hän itse, en minä, ja sinun on se omaksuttava ja vahvasti uskottava se, ei ihmisen sanana, vaan aivan kuin olisit kuullut sen hänen, Herran Kristuksen, omasta suusta.”

        "Pyhän Paavalin opin mukaan on maan päällä aina olemassa kristillinen, pyhä kansa, jossa Kristus elää, vaikuttaa ja hallitsee armon ja syntien anteeksiantamisen kautta. Sen siis, jonka on löydettävä Kristus, on ensin löydettävä seurakunta. Kuinka tiedettäisiin,missä on Kristus ja hänen uskonsa, ellei tiedettäisi, missä hänen uskovaisensa ovat?
        Hänen valtakuntansa on nimittäin armon valtakunta, avun valtakunta, lohdutuksen valtakunta kaikille kurjille syntisille. -- Ristillä hän kerta kaikkiaan kantoi meitä kaikkia, nyt hän kantaa meitä evankeliumilla, toisin sanoen, nyt saarnataan, hän meitä kaikkia silloin kantoi ansaiten anteeksiantamuksen kaikista niistä synneistä, jotka olimme tehneet, joita nyt tai vasta teemme. Oi mikä ihana tehtävä!" (Kirkkopostilla 1941,230,314)

              *******
        Ap. t. 1:8
        vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

              
              *******
        "Room. 1:17 Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta."



        "2. Kor. 4:1 Sentähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on,"


        "2. Kor. 1:20 Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."


        "2. Kor. 5:20 Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte."


        "2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki."


    • hymyhuuli

      Wehan tarvi ku rekattu nikki laittaa näkösälle niin heti on pitkä ketju valmis :-). Weha voi olla ylpeä, on toiseksi tärkein henkilö näissä keskusteluissa.

      • on sitten

        tärkein?


      • vaan on
        on sitten kirjoitti:

        tärkein?

        Jeesus Kristus Jumalan Poika ja Hänen raamatunantama opetus,että JOKA USKOO JA KASTETAAN PELASTUU.

        SE ON SIINÄ JA TURHAA KUKAAN OPETTAA MUUTA OPPIA.

        PIENI VAUVA, KUN SYNTYY, EI HÄNTÄ KASTELLA,

        Vaan, hänet siunataan Jeesuksen opetuksen mukaan.
        Lukaiseppas Weha 1938 raamatusta ja pyydä Jumalan PyhääHenkeä avaamaan sinulle raamatun salaisuuksia. Älä yritä omilla aivoillasi selvittää, sillä jätä naulakkoon aivosi ja anna
        Jumalan Pyhälle Hengelle tilaa.

        Niinkauan, kun ihminen ilman Jumalan Henkeä yrittää pakertaa näin isojen asioiden kanssa ja hän häviölle jää varmasti.

        Siis, Usko tulee kuulemisesta ja Jumalansanan
        seuraamisesta ja seuraamiseen ja tottelevaisuuteen kuuluu KASTE, kun ensin on tullut uskoon, siis uskovien kaste.

        Lukekaa hyvät siskot ja veljet raamattuanne enempi, niin tiedätte myös enempi ja luulette vähemmän.

        Vielä, pieni lapsion taivaskelpoinen ilman mitään hätäkasteluja, sillä ei hänellä ole uskoa, koska hän ei ole sitä vielä saanut vastaanottaa, jos vielä vanhemmatkaan eivät osaa viedä lasta taivastielle.

        Miten sokea , sokeaa taluttaa. Molemmat he kuoppaan lankeavat.

        Jumala Jeesuksessa Kristuksessa siunatkoon teitä rakkaat siskot ja veljet ja antakoon teille Pyhän Hengen valaisua ja voimaa, pimenevässä illassa, mikä kansaa kohtaa.


      • vaan on kirjoitti:

        Jeesus Kristus Jumalan Poika ja Hänen raamatunantama opetus,että JOKA USKOO JA KASTETAAN PELASTUU.

        SE ON SIINÄ JA TURHAA KUKAAN OPETTAA MUUTA OPPIA.

        PIENI VAUVA, KUN SYNTYY, EI HÄNTÄ KASTELLA,

        Vaan, hänet siunataan Jeesuksen opetuksen mukaan.
        Lukaiseppas Weha 1938 raamatusta ja pyydä Jumalan PyhääHenkeä avaamaan sinulle raamatun salaisuuksia. Älä yritä omilla aivoillasi selvittää, sillä jätä naulakkoon aivosi ja anna
        Jumalan Pyhälle Hengelle tilaa.

        Niinkauan, kun ihminen ilman Jumalan Henkeä yrittää pakertaa näin isojen asioiden kanssa ja hän häviölle jää varmasti.

        Siis, Usko tulee kuulemisesta ja Jumalansanan
        seuraamisesta ja seuraamiseen ja tottelevaisuuteen kuuluu KASTE, kun ensin on tullut uskoon, siis uskovien kaste.

        Lukekaa hyvät siskot ja veljet raamattuanne enempi, niin tiedätte myös enempi ja luulette vähemmän.

        Vielä, pieni lapsion taivaskelpoinen ilman mitään hätäkasteluja, sillä ei hänellä ole uskoa, koska hän ei ole sitä vielä saanut vastaanottaa, jos vielä vanhemmatkaan eivät osaa viedä lasta taivastielle.

        Miten sokea , sokeaa taluttaa. Molemmat he kuoppaan lankeavat.

        Jumala Jeesuksessa Kristuksessa siunatkoon teitä rakkaat siskot ja veljet ja antakoon teille Pyhän Hengen valaisua ja voimaa, pimenevässä illassa, mikä kansaa kohtaa.

        pienokaiset Jeesuksen nimelle. Kasteessa on myös siunauksen paikka:

        "...mihinkä paikkaan ikänänsä minä säädän minun nimeni muiston, sinne minä tulen sinun tykös, ja siunaan sinua (2.Moos.20:24).

        Raamatussa myös kastettiin kokonaisia perhekuntia. Raamattu ei voisi käyttää tällaista kieltä, ellei se tarkoittaisi myös vauvoja.

        apt.16:33. "Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta".


      • mielikuvitus!!!
        weha kirjoitti:

        pienokaiset Jeesuksen nimelle. Kasteessa on myös siunauksen paikka:

        "...mihinkä paikkaan ikänänsä minä säädän minun nimeni muiston, sinne minä tulen sinun tykös, ja siunaan sinua (2.Moos.20:24).

        Raamatussa myös kastettiin kokonaisia perhekuntia. Raamattu ei voisi käyttää tällaista kieltä, ellei se tarkoittaisi myös vauvoja.

        apt.16:33. "Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta".

        ".mihinkä paikkaan ikänänsä minä säädän minun nimeni muiston, sinne minä tulen sinun tykös, ja siunaan sinua (2.Moos.20:24)."

        TUOSSA EI PUHUTA MITÄÄN VAUVAKASTEESTA, vaan PAI-
        KASTA, eli Jumalan alttarista!!!!!!

        Lopeta Weha jo Sanan väärentäminen!

        Perhekuntakasteessa ei ollut vauvoja, vaan kaikki olivat sen ikäisiä, että uskoivat:
        Ap 18:8
        "Mutta synagoogan esimies Krispus JA KOKO HÄNEN
        PERHEKUNTANSA USKOIVAT, ja myös monet korinttilaiset uskoivat, ja heidät kastettiin."

        Wehan oppi perustuu OLETTAMUKSIIN!!!!!!


      • mielikuvitus!!! kirjoitti:

        ".mihinkä paikkaan ikänänsä minä säädän minun nimeni muiston, sinne minä tulen sinun tykös, ja siunaan sinua (2.Moos.20:24)."

        TUOSSA EI PUHUTA MITÄÄN VAUVAKASTEESTA, vaan PAI-
        KASTA, eli Jumalan alttarista!!!!!!

        Lopeta Weha jo Sanan väärentäminen!

        Perhekuntakasteessa ei ollut vauvoja, vaan kaikki olivat sen ikäisiä, että uskoivat:
        Ap 18:8
        "Mutta synagoogan esimies Krispus JA KOKO HÄNEN
        PERHEKUNTANSA USKOIVAT, ja myös monet korinttilaiset uskoivat, ja heidät kastettiin."

        Wehan oppi perustuu OLETTAMUKSIIN!!!!!!

        kasteessa on Jeesusken nimen muisto.

        Pienet lapset uskovat ja heidät kastetaan. okei?


      • olla muisto jostain,
        weha kirjoitti:

        kasteessa on Jeesusken nimen muisto.

        Pienet lapset uskovat ja heidät kastetaan. okei?

        mutta uskovan kasteessa Jeesus asuu uskoontulleen
        sydämessä:
        Joh 14:23

        Vauvat eivät tarvitse uskoa, sillä he ovat vielä
        autuaasti Jeesuksen sylissä. He elävät näkemisessä ja todellisuudessa Jumalan yhteydessä!!!!

        ILMAN KASTETTAKIN!!!!


    • ne eronneet

      heittää siemenensä?

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      196
      4592
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      261
      2627
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1391
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1293
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1057
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe