Uuden Polon hinta

Harkitsee

Onkohan kukaan käynyt kysymässä milloin uuden VW Polon hinnat julkaistaan? Erityisesti kiinnostaisi VW Polo 1.2 TSI (DSG). Saksan hinnat on tiedossa vain huonoimmille bensakoneille ja 75hv 1.6 TDI:lle.

http://auto.t-online.de/c/18/00/04/18/18000418.html

VW Golf 1.4 TSI:n hinta on Suomessa 22 040 euroa (Trendline) tai 23 040 euroa (Comfortline). Luulisi 1.2 TSI Polon hinnan olevan 17-18t euron luokkaa, kun ottaa huomioon mm. edullisemman veron 1.4 TSI Golfiin verrattuna (pienemmät co2 luvut) ja Golfia heikomman laadun/varustelun.

Toivottavasti Polo tulee Suomessa samantien myyntiin myös 1.2 TSI moottorilla.

19

4587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatu.

      Ei se laatu ole Polossa yhtään sen heikompaa kuin Volkkareissa yleensä. Aino juttu missä ero tuntuu on koko, ja se on ihan niinkuin sen asian pitää ollakin.

      • Harkitsee

        Kyllä materiaalien laatu ja varustustaso heikkenee aina jonkin verran kun siirrytään isommasta kokoluokasta (Golf) pienempään kokoluokkaan (Polo). Jostakin on halvempi hinta revittävä, jolloin säästetään äänieristyksessä, turvavarusteissa, valoissa, penkeissä jne. Ei esim. Comfortlinessa ole samoja varusteita Polossa ja Golfissa. Yleensä pikkuautoon joutuu ostamaan monia lisävarusteita, jotka isoon saa vakiona. Kaikkia lisävarusteita/ominaisuuksia ei pikkuautoon edes saa.

        Automerkit.fi sivustolla sanottiin tällaista:

        "Eräs Geneven autonäyttelyn suurimpia uutuuksia oli viidennen sukupolven Volkswagen Polo. Siinä on sovellettu uusimman Golfin ratkaisuja luokkaa pienemmässä koossa. Keulan entistä särmikkäämpi muoto on kuin suoraan Golfista, sivuprofiili ja perä muistuttavat enemmänkin edellistä Poloa. Pituutta on kertynyt 36 mm lisää ja leveyttä 32 mm. Uusia moottoreita ovat 1,6-litraiset TDI:t (75/90/105 hv) sekä 1.2 TSI (105 hv). Bluemotion-dieselin CO2-päästöiksi ilmoitetaan 96 g/km ja vuoden kuluttua tulee 1,2-litrainen diesel 87 g/km -lukemalla. Uutta Polossa on myös DSG-vaihteisto. Turvallisuustason kehitystä valmistaja halusi korostaa uudessa Polossa.

        Polon sisustus on hintaluokan mukainen eli selvästi uutta Golfia vaatimattomampi vielä Comfortline-tasollakin. Highlinen alcantara on tyylikästä, mutta halpoja muoviosia löytyy silti. Monikäyttöisyys on Golfin tapaan toteutettu yksinkertaisesti. Tavaratilan pohjasta saadaan suunnilleen tasainen välipohjan avulla. Tavaratila on kooltaan kilpailukykyinen. Sisätilat sen sijaan eivät ole kasvaneet ja niukkuutta on takaistuimella niin pääntilasta kuin polvitilastakin. Polon tuotanto alkaa maaliskuun lopussa ja Suomeen se ehtii kesällä."


      • laatu...
        Harkitsee kirjoitti:

        Kyllä materiaalien laatu ja varustustaso heikkenee aina jonkin verran kun siirrytään isommasta kokoluokasta (Golf) pienempään kokoluokkaan (Polo). Jostakin on halvempi hinta revittävä, jolloin säästetään äänieristyksessä, turvavarusteissa, valoissa, penkeissä jne. Ei esim. Comfortlinessa ole samoja varusteita Polossa ja Golfissa. Yleensä pikkuautoon joutuu ostamaan monia lisävarusteita, jotka isoon saa vakiona. Kaikkia lisävarusteita/ominaisuuksia ei pikkuautoon edes saa.

        Automerkit.fi sivustolla sanottiin tällaista:

        "Eräs Geneven autonäyttelyn suurimpia uutuuksia oli viidennen sukupolven Volkswagen Polo. Siinä on sovellettu uusimman Golfin ratkaisuja luokkaa pienemmässä koossa. Keulan entistä särmikkäämpi muoto on kuin suoraan Golfista, sivuprofiili ja perä muistuttavat enemmänkin edellistä Poloa. Pituutta on kertynyt 36 mm lisää ja leveyttä 32 mm. Uusia moottoreita ovat 1,6-litraiset TDI:t (75/90/105 hv) sekä 1.2 TSI (105 hv). Bluemotion-dieselin CO2-päästöiksi ilmoitetaan 96 g/km ja vuoden kuluttua tulee 1,2-litrainen diesel 87 g/km -lukemalla. Uutta Polossa on myös DSG-vaihteisto. Turvallisuustason kehitystä valmistaja halusi korostaa uudessa Polossa.

        Polon sisustus on hintaluokan mukainen eli selvästi uutta Golfia vaatimattomampi vielä Comfortline-tasollakin. Highlinen alcantara on tyylikästä, mutta halpoja muoviosia löytyy silti. Monikäyttöisyys on Golfin tapaan toteutettu yksinkertaisesti. Tavaratilan pohjasta saadaan suunnilleen tasainen välipohjan avulla. Tavaratila on kooltaan kilpailukykyinen. Sisätilat sen sijaan eivät ole kasvaneet ja niukkuutta on takaistuimella niin pääntilasta kuin polvitilastakin. Polon tuotanto alkaa maaliskuun lopussa ja Suomeen se ehtii kesällä."

        ei yleensäkään ole kovin korkea. Vikoja ilmenee paljon. Huolestuneempi olisin kuitenkin huollon tasosta ja asiakaspalvelun pelaamisesta. Tällä alueella VW on huonointa!


    • ekana...

      tulee myyntiin suomessa pienimmät moottorit. Myöhemmin sitten tuo 1.2 TSI ja DSG. Kiinnostaa myös tuo yhdistelmä aika paljon. Pakko sen hinnan on olla alle 20 000 euroa, ei siinä muuten ole mitään järkeä.

      • Harkitsee

        Mielenkiintoista nähdä kuinka suuri hintaero on 1.2 TSI Golfilla ja Pololla ja millaiset erot niiden varustuksessa on. Kuulemma 1.2 TSI tulee syksyllä myös Golfiin ja korvaa 1.4 litraisen vapaastihengittävän mallin.

        Ihmeellistä, että VW yrittää vieläkin myydä vain vanhaa mallia, eikä VW:n sivuilla ei ole edes mainintaa uudesta mallista. Ei edes uutisissa. Luulisi, että kannattaisi jo ottaa vastaan ennakkotilauksia kuten Saksassa.


      • Harkitsee
        Harkitsee kirjoitti:

        Mielenkiintoista nähdä kuinka suuri hintaero on 1.2 TSI Golfilla ja Pololla ja millaiset erot niiden varustuksessa on. Kuulemma 1.2 TSI tulee syksyllä myös Golfiin ja korvaa 1.4 litraisen vapaastihengittävän mallin.

        Ihmeellistä, että VW yrittää vieläkin myydä vain vanhaa mallia, eikä VW:n sivuilla ei ole edes mainintaa uudesta mallista. Ei edes uutisissa. Luulisi, että kannattaisi jo ottaa vastaan ennakkotilauksia kuten Saksassa.

        VW Polo 1.2 TSI DSG tulee Saksaan elokuussa. Hintaa ei vielä tiedossa. Milloinkohan Suomen VW herää ja laittaa sivuilleen jotain tietoa uudesta Polosta? http://www.autobild.de/artikel/kurz-kaufberatung-vw-polo_895908.html


      • Harkitsee
        Harkitsee kirjoitti:

        VW Polo 1.2 TSI DSG tulee Saksaan elokuussa. Hintaa ei vielä tiedossa. Milloinkohan Suomen VW herää ja laittaa sivuilleen jotain tietoa uudesta Polosta? http://www.autobild.de/artikel/kurz-kaufberatung-vw-polo_895908.html

        Uusimmassa AutoBildissä oli koeajettu uusi VW Polo 1.4 (85 hv). Siinä sanottiin, että voi olla että 1.2 TSI tulee vasta vuonna 2011. Ja että sen hinta tulee todennäköisesti olemaan perus-Golfia kalliimpi. Ja näyttäis myös siltä, että Polossa on säästetty eli Comfortline varustelu ei Polossa ole sama asia kuin Golfissa.

        Tässä lisää AutoBildin jutusta:
        http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5571


      • Harkitsee
        Harkitsee kirjoitti:

        Uusimmassa AutoBildissä oli koeajettu uusi VW Polo 1.4 (85 hv). Siinä sanottiin, että voi olla että 1.2 TSI tulee vasta vuonna 2011. Ja että sen hinta tulee todennäköisesti olemaan perus-Golfia kalliimpi. Ja näyttäis myös siltä, että Polossa on säästetty eli Comfortline varustelu ei Polossa ole sama asia kuin Golfissa.

        Tässä lisää AutoBildin jutusta:
        http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5571

        Autobloggreen.com sivustolla mainittiin, että VW Polo 1.2 TSI tulee tilattavaksi vielä tänä vuonna (juttu päivätty 8.5.2009). Tosin jutussa ei mainittu missä maissa ja milloin toimitus olisi.

        Suomessa odotellaan edelleen, että Suomen volkkari laittaa Polon verkkosivuilleen. Heillä ei selvästikään ole kiire: autohan esiteltiin vasta 2,5 kk sitten (3.3.2009).


      • Harkitsee
        Harkitsee kirjoitti:

        Autobloggreen.com sivustolla mainittiin, että VW Polo 1.2 TSI tulee tilattavaksi vielä tänä vuonna (juttu päivätty 8.5.2009). Tosin jutussa ei mainittu missä maissa ja milloin toimitus olisi.

        Suomessa odotellaan edelleen, että Suomen volkkari laittaa Polon verkkosivuilleen. Heillä ei selvästikään ole kiire: autohan esiteltiin vasta 2,5 kk sitten (3.3.2009).

        Uusimmassa Hesarissa oli juttu uudesta Polosta:
        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Polo seilaa myötätuulessa/HS20090530SI1AL01d42

        Sai kehuja: mm. jämäkkyys, hiljainen (testissä 17" matalaprofiilin renkaat).
        Takapenkin tiloista sanottiin, että aikuiselle niukat tilat. Moottoreista ei sanottu juuri mitään (1.4 vapaastihengittävä vähätehoinen, TSI parempi). Hintojen sanottiin todennäköisesti nousevan varustetason parantumisen ja kalliimpien moottorien (TSI/TDI) takia. AutoBildissähän sanottiin, että TSI Polo voi maksaa jopa enemmän kuin perus Golf.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Volkswagen Polo/HS20090530SI1AL01d3v

        Kuulemma Polo tulee Suomessa myyntiin syyskuun alussa. TSI-moottorilla loppuvuodesta. Varustetasoina mainittiin vain Trendline ja Comfortline. Jääkö siis Highline kokonaan pois Suomesta? Jutussa ei mainittu milloin DSG:llä saa tai mitä TDI-versioita tulee alussa.


      • Harkitsee
        Harkitsee kirjoitti:

        Uusimmassa Hesarissa oli juttu uudesta Polosta:
        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Polo seilaa myötätuulessa/HS20090530SI1AL01d42

        Sai kehuja: mm. jämäkkyys, hiljainen (testissä 17" matalaprofiilin renkaat).
        Takapenkin tiloista sanottiin, että aikuiselle niukat tilat. Moottoreista ei sanottu juuri mitään (1.4 vapaastihengittävä vähätehoinen, TSI parempi). Hintojen sanottiin todennäköisesti nousevan varustetason parantumisen ja kalliimpien moottorien (TSI/TDI) takia. AutoBildissähän sanottiin, että TSI Polo voi maksaa jopa enemmän kuin perus Golf.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Volkswagen Polo/HS20090530SI1AL01d3v

        Kuulemma Polo tulee Suomessa myyntiin syyskuun alussa. TSI-moottorilla loppuvuodesta. Varustetasoina mainittiin vain Trendline ja Comfortline. Jääkö siis Highline kokonaan pois Suomesta? Jutussa ei mainittu milloin DSG:llä saa tai mitä TDI-versioita tulee alussa.

        Aluksi Suomeen:
        - 1.2 (70 hv) 5-vaih, 5,5 l /100km
        - 1.4 (85 hv) 5-vaih tai DSG7, 5,9 l/100km
        - 1.6 TDI (75 hv) 5-vaih, 4,2 l/100km
        - 1.6 TDI (90 hv) 5-vaih tai DSG7, 4,2 l/100km
        - 1.6 TDI (90 hv) 5-vaih BlueMotion, 3,6 l/100km
        - Myöhemmin 3-ov versiot

        Marraskuussa:
        - 1.2 TSI (105 hv) 6-vaih tai DSG7, 5,5 l/100km

        2010:
        - 1.4 GTI (kaksoisahdettu)
        - 1.2 TDI BlueMotion, 3,3 l/100km

        Ei tulossa:
        - 1.2 (60 hv), ei Suomeen
        - 1.6 TDI (105 hv), ei Suomeen
        - nelivetoa

        Varustelu:
        - Puoliautomaattinen ilmastointi ja RCD 310 -musiikkijärjestelmä kaikissa autoissa paitsi 1.2 (70 hv) bensan yhteydessä
        - Diesel vain Comfortline varustelulla: Bensa Trendline tai Comfortline varustelulla. Ei Highlinea Suomeen.

        Uusimmissa AutoBild, Tuulilasi ja Tekniikan Mailma lehdissä oli juttua autosta. AutoBild kehui erityisesti 1.6 TDI (90 hv) BlueMotionia.


      • mrmela
        Harkitsee kirjoitti:

        Aluksi Suomeen:
        - 1.2 (70 hv) 5-vaih, 5,5 l /100km
        - 1.4 (85 hv) 5-vaih tai DSG7, 5,9 l/100km
        - 1.6 TDI (75 hv) 5-vaih, 4,2 l/100km
        - 1.6 TDI (90 hv) 5-vaih tai DSG7, 4,2 l/100km
        - 1.6 TDI (90 hv) 5-vaih BlueMotion, 3,6 l/100km
        - Myöhemmin 3-ov versiot

        Marraskuussa:
        - 1.2 TSI (105 hv) 6-vaih tai DSG7, 5,5 l/100km

        2010:
        - 1.4 GTI (kaksoisahdettu)
        - 1.2 TDI BlueMotion, 3,3 l/100km

        Ei tulossa:
        - 1.2 (60 hv), ei Suomeen
        - 1.6 TDI (105 hv), ei Suomeen
        - nelivetoa

        Varustelu:
        - Puoliautomaattinen ilmastointi ja RCD 310 -musiikkijärjestelmä kaikissa autoissa paitsi 1.2 (70 hv) bensan yhteydessä
        - Diesel vain Comfortline varustelulla: Bensa Trendline tai Comfortline varustelulla. Ei Highlinea Suomeen.

        Uusimmissa AutoBild, Tuulilasi ja Tekniikan Mailma lehdissä oli juttua autosta. AutoBild kehui erityisesti 1.6 TDI (90 hv) BlueMotionia.

        Malli Kokonaishinta
        Polo  Comfortline 1,4 63 kW (85 hv) 2-ovinen 17188.70 €
        Polo  Comfortline 1,4 63 kW (85 hv) 4-ovinen 17896.17 €
        Polo  Comfortline 1,4 63 kW (85 hv) DSG-automaatti 2-ovinen 18891.70 €
        Polo  Comfortline 1,4 63 kW (85 hv) DSG-automaatti 4-ovinen 19595.73 €

        Polo  Comfortline 1,6 TDI 66 kW (90 hv) 2-ovinen 19090.43 €
        Polo  Comfortline 1,6 TDI 66 kW (90 hv) DSG-automaatti 2-ovinen 20881.20 €
        Polo  Comfortline 1,6 TDI 66 kW (90 hv) DSG-automaatti 4-ovinen 21561.51 €

        Polo  Trendline 1,2 51 kW (70 hv) 2-ovinen 13951.76 €
        Polo  Trendline 1,2 51 kW (70 hv) 4-ovinen 14648.16 €
        Polo  Trendline 1,4 63 kW (85 hv) 2-ovinen 16519.03 €
        Polo  Trendline 1,4 63 kW (85 hv) 4-ovinen 17226.78 €

        Polo  Trendline 1,6 TDI 55 kW (75 hv) 2-ovinen 17130.02 €
        Polo  Trendline 1,6 TDI 55 kW (75 hv) 4-ovinen 17807.72 €


        Ei halpa ja varusteet
        Ajomukavuuspaketti: VakionopeussäädinPysäköintitutka ''ParkPilot'' takana. Optinen näyttö ja äänimerkkiMonitoiminäyttöRengaspainevaroitin: 540.46 e
        Ikkunaturvaverhot: edessä ja takana 504.02 e
        Ilman malli- ja moottorimerkintää 0 e
        Keskikyynärnoja edessä, mukiteline taakse 133.6 e
        Kevytmetallivanteet ''Cartagena'' 7 J x 16, renkaat 215/45 R 16 874.45 e
        Kevytmetallivanteet ''Lakeside'' 6 J x 15, renkaat 195/55 R 15 504.02 e
        MEDIA-IN -pistoke hansikaslokerossa: Mahdollistaa audiolaitteiden (USB, MP3, iPOD) käytön radion kautta. iPOD vaatii erikseen tilattavan adapterin. 194.32 e
        Metalli-/helmiäisväri: 394.72 e
        Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, käsijarrunkahva ja vaihdetangonnuppi 370.43 e
        Navigointijärjestelmä RNS 310: Kosketusvärinäyttö. 1 levyn CD-toisto, MP3-toisto, SD-muistikorttipaikka. Skandinavian CD- karttalevy 692.27 e
        Neliovisuus: sähköiset ikkunannostimet taakse 680.13 e
        Radiojärjestelmä RCD 510: Kosketusvärinäyttö, integroitu 6-levyn CD-vaihtaja, MP3-toisto, SD-muistikorttipaikka, 4 x 20 W, 6 kaiutinelementtiä 364.35 e
        Sumuvalot 242.9 e
        Takasivulasit ja takalasi tummennettu 327.92 e
        Täysautomaattinen ilmastointilaite, Climatronic Jäähdytettävä hansikaslokero 437.22 e
        Urheilullinen alusta: Madallettu n.15 mm, jäykempi jousitus 267.19 e
        Urheilulliset etuistuimet, istuinosa Alcantaraa, Nahkaverhoiltu ohjauspyörä, käsijarrunkahva ja vaihdetangonnuppi, 1700.31 e
        Valo- ja näkyvyyspaketti: Sadetunnistin, automaattisesti himmentyvä sisäpeili 206.47 e
        Varashälytin sisätilatutkalla ja kallistuksentunnistimella 261.12 e


      • ostoaikeissa
        mrmela kirjoitti:

        Malli Kokonaishinta
        Polo  Comfortline 1,4 63 kW (85 hv) 2-ovinen 17188.70 €
        Polo  Comfortline 1,4 63 kW (85 hv) 4-ovinen 17896.17 €
        Polo  Comfortline 1,4 63 kW (85 hv) DSG-automaatti 2-ovinen 18891.70 €
        Polo  Comfortline 1,4 63 kW (85 hv) DSG-automaatti 4-ovinen 19595.73 €

        Polo  Comfortline 1,6 TDI 66 kW (90 hv) 2-ovinen 19090.43 €
        Polo  Comfortline 1,6 TDI 66 kW (90 hv) DSG-automaatti 2-ovinen 20881.20 €
        Polo  Comfortline 1,6 TDI 66 kW (90 hv) DSG-automaatti 4-ovinen 21561.51 €

        Polo  Trendline 1,2 51 kW (70 hv) 2-ovinen 13951.76 €
        Polo  Trendline 1,2 51 kW (70 hv) 4-ovinen 14648.16 €
        Polo  Trendline 1,4 63 kW (85 hv) 2-ovinen 16519.03 €
        Polo  Trendline 1,4 63 kW (85 hv) 4-ovinen 17226.78 €

        Polo  Trendline 1,6 TDI 55 kW (75 hv) 2-ovinen 17130.02 €
        Polo  Trendline 1,6 TDI 55 kW (75 hv) 4-ovinen 17807.72 €


        Ei halpa ja varusteet
        Ajomukavuuspaketti: VakionopeussäädinPysäköintitutka ''ParkPilot'' takana. Optinen näyttö ja äänimerkkiMonitoiminäyttöRengaspainevaroitin: 540.46 e
        Ikkunaturvaverhot: edessä ja takana 504.02 e
        Ilman malli- ja moottorimerkintää 0 e
        Keskikyynärnoja edessä, mukiteline taakse 133.6 e
        Kevytmetallivanteet ''Cartagena'' 7 J x 16, renkaat 215/45 R 16 874.45 e
        Kevytmetallivanteet ''Lakeside'' 6 J x 15, renkaat 195/55 R 15 504.02 e
        MEDIA-IN -pistoke hansikaslokerossa: Mahdollistaa audiolaitteiden (USB, MP3, iPOD) käytön radion kautta. iPOD vaatii erikseen tilattavan adapterin. 194.32 e
        Metalli-/helmiäisväri: 394.72 e
        Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, käsijarrunkahva ja vaihdetangonnuppi 370.43 e
        Navigointijärjestelmä RNS 310: Kosketusvärinäyttö. 1 levyn CD-toisto, MP3-toisto, SD-muistikorttipaikka. Skandinavian CD- karttalevy 692.27 e
        Neliovisuus: sähköiset ikkunannostimet taakse 680.13 e
        Radiojärjestelmä RCD 510: Kosketusvärinäyttö, integroitu 6-levyn CD-vaihtaja, MP3-toisto, SD-muistikorttipaikka, 4 x 20 W, 6 kaiutinelementtiä 364.35 e
        Sumuvalot 242.9 e
        Takasivulasit ja takalasi tummennettu 327.92 e
        Täysautomaattinen ilmastointilaite, Climatronic Jäähdytettävä hansikaslokero 437.22 e
        Urheilullinen alusta: Madallettu n.15 mm, jäykempi jousitus 267.19 e
        Urheilulliset etuistuimet, istuinosa Alcantaraa, Nahkaverhoiltu ohjauspyörä, käsijarrunkahva ja vaihdetangonnuppi, 1700.31 e
        Valo- ja näkyvyyspaketti: Sadetunnistin, automaattisesti himmentyvä sisäpeili 206.47 e
        Varashälytin sisätilatutkalla ja kallistuksentunnistimella 261.12 e

        Golf 1.4 Trendline 19 529,53€ (4-ov). Ja tässä on aikalailla samat varusteet kuin Polo 1.4 Comfortlinessä (17896.17, 4-ov). Kovin tuppaa menemään hinnat lähelle toisiaan...


      • Fabisti

      • Fabisti

      • sama ihmettelijä
        ostoaikeissa kirjoitti:

        Golf 1.4 Trendline 19 529,53€ (4-ov). Ja tässä on aikalailla samat varusteet kuin Polo 1.4 Comfortlinessä (17896.17, 4-ov). Kovin tuppaa menemään hinnat lähelle toisiaan...

        Hintaero Golfiin puolitoista tonnia ja kuitenkin menin tilaamaan Polon. Vieläpä näkemättä koko autoa... tyhmä on tyhmä :-) Mutta onhan toi uusi Polo kuvissa paremman näköinen kuin Golf, jos se nyt sitten itseä yhtään lohduttaa.


      • vahingonilo
        sama ihmettelijä kirjoitti:

        Hintaero Golfiin puolitoista tonnia ja kuitenkin menin tilaamaan Polon. Vieläpä näkemättä koko autoa... tyhmä on tyhmä :-) Mutta onhan toi uusi Polo kuvissa paremman näköinen kuin Golf, jos se nyt sitten itseä yhtään lohduttaa.

        Mulla ei ole koskaan ollu niin vikaherkkää autoa kun oli polo... oikea korjaamojen onni!


      • Tiiän oon mulkku
        vahingonilo kirjoitti:

        Mulla ei ole koskaan ollu niin vikaherkkää autoa kun oli polo... oikea korjaamojen onni!

        meillekin ja osoita ettei tuo sun juttus ollut provo!!!

        Kiitos kun kerrot.

        Kerro myös ostitko auton uutena, mitä vuosimallia se on vai oliko sulla joku vuoden 1984 Polo jolla ajettu 250.000km ja olit viides omistaja....???

        Helppohan se on provoilla ja sontaa jauhaa

        ja oliko sulla saksassa väsätty malli vai joku Meksikaani polo?

        ja jos sulla sattui olemaan Polo joskus kaun sitten ei tarkoita että ne kaikki on p-askoja ja varsinkaan tämä uusi malli joka on eri auto kun se sun kottero.


      • tälläinen se oli
        Tiiän oon mulkku kirjoitti:

        meillekin ja osoita ettei tuo sun juttus ollut provo!!!

        Kiitos kun kerrot.

        Kerro myös ostitko auton uutena, mitä vuosimallia se on vai oliko sulla joku vuoden 1984 Polo jolla ajettu 250.000km ja olit viides omistaja....???

        Helppohan se on provoilla ja sontaa jauhaa

        ja oliko sulla saksassa väsätty malli vai joku Meksikaani polo?

        ja jos sulla sattui olemaan Polo joskus kaun sitten ei tarkoita että ne kaikki on p-askoja ja varsinkaan tämä uusi malli joka on eri auto kun se sun kottero.

        Auto oli yhdellä ollut vm1998 ja mittarissa 130 000km ostaessa. Merkkiliikkeen huoltama/täydellinen huoltokirja.

        Ensimmäiseksi huomasin autoa pestessä että se on maalattu uudelleen. Soitin entiselle omistajalle. Hän sanoi auton maalatun "takuuseen" siinä ilmenneen maalivian takia. Oli jotenkin heti sävyeroja alkanu tulla.

        Muutaman viikon ajon jälkeen tippui valokatkaisin koelaudasta alas yht-äkkiä. Siis kuoppaan ajaessa valokatkaisin tippui johtojen varaan. Kiilailin sen paikalleen. Sitten jonkun aikaa ajeltuani n1-2kk auto meinasi keittää, huomasin että lämmöt
        on lähes tapissa, äkkiä ikkuna auki ja lämppäri täysille ja sitten levikkeelle katsomaan onko vettä. Vettä oli ja lämppäri täysillä huutaen menin korjaamolle.
        Termostaattikotelo oli pettänyt siten että termostaatti kiilautuu tukoksi letkuun ja vesi ei kierrä. Uusittiin termari ja kotelo.

        Sitten tuli talvi ja alkoi se lukkojen kanssa tappelu,lukkosulaa menio ja monesti autoon pääsi kylmässä tallissa sisään mutta kun ajoin 3km kylälle ovi ei auennut sisältä vaan oli kömmittävä pois apukuskin puolelta.

        Puola sanoi sopimuksen irti yhtä-äkkiä. Sammutin auton tienvarteen kun juttelin puhelimessa (maaseudulla) sen jälkeen auto ei lähtenyt käyntiin. Hinasin sen vanhempien luo. Oli viikonloppu, ja maanantai-aamuna menin vikaa katselemaan. Huomasin että puolaan päädystä oli kaks johtoa tullut ulos. Puolan vaihdoin itse.

        Sen jälkeen alkoi vesipumppu vuotamaan, samalla ajateltiin vaihtaa jakopään hihna ja kiristimet. Korjaamolta soitettiin että hihnapyörästä ,siitä joka pyörittää jajopäätä on kiilaura väljennyt. Hihnapyörä piti tilata ruotsista n85 eur. Polttimoita meni tasaiseen koko ajan, sitten meni startti, alle 150tkm ajetusta autosta? Jotain muutakin vikaa oli mutta ihan kaikkea en muista kun aikaa on jo 4v kun vaihdoin auton pois.. Nämä kaikki viat n 20 tkm ajon aikana. Alkoi riittämään kun joka 2-3tkm päästä piti viedä pajalle.

        Mainittakoon että volsu vaihtu japsiin- Täysin samanlaiseen kokoluokkaan ja samoin 130 tkm ajettuun pari vuotta uudempaan. tällä on nyt ajettu 50 tkm ja yhdet tapit vaihdettu vakaajaan etupäässä itsetehtynä 90 eur kustannus.
        Mitään muuta vikaa ei japsissa ole ollut, mukavan viaton. Tosin hieman huonompi ajaa kun volsu mutta ei tarvii olla pajalla joka kk. .


        Volkkariin en enää ikinä tule sotkeutumaan, en uskalla kun kaikki on kuitenkin omasta pussista pois korjaillessa.


      • Fabisti
        tälläinen se oli kirjoitti:

        Auto oli yhdellä ollut vm1998 ja mittarissa 130 000km ostaessa. Merkkiliikkeen huoltama/täydellinen huoltokirja.

        Ensimmäiseksi huomasin autoa pestessä että se on maalattu uudelleen. Soitin entiselle omistajalle. Hän sanoi auton maalatun "takuuseen" siinä ilmenneen maalivian takia. Oli jotenkin heti sävyeroja alkanu tulla.

        Muutaman viikon ajon jälkeen tippui valokatkaisin koelaudasta alas yht-äkkiä. Siis kuoppaan ajaessa valokatkaisin tippui johtojen varaan. Kiilailin sen paikalleen. Sitten jonkun aikaa ajeltuani n1-2kk auto meinasi keittää, huomasin että lämmöt
        on lähes tapissa, äkkiä ikkuna auki ja lämppäri täysille ja sitten levikkeelle katsomaan onko vettä. Vettä oli ja lämppäri täysillä huutaen menin korjaamolle.
        Termostaattikotelo oli pettänyt siten että termostaatti kiilautuu tukoksi letkuun ja vesi ei kierrä. Uusittiin termari ja kotelo.

        Sitten tuli talvi ja alkoi se lukkojen kanssa tappelu,lukkosulaa menio ja monesti autoon pääsi kylmässä tallissa sisään mutta kun ajoin 3km kylälle ovi ei auennut sisältä vaan oli kömmittävä pois apukuskin puolelta.

        Puola sanoi sopimuksen irti yhtä-äkkiä. Sammutin auton tienvarteen kun juttelin puhelimessa (maaseudulla) sen jälkeen auto ei lähtenyt käyntiin. Hinasin sen vanhempien luo. Oli viikonloppu, ja maanantai-aamuna menin vikaa katselemaan. Huomasin että puolaan päädystä oli kaks johtoa tullut ulos. Puolan vaihdoin itse.

        Sen jälkeen alkoi vesipumppu vuotamaan, samalla ajateltiin vaihtaa jakopään hihna ja kiristimet. Korjaamolta soitettiin että hihnapyörästä ,siitä joka pyörittää jajopäätä on kiilaura väljennyt. Hihnapyörä piti tilata ruotsista n85 eur. Polttimoita meni tasaiseen koko ajan, sitten meni startti, alle 150tkm ajetusta autosta? Jotain muutakin vikaa oli mutta ihan kaikkea en muista kun aikaa on jo 4v kun vaihdoin auton pois.. Nämä kaikki viat n 20 tkm ajon aikana. Alkoi riittämään kun joka 2-3tkm päästä piti viedä pajalle.

        Mainittakoon että volsu vaihtu japsiin- Täysin samanlaiseen kokoluokkaan ja samoin 130 tkm ajettuun pari vuotta uudempaan. tällä on nyt ajettu 50 tkm ja yhdet tapit vaihdettu vakaajaan etupäässä itsetehtynä 90 eur kustannus.
        Mitään muuta vikaa ei japsissa ole ollut, mukavan viaton. Tosin hieman huonompi ajaa kun volsu mutta ei tarvii olla pajalla joka kk. .


        Volkkariin en enää ikinä tule sotkeutumaan, en uskalla kun kaikki on kuitenkin omasta pussista pois korjaillessa.

        Hyvä saitti löytyi!

        Mm. uutta 2010 Poloja voit vertailla keskenään, myös eri merkkien ja mallien kanssa. Voit vertailla jopa neljää autoa samaan aikaan.
        Uuden Polon hinnatkin ovat esillä.
        Kannatta tutustua. Löytyy apu uutta autoa harkitsevalle.

        Ps. löytyy myös käytettyjen autojen vertailut.

        http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/new_search/public/search.jsp?portal=auto&new=true&.sid=&newSearch=true
        http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=33480


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe