Lomauttakaa Jämsän latujen kunnossa pitäjät, vai pitäisikö sanoa kunnossa pitämättömät.
Tänään oli loistava hiihtoilma, mutta eilinen lämpöaalto ja tuuli pilasi ladut.
Osassa oli vaarallisen jäistä ja osassa kuusenneulasia jarruttamassa matkantekoa.
Ei olisi ollut liikaa vaadittu, että ladut olisi ajettu aamulla kuntoon.
Säätettiin polttoainekustannuksissa varmaan 20 euroa.
Yksi kaatunut Jämsäläinen, jolta olisi mennyt käsi poikki, niin tuokin säästö olisi mennyt moneen kertaan.
Kävin vielä Himoksellakin katsomassa tilannetta ja turistit tuskailivat saman asian kanssa.
Sanoivat, että oli viimeinen kerta tässä pa..a paikassa.
Mikä vikana täällä Jämsässä. Itkeä ja valittaa kyllä osataan, mutta ei sen vertaa haluta nähdä vaivaa, että kuntoilun avulla hoidettaisi ihmisiä.
Pers...tä sanon minä !!
Jämsän laduista
23
1726
Vastaukset
- latua!
"Tänään oli loistava hiihtoilma, mutta eilinen lämpöaalto ja tuuli pilasi ladut. "
Vai lämpöaalto? Olisiko kuitenkin ollut kevätpäivä.
"Ei olisi ollut liikaa vaadittu, että ladut olisi ajettu aamulla kuntoon."
Kyllä se näin maaliskuun lopulla alkaa olla aika paljon vaadittu, että kaupunki kunnostaisi latuja pe-la välisenä yönä tai lauantaiaamuna, jotta jokainen jäljellä oleva talvinen päivä voitaisiin hyödyntää 100% jokaisella ladulla.
"Kävin vielä Himoksellakin katsomassa tilannetta ja turistit tuskailivat saman asian kanssa. "
Sellaista, mitenkähän me nykyihmiset vielä oppisimme säätelemään ilmoja ja kevääntuloa. Tuskin sittenkään oltaisiin tyytyväisiä, aina jotakuta harmittaa jokin.
".... mutta ei sen vertaa haluta nähdä vaivaa, että kuntoilun avulla hoidettaisi ihmisiä."
Kuule, ota sukset pois jos on laduilla liian roskaista ja lähde kävelemään. Vai onko sekin yhteiskunnan vastuulla kertoa sinulle, mitä lajia minäkin vuodenaikana kuuluu harrastaa.
"Pers...tä sanon minä !!"
Kirjoituksesi ja ajattelusi on todellakin pers...tä.- kelpaa
Jos näin jumalaisen kauniina päivänä tulee ulkoillessa noin huonolle tuulelle, niin jo on ihme.
Liukkaat kadut pitää tehdä pitäviksi ja puunneulaiset ladut liukkaiksi. Haloo. Meillä on neljä erilaista vuodenaikaa (vielä onneksi). Eletään niiden mukana. - Murtsikkaa hiihtävä
Olen samaa mieltä noista latujen kunnosta. Jämsässä ja varsinkaan Himoksella ei voida kehuskella latujen hoidon tasosta. Ei myöskään latutietojen päivityksestä.
Olisi pitänyt jäädä etelään, sillä Helsingistä, Espoosta ja Vantaalta olisi löytynyt paremmat ladut kuin täältä.
Silloin tällöin tätä palstaa lukeneena olen huomannut, että täällä Jämsässä osa ihmisistä eivät näe metsää puilta. Tarkoitan sitä sillä, että ollaan niin sisäsiittoisia kuin vaan olla voi.
Jämsästä puuttuu yrittämisen meininki ja halu kehittää asioita.
Seli, seli, seli kevätpäivänä...
Ja tässä näette latujen tason Helsingissä ja Espoossa. http://mski.wmdata.fi/helsinki/ . Eli se siitä leveyspiirien latujen tasosta. - iskee jälleen
Murtsikkaa hiihtävä kirjoitti:
Olen samaa mieltä noista latujen kunnosta. Jämsässä ja varsinkaan Himoksella ei voida kehuskella latujen hoidon tasosta. Ei myöskään latutietojen päivityksestä.
Olisi pitänyt jäädä etelään, sillä Helsingistä, Espoosta ja Vantaalta olisi löytynyt paremmat ladut kuin täältä.
Silloin tällöin tätä palstaa lukeneena olen huomannut, että täällä Jämsässä osa ihmisistä eivät näe metsää puilta. Tarkoitan sitä sillä, että ollaan niin sisäsiittoisia kuin vaan olla voi.
Ja tässä näette latujen tason Helsingissä ja Espoossa. http://mski.wmdata.fi/helsinki/ . Eli se siitä leveyspiirien latujen tasosta."Olisi pitänyt jäädä etelään, sillä Helsingistä, Espoosta ja Vantaalta olisi löytynyt paremmat ladut kuin täältä. "
Jos pidät itseäsi puolijumalana kun kerran-pari vuodessa hyppäät kaikkivoipan turistin rooliin, niin olen samaa mieltä: Sinun olisi kannattanut jäädä etelään.
"Silloin tällöin tätä palstaa lukeneena olen huomannut, että täällä Jämsässä osa ihmisistä eivät näe metsää puilta. Tarkoitan sitä sillä, että ollaan niin sisäsiittoisia kuin vaan olla voi. "
Sama yleistys voidaan tehdä jokaisesta paikkakunnasta. Pikkukaupungissa on myös sisäsiittoisempaa kuin puolen miljoonan populaatiossa. Se ei ole yllätys kenelläkään.
"Jämsästä puuttuu yrittämisen meininki ja halu kehittää asioita. "
Aika paksu väite ja yleistys jonkin netin B-luokan keskustelupalstan perusteella. Käypä vilkaisemassa saman palvelun Helsinki-palstaa. Kummassakohan puhutaan enemmän asiaa? Yrityksiä suhteessa väkilukuun meillä on enemmän kuin Helsingissä.
"Ja tässä näette latujen tason Helsingissä ja Espoossa. http://mski.wmdata.fi/helsinki/ . Eli se siitä leveyspiirien latujen tasosta."
Kiitokset linkistä. Ehkä jonain päivänä meillä 24 000 asukkaalla on myös käytössämme Helsinkiin verrattava koneisto eli tuhatpäinen katu- ja puisto-osasto sekä viestintäresurssit. Mutta siihen asti joudutaan pärjäämään näillä pikkukaupungin voimilla, jotka toki ovat heikompitasoiset.
Peräänkuulutit suhteellisuudentajua, mutta miten osoitit sitä itse? - K.Y. Nikko
Ja tässä näette latujen tason Helsingissä ja Espoossa. http://mski.wmdata.fi/helsinki/ . Eli se siitä leveyspiirien latujen tasosta.Hmm, ok, Helsingin resurssit siis riittävät 1-5 kilometrin pätkien höyläämiseen. Hyvä, mutta entäs latureitit?
Suosittelen hiihtelyä Kuhmoisten Puukkoisten-Isojärven paikallisin voimin ylläpidetyillä laduilla. Perinteisiä vanhan ajan retkilatuja 10-20 km lenkeille. Maisemat paremmat kuin Kuusamossa. - Murtsikkaa hiihtävä
iskee jälleen kirjoitti:
"Olisi pitänyt jäädä etelään, sillä Helsingistä, Espoosta ja Vantaalta olisi löytynyt paremmat ladut kuin täältä. "
Jos pidät itseäsi puolijumalana kun kerran-pari vuodessa hyppäät kaikkivoipan turistin rooliin, niin olen samaa mieltä: Sinun olisi kannattanut jäädä etelään.
"Silloin tällöin tätä palstaa lukeneena olen huomannut, että täällä Jämsässä osa ihmisistä eivät näe metsää puilta. Tarkoitan sitä sillä, että ollaan niin sisäsiittoisia kuin vaan olla voi. "
Sama yleistys voidaan tehdä jokaisesta paikkakunnasta. Pikkukaupungissa on myös sisäsiittoisempaa kuin puolen miljoonan populaatiossa. Se ei ole yllätys kenelläkään.
"Jämsästä puuttuu yrittämisen meininki ja halu kehittää asioita. "
Aika paksu väite ja yleistys jonkin netin B-luokan keskustelupalstan perusteella. Käypä vilkaisemassa saman palvelun Helsinki-palstaa. Kummassakohan puhutaan enemmän asiaa? Yrityksiä suhteessa väkilukuun meillä on enemmän kuin Helsingissä.
"Ja tässä näette latujen tason Helsingissä ja Espoossa. http://mski.wmdata.fi/helsinki/ . Eli se siitä leveyspiirien latujen tasosta."
Kiitokset linkistä. Ehkä jonain päivänä meillä 24 000 asukkaalla on myös käytössämme Helsinkiin verrattava koneisto eli tuhatpäinen katu- ja puisto-osasto sekä viestintäresurssit. Mutta siihen asti joudutaan pärjäämään näillä pikkukaupungin voimilla, jotka toki ovat heikompitasoiset.
Peräänkuulutit suhteellisuudentajua, mutta miten osoitit sitä itse?Huhhuhh..., jopa täällä hyökätään kovasti mielipiteitä vastaan.
Eihän tänne uskalla kirjoittaa mitään, kun heti joku on sananhalolla heilumassa.
Tämä on hyvä esimerkki siitä sisäsiittoisuudesta, mihin aikaisemmin vertaisin.
Älä sinä ns. turisti tule tänne huutelemaan, vaan ihan kiltisti tuot rahat ja tyydyt siihen, mitä on tarjolla.
Pari kommenttia; En ole vertaamassa Helsingin alueen latuverkostoja muihin. Esitin vain mielipiteeni latujen hoidosta. Ei latujen ajaminen sen kalliimpaa ole Jämsässä kuin Helsingissäkään. Kyse on asenteesta. Ja sitä ei mielestäni Jämsässä nyt syystä tai toisesta ole.
Jos olette seuranneet Jämsän latutietosivuja, niin olette huomanneet, että latuja on ajeltu aika harvoin.
Ja en ole yksin mielipiteissäni. Lukekaa vaikka tuolta asiakastyytyväisyystutkimus http://www.jamsanseutu.fi/jamsek/
Ja koko Jämsän ja Keski-Suomen ylpeys Himos on luku sinänsä. Sivuilla on koko talven ollut, että latuja on 4 km ajettu. Siinä loistava houkutin turisteille tulla hiihtelemään...;))
Täällä jotkut mollaavat minua aika pahasti ja esittävät oletuksia, joten pari korjausta.
- Omistan mökin, jota käytän perheen ja tuttujen kanssa säännöllisesti ympäri vuoden
- Olen investoinut jonkunmoisen summan Jämsän alueen tontti-, rakennus- yms palveluihin. Ehkäpä enemmän kuin moni täällä huutelevista paikallisista.
- Onpahan luvattu kylpylää, kanavaa, valaistuja latuja, golf kenttiä, erilaisia palveluja ja vaikka mitä muuta, mutta eipä ole vielä mitään näkynyt.....;)
- Maksan erilaisia maksuja ja veroja mökistäni Jämsän seudulle.
- Käytän ja olen halunnut käyttää jatkuvasti Jämsän palveluja Himoksella vieraillessani. Tai olen halunnut käyttää tähän asti...
- Käyn erittäin mielelläni mökilläni ja nautin oleskelustani Himoksen ja Jämsän alueella. Tyhjistä lupauksista huolimatta.
En ole vaatimassa erikoispalveluja, vaan annan palautetta latujen hoidosta. Pienistä puroista voi tulla suuri joki.
Ja olen edelleen sitä mieltä, että silloin kun on lunta ja ladut vaativat hoitoa, niitä on hoidettava.
Murtomaahiihto elää uutta tulemistaan ja Helsingin alueella nykyään ladut on hyvin hoidettu ja täynnä hiihtäjiä.
Minä ja moni muukin ovat valmiita ajamaan 240 km Himokselle hiihtämään. Ja samalla tulee tuota rahaakin tuotua Jämsän seudulle.
Täällä kirjoittavat eivät varmasti hiihdä itse. Pykälän majalla ei tuollaisia änkyröitä ole näkynyt. Vain hyväntuulisia ja leppoisia paikallisia ja muutama turistikin joukossa.
Menkää hiihtämään. Kelejäkin riittää. - tervetuloa joukkoomme
Huhhuhh..., jopa täällä hyökätään kovasti mielipiteitä vastaan.
Eihän tänne uskalla kirjoittaa mitään, kun heti joku on sananhalolla heilumassa.
Tämä on hyvä esimerkki siitä sisäsiittoisuudesta, mihin aikaisemmin vertaisin.
Älä sinä ns. turisti tule tänne huutelemaan, vaan ihan kiltisti tuot rahat ja tyydyt siihen, mitä on tarjolla.
Pari kommenttia; En ole vertaamassa Helsingin alueen latuverkostoja muihin. Esitin vain mielipiteeni latujen hoidosta. Ei latujen ajaminen sen kalliimpaa ole Jämsässä kuin Helsingissäkään. Kyse on asenteesta. Ja sitä ei mielestäni Jämsässä nyt syystä tai toisesta ole.
Jos olette seuranneet Jämsän latutietosivuja, niin olette huomanneet, että latuja on ajeltu aika harvoin.
Ja en ole yksin mielipiteissäni. Lukekaa vaikka tuolta asiakastyytyväisyystutkimus http://www.jamsanseutu.fi/jamsek/
Ja koko Jämsän ja Keski-Suomen ylpeys Himos on luku sinänsä. Sivuilla on koko talven ollut, että latuja on 4 km ajettu. Siinä loistava houkutin turisteille tulla hiihtelemään...;))
Täällä jotkut mollaavat minua aika pahasti ja esittävät oletuksia, joten pari korjausta.
- Omistan mökin, jota käytän perheen ja tuttujen kanssa säännöllisesti ympäri vuoden
- Olen investoinut jonkunmoisen summan Jämsän alueen tontti-, rakennus- yms palveluihin. Ehkäpä enemmän kuin moni täällä huutelevista paikallisista.
- Onpahan luvattu kylpylää, kanavaa, valaistuja latuja, golf kenttiä, erilaisia palveluja ja vaikka mitä muuta, mutta eipä ole vielä mitään näkynyt.....;)
- Maksan erilaisia maksuja ja veroja mökistäni Jämsän seudulle.
- Käytän ja olen halunnut käyttää jatkuvasti Jämsän palveluja Himoksella vieraillessani. Tai olen halunnut käyttää tähän asti...
- Käyn erittäin mielelläni mökilläni ja nautin oleskelustani Himoksen ja Jämsän alueella. Tyhjistä lupauksista huolimatta.
En ole vaatimassa erikoispalveluja, vaan annan palautetta latujen hoidosta. Pienistä puroista voi tulla suuri joki.
Ja olen edelleen sitä mieltä, että silloin kun on lunta ja ladut vaativat hoitoa, niitä on hoidettava.
Murtomaahiihto elää uutta tulemistaan ja Helsingin alueella nykyään ladut on hyvin hoidettu ja täynnä hiihtäjiä.
Minä ja moni muukin ovat valmiita ajamaan 240 km Himokselle hiihtämään. Ja samalla tulee tuota rahaakin tuotua Jämsän seudulle.
Täällä kirjoittavat eivät varmasti hiihdä itse. Pykälän majalla ei tuollaisia änkyröitä ole näkynyt. Vain hyväntuulisia ja leppoisia paikallisia ja muutama turistikin joukossa.
Menkää hiihtämään. Kelejäkin riittää.Nojaa, kyllähän ihan asiasta voi kirjoittaa, mutta ehkä on hieman kohtuutonta odottaa päänsilittelyä ja nöyriä kiitoksia, jos leimaat koko paikkakunnan sisäsiittoiseksi ja yrittäjävastaiseksi jonkin latukokemuksesi perusteella.
Varmasti jämsäläiset toivottavat sinut ja perheesi lämpimästi tervetulleeksi joukkoomme jatkossakin. Ja latujen suhteen voi meillä hyvinkin olla parannettavaa. Mutta tapasi leimata koko paikkakunta tuntuu kurjalta. Harva meistäkään Helsingissä käydessään leimaa koko kaupunkia jonkin hieman puutteellisesti toimineen turistipalvelun perusteella sisäsiittoiseksi tai yrittäjävastaiseksi.
"Tarkoitan sitä sillä, että ollaan niin sisäsiittoisia kuin vaan olla voi. "
"Jämsästä puuttuu yrittämisen meininki ja halu kehittää asioita"
Tällä kirjoitustyylillä tuskin löydät ystäviä ja ymmärtäjiä Jämsästä sen enempää kuin mistään muualtakaan. Se mikä on sinulle sisäsiittoinen takapajula, on monelle meistä rakas ja arvokas kotiseutu.
"Minä ja moni muukin ovat valmiita ajamaan 240 km Himokselle hiihtämään. Ja samalla tulee tuota rahaakin tuotua Jämsän seudulle. "
Kiitos samoin, meistäkin moni piipahtaa pääkaupunkiseudun riennoissa kuluttamassa rahaa, vaikka sisäsiittoisia olemmekin.
- K.Y. Nikko
Ja kertoivatko ne himosturistit missä kunnassa näillä leveysasteilla ajettiin hiihtoladut viime yönä? Olisi kiva tietää. Sitäpaitsi asia on varustelukysymys: liisterit pohjaan, niin kyllä onnistuu hiihto jääkeleillä.
Jämsässä on sinänsä oikein hyvä latuverkosto ja naapurista Kuhmoisista löytyy mainioita, vapaaehtoisvoimin ylläpidettyjä latuja Isojärven-Puukkoisten maisemista. Metsähiihtoa parhaimmillaa!- raatit
Havuja perkele, sano Mietaa. Kevät tekee tuloaan ja hanget alenee. Alkaa oleen kunnon rankakelit. Ei sitä rankamehtässäkään oo valmiiks potkittuja kannon juuria eikä valmiita ajouria. Kaikki ne on ite tehtävä.
- edessä
Jämsän kaupunki joutuu tulevina vuosina karsimaan rahankäyttöä paljon tärkeämmistäkin asioista kuin hiihtoladuista. Se on fakta jota ei voi muuttaa minkäänlaisilla valituksilla.
Toisaalta asia on myös niin, että kun matkailukaupungiksi pyritään, palvelujen on oltava vähintään samaa tasoa kuin kilpailevissakin lomakeskuksissa on. Tänä vuonna näin ei ole latujen osalta ollut, ja kuten tuolla jo joku huomautti, konekuskeja siitä on turha syyttää. Kyllä pojat ajavat, jos vaan saavat siihen luvan.
Minäkin olen kuullut, ettei läheskään kaikkia Himoksen yrittäjiä kiinnosta latuverkkojen kunto juuri mitenkään ja juuri ne joita sen pitäisi eniten kiinnostaa, ovat olleet kaikkein nihkeimpiä. Kas kun se hiihtelijä hiihtelee siellä metsässä, eikä istu yrittäjän kapakassa kaljaa kittaamassa.
Himosta vaivaa edelleen se tauti mikä siellä on ollut koko ajan. Ei löydy tarpeeksi sitä yrittäjien välistä yhteen puhaltamisen henkeä. Jos sitä ei ala löytyä, Himos ei tule koskaan pärjäämään matkailukeskusten välisessä kilpailussa.
Jatkossa nimenomaan yritysten on otettava vastuulleen se asia, että Himosalueen latuverkostot ovat kilpailun kestävässä kunnossa. Ei se kuulu pelkästään kaupungin veronmaksajien kontolle. - Ollahan Kuriikast
raatit kirjoitti:
Havuja perkele, sano Mietaa. Kevät tekee tuloaan ja hanget alenee. Alkaa oleen kunnon rankakelit. Ei sitä rankamehtässäkään oo valmiiks potkittuja kannon juuria eikä valmiita ajouria. Kaikki ne on ite tehtävä.
Kuuleppas nyt nimimerkki RAATIT!
Älähän perkules mee laittamahan mun sanonehen jotta havuja perkules.
Kyl se on ni jotta nuo sanat lausuhu Matikaisen Marjo.
Ja kumpikin ollahan kansaa edustamas.
Olet tyypillinen esimerkki ihmisestä, joka on valmis ottamaan kaiken vastaan, mutta ruikuttaa, jos ei aina saa sitä mitä haluaa. Ja mitä viestiisi tulee, itsehän ruikutat kuin pikkutyttö, jolta paha setä vei tikkarin pois.
Kyllä te hiihtäjät olette sitten niin saatanan veikeitä tapauksia. Sääolotkin pitäisi kunnan taikoa kohdalleen. Oletko itse valmis näkemään vaivaa harrastuksesi eteen? Kyllä Suomesta latuja löytyy, käy muualla hiihtämässä, jos ei Jämsän latu kelpaa.
Kai käyt täällä kesäkuussakin itkemässä, kun ei ole järven jäälle ajettu latua?- porstuaan
Kyllä tämä kaveri nyt näyttää saavan lunta tupaan oven täydeltä ja osin aiheellisestikin. Maaliskuun loppu on näillä seuduilla jo sitä aikaa, että kevät pilaa ladut väistämättä.
Sen verran asiaa tuossa purkauksessa kuitenkin on, että tämän talven ladut eivät matkailijoilta kehuja saaneet. Vika ei ole ladun hoitajissa, vaan kaupungin säästökuurissa. Osin myös latupohjien metsätöissä, jotka estivät tai haittasivat yhdyslatujen tekoa Himokseen.
Olen kuullut semmoista huhua, että murtsikkalatujen ylläpito ei ole Himoksen isoja yrittäjiä oikein kiinnostanut? Sellaiseen ei haluta panostaa, mikä ei suoraan omaa kassakonetta kilistä? Jos näin on, niin tässä on vakava miettimisen paikka yrittäjille seuraavia kausia ajatellen. Kyllä matkailun perusasiat täytyy olla kunnossa, muuten koko touhussa piru nokkii.
Ei minun mielestäni kaupungin velvollisuus ole tästä asiasta yksin vastata, vaan kyllä matkailuyritysten pitää kantaa oma kortensa kekoon. - kantohanki
porstuaan kirjoitti:
Kyllä tämä kaveri nyt näyttää saavan lunta tupaan oven täydeltä ja osin aiheellisestikin. Maaliskuun loppu on näillä seuduilla jo sitä aikaa, että kevät pilaa ladut väistämättä.
Sen verran asiaa tuossa purkauksessa kuitenkin on, että tämän talven ladut eivät matkailijoilta kehuja saaneet. Vika ei ole ladun hoitajissa, vaan kaupungin säästökuurissa. Osin myös latupohjien metsätöissä, jotka estivät tai haittasivat yhdyslatujen tekoa Himokseen.
Olen kuullut semmoista huhua, että murtsikkalatujen ylläpito ei ole Himoksen isoja yrittäjiä oikein kiinnostanut? Sellaiseen ei haluta panostaa, mikä ei suoraan omaa kassakonetta kilistä? Jos näin on, niin tässä on vakava miettimisen paikka yrittäjille seuraavia kausia ajatellen. Kyllä matkailun perusasiat täytyy olla kunnossa, muuten koko touhussa piru nokkii.
Ei minun mielestäni kaupungin velvollisuus ole tästä asiasta yksin vastata, vaan kyllä matkailuyritysten pitää kantaa oma kortensa kekoon.Kevättalven suuria iloja on se että pakkasyön jälkeen voi hiihdellä vapaasti missä vain ilman latuja.
- kanssa sitten
ihan samaa mieltä! Jouduin palaamaan lenkiltä takaisin kiireen vilkkaa, ettei tullut sairaalareissua!!
- olisi jos olisi
Turisti:
Jos meillä kotikunnassa olisi tällaisia hiihtoreittejä niin kunta pitäisi ne tosi hyvässä kunnossa.
Varaosakauppias S.S.: Juu kyllä meilläkin kunta pitäisi sellaiset palvelut, joita meillä ei ole, ihan priima ykkösluokka kunnossa. Mene vaan hiihtämään sinne missä niitä olemattomia latuja pidettäisiin tosi hyvässä kunnossa.
Vapaa maa, vapaa valinta. Talous terveelle pohjalle. - KUNNOLLA LUNTA
Kannattaisi huomata sekin seikka, että luonnonlunta on todella vähän hyvien latujen tekoon. Minusta ainakin on mukavampi hiihdellä vähän heikommalla ladulla kuin latukoneella myllätyssä kivikossa. Käyppäs huviksesi mittaamassa paljonko on lunta esim. Hammaskallion metsätie osuudella, niin huomaat kuinka syvällä hiekassa latuhöylän pitäisi "jyystää", jos tehtäisiin kunnon latua.
- vähän
Laduntekijöiltä olen kuullut, ettei koko talvena ole ollut niin paljon lunta, että isoilla koneilla olisi voinut kunnolla ajaa. latujen teossa on siis jouduttu temppuilemaan, että ne on saatu pidettyä edes jonkinlaisessa kunnossa.
- Hiihtelevä
vähän kirjoitti:
Laduntekijöiltä olen kuullut, ettei koko talvena ole ollut niin paljon lunta, että isoilla koneilla olisi voinut kunnolla ajaa. latujen teossa on siis jouduttu temppuilemaan, että ne on saatu pidettyä edes jonkinlaisessa kunnossa.
Lunta on tosiaan ollut vähän tänäkin talvena, joten se on totta, mutta nythän sitä näyttää olevan vielä kovasti tuolla joka paikassa.
Eipä ole latuja ajeltu sitten viime viikon torstain jälkeen. Perjantainahan sää pilasi ne, mutta nyt olisi ollut jo monta päivää aikaa ajaa ne kuntoon.
Varsinkin kun kelit ovat mitä parhaat.
Mitäköhän hommia ne nytkin tekee ? Tai ovat tehneet jo monta päivää ? Ei ainakaan latuja ole ajettu.
Tarpeeksi kun oottelee, niin voi taas todeta, että ei ole lunta.
Niinhän se menee. Ja joku huutelee täälläkin, että hiihtäjät narisevat turhasta. - niin...
Hiihtelevä kirjoitti:
Lunta on tosiaan ollut vähän tänäkin talvena, joten se on totta, mutta nythän sitä näyttää olevan vielä kovasti tuolla joka paikassa.
Eipä ole latuja ajeltu sitten viime viikon torstain jälkeen. Perjantainahan sää pilasi ne, mutta nyt olisi ollut jo monta päivää aikaa ajaa ne kuntoon.
Varsinkin kun kelit ovat mitä parhaat.
Mitäköhän hommia ne nytkin tekee ? Tai ovat tehneet jo monta päivää ? Ei ainakaan latuja ole ajettu.
Tarpeeksi kun oottelee, niin voi taas todeta, että ei ole lunta.
Niinhän se menee. Ja joku huutelee täälläkin, että hiihtäjät narisevat turhasta."Lunta on tosiaan ollut vähän tänäkin talvena, joten se on totta, mutta nythän sitä näyttää olevan vielä kovasti tuolla joka paikassa."
Eihän sitä ole yhtään sen enempää kuin aikaisemminkaan. Luulenpa vaan, että latukoneet on jo pantu kesäteloille. Heti kun pakkaset hellittävät näille vähille lumillekin tulee lähtö. - Hiihtelevä pappa
niin... kirjoitti:
"Lunta on tosiaan ollut vähän tänäkin talvena, joten se on totta, mutta nythän sitä näyttää olevan vielä kovasti tuolla joka paikassa."
Eihän sitä ole yhtään sen enempää kuin aikaisemminkaan. Luulenpa vaan, että latukoneet on jo pantu kesäteloille. Heti kun pakkaset hellittävät näille vähille lumillekin tulee lähtö.Lunta tuli viikko sitten 10cm lissää ja ladut olivat parhaat koko talvena.
Nyt ne on ollut hoitamatta ja jäässä.
Ja ulos kun kurkkaa, ni talvihan siellä on ja säätieto lupaa viikoksi lunta ja räntää.
Kasvihuoneilmiö meni jo, niin kuin tuo nousukausikin.
Nyt kaikki nauttimaan talvesta ja hiihdosta.
- tällälailla
Toimin itse kevään tullessa.Luistelusukset jalkaan ja aikaisin aamusta järvelle,hankikannoille suihkimaan.Ei tähän aikaan enää kannata paljon latuja höyläillä,kun jäätyvät tai sulavat miltei heti uudelleen.Koe liikunnan vapaus latujen ulkopuolella,upeeeeta.
- ""MAALIKYLISSÄ"
VALMIIT LADUT?? TÄÄLLÄ KORPIKYLISSÄ KUN HIIHTELEE JA KATSOO TAAKSEEN NIIN ON VALMIS LATU TAKAS HEH HEH TÄÄLÄ OLTAS ONNELLISIA JOS OLIS AURATUT JA HIEKOITETUT TIET MITÄHÄN TE UUS AVUTTOMAT SEURAAVAKSI KEKSITTE?? VARMAAN SOITATTE KUNTAAN ETTÄ PYYYHKIMÄÄÄÄN!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42859