Tampere kasvatustiede!!

muita?

Onko kukaan tällä hetkellä lukemassa Tampereen yliopiston kasvatustieteiden pääsykoemateriaalia? Tai tietääkö joku muuten vaan asiasta jotain? Olen itse parhaillaan lueskelemassa, mutta en oikein tiedä, että millainen pääsykoe olisi odotettavissa kesäkuussa... nyt kun ei tosiaan ole VAKAVAa tulossa. Siksi on vähän vaikea osata lukea oikella tavalla.
Itse haen siis ensimmäistä kertaa, ja muutenkin pelottaa vähän kun hakijoita on yleensä tilastoista päätellen ollut paljon, ja sisään taas on päässyt ihan vaivainen murto-osa. Kärsin aika pahasta uskonpuutteesta, vaikka tiedänkin, että se ei ainakaan helpota sisäänpääsyä. Onko tyhmää tuijotella liikaa noita sisäänpääsytilastoja?

Vähän on sekava olo tästä kaikesta. Asiaa vähän hankaloittaa se, kun tosiaan työskentelen samalla. Olen aikeissa ottaa jonkunmittaista lukulomaa töistä, mutta rahallisesti ei le oikein mahdollista jättää työtä kokonaan juuri nyt. Vähän panikoimiseksi menee välillä tämä homma.

13

2840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gregoryn

      Pyri aktiivisesti sisäistämään valintakoeaineiston sisällöt, äläkä ainakaan tässä vaiheessa panikoi varsinaista sisäänpääsyä ja valintakoetta. Yleisen kasvatustieteen/ aikuiskasvatuksen pääsykokeessa painotettaneen ennen kaikkea sisältöjen osaamisen lisäksi kompetenssia kriittiseen kasvatustieteelliseen ajatteluun. Huomiota kannattaa kiinnittää myös käsitteisiin (erityisestri uusliberalismiin!).

      Katselin itse nuo artikkelit läpi ihan mielenkiinnon vuoksi ja ne vaikuttivat kyllä älyttömän mielenkiintoisilta. Jos Tampereelle pääset, opit varmastikin jo pääsykoerupeaman aikana rakastamaan Juha Suorantaa. Kyseinen tyyppi on nimittäin melkoinen guru.

      • Jeesus12

        Vai on Suoranta guru? Mutta onko se paasaus hyvää tiedettä? Hyvähän se on hänen suojatyöpaikastaan halveksua mm. opiskelijoiden oikeutettua huolta työllistymisestään...


    • Kaajsa

      Tampereelle elinikäisen oppimisen ja kasvatuksen koulutukseen oli viime vuonna 449 hakijaa, joista pääsykokeeseen osallistui 366. Aloituspaikkoja oli 40 ja opiskelijaksi hyväksyttiin 76, eli sisään on päässyt vielä 36. varasijalta. Toki hakijoita on paljon verrattuna opiskelupaikkoihin, mutta mitä enemmän hakijoita, sitä enemmän joukkoon mahtuu myös niitä, jotka eivät hae tosissaan.

      Tsemppiä lukemiseen!

    • Maria1976

      Aion tosiaan myös hakea kasvatustieteitä lukemaan Tampereelle nyt keväällä. Pääsy ei ole helppoa, mutta yritän kovalla itsetunnolla ja minulla on yksi yliopistotutkinto ja hyvä vakityö, joten ihan tyhjiöön en jää, vaikka ovet ei aukeisikaan. Tarkoitus olisi kuitenkin jäädä opintovapaalle, jos paikka irtoaa. Jännittää kyllä ajatus siitä, että taas olisi opiskelija ja pääsisi fuksibileisiin ja Hämeenkadun approon.:) Tosin enpä tiedä enää kehtaisiko. Itse sitä pitää itseään tyttösenä, mutta tätihän minä niihin parikymppisiin verrattuna olisin.

    • -manda-

      Mulla on myös Tampereen kasvatustiede (elinikäinen oppiminen)tähtäimessä, ja tuntuu että vaikka aloitin lukemisen suht ajoissa, niin nyt aika rientää kyllä ihan liian vauhdilla...Teen ohessa myös töitä, joten ihan liikaa lukuaikaa ei ole. Mulla on takana jo yksi tutkinto, mutta sen kohdalla valinta ei mennyt ihan nappiin ja nyt todella toivon pääseväni uusien opiskelujen pariin =)

      • kokeeseen.

        tulossa mahdollisesti esseetä tai sananselityksiä mitä luulette? toivon, että ei :/


    • pelottaaaaa

      Joo täällä myös yksi tampereelle hakija. Huonolta näyttää tää mun tilanne, kerran olen lukenut ne läpi, tai toinen kerta nyt menossa enkä tajua niistä aineistoista yhtään mitään :D Onko muita yhtä pihalla olevia? Onneks tämä ei nyt ole ensisijainen hakupaikkani mutta koska haen vain kahteen niin olisi toiseen kiva päästä :D

      • pääsykoe.

        lähestyy enkä lukemisesta huolimatta koe oloani kovin varmaksi. Mites muilla on lukeminen edistynyt?


    • Teekkari TTY:ltä

      Opettajan koulutukseen kuuluu noi kasvatustieteen perusopinnot, ja voi jumalauta millasta paskaa ne on! Eihän se paska-ala ole edes tiedettä nähnytkään, vaikka professorit niin haluaakin uskotella!


      ÄLKÄÄ PILATKO ELÄMÄÄNNE LUKEMALLA KASVATUS"TIEDETTÄ"!

      • hehehehe

        Lue ihmeessä kasvatustiedettä; sitä tarvotaan juuri siksi ettei ihmisistä tule tuollaisia kuin tuo teekkari tty:ltä :D


      • utelias entinen
        hehehehe kirjoitti:

        Lue ihmeessä kasvatustiedettä; sitä tarvotaan juuri siksi ettei ihmisistä tule tuollaisia kuin tuo teekkari tty:ltä :D

        Vieläkö siellä on se eräs ahdistelija?


      • kukas se on
        utelias entinen kirjoitti:

        Vieläkö siellä on se eräs ahdistelija?

        Kerro lisää.


    • Peelokas

      Wikiopiston opintopiiri Tampereen yliopistoon Kasvatustieteiden yksikköön Elinikäisen oppimisen ja kasvatuksen koulutukseen 2012 hakeville:

      http://fi.wikiversity.org/wiki/Elinikäisten_oppijoiden_opintopiiri,_valintakoe_2012

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe