Olen lopettamassa reilu puolen vuoden käytön jälkeen ja huomasin jo käytön aikana, että jos unohdin ottaa lääkkeen sain oireekseni sähköiskuja.
Nyt olen ollut noin vajaan viikon ilman ja sähköiskuja tulee varsinkin iltaisin melko tiheesti. Kysymykseni kuuluukin sitten, että millaisia kokemuksia/tuntemuksia löytyy sähköiskuista? Itsellä lyövät toisinaan sormenpäihin ja toisinaan tuntuu, että sydämen lyönti iskee sähköisesti. Oireet voivat kuulemma kestää viikoista kuukausiinkin.
Cipralexin lopetusvaiheessa
4
327
Vastaukset
- päihteetömyyttä
ja kaikki järjestyy!
- että???,
alkoholi pahentaa vieroitusoireita?? No, onhan tässä tullut muutamia oluita otettua sillon tällön, mutta en ole tullut ajatelleeksi, että sillä olisi tuohon vaikutusta?????
- menossa...
"Sähköiskut" ja räpsähtelyt ovat tyypillisiä "vierotusoireita" (tosin valmistajien mukaan kyse ei ole vieroitusoireista vaan 'medication discontinuation syndromesta', lääkityksen lopettamisen oireyhtymästä) ja niitä voi esiintyä viikkoja, itsellä joskus n. puolitoista kuukautta sekä päässä että muualla kehossa. (Poistuttuaankin yltyvät joskus esim. alkoholista, nikotiinista jne.)
Eivät kuulemma ole vaarallisia, kiusallisia kylläkin, varsinkin jos huomio kiinnittyy niihin liiaksi.
Ole onnellinen, että olet käyttänyt Cipralexia, koska tavallisesti sitä tarvitaan pienempi annos. Itse lopetellut paroksetiinia 40 mg vähentäen 10 mg/viikko ja lopulta harventaen lääkkeenottoa joka toiseen päivään jne. jne., mutta räpse ja sähköiskut jatkuvat viikkokaupalla silti. - taas tällä tavalla
Minulle ei tule "sähköiskuja" mutta kummallista huimaaminen tunnetta.
Olen nyt muutaman talven käyttänyt Cipralex 10 mg ja aloitus on sujunut aina hyvin (ehkä viikon verran puolikkaalla /päivä ja sitten yksi tabletti päivässä).
Lopetuksen tein omasta mielestäni hitaasti, ensin puolikas päivässä (= 5 mg) ja sitten kokonainen, taas puolikas. Näin meni noin 10 päivää. Sitten puolikkaalla ja sitten parin viikon kuluttua jätin joinakin päivinä sen puolikkaankin ottamatta. Nyt en ola viikkoon ottanut enää yhtään ja huimaa melkein koko ajan. Tiedän kyllä että kuukauden kuluttua ei huimaa enää yhtään mutta kuinka hitaasti tuo lopetus oikein pitäisi tehdä ettei tätä huimausta tuntuisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193104Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622792Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o642586Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä322502Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582058Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181579Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121562- 491549
- 791549
- 571459