Sadevaatteet

Jenna äippä

Poikani on nyt 10v ja käy neljättä luokkaa. Nyt on sitten ilmennyt, että muut lapset piikittelevät poikaani sadevaatteiden pitämisestä koulussa. Mistään kiusaamisesta ei ilmeisesti ole kyse,mutta kun hän sade ilmalla menee kouluun sadetakissa ja kuriksissa,(vyötäröhousu malliset,ei ns.olkain kurahousut)niin häntä on sanottu lapselliseksi kun käyttää vielä sadevaatteitta!!? Onko siis nykyään lapsellista et 10v lapsella on sadesäällä sadevaatteet? Itse en ole niitä hänen päälleen tuputtanut,vaan itse hän ne aamulla päällensä laittaa kun aamulla kouluun lähtee sadeilmalla. Olen itse 30v äiti ja myös itse käytän työmatkoja pyöräillessäni sadevaatteitta,eikä kyllä vielä kukaan työkavereistani ole tullut kuittailemaan :)Mistä moinen johtuu? Eikö lapset enää saa olla lapsia,vai pitäisikö 10v olla kuin joku aikuinen tupakka huulessa ja keskiolut kädessä? En oikein ymmärrä että mitä lapsellista sadevaatteissa voi muka olla,eihän se nyt sitä tarkoita silti että poikani jossain hiekkalaatikolla möyrisi,vaikka sadevaatteissa kulkee kouluun sadesäällä....!?

36

5871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joojoojoo, siis joo

      en mie siitä tiiä, mutta mie ajan grossimönkkärillä ja kura lentää!! isoilla pojilla isojen poikien lelut. lapsellista tai ei...

    • Igg

      Sinulla on fiksu poika ja olet näyttänyt hänelle hyvää esimerkkiä siitä, että sää ei haittaa ulkoilua kunhan pukeutuu asianmukaisesti. Muille lapsille ei vain ole sitä opetettu. Moni lapsi jopa viedään autolla kouluun, jos on sade tai pakkanen! Minkä karhunpalveluksen vanhemmat lapsilleen silloin tekevätkään.

      Toivottavasti saat poikasi ymmärtämään, että muut ovat vain ymmärtämättömiä. Toivottavasti hänellä on niin hyvä itsetunto, että osaa olla välittämättä muiden kuittailusta.

    • kantaa

      perheenne pukeutumisasioihin, mutta sen verran voin sinulle vastata, että etenkin kurahousujen käyttö on koulussa erittäin harvinaista. Työskentelen itsekin koulussa (en ole opetushenkilökuntaa) nyt 11.:sta vuotta, enkä ole ikinä kellään lapsella nähnyt kurahousuja koulussa. En edes pienimmillä, joilla sentään saattaa vielä sadetakki olla käytössä. Harva edes haluaa sadevaatteita käyttää, kun jo niiden pukemiseen menee iso osa välitunnista. Vaikka sadevaatteiden käyttö märällä ilmalla olisikin järkevää, niin lapset haluavat usein pukemisessakin olla nopeita. Osa 10 v. on jo murrosikäisiä, heille sadevaatteet ovat varmasti kauhistus ja niiden käyttäjä saa taatusti asiasta kuulla.

      • tämä provo?!

        oletan. 10 vuotiaalla kurahousut, koulussa?!


      • Jenna Äippä
        tämä provo?! kirjoitti:

        oletan. 10 vuotiaalla kurahousut, koulussa?!

        No ei tämä mun viesti kyllä mikään provo ollut,miksi olisi,kuka tällaisesta aiheesta edes provoa laittaisi?! Moni vastaajista on näköjään sitä mieltä että sadevaatteet on sitten 10v LAPSELLA "Lapselliset" Okei,no vähän liikaa kärjistin et olut pullo ja tupakka, ei kai nyt ihan sentään,mutta kuulostaa hullulta,että aikuisetkin on sitä mieltä, että sadevaatteet 10v lapsella ei olisi sopivaa.. Entäpä se asia, otetaan nyt esim. koiran kanssa ulkoilevat aikuset naiset,niinkuin minä ja näköjään moni muukin,on pukeutunut ainakin sadetakkiin,onko se sitten lapsellista?! Ja sulle ketä luulit provoiluksi,tuletko mulle sanomaan sadeilmalla,kun mun päälläni on sadetakki ja oikein kovalla sadeilmalla housutkin,niin että onpa siinä lapsellinen aikuinen?!!! Ja ihan tiedoksi,en minä,eikä 10v poikani ole ainoita jotka käyttävät sadevaatteitta,myös lukuisat ystävättäreni ja heidän lapsensa niitä käyttävät...!! Siis ei vaan mene ainakaan sit mun jakeluun et miten ihmeessä sadevaatteet voi olla lapsellisia aikuisella, saati sitten 10v pojalla??????


      • kimmo019
        Jenna Äippä kirjoitti:

        No ei tämä mun viesti kyllä mikään provo ollut,miksi olisi,kuka tällaisesta aiheesta edes provoa laittaisi?! Moni vastaajista on näköjään sitä mieltä että sadevaatteet on sitten 10v LAPSELLA "Lapselliset" Okei,no vähän liikaa kärjistin et olut pullo ja tupakka, ei kai nyt ihan sentään,mutta kuulostaa hullulta,että aikuisetkin on sitä mieltä, että sadevaatteet 10v lapsella ei olisi sopivaa.. Entäpä se asia, otetaan nyt esim. koiran kanssa ulkoilevat aikuset naiset,niinkuin minä ja näköjään moni muukin,on pukeutunut ainakin sadetakkiin,onko se sitten lapsellista?! Ja sulle ketä luulit provoiluksi,tuletko mulle sanomaan sadeilmalla,kun mun päälläni on sadetakki ja oikein kovalla sadeilmalla housutkin,niin että onpa siinä lapsellinen aikuinen?!!! Ja ihan tiedoksi,en minä,eikä 10v poikani ole ainoita jotka käyttävät sadevaatteitta,myös lukuisat ystävättäreni ja heidän lapsensa niitä käyttävät...!! Siis ei vaan mene ainakaan sit mun jakeluun et miten ihmeessä sadevaatteet voi olla lapsellisia aikuisella, saati sitten 10v pojalla??????

        Mun mielestä sadevaatteet on hyvä ja tarpeellinen juttu, ja aikuisetkin voivat niitä pitää. Kivoja ja värikkäitä asuja saa www.aprilrain.fi Aikuinen voi pukeutumisellaan näyttää esimerkkiä lapsille :)


      • Zik

        Sadevaatteet sateessa ja tuulessa ovat parhaat vastusteer. Antakaa ihmisten pukeutua hyvin ja sään mukaan. Älkää arvostelko. Arvostelijat ovat itse nurkkakuntaisia ja ahdasmielisiä


      • Zik kirjoitti:

        Sadevaatteet sateessa ja tuulessa ovat parhaat vastusteer. Antakaa ihmisten pukeutua hyvin ja sään mukaan. Älkää arvostelko. Arvostelijat ovat itse nurkkakuntaisia ja ahdasmielisiä

        kuvitelkaa itsenne vesihieronnassa sadevaatteilla


    • itsekkin äiti

      mutta ei ehkä enää niin ok koulussa nelosluokkalaisella. Itse olen koulussa töissä, ja en ole ikinä nähnyt kuriksia edes eskareilla. Märissä vaatteissa kulkevat sitten loppupäivän.

      Kurikset tietty ovat ihan jees, mutta en kyllä itse laittaisi kouluun lasta kuriksissa tuon ikäisenä, koska siitä varmasti joku kiusaa, ja sehän ei ole kivaa. Ennemmin laittaisin kuivat sukat reppuun..ja kenties housut..

      Kumppareissakaan ei taida monikaan enää kulkea..märät kengät ne on nykyään kaikilla...

      Maailma muuttuu, vaikkei sitä aina niin haluaisikaan..Oma ekaluokkailaiseni ei suostu laittaa edes sadetakkia, vaan haluaa sateenvarjon. Saappaat onneksi huolii mielellään.

    • wilma60

      Sadevaatteet on hyvä asia mutta ei minun lapset ole enää koulussa kurahousuja käyttäneet. Lapsille olen hankkinut kosteuden kestävän ulkoilupuvun, samoin kengät ja ne puetaan päälle kosteilla ilmoilla.

    • näin on

      Kumpikaan tyttärestäni ei enää ensimmäisen luokan jälkeen ole kuriksia kelpuuttaneet kouluun. Kaverit nauravat ja on kuulemma tod. noloo. En siis ole asettanut lapsia tällaiseen tilanteeseen vaan pyritään hankkimaan varusteet sen mukaan miten säätä kestävät.

      Ehkä ei nyt sentään tupakka huulessa ja olutpullo kädessä, mutta maailman on muuttunut ja erilaisuudesta kiusataan. Kannattaa ottaa lapsi mukaan vaateostoksille ja muutenkin. Itse vanhempina ollaan täysin "out". Näin taisi olla aikoinaan omien vanhempieni kohdallakin :-)

    • sateellakaan

      Kunnon kosteussuoja-asut ja goretex-kengät päälle, niin ei näytä "vauvalta" eikä tarvitse olla märissään. Vedenpitäviä asujahan on ihan "tavallisen" näköisiä, todennäköisesti niitä monilla lapsesi koulukavereillakin on. Itse suosin niitä koululaiselle, en halua, että lapseni joutuu märkänä olemaan.

    • sateella pyöräillyt

      Sä osaat pukeutua sään mukaan. Kyllähän sadevaatteet ovat tarpeelliset niin aikuisella kuin lapsellakin. Silti moni aikuinenkin pyöräilee ilman sadevaatteita ulkoilupuvuissa vaikka vettä tulee kaatamalla. On varmaan kivaa olla läpimärkänä. Omakohtaista kokemustakin on. Kerrankin jouduin rankkasateen yllättämäksi ilman sadeasua ja sade pääsi huuhtelemaan tuulipukuani. Onhan se toki vettähylkivää kangasta mutta kyllä se silti laski rankkasateen heti läpi. Kastuin muutamassa minuutissa täysin läpimäräksi. Kyllä sadeasu olisi ollut tarpeen.

    • johtajaopetaja

      Lapset pois tuollaisilta vanhemmilta. Laittaa nyt lapsi kiusattavaksi kouluun kurahousuissa. Et ole hyvä äiti, kun et tuollaista ymmärrä. Sitten niitä saa selvitellä täällä koulussa. Laittakaa lapsenne vaan farkuisa kouluun niin kukaan ei kiusaa. Hölmöläisen hommaa.

      • Jenna äippä

        Vai en ole hyvä äiti? En ole missään vaiheessa pakottanut lastani pitämään sadevaatteita koulussa,kuten jo totesin niin omaa esimerkkiä näyttänyt kun sadeilmalla töihin pyöräilen sadevaatteissa. Sama homma mökillä kun ollaan niin puen sadevaatteet kun esim.koiraa ulkoilutan sateella... noh,poika tietty ottaa esimerkkiä äidistään,ehkä hyvä niin? Ja vieläpä tällaisessa käsittääkseni positiivisessa asiassa! Moni lapsi ottaa esimerkkiä vähän kyseenalaisimmisssa jutuissa...?! Noh,poikani täytti juuri 11v ja kävimme ostamassa uudet sadevaatteet hänelle,mutta hän pitää niitä vain mökillä tms.koska koulussa "isot kovat pojat" nauravat sadevaatteille. Noh eipä ole nyt ihme et poitsuni oli koko viime viikon kuumeessa,kun meni ns.tavallisis vaatteis kouluun kaatosateessa... On kyllä outoa etten itse aikuisena ole joutunut työpaikallani kiusan kohteeksi,kun pamahdan paikalle sadevaatteis? Mut mun työpaikallani on hyvä porukka ja henki,toisin taitaa olla sulla mikälie johtaja opettaja,ei taida sulla duunia ollakkaan...salli mun nauraa... Anyway,KIITOS kaikille asiallisesti vastanneille:)!


      • heidukin
        Jenna äippä kirjoitti:

        Vai en ole hyvä äiti? En ole missään vaiheessa pakottanut lastani pitämään sadevaatteita koulussa,kuten jo totesin niin omaa esimerkkiä näyttänyt kun sadeilmalla töihin pyöräilen sadevaatteissa. Sama homma mökillä kun ollaan niin puen sadevaatteet kun esim.koiraa ulkoilutan sateella... noh,poika tietty ottaa esimerkkiä äidistään,ehkä hyvä niin? Ja vieläpä tällaisessa käsittääkseni positiivisessa asiassa! Moni lapsi ottaa esimerkkiä vähän kyseenalaisimmisssa jutuissa...?! Noh,poikani täytti juuri 11v ja kävimme ostamassa uudet sadevaatteet hänelle,mutta hän pitää niitä vain mökillä tms.koska koulussa "isot kovat pojat" nauravat sadevaatteille. Noh eipä ole nyt ihme et poitsuni oli koko viime viikon kuumeessa,kun meni ns.tavallisis vaatteis kouluun kaatosateessa... On kyllä outoa etten itse aikuisena ole joutunut työpaikallani kiusan kohteeksi,kun pamahdan paikalle sadevaatteis? Mut mun työpaikallani on hyvä porukka ja henki,toisin taitaa olla sulla mikälie johtaja opettaja,ei taida sulla duunia ollakkaan...salli mun nauraa... Anyway,KIITOS kaikille asiallisesti vastanneille:)!

        Olen tämän keskustelun aloittajan kanssa täysin samaa mieltä! On todella ikävää että lapsellesi kommentoidaan sadevaatteiden käytöstä!!! No itse olen 35-v nainen ja kyllä minun vaatekaapistani myös löytyy sadetakki ja "kurikset" eli siis sadehousut. On se kyllä erikoista että lapsella ei sadesäällä saisi olla sadevaatteita? No ok.. kaikki lapset eivät ole kykeneviä ajattelemaan sen vertaa,että ymmärtäisivät olla haukkumatta jotain toista lasta "erilaisuuden" takia,mutta kyllä tuntuu että tällaiset huonot asenteet on kotoa lähtöisin.Omalla tytölläni muuten on sadevaatteet ja ikää 10v,en vain kertakaikkiaan voi ymmärtää mitä vikaa siinä on jos ei sateella halua kastua?! Ja ite just nimenomaa työmatkoilla käytän sadevaatteita,olenko nyt sitten jotenki "lapsellinen"? Ei kait se ny sitä tarkoita,et jos on sadevaatteet päällä,et on kuin joku 3v hiekkalaatikolla? Kamalaa kun nykyaikana lapsi ei saa olla lapsi,tulee tämä asia ilmi myös monissa muissa jutuissa.Sitäpaitsi en edes oikein ymmärrä,miten "lapsellisuus" liittyy sadevaatteisiin...Onko lapsellista pukeutua talvitakkiin talvella?


      • työssä ulkoileva
        heidukin kirjoitti:

        Olen tämän keskustelun aloittajan kanssa täysin samaa mieltä! On todella ikävää että lapsellesi kommentoidaan sadevaatteiden käytöstä!!! No itse olen 35-v nainen ja kyllä minun vaatekaapistani myös löytyy sadetakki ja "kurikset" eli siis sadehousut. On se kyllä erikoista että lapsella ei sadesäällä saisi olla sadevaatteita? No ok.. kaikki lapset eivät ole kykeneviä ajattelemaan sen vertaa,että ymmärtäisivät olla haukkumatta jotain toista lasta "erilaisuuden" takia,mutta kyllä tuntuu että tällaiset huonot asenteet on kotoa lähtöisin.Omalla tytölläni muuten on sadevaatteet ja ikää 10v,en vain kertakaikkiaan voi ymmärtää mitä vikaa siinä on jos ei sateella halua kastua?! Ja ite just nimenomaa työmatkoilla käytän sadevaatteita,olenko nyt sitten jotenki "lapsellinen"? Ei kait se ny sitä tarkoita,et jos on sadevaatteet päällä,et on kuin joku 3v hiekkalaatikolla? Kamalaa kun nykyaikana lapsi ei saa olla lapsi,tulee tämä asia ilmi myös monissa muissa jutuissa.Sitäpaitsi en edes oikein ymmärrä,miten "lapsellisuus" liittyy sadevaatteisiin...Onko lapsellista pukeutua talvitakkiin talvella?

        mitähän vikaa niissä kuriksissa on jos lapsi haluaa ne laitaa?tosin goretexit ajaa saman asian.mutta jokainen tyylillään.itseltäni löytyy niin rukan aikuisten sadetakki kuin se haltin koko puku.saa sit vaihella mielen mukaan.niin ja ne punaiset kumpparit :).jotka nimettii työpaikallani rytmisaappaiksi ti-ti nallen mukaan :D.joku on muuten sanonut ette nämä gore-texit on niin kalliita ettei raski ostaa.niin ne on.mutta esim. huuto netistä olen ostanut siskontytölle sieltä lähes iskemättömiä haalareita ja kenkiä.näin on siis säästynyt kymmeniä euroja ja hieman pelastettu mailmaa kierrättämällä.kestäviä vaatteeteita saa kun viitsii vähän maksaa.oma pukuni menee nyt 5 vuotta.ja kerran on vain päästänyt veden läpi.silloinkin sade oli todella rankka!
        "Onko lapsellista pukeutua talvitakkiin talvella? "
        todennäköisesti on :P..koska ainakin täällä päin ylä-aste ikäiset kulkee joka säällä farkuissa ja ohuissa takeissa.selkä paljaa kun on liian lyhyt takki ja housut on niitä lantiomallisia.näin siis tytöillä...voi voi kun tulee pissitulehdus joka menee sitten munuaisiin :S...EI KIVA!allekirjoittanut on itsekkin pukeutunut teininä 10 vuotta sitten näin joista tuli se pissitulehdus...nyt menee kalsarit jalkaan heti kun siltä tuntuu.huono pukeutuminen aiheuttaa myös kylmettymistä muihin paikkoihin ja paleltumia.


      • Jussi ihan vapaana

        Ei tuollaista pitäisi päästää muun kuin nurkkakuntaisen älypään suusta! Laita ny sentään nuttura kuntoon ettei tukka ole valtoimenaan! Voisin itse vaatia, huivin naisille ja tumman puvun kaikille miehille. Älytöntä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia, niin koulussa kuin kotona


      • Dry Max ope
        Jussi ihan vapaana kirjoitti:

        Ei tuollaista pitäisi päästää muun kuin nurkkakuntaisen älypään suusta! Laita ny sentään nuttura kuntoon ettei tukka ole valtoimenaan! Voisin itse vaatia, huivin naisille ja tumman puvun kaikille miehille. Älytöntä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia, niin koulussa kuin kotona

        Annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia, myöskin johtajaopettajan (?) puutarhassa.


      • Luulen minä

        "Laittaa nyt lapsi kiusattavaksi kouluun kurahousuissa. Et ole hyvä äiti"

        Voi näyttää provolta, mutta pelkäämpä pahoin että on ihan tosissaan. Jotku vanhemmat opettaa lapsilleen että pitää olla merkkivaatetta päällä ja ne ovat joko köyhiä tai juntteja jotka ei panosta pukeutumiseen.


    • Alisa123

      Aloittajan kanssa samaa mieltä...Herää itselläni kysymys, että jos sadevaatteet on lapselliset,niin miksi niitä valmistetaan myös aikuisten kokoa...? Omistan Rukka sadetakin... Älkää kiusatko mua nyt..T:Alisa

    • aattele vähän

      10v poika kurahousuissa kouluun? Maailma on muuttunut ei sinne kurahousuissa tuon ikäinen mene vaikka olisivat kuinka käytännölliset ja tarpeen.
      Ihmettelisin jos kaverit eivät "kiusaisi".

      • öö;)

        osta sadetta pitävät takki ja housut..:) Itsekin käytän sadesäällä tuulitakkia, joka pitää vettä, olen peruskoulun viimeisellä ja 15 v.. Kurahousuja ei käytetä ala-asteellakaan, se on noloa:)


      • No se tyttönen

        minkä ihmeen takia ei voi sadevaatteita pitää? Itse muistan ku oli läpi ala-asteen sadevaatteet sadeilmalla,olivat erittäin kätevät kun oli näitä retkiä pyöräillen luokan kanssa johonki...ilmeisesti maailma muuttuu...T:Tyttönen vain


      • aattele vähän
        No se tyttönen kirjoitti:

        minkä ihmeen takia ei voi sadevaatteita pitää? Itse muistan ku oli läpi ala-asteen sadevaatteet sadeilmalla,olivat erittäin kätevät kun oli näitä retkiä pyöräillen luokan kanssa johonki...ilmeisesti maailma muuttuu...T:Tyttönen vain

        ettei voi pitää? tietääkseni en. Pitäköön vaikka vaippaa.


      • No se tyttönen kirjoitti:

        minkä ihmeen takia ei voi sadevaatteita pitää? Itse muistan ku oli läpi ala-asteen sadevaatteet sadeilmalla,olivat erittäin kätevät kun oli näitä retkiä pyöräillen luokan kanssa johonki...ilmeisesti maailma muuttuu...T:Tyttönen vain

        mää kaytän joka päivä kuriksia ja sadetakkia ulkona. siks koska mää rakastan kuravaatteita


    • Ihmettelen vaan

      Tuossa iässä lasten ajattelumaailma alkaa erota toisistaaan.

      10 vuotiaista tytöistä osa alkaa kiinnostua pukeutumisesta, niin pajlon että seuraavat toisetn pukeutumista todella tarkasti. Joku voi huomauttaa että toisella on aina päällä halpoja vaatteita, eikä koskaan merkkivaatteita, tai että jollakin on ollu jo neljänä päivänä peräkkäin sama paita samat housut.

      Ihmetyttää vaan että mistä tuollainen käytös tulee, opetetaanko se kotona tietoisesti vai tiedostamattomasti.

      • ihmettelihmettelen

        ihmetteln vaan kuinka tyhmiä nykyajan aikuiset on.. huoh...


      • äiti vaan...

        Tytöt ovat toisisilleen raakoja, hyvät ystävätkin. Lapset kun eivät ajattele, että kommentit vaatteista voivat satuttaa toista. Jos jonkun vaatteet eroavat massasta niin heti ollaan kommentoimassa. Tyttäreni kertoo aina silloin tällöin, että se ja se on haukkunut hänen vaatteitaan koulussa. 10-vuotiaat tytöt alkavat olla jo merkkitietoisia ja kaikilla pitäisi olla juuri ne tietyt vaatteet. Ihan älytöntä.

        Sadevaatteista: Ei meilläkään ole kelvannut sadevaatteet sitten eskarin/ekaluokan. Onneksi on kosteussuojattuja housuja, takkeja ja pukuja, niillä selviää hyvin. Ja ovat hengittävämpiä, jos ei sitten vaikka sadakaan.


    • Hannavee

      Äiti olen itsekin ja huomannut, että lapset ovat julmia toisiaan kohtaan ja kiusaavat aivan typeristä asioista. Voi olla syynä vaikka väärä vaatteen väri tai kuva. Toisaalta on hyvä, että näytät lapsellesi hyvää esimerkkiä ja että lapsesi pysyisi omana järkevänä itsenään, eikä leikkisi jotain muuta mitä ei ole. Toisaalta taas kiusaaminen voi vaikuttaa koko loppuelämään negatiivisesti. Tämä on vaikea kysymys, pitääkö sulautua massaan ja olla huomaamaton vai kestää kiusaaminen? Ihmettelen näitä kiusaajalapsia... millaisen mallin ovat saaneet kotonaan? ovatko vanhemmat samanlaisia? Ja koulussa saattaa olla muutama kiusaaja, jotka vetävät koko porukan puolelleen. Aikuisten pitäisi puuttua kiusaamiseen ehdottomasti paljon tiukemmin.

      • Kurikset käytössä

        Kyllä pihaleikkeihin sadevaatteet käyvät ja kelpaavatkin aivan hyvin vielä isommillakin lapsilla ja koululaisilla.
        Kun on märkää ja kuraista ja jos halutaan leikkiä silloin ulkona, niin päälle vaan sadevaatteet
        isommillekin lapsille.


      • Käytännölliset
        Kurikset käytössä kirjoitti:

        Kyllä pihaleikkeihin sadevaatteet käyvät ja kelpaavatkin aivan hyvin vielä isommillakin lapsilla ja koululaisilla.
        Kun on märkää ja kuraista ja jos halutaan leikkiä silloin ulkona, niin päälle vaan sadevaatteet
        isommillekin lapsille.

        Isompiakin kurahousuja löytyy isommillekin lapsille ja koululaisille ainakin netistä.
        Googlaa vaikka Abeko, April Rainin Fun Rain mallisto, Nallekas tai Rukka.
        Hyviä ovat näin kevään kurakeleillä ja kokoja löytyy vaikka kuinka isoille lapsille ja nuorille
        sekä tietysti myös vaikka aikuisillekin


      • Kurikset käytössä kirjoitti:

        Kyllä pihaleikkeihin sadevaatteet käyvät ja kelpaavatkin aivan hyvin vielä isommillakin lapsilla ja koululaisilla.
        Kun on märkää ja kuraista ja jos halutaan leikkiä silloin ulkona, niin päälle vaan sadevaatteet
        isommillekin lapsille.

        sitä määki. mää myös huuhtelen itteni ulkoilun jälkeen vesihieronnalla painepesurilla


      • Anonyymi
        Käytännölliset kirjoitti:

        Isompiakin kurahousuja löytyy isommillekin lapsille ja koululaisille ainakin netistä.
        Googlaa vaikka Abeko, April Rainin Fun Rain mallisto, Nallekas tai Rukka.
        Hyviä ovat näin kevään kurakeleillä ja kokoja löytyy vaikka kuinka isoille lapsille ja nuorille
        sekä tietysti myös vaikka aikuisillekin

        Minä käytin sadevaatteita koulussa mopoikään asti. Ja sitten mopon kanssa niitä vasta tarvittiin. Vaatteet olivat joidenkin mielestä lapselliset koska käytin henkselimallisia kurahousuja ja pitkiä kumisaappaita kun muilla oli Hait. Jotkut niistä huomauttelivat mutta en antanut sen haitata.


    • Ei todellakaan ole lapsellista. Kaiken ikäiset voivat käyttää sadevaatteita, ja kyllä aikuiset päättää mitä 10v pukee päälleen. On hyvä Jenna että näytät esimerkkiä itekin käyttämällä sadeasua. Itse käytän myös vaikka jo 40 mies.

      • Anonyymi

        Minäkin käyttänyt koko ikäni kunnon sadekamppeita ja ikää 60 .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe