Kipua

nivelissä

Tämän talven aikana minulla on ollut kipuja eri nivelten kohdalla. Kipua tuntuu pari kolme päivää ja siirtyy sitten muualle. Juuri nyt nilkka on kipeä ja sitten se nivel jossa vasen pikkusormi on kiinni. Ei ole ollut mitään lääkärintutkimuksia vaihtelevuuden vuoksi. Jos kipua olisi kestänyt kauemmin polvesta olisi otettu röntgenkuvat mutta kipu siirtyi ja siihen se jäi. Olen ainakin huomannut että kivut pahenee sään kylmetessä ja esim. lämmin suihku helpottaa. Eräs sairaanhoitaja luuli että kyseessä on vain flunssaoireet. Vai onko tämä luulosairautta? Vai jotain muuta? Mitä luulette?

3

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elliivo

Ei se nyt ainakaan luulosairautta ole.

Syitä vain voi olla niin monia. Siksi kai lääkäritkään eivät lähde niin herkästi arvailemaan.

Erilaisten lääkkeidenkin sivuvaikutuksiin kuuluu nivelkivut. Esim. verenpaine- ja kolesterolilääkkeet.
      Lisäksi tulevat varsinaiset sairaudet kuten nivelrikko, reuma, nivelpsoriasis, kihti ym.

Itselläni on todettu nivelrikko polvissa.
      Kipuja on vaihtelevasti lähes kaikissa nivelissä.
      Pitkään olin varma että myös lonkassa on nivelrikko mutta se taitaakin olla vain limapussin tulehdus.
      Sormien nivelet kipeytyvät ajoittain. Turpoavat joskus.
      Varpaiden nivelet ovat joskus ilman syytä kipeät.
      Kädenselän nivelet joihin sormien luut kiinnittyvät ovat joskus kipeät ja turvoksissa ym.

Kun sää huononee, on tulossa römppäkelit, alkaa särky jossakin nivelessä.

Eikö ne entisaikaan sanoneet luita jäytävää särkyä luuvaloksi?

• voi tulla

Toisilla voi tulla myös vaihdevuosivaivojen yhteydessä nivelvaivoja, jotka sitten hissuksiin rauhoittuvat kun vaihdevuodet on ylitetty. Lienetkö nainen?

Kilpirauhasen vajaatoiminta aktivoi minulla nivelkivut.

Ja tuosta oireilusta päätellen voi olla jonkinmoista lievää reumaa. Lievä kehittyvä reuma voi kestää jopa yli kymmenen vuotta, ettei siitä saada selkoa, onko reumaa vai mitä.

• mitä pitäisi
        voi tulla kirjoitti:

Toisilla voi tulla myös vaihdevuosivaivojen yhteydessä nivelvaivoja, jotka sitten hissuksiin rauhoittuvat kun vaihdevuodet on ylitetty. Lienetkö nainen?

Kilpirauhasen vajaatoiminta aktivoi minulla nivelkivut.

Ja tuosta oireilusta päätellen voi olla jonkinmoista lievää reumaa. Lievä kehittyvä reuma voi kestää jopa yli kymmenen vuotta, ettei siitä saada selkoa, onko reumaa vai mitä.

uskoa...olen siis 30 v nainen, runsasta ylipainoa kyllä löytyy mutta ei kai se vaikuta esim. käsien kipeyteen? syksyllä otettiin kaikenlaisia kokeita, ei mitään erityistä, esim. kilpirauhanen ok. kipujen alkaessa ei ollut säännöllistä lääkitystä, vähän antibiootteja flunssa-aikana vaan. nyt on astmalääkettä ja masennuslääkettä. sekalaisten mt-ongelmien takia pelkään ettei lääkäri ottaisi minua tosissaan tälläkään kerralla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2491
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe