Myslistä vatsakipuja?

sddfsd<

Olen jostain saanut sen käsityksen, että mysli olisi hyväksi vatsalle. Olen viime aikoina kärsinyt järjettömistä vatsakivuista, ja salapoliisityöni on johtanut siihen, että epäilen myslin olevan syyllinen vatsakipuihin.

Oireina on vatsan turpoaminen, järjetön ilmanmuodostus ja kovat vatsakivut. Ilmavaivat ovat sitä luokkaa, etten uskalla edes lähteä kuntosalille.

Tavallisesti syön aamupalaksi kaurapuuroa mustikkakeiton kera, mutta viime aikoina olen syönyt jugurttia, marjoja ja mysliä. Vatsavaivani alkoivat tämän vaihdoksen myötä.

Olen laktoosi-intolerantikko ja syön laktoosittomia maitotuotteita eli jugurtti ei voi olla vatsavaivojen aiheuttaja. Myslini on "naturell"-mysliä, mikä on siis pääasiallisesti kauraa. Maitotuotteita siinä ei ole laisinkaan eli laktoosi ei voi olla ongelmien syypää. Kokeilin varmuuden vuoksi ottaa laktaasia aamupalani yhteydessä, mutta sain samat oireet tästä huolimatta. Mikä ero siispä voi olla kaurapuuron ja myslin välillä? Mikä myslissä voi aiheuttaa vatsavaivoja?

9

7925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja proteiinin

      lisääntynyt määrä aiheuttaa varmaan nuo ilmavaivasi

      • olla pähkinää.

        Sekään ei kaikille sovi. Itse saan pähkinöistä likakaivon hajuiset röyhtäykset.


      • mieleeni
        olla pähkinää. kirjoitti:

        Sekään ei kaikille sovi. Itse saan pähkinöistä likakaivon hajuiset röyhtäykset.

        että eihän sinulla vaan ole keliakiaa? Kun myslissä varmaan on enemmän eri viljalajeja...Tai sitten vilja-allergia. Silloin joskus kaura sattaa käydä, mutta ei muut viljat...Lääkärissä kannattaisi selvittää tuo keliakia-asia, jos epäilet sitä...


      • Anonyymi
        mieleeni kirjoitti:

        että eihän sinulla vaan ole keliakiaa? Kun myslissä varmaan on enemmän eri viljalajeja...Tai sitten vilja-allergia. Silloin joskus kaura sattaa käydä, mutta ei muut viljat...Lääkärissä kannattaisi selvittää tuo keliakia-asia, jos epäilet sitä...

        Miks syöt mysliä, syö vaikka puuroa - en ymmärrä kun höpötetään terveellistä ja terveellistä - tee alusta asti ruokas ite, ei ole kipuja, älä syö liikaa, juo itse tehtyjä mehuja, marjoja, voi hyvin


    • 35634643

      Itsekin saan aina myslistä vatsan sekaisin. Kaikki muita viljatuotteita voin syödä ongelmitta, esim ruisleipää ja kaurapuuroa, näistä ei tule mitään ongelmia. Mutta pienikin määrä mysliä niin saa käydä pöntöllä ainakin 5 kertaa saman päivänä.

      Mikä tuossa myslissä on kun ongelmian ei tule muilla viljatuotteilla?

    • Höpönassu50

      Liikaa sulamattomia kuituja. Ne pakkaantuu suolenmutkiin, siitä se kipu . Saavikaupalla pitäisi juoda vettä ja syödä kilo rasvaa, että kulkisi eteenpäin normaalisti. Kun vatsa alkaa toimia toimii sitten vartin välein, eikä ole kìva olo. Mysli on lännestä tullutta kallista roskaa. En sitä enää syö koska kipu oli niin kamala ja ne isot pierot ja tukkoinen olo. Ystäväni syö myslin ns turvotettuna. Kuppiin mysli ja maito ja yöksi jääkaappiin. Hän syö sen hillon tai marjojen kanssa aamulla. Minun vatsa ei sulata sitäkään mössöä.

    • lisäherkut

      Mysliä on niin monta eri lajia, että ilman tarkkaa tuotetietoa voi vain arvailla. mysleissä on vaikka mitä hedelmää, marjaa ja pähkinää lisänä ja ties miten käsiteltynä. Sokeriakin on niin paljon, että herkimmät juoksevat sen takia vessaan.

    • Anonyymi

      En ole ees maistanu granolaa, en tiennyt moista olevankaan... syön normiruokaa, suht vähän , kun ei maistu enempi...
      aamulla syön kauraleseestä tehdyn puuron, lisään siihen pelkavarouhetta.
      Sitten duunaan vihreän mehun lingolla, laitan palan inkivääriä, maa-artisokan, palan kurkkua, muutama varsisellerin ruoto, kaalia pala, kukkakaalia myös pala ja lehtisalaattia jokuben lehti sitruunan mehua.
      Toinen aamumehu koostuu kahdesta porkkanasta ja tomaatista.
      Näillä porskutan lounaaseen saakka, sit syön perunan ja esim jl-pihvin...
      Illalla rahkaa, pähkinöitä, rusinoita - mut ei paljon kutakin.
      Välillä teen lounaaksi bataattikeiton tai siskonmakkakeiton tai kaalipataa tai risottoa tai karjalanpaistia tai palapsistia tai omatekoista pizzaa, paistettua kalaa että kalakeittoa, graavilohi perunan kanssa on jees, riittää kahdeksi päiväksi 150 gramman paketista,
      löytyy hyviä edullisia ruokia kun vaan miettii, ei tarvi hampurilaista, ei ranskalaisia pottuja...

    • Anonyymi

      Minäkään en pysty syömään mysliä, vaikka se hyvää olisikin.
      Puuroja pystyn kyllä.
      Vatsa ja suoli ei kestä liikaa kuituja ainakaan minulla.

      Joskus on lääkärit sanoneet että " syö kuituja " ja toiset lääkärit taas " vältä kuituja ", mutta itsehän sen oppii tietämään mitä vatsa kestää ja mitä ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe