ja kohta mennään nukkumaan. meidän "naapurilla" on neljä isoa koiraa just nyt ja ne rähisee kaikki kun näkevät koiria jo kaukaa.
no ei siinä mitään, niinhän omanikin joskus.
hänellä vaan nuo koirat vaihtuu niin usein. uskon että hänellä on jotain sijoituskoiria. dalmatiinia joka hänellä ennen oli en ole nähnyt vähään aikaan. joku isompi koira myös hänellä oli jolla oli kipsi jalassa. sitäkään en ole nähnyt.
minua ei muuten haittaa yhtään ja ehkä hän tekee hyvää työtä koirien hyväksi.
mutta niin tosi ärsyttävää kun satutaan samaan aikaan ulos niin hän huutaa että "mene ohi. älä
seiso siinä koiriesi kanssa". vaikka ohi ollaan menossa ja joku koiristani saattaa jäädä sekunniksi nuuskimaan jotakin.
hänellä on yleensä siis isoja koiria ja siis ne koirat käy puolen tunnin lenkillä kolme kertaa päivässä. tietenkään en voi sitä ihan varmasti sanoa mutta naapureitten mukaan ja mitä itse olen nähnyt.
silloin kun hänellä oli tämä kipsissä oleva koira niin toisetkin koirat sai kävellä sitä etanavauhtia. eli siis eivät saaneet liikuntaa nimeksikään.
nyt kysymykseen? jos pelastaa koiria niin saako ne ottaa ihan mihin oloihin tahansa? vai pitääkö
kuitenkin koirille taata jonkinlainen turva että saa tarpeeksi liikuntaa ja aktiviteettia?
tottakai jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin tämäkin parempi.
takulla tämäkin hoitaa koirat muuten hyvin. siitä ei ole epäilyä. hienoja koiria jokainen.
tuota kasvatuspuolta enemmän mietin ja ulkoilua?
ei kannata sitten veetuilla. en siis ole moittimassa tätä ihmistä vaan mietin että mikä esim. sijoituskoiralle olisi parasta?
minusta olisi parasta että suoraan sijoitettaisiin kotiin mistä tulee se pysyvä koti eikä mitään väliaikaisia koteja.
koissut juoksutettu.
4
383
Vastaukset
- g-pula-aho
... naapurisi tekemiset ja olemiset kyylännyt..??
Eikös jokaisen pitäisi keskittyä vaan niitten omien elukoittensa hoitamiseen ja jättää tollanen kyyläys vähemmälle?
Koiraa ei ole aina mahdollista heti sijoittaa pysyvään kotiin joten se jonkun kotonaan antama sijaiskoti on kai kaikkien mielestä parempi vaihtoehto kun tarha vai..????naapureitani mutta eihän sitän voi silmät kiinni kulkea ja korvatulpat korvissa.
minusta vaan hänen koirat vaikuttaa kovin aggressiivisilta. juu ja hän itsekkin. jos me ollaan heitä ohittamassa niin aika asiatonta alkaa minulle huutamaan jos koirani pysähtyy, vai mitä olet mieltä?
minusta ei kenenkään pitäisi ottaa enenpää koiria kun pystyy pitämään. ei edes väliaikaisesti (ehkä viikko tai kaksi) jos niille
ei voi tarjota asianmukaista hoitoa.
isommat rodut ainakin tarvitsevat liikuntaa ja tekemistä monta tuntia päivässä. vai oletko eri mieltä?
sijais-/toipumiskodit katsella aika tarkasti jonkun järjestön toimesta...olettaisin.
onko hänellä joku sijaiskoti koirille. itse vaan niin päättelin koska ei samoja koiria ole niin kauan.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770