Toksovan mummi

vanhuksen puolesta rukoilev...

Nähdyn ohjelman mukaan vanhus joka tunsi olevansa tuomittu näytti olevan ainoa kaipaava sielu koko ohjelmassa, jolla oli todellista kysymystä ja vain sydämmensä tilasta.
Neuvojat eivät ymmärtänyt eikä nähnyt mistä hänellä oli kysymystä eli neuvojilla
on evankeliumi muuttunnut laiksi. Vanhus huomasi itsekkin tämän
vastatessaan hymyillen.........

20

2365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomasit pointin. Kiitos.

      • remppaemma

        Ihme kannanotto!

        En hetkeäkään usko, että tuo mummo jäi ilman evankeliumin lohdutusta, en todellakaan.

        Eihän tuohon filmiin ole joka hetkeä kuvattu. Oliko kuvaajat uskovia?

        On todella ilkeämielistä ja tarkoitushakuista väittää tuollaista. Jokaisella sydämen uskossa olevalla on elämän vesi kielensä alla.

        Onko? Teillä?


      • remppaemma kirjoitti:

        Ihme kannanotto!

        En hetkeäkään usko, että tuo mummo jäi ilman evankeliumin lohdutusta, en todellakaan.

        Eihän tuohon filmiin ole joka hetkeä kuvattu. Oliko kuvaajat uskovia?

        On todella ilkeämielistä ja tarkoitushakuista väittää tuollaista. Jokaisella sydämen uskossa olevalla on elämän vesi kielensä alla.

        Onko? Teillä?

        Viestini ei koske millään tavalla Toksovan mummoa eikä muutakaan siihen liittyvää, vaan viestiin kuuluvaa teknistä seikkaa, jonka selvitin aloittajan kanssa.


      • remppaemma
        Eslest kirjoitti:

        Viestini ei koske millään tavalla Toksovan mummoa eikä muutakaan siihen liittyvää, vaan viestiin kuuluvaa teknistä seikkaa, jonka selvitin aloittajan kanssa.

        Asia on sitten ok


    • !Hallelujaa

      Jo on aikoihin eletty!!!

    • Saara

      Mutta toivottavasti ilman kameroita ovat asiasta keskustelleet. Kyllä sillä mummolla oli todellinen hätä.

      • !Hallelujaa

        Jokainenhan tuon näki että filmissä oli leikeltyjä pätkiä pitkältä ajalta.

        Välillä oli talvi ja välillä kesä. Välillä oltiin lähetysmatkalla ja välillä oltiin nuorisoleirillä. Yksi osa kuvasi Ollin työtä, josta hän jäi eläkkeelle, eläkejuhlasta oli myös leikkeitä.

        Jutut joita olen täältä lukenut keskittyivät monet joihinkin yksityskohtiin, joista oli kuvassa vain pieni pätkä. Sellaisista ei voi tehdä vielä mitään johtopäätösiä. Kyynelsilmin seurasin lähettien työtä, vanhusten silmistä aivan losti kiitollisuus ja rakkaus.

        Läheinen ystäväni on aktiivisesti pyhäköulutyössä inkerinmaalla. Hänenkin kasvonsa loistavat viikonkin työrupeaman jälkeen kiitollisuutta Jumalalle.

        Mutta jokaisen silmä näkee sitä mitä hän etsii.

        Ne Jumalan lapset, veljet ja sisaret joilla on Jumalan rauha sydämessä Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta, ja kaikki synnit anteeksi iankaikkisella unhoituksella Kristuksen sovintokuoleman kautta, nauttivat suunnattomasti kun sanoma Kristuksesta tavoittaa autuutta etsiviä ja kaipaavia ihmisiä kaikkialla maailmassa. On se niin suuri ja ihana asia, rauha Jumalassa ja iankaikkinen elämä taivaassa, että kyllä sen suo sydämestään iyhan jokaiselle.

        Ei tule vähääkään kateuden tunnetta siitä että miksituo veli tai sisar pääsi vähemmällä tuskalla ja surulla iankaikkiseen elämään.


      • sanottusano
        !Hallelujaa kirjoitti:

        Jokainenhan tuon näki että filmissä oli leikeltyjä pätkiä pitkältä ajalta.

        Välillä oli talvi ja välillä kesä. Välillä oltiin lähetysmatkalla ja välillä oltiin nuorisoleirillä. Yksi osa kuvasi Ollin työtä, josta hän jäi eläkkeelle, eläkejuhlasta oli myös leikkeitä.

        Jutut joita olen täältä lukenut keskittyivät monet joihinkin yksityskohtiin, joista oli kuvassa vain pieni pätkä. Sellaisista ei voi tehdä vielä mitään johtopäätösiä. Kyynelsilmin seurasin lähettien työtä, vanhusten silmistä aivan losti kiitollisuus ja rakkaus.

        Läheinen ystäväni on aktiivisesti pyhäköulutyössä inkerinmaalla. Hänenkin kasvonsa loistavat viikonkin työrupeaman jälkeen kiitollisuutta Jumalalle.

        Mutta jokaisen silmä näkee sitä mitä hän etsii.

        Ne Jumalan lapset, veljet ja sisaret joilla on Jumalan rauha sydämessä Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta, ja kaikki synnit anteeksi iankaikkisella unhoituksella Kristuksen sovintokuoleman kautta, nauttivat suunnattomasti kun sanoma Kristuksesta tavoittaa autuutta etsiviä ja kaipaavia ihmisiä kaikkialla maailmassa. On se niin suuri ja ihana asia, rauha Jumalassa ja iankaikkinen elämä taivaassa, että kyllä sen suo sydämestään iyhan jokaiselle.

        Ei tule vähääkään kateuden tunnetta siitä että miksituo veli tai sisar pääsi vähemmällä tuskalla ja surulla iankaikkiseen elämään.

        Puhuit aivan asiaa.
        Kristuksen seuraaja iloitsee siitä, että evankeliumin sanoma etenee ja löytää sydämiä.

        Jokseenkin ristiriitaista tuo lappiusko. Toisaalta lyödään nyrkkiä pöytään siitä, että "me vaan ollaan oikeita kristittyjä".
        Toisaalta taas käärmeensiemenet puikivat sydämen juuressa heti, kun jossakin joku julistaa Kristukseta tai kertoo janoavansa Sanan tervettä rieskaa. Mitä se voi muuta ollakaan, kun ylimmäisetkin huutavat Kajaaniin saakka.


      • teu
        sanottusano kirjoitti:

        Puhuit aivan asiaa.
        Kristuksen seuraaja iloitsee siitä, että evankeliumin sanoma etenee ja löytää sydämiä.

        Jokseenkin ristiriitaista tuo lappiusko. Toisaalta lyödään nyrkkiä pöytään siitä, että "me vaan ollaan oikeita kristittyjä".
        Toisaalta taas käärmeensiemenet puikivat sydämen juuressa heti, kun jossakin joku julistaa Kristukseta tai kertoo janoavansa Sanan tervettä rieskaa. Mitä se voi muuta ollakaan, kun ylimmäisetkin huutavat Kajaaniin saakka.

        Olen samaa mieltä asiaa puhuit kumpikin,

        On se lappiusko ristiriitaista, miksei otettu huomioon, kun taas on lähetys tulossa .
        Meillä suomessa on varmasti saman arvoisia sanan palvelijoita kuin pohjatuulet, jotka jäähdyttää kaiken .


    • armon penikka

      Selvisikö kellekään, mitä profeetan kirjaa Toksovan mummi tarkoitti mainitessaan sen tuomitsevan häntä? Hiukan aiemmin siinä vilahti jokin kirjan kansi, jossa oli suomen kielinen otsikko?
      Minusta vaikutti, että saarnamiehet menivät hiukan hämilleen tästä "profeetan kirjan" maininnasta.(Ehkä siksi eivät heti tuoneet armon evankeliumia esille.) Mummeli vakuutti kyllä siinä kaiken olleen raamatullista.
      Voisiko joku mahdollisesti paikalla ollut kertoa, miten tilanne jatkui?

      Joka tapauksessa on syytä muistaa, että tästä dokumentista on varmaan paljon olennaista leikattu pois, koska ymmärtääkseni tämän on ohjannut ja leikannut henkilö, joka ei mahdollisesti ole sisäistänyt uskon ja tämän koko lähetystoimen keskeisimpiä asioita
      siten kun "sisällä olevat"

      • enkä tiedä miten tilanne jatkui, mutta luulen tunnistaneeni kirjan: Eräs meidän aikamme profeetta.
        Siis Helena Konttisesta kirjoitettu kirja.


      • armon penikka
        vihne kirjoitti:

        enkä tiedä miten tilanne jatkui, mutta luulen tunnistaneeni kirjan: Eräs meidän aikamme profeetta.
        Siis Helena Konttisesta kirjoitettu kirja.

        Katselin tässä pariin kertaan uudelleen tuon Toksovan mummin jutun.

        Kirja, jonka kansi siinä vilahtaa, on "Herra on lähellä", mutta mummeli viittaa puheessaan kylläkin tuohon aiemmin mainitsemaasi " Eräs meidän aikamme profeetta" kirjaan.

        Mielenkiintoista sikälikin, että tuon kirjan lukeminen näyttää saaneen aikaan "oikeaa mahdottomuuden tunnetta", heräystä. Tuskinpa sen pitemmälle tämä kirja voineekaan johdattaa.

        Kannattaa seurata, miten tilanne jatkuu. Toinen saarnaajista selkein sanoin vakuuttaa, että Herra Jeesus on maksanut myös Toksovan mummin synnit.

        Mummi sanoo, että kyllähän hän senkin jotenkin ymmärtää, mutta jää selvästikin vähän epäilemään asiaa.

        Mielestäni tässä käy ilmi se totuus, että Jumala on tässäkin tapauksessa uskon antaja ja varmaan vahvistaa ajallaan mummelin uskon.

        Meillä aihetta kiitokseen, että Taivaan isä saattaa kyllä alkamansa hyvän työn päätökseen, niinkuin meille on usein vakuutettu.


      • !Hallelujaa

        Eikö se mene perille, filmissä oli tilkkutäkkimäisiä pätkiä. Vähintä mitä siihen kaipasi oli selitysosiot jokaisen leikkeen alkuun.


      • !Hallelujaa
        armon penikka kirjoitti:

        Katselin tässä pariin kertaan uudelleen tuon Toksovan mummin jutun.

        Kirja, jonka kansi siinä vilahtaa, on "Herra on lähellä", mutta mummeli viittaa puheessaan kylläkin tuohon aiemmin mainitsemaasi " Eräs meidän aikamme profeetta" kirjaan.

        Mielenkiintoista sikälikin, että tuon kirjan lukeminen näyttää saaneen aikaan "oikeaa mahdottomuuden tunnetta", heräystä. Tuskinpa sen pitemmälle tämä kirja voineekaan johdattaa.

        Kannattaa seurata, miten tilanne jatkuu. Toinen saarnaajista selkein sanoin vakuuttaa, että Herra Jeesus on maksanut myös Toksovan mummin synnit.

        Mummi sanoo, että kyllähän hän senkin jotenkin ymmärtää, mutta jää selvästikin vähän epäilemään asiaa.

        Mielestäni tässä käy ilmi se totuus, että Jumala on tässäkin tapauksessa uskon antaja ja varmaan vahvistaa ajallaan mummelin uskon.

        Meillä aihetta kiitokseen, että Taivaan isä saattaa kyllä alkamansa hyvän työn päätökseen, niinkuin meille on usein vakuutettu.

        Vakuutuksen kaikkien syntien anteeksiantamisesta voi antaa ainoastaan Pyhä Henki.

        Kristittyinä Jumalan palvelijoina me jaamme Jumalan sanaa niille jotka sitä haluavat kuulla ja uskoa. Ja Jeesuksen Kristuksen pappeina jaamme myöskin Pyhät sakramentit. Kasteen niille joita ei ole aiemmin kastettu ja Herran Pyhää Ehtoollista, Jeesuksen ruumista ja verta ravinnoksi Iankaikkisen elämän nälkäisille ja janoaville. Syntien anteeksiantamiseksi ja Jeesuksen Kristuksen meidän Herramme ja vapahtajamme muistoksi (muistutukseksi että Jeesus elää tänäänkin keskellämme ja on meidät Jumalan kanssa sovittanut, YHDELLÄ AINOALLA UHRILLA.


      • Filmi oli leikattu
        !Hallelujaa kirjoitti:

        Eikö se mene perille, filmissä oli tilkkutäkkimäisiä pätkiä. Vähintä mitä siihen kaipasi oli selitysosiot jokaisen leikkeen alkuun.

        Eikö se mene perille, filmissä oli tilkkutäkkimäisiä pätkiä.

        Kun heistä ei parempaa saa niin täytyy pätkiä, mutta pätkii se näköjään muillakin ja kovasti.


    • oli koko

      ohjelma rakennettu.

      • Totta tosiaan

        Ihan yhtä sekava kuin esiintyjätkin.


      • sokevaa
        Totta tosiaan kirjoitti:

        Ihan yhtä sekava kuin esiintyjätkin.

        mutta ei läheskään niin sekavaa kuin kirjoittajan.


      • Sokeva
        sokevaa kirjoitti:

        mutta ei läheskään niin sekavaa kuin kirjoittajan.

        ===)))))


      • huh,huh
        Totta tosiaan kirjoitti:

        Ihan yhtä sekava kuin esiintyjätkin.

        kaikenlaisia se leipä elättää!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe