Metsästys on normaali vietti

Meitä vain on liikaa

Saalistusvietti on taannut selviytymisen ja lisääntynyt vuosituhansien aikana, periytyen sukupolvelta toiselle. Nykyisin tuo vietti on turha, mutta minkäs teet, nautintoa se tuo minullekin, niinkuin muidenkin viettien tyydyttäminen.

Puudän nöyrästi, ei räiskitä kaikkia kanalintuja sukupuuttoon, niinkuin on käynyt jo monissa maissa. Metso ainakin on jo lähes tyystin hävinnyt.Itse olen suunnannut viettini lähes kokonaan kalastukseen.

Älykkäät suomalaiset miehet, säästäkää metsot

12

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ovat pienentyneet

      Jos puhutaan 30vuoden jaksosta.Hirvi,jänis ja petokannat taas kestää metsästystä.
      Suomi on järviä täynnään,sellaisiakin joissa ei kukaan kalasta.Sinne voisi suunnata akviviteettiä.

    • ei voi

      Ihmiskunta on maapallolla selviytynyt, kun on nykyään runsaslukuisin ympäristöään muuttava ja siihen vaikuttava laji.
      On saanut paljon aikaan, hyvääkin.
      Vain tappamisen himoaan ihminen on suojellut ja varjellut kuin suurinta pyhäinjäännöstä. Sitä ei ole kyseenalaistanut. Johan se jumalakin nuuskutti nenällään, kun alttarilta nousi uhrilihan käryt taivasta kohti. Raamattu näin kertoo. Sama jumalallinen aistielämys ihmisellä on grillin ääressä.
      Aseet hyväksytään, ihannoidaan sotia, ihmisten tappajat ovat sotureita ja sankareita. Metsän eläinten tappajia kutsutaan "metsästäjiksi".

      Merellä ajetaan takaa moottoreilla varustetuilla laivoilla valaita, joitten teurastaminen kestää tuntikausia.
      Maalla moottorikelkalla tapahtuva tappaminen on jo kriminalisoitu. Milloin laivalla tapahtuva tappaminen merellä katsotaan yhtä rikolliseksi. Sitähän se on. Ei ihmisellä ole mitään oikeutta häiritä maailman merillä elävää elämää.
      Ihmisen järki ei ole vielä niin paljon kehittynyt, että pystyisi kunnioittamaan myös vedessä elävän elämän arvoa.

      Ja elämän arvoa yleensä.

      • pidät

        itseäsi jotenkin parempana kun et ilmeisesti syö kuin rehuja?

        "Ihmisen järki ei ole vielä niin paljon kehittynyt, että pystyisi kunnioittamaan myös vedessä elävän elämän arvoa."

        tulisit sinäkin alas sieltä korokkeelta minne olet itsesi nostanut kun et ole meitä muita kummempi?

        olettaisin ainakin että syöt ja ulostat niinkuin muutkin täällä elävät tekevät.eli et itsekään aatteinesi ole mikään jumala vaikka ilmeisesti itseäsi parempana pidätkin.


      • Uskon, että
        pidät kirjoitti:

        itseäsi jotenkin parempana kun et ilmeisesti syö kuin rehuja?

        "Ihmisen järki ei ole vielä niin paljon kehittynyt, että pystyisi kunnioittamaan myös vedessä elävän elämän arvoa."

        tulisit sinäkin alas sieltä korokkeelta minne olet itsesi nostanut kun et ole meitä muita kummempi?

        olettaisin ainakin että syöt ja ulostat niinkuin muutkin täällä elävät tekevät.eli et itsekään aatteinesi ole mikään jumala vaikka ilmeisesti itseäsi parempana pidätkin.

        sä myös harrastat seksiä, joten älä pidä itseäsi sen parempana, kuin eläimiinsekaantujat tai pedofiilit ovat. Eihän sillä, mitä panee (suuhunsakaan) ole mitään väliä?

        Alas sieltä korokkeelta, jonne olet itsesi ylentänyt.


    • metsästäjille

      Tappajien geenit siirtyy metsästäjien perheissä niitten lapsille. Näin ihmiskunnan tappamisen himoa pidetään yllä sukupolvesta toiseen.

    • usein

      Miten usein se tappamisen himo iskee? Montako yötä saa nukutuksi ilman ettei tarvitse hipelöidä asetta?
      Miten orgastinen se olo on, kun on saanut eläimeltä hengen riistetyksi?

      On se vahva se tappamisen himo.

      Ja eikun "asekatalookin" selailuun josko löytyisi uutta ja kehittyneempää tussaria tappamisen toteutukseen. Tähän harrastukseen kyllä rahaa riittää.

      • raukalle kuuluu

        minkälaiseen harrastukseen itse kukainenkin
        rahansa panee, vai väitätkö sinä muka joutuvasi
        kustantamaan näitä "tussareita"?
        ne ovat satavarmasti henkilökohtaisia hankintoja
        jotka maksetaan liikkeissä paikanpäällä
        kokonaisuudessaan eivätkä niitä joudu
        mitkään tyhjänurputtajat kustantamaan.


      • On jonkinlainen otus
        raukalle kuuluu kirjoitti:

        minkälaiseen harrastukseen itse kukainenkin
        rahansa panee, vai väitätkö sinä muka joutuvasi
        kustantamaan näitä "tussareita"?
        ne ovat satavarmasti henkilökohtaisia hankintoja
        jotka maksetaan liikkeissä paikanpäällä
        kokonaisuudessaan eivätkä niitä joudu
        mitkään tyhjänurputtajat kustantamaan.

        Saatava nurin,näin tosimetsästäjän näkökulmasta.


    • johtuu

      Pyssyjen kanssa metsässä mesominen ja eläinten tappaminen pikemminkin etoo. Kehitysasteestako johtuu, että se joitakin vielä kiihottaa?

    • hyvä....

      Olet oikeassa sen suhteen, että metsälläkävijät (ja varsinkin paikalliset sellaiset) tiedostaisivat kantojen tilan. Tämä pätee niin lintuihin kuin jäniksiin.
      Itse olen päättänyt paneutua minkkien pyyntiin joksikin aikaa ja annan siten omalta osaltani linnuille ja jäniksille mahdolllisuuden kasvattaa populaatiota poistamalla tuhoeläimet ja olla ampumatta omaa kiintiötäni saaliista.

    • entinen metsästäjä

      Huraa, metso mökkisaaressa 40 v:n jälkeen! Onko sittenkin toivoa.

      • mettopataa

        Ei ole. Metto saaresta on helppo saalis vaikka en kovin taitava olekkaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe