polvi paskana

öllöllöö

Moro

Kolautin polven viikko sitte. Isku tuli suoraan vähän koukistetun polven polvilumpion alareunaan. Polvi turposi ja oli kipeä. Polvea ei voinut taivuttaa, mutta se kesti kävelyä jos sitä ei koukistanut.

Kävin näyttämässä polvea intin lääkärillä. Polvessa ei ollut murtumia, mutta ei se saamarin arvaus mestari kertonu mikä siinä polvessa oli. Sano vaan että viikko vmtl:ää ja heitti mut ulos sieltä.

Eli nyt polvea pystyy jo jonkin verran taivuttamaan, mutta se on vielä kovin jäykkä ja taivuttaminen ei tunnu luonnolliselta. Polveen ei enää juurikaan satu, välillä vähän vihloo ja jos kovasti taivuttaa niin tuntuu kyllä. Nyt tullaa siihen vikaan. En pysty ojentamaan jalkaa. Jalka kyllä ojentuu jos se vaikka nostetaan suoraksi ja jos sitä roikottaa, mutta siis ylöspäin ojentaminen ei onnistu. Esimerkiksi nyt istun tässä ja yritän nostaa jalkaani ilmaa, mutta en vaan onnistu. Se ei vaan onnistu. En tiedä onko se lukko mulla päässä vai kuinka, mutta tuntuu ku toi toiminto olis jotenki halvaantunu.

Eli oiskohan jollaki tietoa, että mikä tossa polvessa on nyt hajalla?

9

8000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prikaatinkenraali

Nivelkierukka tai ristisiteet revenneet selvästi. Vaati ortopedin konsultaation ja tietysti varjoaine tai mangneettikuvauksen. Sattuiko tapaturma asevelvollisuusaikana? Pidä huoli, että saat asianmukaista hoitoa ja tutkimusta vammaasi. Ei taida pekkällä "vempalla" parantua.

• öllöllöö

Kiitokset "diaknoosista"!

Ei sattunut palvelusaikana vaan lomalla. Tiedä sitten miten tuo vaikuttaa mihinkään.

Tosiaan se lääkäri ei antanut minkään laista diaknoosia tai edes epäillyt mitään tiettyä vaivaa. Sanoi vain, että kipeältähän tuo näyttää, antoi ne vempat ja heitti mut pihalle. En kerennyt edes kysyä mitään kuntoutus/hoito ohjeita. Olenki tässä mietiskelly, että pitäskö tota polvea yrittää totuttaa normaaliin liikkumiseen venyttelemällä ja koukistelemalla vai pitäskö sen antaa levätä?

Millaista kokemusta teikäläisellä on noista polvivammoista? Onko sulla ollu sama vaiva vai oletko alan miehiä?

• alokasnönönönönönööö
        öllöllöö kirjoitti:

Kiitokset "diaknoosista"!

Ei sattunut palvelusaikana vaan lomalla. Tiedä sitten miten tuo vaikuttaa mihinkään.

Tosiaan se lääkäri ei antanut minkään laista diaknoosia tai edes epäillyt mitään tiettyä vaivaa. Sanoi vain, että kipeältähän tuo näyttää, antoi ne vempat ja heitti mut pihalle. En kerennyt edes kysyä mitään kuntoutus/hoito ohjeita. Olenki tässä mietiskelly, että pitäskö tota polvea yrittää totuttaa normaaliin liikkumiseen venyttelemällä ja koukistelemalla vai pitäskö sen antaa levätä?

Millaista kokemusta teikäläisellä on noista polvivammoista? Onko sulla ollu sama vaiva vai oletko alan miehiä?

älä ainakaan mene jäsenkorjaajalle ja luota lääkäriisi. vaadi tutkimuksia -röntgenistä on hyvä aloittaa

• öllöllöö
        alokasnönönönönönööö kirjoitti:

älä ainakaan mene jäsenkorjaajalle ja luota lääkäriisi. vaadi tutkimuksia -röntgenistä on hyvä aloittaa

Röntgenissä kävin eikä kuulemma ollu jalassa murtumaa. Jos meen sille lääkärille ehdottamaan, että ehkä pitäs ottaa joku magneettikuvaus niin sehän alkaa itkemään että hänhän se täällä on lääkäri ja hän määrittelee tutkimuksen tarpeellisuuden jne. eikä ainakaan laita mua sinne tutkimukseen.

• eskari
        öllöllöö kirjoitti:

Röntgenissä kävin eikä kuulemma ollu jalassa murtumaa. Jos meen sille lääkärille ehdottamaan, että ehkä pitäs ottaa joku magneettikuvaus niin sehän alkaa itkemään että hänhän se täällä on lääkäri ja hän määrittelee tutkimuksen tarpeellisuuden jne. eikä ainakaan laita mua sinne tutkimukseen.

moro.
        mulla uusittiin just viime viikolla eturistiside ja kierukkaa hiukan viilailtiin tai jtk. mut siis anyways.
        ekan kerran kun polvi meni...se juurikin turpos ja tietty sattu sinä päivänä aivan vitusti, ei pystynyt taivuttamaan ja turvotuksen laskiessa kun koitti vetää kantapäätä perseeseen niin sellaista kovaa repivää kipua polvilumpion alapuolella...painoa kesti kyllä, mutta liikkumaan ei oikein suostunut.
        mulla kans otettiin eka röntgenit ja sanottiin ettei siinä mitään oo...menee hetki ja sama polvi taas paskana, menee vielä kerran ja aletaan sukoa, että jotain on....magneettikuvissa eturistisiteen repeämä ja kierukassa säröjä...pitkähkön leikkausjonon vuoksi ehdein tuhoamaan eturistisiteen kokonaan eli uusiksi meni.

eli siis...vaadi sitä hoitoa jos oikeasti siltä tuntuu...ettei kävis samalla tavalla...8kk rikkinäisellä polvella....leikkaus ja pitkä kuntoutus.

• ss1
        eskari kirjoitti:

moro.
        mulla uusittiin just viime viikolla eturistiside ja kierukkaa hiukan viilailtiin tai jtk. mut siis anyways.
        ekan kerran kun polvi meni...se juurikin turpos ja tietty sattu sinä päivänä aivan vitusti, ei pystynyt taivuttamaan ja turvotuksen laskiessa kun koitti vetää kantapäätä perseeseen niin sellaista kovaa repivää kipua polvilumpion alapuolella...painoa kesti kyllä, mutta liikkumaan ei oikein suostunut.
        mulla kans otettiin eka röntgenit ja sanottiin ettei siinä mitään oo...menee hetki ja sama polvi taas paskana, menee vielä kerran ja aletaan sukoa, että jotain on....magneettikuvissa eturistisiteen repeämä ja kierukassa säröjä...pitkähkön leikkausjonon vuoksi ehdein tuhoamaan eturistisiteen kokonaan eli uusiksi meni.

eli siis...vaadi sitä hoitoa jos oikeasti siltä tuntuu...ettei kävis samalla tavalla...8kk rikkinäisellä polvella....leikkaus ja pitkä kuntoutus.

Uä:ssä sanoi näkyvän kierukka repeämä. Ei saa liikkua paljoa. Puoli vuotta leikkausjono.

• genu

Viikko on varsin lyhyt aika sattuneesta vammastasi, joten ehkä katsoisin vielä toisen viikon ennen kuin alkaisin huolestua vakavammasta viasta polvessasi. mikäli toisen viikon jälkeen polvessa tuntuu vielä liikerajoituksia kannattaa niistä käydä mainitsemassa lääkärillä. Toki nyt tämän toisen viikon aikana lienee syytä välttää liiallista jalan rasitusta, että jalka saa rauhoittua ja esim. mahdolliset turvotukset laskeutua rauhassa sillä nekin voivat aiheuttaa polvessasi liikerajoituksia, kannattaa myös seurata rupeaako polveen kertymään nestettä (ilmenee myös juuri turvotuksena polven alueella). Suora isku polvilumpion alapuolelle voi vaurioittaa eturistisidettä, muttä oireittesi perusteella kääntyisin kuitenkin sen puoleen, että tuskin mitään vakavampaa on kyseessä. Lepoa ja tarvittaessa kylmää ja kohoasentoa kannattaa nyt hoitona käyttää, mikäli oireita vielä kahden viikon jälkeen on menet uudellen lääkärillesi hän pystyy kyllä testaamaan jalkaa vääntelemällä onko esim. eturistiside tai kierukat sökönä. Ja vmtl:ää käyt pyytämässä nyt tarvittaessa mikäli joudut muuten rasittamaan polveasi liikaa.

• öllöllöö

Ok. kolme viikkoa on nyt menty vempassa ja jalka on vielä kakkana. hitaasti pystyy kävelee suht normaalisti, mutta portaita ja reipasta marssia saatika juoksua on hankala mennä. polvi taipuu jo aika paljon, mutta ei kuitenkaan normaalisti. polveen sattuu jos yrittää vääntää ihan koukkuun, muutenkin välillä vihloo. tuo ylöspäin ojentaminen on edelleen käytännössä mahdotonta. lisäksi polvilumpio näyttäisi olevan hieman vinossa. olen myös huomannut että kun menee pienesti kyykkyyn niin terveen polven polvilumpion alapuolella tuntuu kuinka joku jänne kiristyy, mutta rikkinäisen polven alapuolella ei tunnu oikeastaan mitään, vain löysää kudosta.

huomenna menen oikeeseen lääkäriin ja ne saa fiksailla tota polvea, makso mitä makso.

• Kassitus

Tulin kattelee vastauksia että mitä on käynyt jos polvi on saanut tommosen kovan iskun, se tapahtu tänään, aluks pysty kävellä, mut nyt ku on istunu kaummin nii seki on vaikeaa, mut en usko että mä tartten mitää leikkausta, koska ei semmonen perus-tärsky voi olla niin paha. (oon 12 v)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5161
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2809
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2468
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1770
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1324
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1268
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe