.Tuon linkin takaa ei näy, mutta Kalevasta voitte lukea kun toimittaja kysyy, että
' Kerrottaan, että vanhoillislestadiolaisuudessa ei suosita ihmisten yksityistä Raamatun tutkimusta, johon OV vastaa;
''Se on suuri valhe, etten voi ymmärtää, mistä se on tullut. Olen miettinyt, johtuuko se opetuksestamme, jonka mukaan ihminen ei pääse epäuskosta uskoon Raamattua lukemalla. Olen itse kymmenien vuosien ajan jatkuvasti tähdentänyt Raamatun lukemisen tärkeyttä.''
Voittonen ja Raamattu
7
544
Vastaukset
- Raamatun tutkiminen
Eikö Oulusta valtuuskunta lähtenyt juuri kieltämään Raamatun tutkimisen, jota johti pappi ?????
Johan on valheita kerrakseen.
"Olen itse kymmenien vuosien ajan jatkuvasti tähdentänyt Raamatun lukemisen tärkeyttä.''
Tätäkö on vl-oppi??- Vantaalla on
kieltänyt lukemasta Raamattua ja milloin?
- mutta mitä väliä sillä,
Vantaalla on kirjoitti:
kieltänyt lukemasta Raamattua ja milloin?
ESPOOSSA, olikohan Olarissa - tahdotko vielä koordinaatit? Hae itse Eniron karttapalvelusta!
- Ei ainakaan Voittonen!
Missä hän viettää ajan, jolloin lähimmässä Rauhanyhdistyksessä pidetään saarnapuheita ja miten hän on yhteydessä seurapenkissä istuvaan ihmispoloon ja hänen ymmärrykseensä? Kiinnostaako edes - on sitten silmät ymmyrkäisinä kyllä ensimmäisenä ihmettelemässä, kun MOPO ON KARANNUT KAIKKIEN KÄSISTÄ!
- tulee tässä
Seurakunta hoitaa puhujansa jos hänen saarnassaan alkaa kuulua jotain sellaista, mikä on ristiriidassa Pyhän Hengen avaaman Raamatun selityksen kanssa. Siksipä puhuja usein saarnansa alussa pyytääkin rukouksessa, että Jumala avaisi hänelle puhutun sanan niin että se pysyy Jumalan sana perustuksella ja on seurakunnan rakennukseksi.
- kertoi
kuunnelleensa vuosikymmenen Voittosen saarnoja, eikä muista kertaakaan kehotusta Raamatun tutkimiseen.
Pysytäänpä totuudessa!
Jo Adolf Hitler korosti vakuuttavan valehtelun merkitystä. Lisäksi valheen on oltava reilusti valhe, eikä mikään asian luistatus.
Hyvä esimerkki on: "Televisio ei ole ollut koskaan syntiä." Jne.
- painaako se mitään?
Kyllä minulla on se oma kokemus 70-luvulta, että kun vl-uskoinen sai tietää minun lukevan Raamattua, niin heti ensimmäisenä alettiin selittää, ettei sitä lukemalla tule autaaaksi aivan kuin en olisi sitä jo ennestään tiennyt.
Lukemista ei suoranaisesti kielletty, mutta annetiin ymmärtää, että oppimattomana poloisena voin saada vääriä käsityksiä. Raamattuua kuulee selitettävän oikein seuroissa. Sen sijaan epäuskoiset, olkootpa vaikka pappejakin, saattavat ymmärtää Raamnattua ihan väärin. Raamattu avautuu vain Pyhän Hengen kautta. Niinpä sitten vain vl-uskoiset ymmärtävät oikein mm. Sakarja 6:8, jossa kuulemma kerrotaaan, että viimeisinä aikoina herran henki lepää pohjanmaalla. Tämä oli ns. hevosvaunuoppi, jossa on kytkennät mm. seurakuntaoppiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481189Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101119- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733