Voittonen ja Raamattu

Alempaa ylös ja eteen

.Tuon linkin takaa ei näy, mutta Kalevasta voitte lukea kun toimittaja kysyy, että
' Kerrottaan, että vanhoillislestadiolaisuudessa ei suosita ihmisten yksityistä Raamatun tutkimusta, johon OV vastaa;
''Se on suuri valhe, etten voi ymmärtää, mistä se on tullut. Olen miettinyt, johtuuko se opetuksestamme, jonka mukaan ihminen ei pääse epäuskosta uskoon Raamattua lukemalla. Olen itse kymmenien vuosien ajan jatkuvasti tähdentänyt Raamatun lukemisen tärkeyttä.''

7

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun tutkiminen

Eikö Oulusta valtuuskunta lähtenyt juuri kieltämään Raamatun tutkimisen, jota johti pappi ?????

Johan on valheita kerrakseen.

"Olen itse kymmenien vuosien ajan jatkuvasti tähdentänyt Raamatun lukemisen tärkeyttä.''

Tätäkö on vl-oppi??

• Vantaalla on

kieltänyt lukemasta Raamattua ja milloin?

• mutta mitä väliä sillä,
        Vantaalla on kirjoitti:

kieltänyt lukemasta Raamattua ja milloin?

ESPOOSSA, olikohan Olarissa - tahdotko vielä koordinaatit? Hae itse Eniron karttapalvelusta!

• Ei ainakaan Voittonen!

Missä hän viettää ajan, jolloin lähimmässä Rauhanyhdistyksessä pidetään saarnapuheita ja miten hän on yhteydessä seurapenkissä istuvaan ihmispoloon ja hänen ymmärrykseensä? Kiinnostaako edes - on sitten silmät ymmyrkäisinä kyllä ensimmäisenä ihmettelemässä, kun MOPO ON KARANNUT KAIKKIEN KÄSISTÄ!

• tulee tässä

Seurakunta hoitaa puhujansa jos hänen saarnassaan alkaa kuulua jotain sellaista, mikä on ristiriidassa Pyhän Hengen avaaman Raamatun selityksen kanssa. Siksipä puhuja usein saarnansa alussa pyytääkin rukouksessa, että Jumala avaisi hänelle puhutun sanan niin että se pysyy Jumalan sana perustuksella ja on seurakunnan rakennukseksi.

• kertoi

kuunnelleensa vuosikymmenen Voittosen saarnoja, eikä muista kertaakaan kehotusta Raamatun tutkimiseen.

Pysytäänpä totuudessa!

Jo Adolf Hitler korosti vakuuttavan valehtelun merkitystä. Lisäksi valheen on oltava reilusti valhe, eikä mikään asian luistatus.

Hyvä esimerkki on: "Televisio ei ole ollut koskaan syntiä." Jne.

• painaako se mitään?

Kyllä minulla on se oma kokemus 70-luvulta, että kun vl-uskoinen sai tietää minun lukevan Raamattua, niin heti ensimmäisenä alettiin selittää, ettei sitä lukemalla tule autaaaksi aivan kuin en olisi sitä jo ennestään tiennyt.
      Lukemista ei suoranaisesti kielletty, mutta annetiin ymmärtää, että oppimattomana poloisena voin saada vääriä käsityksiä. Raamattuua kuulee selitettävän oikein seuroissa. Sen sijaan epäuskoiset, olkootpa vaikka pappejakin, saattavat ymmärtää Raamnattua ihan väärin. Raamattu avautuu vain Pyhän Hengen kautta. Niinpä sitten vain vl-uskoiset ymmärtävät oikein mm. Sakarja 6:8, jossa kuulemma kerrotaaan, että viimeisinä aikoina herran henki lepää pohjanmaalla. Tämä oli ns. hevosvaunuoppi, jossa on kytkennät mm. seurakuntaoppiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5030
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1590
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1189
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1119
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1093
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      862
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      769
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      733
    Aihe