Tuntuuko

Yksinäinenvain..

teistä ujoista samalta kuin minusta, että meitä pidetään jotenkin tyhminä? Itse olen aika hiljainen kaveri ja ujo, enkä paljoa puhu työpaikalla, joten tuntuu, että mua pidetään jotenkin tyhmänä. Välillä katsotaan perään, että "osaakohan se nyt". Kysytään kuin joltain pikkulapselta, että "ymmärsitkö nytten?"

5

995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtelu työpaikalla

ei välttämättä johdu siitä, että olet ujo. Vaikka olisikin avoin ja puhelias voi saada tuollaista kohtelua osakseen. ehkä siksi, että toiset eivät vain luota toiseen ja pitävät itseään täydellisenä.

• ja ihan

muuallakin, esim. kavereitten kaverit pitävät tyhmänä. Mutta minkäs teet, se ujous kun on aiheuttanut sen ettei ole pahemmin uskaltanut ihmisten kanssa jutella, eli ei ole saanut sitä harjoitustakaan.
      Ja ujous yhdistettynä harjoituksen puutteeseen tuottaa kyllä aika huonoa ulosantia:-) sinänsä ymmärrettävää, että jotkut pitävät tyhmänä.

nykyisin olen vähän enemmän rohkaistunut töissäki puhumaan, ja puhuessa sen vasta huomaa, miten sitä ei oikein osaa ilmaista itseään ymmärrettävästi. Sanat sekoaa kun jännittää.
      Vaikka ei mulla tietääkseni ole älyssä vikaa!

Mutta toisaalta on outoa, miten ihmiset ei huomaa milloin kaikki johtuu ujoudesta?! minä kyllä huomaan jos joku on ujo, enkä epäile hänen älykkyyttään (kunnen toisin todistetaan!)

Toisilla ihan totta on heti sellainen asenne, että jos ei puhu, niin tyhmähän se.
      Vaikka kyllähän ihmiset ovat sen verran kehittyneitä, että pitäisi osata sitä sanatontakin viestintää ja eleitä lukea:-) itseasiassa, eikö sellainen ole ennemmin tyhmä joka ei tätä osaa?

• kuulostaa tutulta

koulussa joskus tuntuu, että opettajat aivan lässyttää mulle..kun he tietävät, että olen ujo ja arka ;/

(käyn siis lukiota)

• sellaisia kokemuksia,

että osa ujoista ei uskalla sanoa, jos he eivät tajunneet jotain, tai jos heille tuli ongelmia tehtävän suorittamisessa. Heidän kanssaan ei auta muu kuin paapominen, niin paljon kuin se kaikkia osapuolia ketkuttaakin.

• ujous0

Tuntuu samalta.
      Kavereita minulla kyllä on ja olen seurustellut jo useamman vuoden. Mutta olen silti ujo, ja se näkyy tietynlaisessa seurassa. Esimerkisksi jos olen porukassa, jossa muut tuntevat toisensa hyvin, olen todella hiljainen. Niissä tilanteissa saattaa käydä niin että kun muut juttelevat juttujaan, joista en tiedä mitään, saatan upota omiin ajatuksiini ja kun yhtäkkiä kysytäänkin jotain olen yhtä kysymysmerkkiä. Silloin tunnen kieltämättä itsenikin tyhmäksi (toisaalta minua ärsyttää myös mielettömästi se kun ei vain voida puhua yleisistä asioista tai ihmisten "omien asioiden" taustoja ei voi valaista ulkopuolisille).
      Ehkäpä se että ujoa pidetään tyhmänä johtuu siitä, että ainakin itselleni jutteleminen ottaa välillä niin koville että puheeni takeltelee ja kun väkisin yritän keksiä puhuttavaa, sanomiseni muuttuu kömpelyydeksiä, jota kukaan ei tajua. Jodun selittämään uudelleen ja näin sotken itseäni ja muita vielä pahemmin. Tuloksena kaikki pitävät outona/hidasälyisenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1423
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1114
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      908
    Aihe