Herännyttä koskettaa

Kuis niin onneain valahtain
nostatti lauluks puille.
Saapuessaan teitä leyhytteli,
hempeästi piiritteli.

Jossain oli jostai tuli
vaelteli pitkin ja poikin.
Veisteli venhoaan lastuja tielleen,
venhonsa muodoille lauleskeli.

Lähellään venhoaan viivytteli,
sivelle hivellen unta näki.
Haalistuneeks rapistuneeks,
itsessään vuos vuos moni rako.

Venhonsa aikeet aarteet,
herätä heräävään kesään ja
kyntää rakkauden roihuaan,
syleillä kainaloita solakoita.

Kuperkeikas riehaantui,
kuurous mykkyys paloks roihuks.
Rakkaalleni venhoain veistellen,
lepää katse herää koskettaa.

6

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Ja täälläkin, täytyy jälleen todeta, todella jotain!
      Lukukokemusta pyhäpäivään,
      Aivan hyristen luin ja ajattelin että on se hyvä, kun joku osaa näin kirjoittaa! :)

      Murukulta niiaa nätisti kiitokseksi...Voih!,,,Oota...yyylööösss..huh..
      No niin ja toivottaa keväistä iiiiihanaa pvää! :)

      • *hymyy*

        Sain taas kunnian olla metsänsiimeksessä.
        Katsella kuunnella umpuhankea astella,
        pajukissoja ison kimpun neki keväästä kertoo meille.

        MURUKULTA
        Sinun aurinkoiseen päivään kiittelemään tuun,
        keväisiä vireitä ilmassa , mielessä...Liisa


    • Ola***

      Sinun herkän sanoman jouduin lukemaan useaan kertaan. Aina se kosketti jokainen kerta minua syvältä. Ihanaa kevättä ystävälleni OLA

      • Nojata hetken Sinuun?
        Tulit niin sopivaan hetkeen.
        Sinä tuon hennonliekkini tunnet,
        olet aina tainnu tulla,
        siihen samalle tasolle.
        Missä olemme voineet,
        tuntea vuorovesien ihmeen.
        Kertoikoha linnut
        Liisa Sinua kaipaa?

        "Hyvä ystäväni"
        kiitos sitä olet ollu ja olet,
        kaikki ne monet vuodet, kiitos.
        Täälä kevät ottaa kolmiloikkaa,
        tänääki aurinkoinen kaunis päivä.
        Olipas kiva kuin muistit,
        halaussss pitkään,*hymy*...Liisa


    • kaaru

      runoillasi kosketat
      eilen en ehtinyt
      aurinko vei minut
      järven jäälle
      ja kun aikaani siellä
      kulutin
      söin ulkoilun jälkeen
      niin iski väsymys...

      oisko "raitisilmamyrkytys":)

      • Hienoa olet aistinnu kevään ja
        sen kutsun tulla ulos.
        Sitä alkaa veistelemään taas
        sitä venhoaan - moni

        kaaru

        hymyn kera kiitos hereillä taas ollaan
        antoisaa tiistaipäivää..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe