Itse en ole vielä käynyt armeijaa:( Haluaisin saada jonkinlaisen käsityksen paljonko siellä joutuu selässään kantamaan.
Kiitän vastauskista jo valmiiksi.
Kuinka paljon varusteet painavat?
10
644
Vastaukset
- Hulluja on jo tarpeeksi
Älä ole tollo ja jää sinne, mitä hemmetin järkeä on tukea jotakin laitosta jonka tarkoitus on vain pistää nuorien päät sekaisin ja opettaa ne tappamaan veljiämme ja siskojamme. Ole meidän ihmisten puolella ja vastusta täyskaadolla tuota laitosta vastaan.
Käyt psykiatrilla ja puhut sille asioista mitkä ovat tappokoulua vastaan ja hän kirjoittaa sinulle lapun että et voi suorittaa tappokoulua. EI KANNATA ALISTUA VAAN KANNATTAA ALKAA KÄYTTÄMÄÄN SELKÄRANKAA JA SANOA VIHDOINKIN EI!!!
Suomalaiset ovat velliperseitä että alistuvat mihin tahansa ja nyökkäilevät että kyllä kyllä oi herrani, mestarini, sinä pitkäkyntinen hullu, nuolen vaikka kenkäsi jolla astuit juuri koiran pökäleeseen.- Pablo Escobar
Ei minulla ole mitään veljiä tai siskoja.
- mhuu
Pablo Escobar kirjoitti:
Ei minulla ole mitään veljiä tai siskoja.
Niin haluaako joku vastata kysymykseeni?
- Pablo Escobar
mhuu kirjoitti:
Niin haluaako joku vastata kysymykseeni?
Riippuu siitä mitä roinaa joudut kantamaan. Kaupunkijääkäreillä on raskaimmat kantamukset.
- mhuu
Pablo Escobar kirjoitti:
Riippuu siitä mitä roinaa joudut kantamaan. Kaupunkijääkäreillä on raskaimmat kantamukset.
Olisiko mitään arviota?
- Pablo Escobar
mhuu kirjoitti:
Olisiko mitään arviota?
Ainakin 20kg jos on suojaliivit päällä. plus tietenkin muut roippeet.
- jeesustelija
mhuu kirjoitti:
Olisiko mitään arviota?
10-40 kiloo vaikka. Absoluuttisella kilomäärällä ei oo juurikaan merkitystä. Kantamisergonomialla sen sijaan on hyvinkin paljon.
- GabrielFi
Kyllä minun pullamössö selässä varusteet tuntui painavan aivan järkyttävästi, ja ensimmäisen kerran täyspakkaus päällä ajattelin että pystyn tässä ehkä pari minuuttia seisomaan tämä päällä. Mutta kyllä sitä loppujen lopuksi mentiin parinkymmenen kilometrin marssitkin ja hyvin selvittiin.
- almasty
Metsäjääkärin taisteluvarustus painaa ehkä noin 10 kiloa.Koko kenttäpakkaus maksimissaan 20 kiloa joten kyllä sinä sen kanssa toimerrut.Sitten on tietysti jotkut aselajikohtaiset varusteet vaikkapa pst-ohjus mies voi joutua kantamaan ampumalaitteen ylälavettia,jonka paino on muistaakseni 47 kiloa.Omien henkilökohtaisten varusteiden lisäksi.
Sissiradistin kantamukset voivat painaa 15 kiloa enemmän kuin taistelija itse,tosin SIRADIT valikoidaan vapaaehtoisista halukkaista.Mutta missään tapauksessa nykyintti ei ole kenellekkään peruspalveluksessa olevalle liian raskas ei edes niille pst-ohjus miehille. - pioneeriks
saat kantaa telluja niin paljon ku ikinä jaksat miinoitetta tehdessä vähintään 8 (a12,5kg)tai välillä saat juosta hyökkäyksessä 3-5 putkiraivaimen tankoa tai tankopanosta (a10kg) olalla tetsariin (10kg)kiinnitettynä 1-2 tellua:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3345708- 765189
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484256- 523901
- 453567
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1523318Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv943123Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky272860- 432249
- 492175