Kävin kunnallisella puolella valittamassa hiustenlähtöä, mutta lääkäriä ei selvästi olisi voinut vähempää kiinnostaa. Niinpä olen päättänyt mennä yksityiselle puolelle ja nyt kiinnostaisi kokemukset ja suositukset pätevistä lääkäreistä.
On muuten tuskastuttavaa touhua tää hiustenlähtö!
Tampereen lääkärit
13
2256
Vastaukset
- eräs.
En halua masentaa, mutta itse tein samat "kierrokset" jo...
Kunnallisella puolella lähinnä kiinnostaa, että PERUS-VERIARVOT ovat ok, ts. että NIISSÄ ei ole poikkeamia.
Itse hiustenlähtö heitä ei niinkään kiinnosta.
Ja yksityinen "kokemus" oli VIELÄ ÄÄLIÖMÄISEMPI! Sen kummemmin nimiä mainitsematta ihotauti-erikoislääkäri näkyi tietävän näistä (hiustelähtöasioista) VÄHEMMÄN KUIN ITSE tällä haavaa, koska olen jo ottanut asioista niin paljon selvää!
Hän myös teki VÄÄRÄN diagnoosi päänahastani vain sille perustuen, että sinä päivänä EN ollut pessyt hiuksiani.
Tai sanotaan, että hänellä homma meni "luullun arvailuksi"...
Lisäksi hän vielä suositteli (tai puolsi) käyttämään PERINNÖLLISEEN hiustenlähtöön käytettävää "litkua" ja minua kun juurikin vaivaa EI-perinnöllinen hiustenlähtö!!
Että ainahan VOIT käydä lääkäreissä...mutta älä sitten odota liikoja...!
Itse tietoa hakemalla esim. webistä viisastuu paljon paremmin.- treeltä myös
Helpoiten homma hoituu, kun hankkii netistä riittävän pohjatiedon ja tekee sitten diagnoosin itse. Sitten vain lääkärille ja hakee ne reseptit, mitä itse diagnoosin pohjalta on ajatellut hoidoksi.
- Tukka70
treeltä myös kirjoitti:
Helpoiten homma hoituu, kun hankkii netistä riittävän pohjatiedon ja tekee sitten diagnoosin itse. Sitten vain lääkärille ja hakee ne reseptit, mitä itse diagnoosin pohjalta on ajatellut hoidoksi.
...kaikki oleelliset tiedot Finasteridista, paperit nippuun, työpaikkalääkärille ja sanoin että haluan Finasterid reseptin.
Seuraavana päivänä oli resepti kädessä :)
ELI: VAADI että asiaasi perehdytään ja tarvitset reseptin ilman mussutuksia!
- dyuyitirpå
Omalla kohdallani kävi oikein mukavasti. Kävin ihan vaan paikallisen TA:n lääkärin juttusilla ja antoi suoraan 100 30 kpl:tta finaa, keskustelun aikana hän taisi itse käydä YA:n sivuilla ja sanoi, että kyllä on kallista tuo Propecia ja antoi siis suoraan Orionin finaan ressun. Olen pk-seudulta
- dyuyitirpå
Ja laittoi vielä reseptiin tekstin: 1/4 tablettia vuorokaudessa runsaan nesteen kera eturauhasen hyvänlaatuisen liikakasvun oireiden hoitoon. Näin ollen sain vielä kelakorvauksetkin
- dyuyitirpå
dyuyitirpå kirjoitti:
Ja laittoi vielä reseptiin tekstin: 1/4 tablettia vuorokaudessa runsaan nesteen kera eturauhasen hyvänlaatuisen liikakasvun oireiden hoitoon. Näin ollen sain vielä kelakorvauksetkin
Ei myöskään ottanut mitään verikokeita, katsoi vain päätäni ja kyseli, että onko lähisuvussani kaljuuntumista, johon vastasin, että mm. isä ja veli
- alopecia-112
dyuyitirpå kirjoitti:
...kannattavaa siirtyä itsekin tuohon 1/4 tabuun? Pilkon näet viiteen sen pillerin...
- ero...
alopecia-112 kirjoitti:
...kannattavaa siirtyä itsekin tuohon 1/4 tabuun? Pilkon näet viiteen sen pillerin...
Annosmäärässä on niin pieni ero etten viitsi edes yrittää jakaa pienempiin osiin kuin neljänneksiin. Pillerinpuolittajalla paloittelu käy helposti ja silti ne neljänneksetkään eivät ole tasakokoisia, joten annosmäärä vaihtelee päivittäin hiukan. Hintaankin tuossa on niin pieni vaikutus.
- fjfjfjdfjfj
alopecia-112 kirjoitti:
Lääkärikin ehdotti, että jos saat sen 5:n osaan pilkottua niin pilko, mutta 4:n osaan se on helpompi ja näin se myös reseptiini kirjoitti. Oikea päiväannoshan on Propeciassakin 1mg
- Plaah1234
Noniin tuli käytyä lääkärissä ja löytyikin oikein fiksu tapaus.
Gefinaa kirjoitti reseptin 1\4 tabua päivässä.
Mitä eroa on propeciassa ja gefinassa kun hinta on niin erilainen?
Löytyykö kokemuksia Gefinasta?
Kuinka moni käyttää minoksidiilia finan lisäks ja onko se tuonut jotain mainittavaa hyötyä?- ljlkjlh
Eiköhän melkein kaikki käytä finan lisäks minoksidiiliä ja eroa ei taida olla muuta kuin hinnassa, molemmissa on sama vaikuttava aine, mutta Propecia on nimenomaan tarkoitettu hiustenlähdön hoitoon ja esim. Gefina (5mg) on tarkoitettu eturauhasten liika kasvuun hoitoon
- plaah12345
ljlkjlh kirjoitti:
Eiköhän melkein kaikki käytä finan lisäks minoksidiiliä ja eroa ei taida olla muuta kuin hinnassa, molemmissa on sama vaikuttava aine, mutta Propecia on nimenomaan tarkoitettu hiustenlähdön hoitoon ja esim. Gefina (5mg) on tarkoitettu eturauhasten liika kasvuun hoitoon
ok, toimiiko propecia sit paremmin?
Mikä on minoksidiilin halvin lähde kun tuo rogaine on suhteellisen kallista? - dlkrgjadfkl
plaah12345 kirjoitti:
ok, toimiiko propecia sit paremmin?
Mikä on minoksidiilin halvin lähde kun tuo rogaine on suhteellisen kallista?Propecia ei toimi sen paremmin, kuin esim. Gefina, Orionin Finasteridi tai joku muu vastaava Finasteridi valmiste. Propecia on lääketehtaan kehittämä lääke nimenomaan hiusten lähtöön ja nuo muut mainitsemani lääkkeet ovat siis tehty eturauhasten liikakasvun hoitoon, mutta molemmissa on sama vaikuttava aine, siis tuo Finasteridi. Propecian päiväannos maksaa n. 2€ ja nuo ns. korvikelääkkeet maksaa tuon 2€ kahdessa kuukaudessa ( näin ainakin omalla kohdalla, kun satun vielä saamaan kelakorvaukset ) ja Minoksidiiliä saa huomattavasti halvemmalla Biovea.netistä, josta itse olen tilannut jo 3 kertaa ja joka kerta on tullut perille ja toimitus on suht nopeeta, yleensä n. 5-6 arkipäivää ja toimitusmaksua ei tule. Lisää Propeciasta ja Finasteridistä löytyy esim. Yliopiston Apteekin sivuilta, löytyy mm. hinnat ja ym. tietoo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107662
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1165318Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1193547Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293527Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352574Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?691381Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366