Kysymykseni saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta... Mulla on todettu nyt paha poskiontelotulehdus, sain viikon antibioottikuurin ja keskiviikkona tulee täyteen rv.37... Mulla on suunniteltu sektio, ois 14.4 , mutta supistelee jo siihen tahtiin että vois käynnistyä. :<
Niin, leikataan joka tap, ellei ole mikään ns. syöksysynnytys, mutta voiko paha tulehdus pahentaa supistuksia, mikä antibioottien lisäksi auttaisi, kun todella heikko olo eikä meinaa pystyssä pysyä, levossakin tuntuu päässä paine ja että sänky "pyörii". Ja mites, jos nyt käynnistyis, niin tulehdus vaikuttaa leikkaukseen ym...? Vähän peloissani olen.
Niin, ja raskaus on muutenkin ollut todella vaikea... :(
Apua!! Tulehdus ja sektio tulossa.
6
903
Vastaukset
- minullakin sinuiitti
En osaa tuohon vastata, mutta itse olin 2 viikkoa kamalassa influenssassa...kuumetta, oksentelua, yskää, lihassärkyjä, päänsärkyä...ja nyt kun oli alkamassa parantua tuli poskiontelotulehdus. Olen aivan poikki. Poskiontelot sattuu ja yskä yskittää aamuyöhön joten en saa nukuttua lähes lainkaan. Rv31. En tajua miten kestän enää, joten ymmärrän epätoivosi. Minun pitäisi huomenna taas mennä töihin...ihmettelen, miten pysyn pystyssä. Itkettää tämä tilanne. Antibioottia on voi ottaa kun olen herkistynyt näille tavallisille. Ajattelin huomenna aloittaa hoitaa tätä kamalaa tulehdusta nenäkannulla...muuta en keksi.
- niin yliherkkä
ettei sinulle käy mikään antibiootti? Joita sentään on vaikka millä mitalla ja suurin osa käy raskausaikanakin.
Jos siellä poskionteloissa on BAKTEERIN aiheuttama tulehdus, samoin kun yskittää, BAKTEERIN aiheuttama tulehdus keuhkoputkissa, niin siinä ei nenäkannut paljoa auta.
Hoitamattomat tulehdukset ovat sikiöllekin vaarallisia.
Ja sellainen kuin sairausloma on keksitty... - ei antibiootteja
niin yliherkkä kirjoitti:
ettei sinulle käy mikään antibiootti? Joita sentään on vaikka millä mitalla ja suurin osa käy raskausaikanakin.
Jos siellä poskionteloissa on BAKTEERIN aiheuttama tulehdus, samoin kun yskittää, BAKTEERIN aiheuttama tulehdus keuhkoputkissa, niin siinä ei nenäkannut paljoa auta.
Ja sellainen kuin sairausloma on keksitty...Ei pidä paikkansa. Hoidin edellisenkin BAKTEERIN aiheuttaman sinuiitin ihan nenäkannulla...tuli verta ja muuta moskaa muutama päivä ja sitten parani. Sitä edellisen hoidin antibiootillam parillakin kuurilla ja pitkälliset jälkikivut jäivät...
Suurin osa antibiooteista ei myöskään käy raskaana ollessa. Jos niistä vielä poistaa kefalosporiini- ja penisilliiniryhmän ja fluorokinoloniryhmän antibiootit, niin ei paljon jää vaihtoehtoja jäljelle...että silleen...Sitä paitsi kärsin edelleen noin kaksi vuotta sitten syömäni antibioottihoidon aiheuttamasta hermovauriosta...eikä ole kivaa...onneksi on helpottanut ajan kanssa...mutta kyllä sekin on aina välillä aika epätoivoiseksi vetänyt... - "muka yliherkkä"
niin yliherkkä kirjoitti:
Ja sellainen kuin sairausloma on keksitty...Siitäs sait senkin ääliö!
Ärsyttää nämä.
- ....................
antibiooteilla tai poskiontelontulehduksella ei pitäisi olla mitään vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen. Jos olet leikkauksen aikana kipeänä, toipuminen saattaa olla hieman hankalampaa. Mutta muuten ei normaalisti vaikuta sektioon sen enempää kuin normaaliin synnytykseenkään.
Koita nukkua hieman kohotetussa asennossa esim sohvalla, niin ainakin paine päässä helpottaisi. Jos pystyssä oleminen lisää supistuksia, koita kylkiasennossa nukkumista ja esim isoilla tyynyillä kohotettuna. - 3.Laskettu aika huhtikuussa
kerron oman kokemukseni,että olin keuhkokuumeessa mennessäni sektioon 3v sitten.Sitä edeltävällä vklla kävin joka pv poskiontelojen punkteerauksessa.Olin myös vkoa ennen ab-tiputuksessa tarkkailuosastolla vkln verran korkeiden tulehdusarvojen vuoksi.Olin kaikkiaan hyvin peloissani,ns heikossa hapessa ja tämä toinen lapseni perätilassa.Tulehdustilan kerrottiin provosoivan supistuksia,joita olikin välillä parinkin minuutin välein etenkin tulehdusarvojen ollessa korkeimmillaan.Lapseni kuitenkin syntyi turvallisesti suunnitellulla sektiolla vk:lla 39 2.En olisi jaksanut siinä taudin (influenssa)kourissa, johon kuului raju yskiminen,synnyttääkään alateitse.Mutta siitä selvittiin ja vauvani oli täysin terve ja kaikki meni hyvin huolimata rajusta taudistani.Ymmärrän huolesi,mutta kyllä kaikki varmasti hyvin menee.Kuuntele kuitenkin oloasi,eikä varmasti ole turhia kysymyksiä mitä siitä herää:).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782