Tänään ois kiva saada ubuntu 8.10 asennettua mutta ei ole mitään tyhjiä levyjä, vain 8gt muistitikku. Tässä on windowssi valmiina mutta kun vanha kovis meni rikki niin laitoin jonku 6gigan kovalevyn ja se tekee tiukkaa windowssille ja menee muutenkin järki kun windowssi kokoajan jumittaa.
Eli lataan sen iso tiedoston tikulle
Seuraavaksiko säädän jotain että kone käynnistyy tikulta? Vai poistanko windowssin ennen asennusta?
Mulla on E169 mukkula, se kuulemma lähtee uudes linuxis käyntii heti kun tökkää sisään?
Kone on hp pavilion ze5600 löytääkö kaikki tärkeimmät laitteet heti ettei mene pieleen koko asennus?
asennuksen käynnistys
4
223
Vastaukset
- tikulle...
Se ISO tiedosto on "levykuva" joka pitää purkaa tikulle. Esim. unetbootin osaa tehdä siitä buuttaavan tikun.
http://unetbootin.sourceforge.net/
Tuossa oli ainakin jossain versiossa senverran bugia käyttöliittymässä että tiedostojen purkamisen aikana se edistymisestä kertova indikaattori oli jumissa eli näytti ettei mitään muka tapahdu joten älä hermostu vaan odota rauhassa että ohjelma kertoo tikun olevan valmis.
Ubuntun asennus osaa poistaa olemassaolevan Windowsin kun valitset että käytetään koko levy. - puntu
Ja voit tuolla ohjelmalla purkaa sen iso tiedoston usb tikulle.
Windows ja linux versio.
Olen kokeillut ja toimii hyvin.
Tarkista bios asetuksista että tikulta käynnistys on mahdollista.
Kaikissa koneissa ei onnistu.
Ubuntua voi ajaa livenä myös tikulta.
http://unetbootin.sourceforge.net/- ukko2
piti alustaa FAT32 "muotoon" ennenkuin tikku bootti alkoi toimimaan. Arvatkaa menikö tumpelolta aikaa, ennenkuin huomasin tuon?
- asetukset?
itse vähän aikaa sitten tappelin tuon tikkuasennuksen kanssa ubuntun alternaten kanssa. asennusohjelma kyllä käynnistyi, mutta jossain vaiheessa se herjasi ettei cd-levyä löydy.
vai onko se niin ettei tuota alternatea saakaan niin simppelisti tikulta asennettua?
noh, silloin ratkaisin ongelman ajamalla 35 km ABC:n 24-asemalle ostamaan romppuja, mutta fiksumpia ratkaisuja vastaisuuden varalle olisi kiva tietää :)
ainakin 8.10-versiossa oli se ongelma, että jos halusi salatun tiedostojärjestelmän käyttöön, niin ainoa vaihtoehto oli tosiaan alternate-romppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760