kauhea väsymys

pahoinvointi

Kolmas raskaus ja aina toki olen potenut alkuraskauden pahoinvointia. Mutta tämä on omaa luokkaansa. Vaikka yrjö ei lennä, koko ajan aamusta iltaan on kuvottava olo, kaikki hajut voimistuvat ja inhottavat, pyörryttää, heikottaa, tekee vain mieli maata enkä oikein muuta voikaan, paitsi voimieni äärirajoilla teen kotitöitä jnkv (olen karsinut, mies auttaa) ja hoidan lapset (isompi jo onneksi hoidossa, pienin vasta vauva), mutta koville ottaa. Välillä siis tulee ajatus, että miten tätä todella voi jaksaa, jos sitä kestää about sinne 14-16 rv:lle asti. Tää vie voimat tosiaan ja mieliala alkanut jo laskea. Olen aina ollut oikein touhukas tyyppi, harrastanut, jaksanut kaikkea ylimääräistäkin hyvin ja nyt alkaa raja tulla vastaan. Kun minusta ei yksinkertaisesti ole enää muuhun, kun syön välillä jotain pientä ja sitten sänky kutsuu - vellovaan oloon se auttaa parhaiten. Hb hyvä ja verensokerit kans.

4

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Jos jäät sairaslomalle, mies saa silloin jäädä kotiin hoitamaan vauvaa. Itse voin pahoin viikolle 18 asti, eikä olisi tullut kysymykseenkään hoidella normaaleita kotihommia vaan maata, oksentaa ja yrittää selvitä hengissä.

• vielä vanhempainvapaalla

yritän vielä sinnitellä ja katsoa miten kauan jaksan....äiti käy kyllä auttamassa, kunhan kerron raskaudesta, kun ollaan ajateltu vielä odottaa kertomista pari viikkoa, rv:lla 8 mennään. Mutta kiva tietää, että on muitakin kohtalotovereita.

• äippä33
        vielä vanhempainvapaalla kirjoitti:

yritän vielä sinnitellä ja katsoa miten kauan jaksan....äiti käy kyllä auttamassa, kunhan kerron raskaudesta, kun ollaan ajateltu vielä odottaa kertomista pari viikkoa, rv:lla 8 mennään. Mutta kiva tietää, että on muitakin kohtalotovereita.

aivan kauhea pahoinvointi, siihen lisäksi tosi heikko olo että tuntu etten voi pystyssä olla..makoilin millon missäkin, se vei kaikki voimat ja ylipäätään elämän ilon, pahoinvointi onneks loppu vkolla 10 ja väsymyskin on pikku hiljaa väistynyt, tuntuu että nyt sitä jaksaskin, mutta hajut on voimistunut, haistan pienenkin hajun mitä en ennen ehkä ois niin merkille pistänyt, kaikki voimakkaat hajut saa kyllä voimaan pahoin, nyt on rv 16 3

• se väistyy
        äippä33 kirjoitti:

aivan kauhea pahoinvointi, siihen lisäksi tosi heikko olo että tuntu etten voi pystyssä olla..makoilin millon missäkin, se vei kaikki voimat ja ylipäätään elämän ilon, pahoinvointi onneks loppu vkolla 10 ja väsymyskin on pikku hiljaa väistynyt, tuntuu että nyt sitä jaksaskin, mutta hajut on voimistunut, haistan pienenkin hajun mitä en ennen ehkä ois niin merkille pistänyt, kaikki voimakkaat hajut saa kyllä voimaan pahoin, nyt on rv 16 3

jossain vaiheessa, mutta ei voi uskoa, miten se ottaa voimiille. Minäkään kun en ole sellainen, joka pienestä kivusta tai muusta pienemmästä on heti valittamassa. Tuntuu, että lapsilla ei ole kohta äitiä, kun en pysty touhuamaan. Itselle on myös vaikea vain olla ja maata. Kaunis kevätilma ja itse joutuu vain makoileen sisällä. Tosin olen vain väkisin itteni joskus ulos laittanut, ja kyllähän se ulkoilma piristää. Toisten nähden ei omaa pahaa oloaan tuo esille. Kotiin kun pääsee, tarraan heti lähimmästä kahvasta kiinni pysyäkseni pystyssä ja eikun makaamaan. Väenvängällä sitten yritän siinä syödä ja juoda jotain. Nyt lähden nukkumaan, kun vauvakin menee kohta päiväunille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6053
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe