Öinen VÄRINÄ KEHOSSA

...pörinä...

Heis!

Olen nyt jonkun kerran herännyt keskellä yötä yleensä 2-3aikaan ja tuntenut kuin sisällä VÄRISEE??
...tunne niinkuin sisus siis värisee, enkä usko sen näkyvän ulospäin! Siinä sitä ihmetellessä se kyllä ohi menee, mutta jää aina vaivaamaan mieltä.

Ensin luulin niitten olevan jotain "vieroitusta" kun osteopaattini möi minulle "ilo pillereitä" ..kun tuntui että aina jos olin niitä ottanut, niin sinä yönä herään värinään. Noh, eilen en ottanut ja yöllä oli värinä taas.
..mainitsin asiasta äitille ja hän katsoi minua ja sanoi "mulla on kans joskus" :-O En tiiä sanoiko vaan siksi että en liikaa huolestuisi.

Olen 32v ja 1.n lapsen äiti... ja kärsinyt tänävuonna ihme selkä/lapa/rinta/lihas..kaikenmaailman kivuista.. käynyt osteopaatilla kerran ja kerran fysioterapeutilla.. ja monta kertaa terveyskeskuksessa, jossa otettiin sydänvilmi ja pieni verenkuva.. olivat ok..
..kotona olen venytellyt ja selkäkipuilut on hellittänyt toistaiseksi.

46

48094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykyisin

      Olen seitsenkymppinen mies. Noin kolme vuotta on ollut masennuksentapaisen tunnetilan sävyttämää. Siihen kuuluvat myös kuvaamasi kaltaiset öiset värinät. Oikeastaan oireitteni kirjo on paljon moninaisempi, mutta mainitsen tässä vain yhden. Pienen unenpätkän jälkeen alkuyöstä herään toisinaan ns visual snow- ilmiöön. On kuin olisin veden alla. Kaikki mikä huoneessa näkyy heiluu kuin aallokossa ja tasaisilla pinnoilla näkyy TVstä tuttu lumisade. Usein samaan syssyyn liittyy tuo värinäkin.
      Syy tapahtumiin on hämärän peitossa. Koko aikuisiässäni tätä ennen en ollut päivääkään sairaana.

    • värisee

      Mulla on muuten ollut ihan samat kipuoireet jo pitkään, samoissa paikoissa ja värinääkin on välillä, mutta se on ainoastaan jaloissa, lähtee jalkapohjista ylöspäin.

    • KALLE

      Öinen värinä kehossa on tuttu.Pahimmillaan tuntuu,että koko keho hajoaa.Aikaisemmin siihen, kun värinä yöllä herätti, liittyi myös voimakas kuoleman pelko.Sydäntäni on tutkittu aika tarkkaan ja uskon lääkäriini, että kysymyksessä saattaa olla kammiovärinä,joka johtuu sydämmen hermotuksessta."Ilopillerien" kanssa olisin kyllä varovainen.

      • se on

        ollut kammiovärinä pikemminkin eteisvärinä koska kammiovärinästä ei enää nousta tänne kirjottelemaan.


      • KALLE
        se on kirjoitti:

        ollut kammiovärinä pikemminkin eteisvärinä koska kammiovärinästä ei enää nousta tänne kirjottelemaan.

        Tiedän kyllä mihin kammiovärinä pahimmillaan johtaa,joten sitä värinä ei tietenkään vaarallisuudessaan voinut olla.Lääkärin mukaan värinä on sydämen takaosassa eikä vaaralisessa paikassa. Aluksi se oli flutterityyppinen eli vapina ,joka muuttui flimmeriksi eli lievemmäksi (värinäksi) kunnes sydän palasi sinusrytmiin ,jolloin tytytykset,jotka tuntuvat ,ilmeisesti flimmeri-episodeja.


      • ...pörinä...
        KALLE kirjoitti:

        Tiedän kyllä mihin kammiovärinä pahimmillaan johtaa,joten sitä värinä ei tietenkään vaarallisuudessaan voinut olla.Lääkärin mukaan värinä on sydämen takaosassa eikä vaaralisessa paikassa. Aluksi se oli flutterityyppinen eli vapina ,joka muuttui flimmeriksi eli lievemmäksi (värinäksi) kunnes sydän palasi sinusrytmiin ,jolloin tytytykset,jotka tuntuvat ,ilmeisesti flimmeri-episodeja.

        Heips taas...

        KALLE... kun nyt olet jutellut lääkärin kanssa tästä (mitä minä en ole kerennyt tekemään) niin mitä hän siihen muuten tuumasi.. Tehtiinkö asialle "kokeita" tai muuta?

        Itse kävin ekakertaa nyt maanantaina psykologilla juttusilla.
        Niinkuin joku teistä mainitsikin, niin myös minulla on ollut sitä kuolemanpelkoa nyt (eli ne asiat jotka tapahtunut viime kuukausien aikana näköjään jyllää päässä)
        ..niin psykologi tuumas että paniikkihäiriöitä voi tulla myös yöllä nukkuessa. (minullahan näihin tapahtuneisiin ikäviin asioihin kuuluu myös tutun nuoren tytön kuolema NUKKUESSAAN...) eli kun kohtaukset tahtoo tulla nukkumaanmentäessä, niin siinäpä varmaan yksi asian/kohtauksen laukasia. ..mutta siis tästä värinästä en nyt tiiä varmasti, liittyykö se MIHIN?


      • Kalle
        ...pörinä... kirjoitti:

        Heips taas...

        KALLE... kun nyt olet jutellut lääkärin kanssa tästä (mitä minä en ole kerennyt tekemään) niin mitä hän siihen muuten tuumasi.. Tehtiinkö asialle "kokeita" tai muuta?

        Itse kävin ekakertaa nyt maanantaina psykologilla juttusilla.
        Niinkuin joku teistä mainitsikin, niin myös minulla on ollut sitä kuolemanpelkoa nyt (eli ne asiat jotka tapahtunut viime kuukausien aikana näköjään jyllää päässä)
        ..niin psykologi tuumas että paniikkihäiriöitä voi tulla myös yöllä nukkuessa. (minullahan näihin tapahtuneisiin ikäviin asioihin kuuluu myös tutun nuoren tytön kuolema NUKKUESSAAN...) eli kun kohtaukset tahtoo tulla nukkumaanmentäessä, niin siinäpä varmaan yksi asian/kohtauksen laukasia. ..mutta siis tästä värinästä en nyt tiiä varmasti, liittyykö se MIHIN?

        Mitäs tehtiin?.Sydämeni flimmeri ja flutteri (värinä ja lepatus)todettiin sydänfilmistä,jonka pätevä lääkäri huomaa ja konekin ilmoittaa, että kysymys epänormaalista tilasta.Minun kohdallani tehtiin vielä lisäksi ultraäänitutkimus, joka antoi tietoa sydämen kunnosta ja toiminnasta.
        Olen huomannut.että negatiivinen elämänasenne kuten myös surut, murheet sekä väsymys vaikuttavat "värinöihin" pahentavasti.Kohdallani lääkärini kanssa pidämme ihmeenä,että sydämeni on monien vaiheiden kautta palautunut sinusrytmiin.Tiedän miten ahdistavia värinät ovat. Samaa toivoen. Kalle.


    • P-Paavo
    • Weewe

      Mulla tulee kans semmossia öisiä tärinöitä yms. Mut
      Kyse on kyl vissii sokeritaudista.... Ne sen oireet täsmää niin
      Mun oireisiin :s... Ite oon 11v

    • nouwifi

      Oiskohan noilla sähkömagneettisilla kentillä jotain asian kanssa tekemistä?

      • 7pistettäjamerkki

        Meinaatko, että olisi jäänyt jatkojohto sänkyyn ja saisi siitä sähköiskuja?
        Kyllä se tosiaan voi värisyttää, että oikeansuuntaisia mietteitä!


    • Muissalihaksissa

      Minulla jotain vastaavaa, mutta en liitä sitä sydämeen,vaan johonkin rintakehän lihaksiin ja syviin lihaksiin. On jokin siellä ytimessä jossain josta se tulee... Ja alkaa hajota koko kroppa. Öisin pahin,mutta voi tulla päivälläkin. Yöllä jään tärisevään horteeseen jumiin. Olen hereillä,mutta niin ns.hajonnut,etten voi liikkua. Päivisin ehkä ehtii vähän reagoida ennen pahinta vaihetta.

      Minulla kyllä varmaan psykiatrinen syntyperä,mutta niin kehollinen kokemus ja kuvauksissa paljon samaa,että kirjoittelin oman kokemukseni tähän jatkoksi.

      • Anonyymi

        Vnaha viesti mutta krampit joita kuvasit on ALS oireita, kramppeihin on lääke.


    • apuvakamalaa

      Minulla on värinää öisin myös. :/ aamuisin olen jumissa ja todella väsynyt. Värinä tuntuu tosiaan kuin joku 'magneettikenttä' vetäisi verisuonia. Ulospäin värinä ei näy. Asun tosi meluisella aludella, en tiedä onko sillä merkitystä. Uni ei piristä. Tuntemus kamala :/

      • Sepik

        Minulla värinää koko kehossa lähinnä päivällä ja illalla. Siihen liittyy myös heikottava olo, vaikka olisin juuri syönyt. Lisäksi on kuivaa yskää. Kävin terveyskeskuslääkägrissä, kun oli rytmihäiriöitäkin, mutta EKG ssä ei näkynyt mitään.


    • pääjumissa

      Mulla on myös ollut viimeaikoina värinää päivisin ja öisin Vaasassa. Veljelläni on myös alkanut tänä kesänä samat oireet, joka asuu keskisuomessa. En tiiä mikä pistää kropan värisee ja pään jumiin, mut ei tunnu hyvältä. Olisko nämä uudet 4G-verkot syypää?

      • Teeriniemenasukki

        Mulla on ollut nyt Vaasassa myös alkaen 2017 syksystä samanlaisia oireita. Taas viime yönä tuli järkyttävä värinäkohtaus. Välillä päivällä tulee helvetinmoinen kipu päähän. Mulla on pää ja sydän kuvattu ja mitään vikaa ei ole löydetty. Itse olen samaa mieltä, että Elisan verkko tekee nuo oireet. Wlanin sammutan aina kun muistan.


    • Tärisee

      Heräsin äsken taas "maanjäristykseen". Luulin tätä aluksi että maa oikeasti tärisisi kun sattumoisin seuraavana päivänä on uutisoitu pkorean maanalaisista ydinkokeista. Mutta tärinät ovat toistuneet ja vasta nyt tajusin että tärisen itse. Googlasin asiaa ja löysin tämän ketjun. Elämässäni on stressiä mutta ei ylitsepääsemättömästi. On jännä huomata, että samoja oireita on viimeaikoina ilmentynyt monilla. Olen tietääkseni ihan terve 27v mies, ainoastaan "kärsin" korkeasta hemoglobiinista (noin 180). En ole varma johtuuko tärinä sydämestä vai jostain lihaksesta. Kun tunnustelem pulssia kaulalta tärinän aikana, niin sydän tuntuu lyövän ihan normaalisti, tosin pulssi on vähän kiihtynyt.

      • 4reaI

        Se ei tuntuisi täällä, vaikka koko pohjois-korean kohdalla olisi huomenna vain iso kuoppa.

        Värinä tuttua itsellekin, tuntuu että olisi rauhoittunut kun lisäsin kaurapuuroa ja merisuolaa ruokavalioon...


      • Anonyymi

        Sama homma. Itekki tulin googlailemaan että mikä juttu. Tärisee kun menee lepo asentoon mutta kun nousee ylös niin ei mitään. Kaulata sykekin tuntui ihan normaalille tärinän aikana


    • OlikoApua
    • nnono

      Eteisvärinä, rytmihäiriö.
      Niitä ne on.

      • Anonyymi

        Ei ole. Stressin aiheuttama värinä. Normaalia varsinkin nykyaikana. Mulla ollut noita oireita koetun shokin jälkeen.


    • Jumpsuttelua

      Minulla alkanut viime talvena kovan yskän aikaan sydämen jumpsutus. Eli tunnen sydämen sykkeen. Olen tuntenut sen silloin tällöin, jo vuosia, vasemmassa korvassa. Sama jumpsutus toistui uudelleen talvella kovan yskän aikana. Pääsiäisen aikaan jumpsuttelu alkoi taas, ja on oikeastaan kestänyt siitä asti tähän päivään. Olen huomannut että magnesium auttaa. Kun purkki loppuu, enkä muista ostas uutta, jumpsuttelu alkaa voikkaampana muutaman päivän päästä. Kun aloitan taas magnesiumin, jumpsuttelu vähenee. Viime kerrasta ei ole vähentynyt. Pitäisi kokeilla toista purkkia, jos johtuukin ettei tuo auta.

      Olen käynyt ekg:ssä varmaankin 5 kertaa. Aina ollut hyvä. Minulla on myös ollut vuorokauden verran holter. Siinä kai näkyi jotain pienen pientä, ja lääkärin mielestä ei niinkään huolestuttavaa. Olisi jättänyt asian siihen. Pyysin uuden ajan lääkärille, sillä en itse voi jättää tutkimuksia tähän. Lääkäri määräsi ekoilla kerroilla Propralia. Otan sitä sillon tällöin. Aluksi söin viikonkin putkeen, mutta lopetin kun ei siitä ollut mainittavaa hyötyä.

      Verenpaineesta alapaine on hieman koholla. Pulssi on aina hyvä, ei siis korkea. Jumpsuttelua on eniten levossa. Yöllä kun herään, en liiku enkä edes avaa silmiä, niin sydän tuntuu lyövän tosi lujaa. Nuku siinä sitten. Tiedän että mitä vähemmin nukkuu, niin sitä enemmän tätä on. Se on oikein noidankehä. Välillä sydän potkaisee lujaa. Ihan nii että koko keho heilahtaa. Se tuntuu ilkeeltä. Yleensä sitä tapahtuu juuri kun olen nukahtamassa. Joskin on tapahtunut ihan ylhäällä ollessakin muutamia kertoja.

      Nyt on myös alkanut tuo sisäinen värinä. Kysyin pojalta kylpylässä ollessa, että huomaako hän kuinka rakennus tärisee. Poika katsoi minua kuin hullua. Sisäistä värinää ei tunne kun on autossa, tai muuten vaan liikkeessä. Levossa nykyään melkein koko ajan.

      Minulla ei ole koskaan ollut masennuksia, eikä stressiäkään ole. Lääkäri on parin päivän päästä. Epäilen että pitää minua hulluna ;) Joku kirjoitti noista kentistä. Asutaan ihan liian lähellä voimalinjoja.

    • marmar81

      Miulla alkoi tämä värinä pari viikkoa sitten, sitä on öisin kun havahdun hereille. Stressiä ja ahdistusta ollut ja yöllistä sydämen tykyttelyä. Kävin lääkärissä asian tiimoilta, ekg ssä ei ollut mitään ja verikokeet ok.
      Niin ja sijainti Kemi :D

    • Viikonloppuiskä

      Itselläni on ihan kunnon vapinaa mikä ilmenee levossa. Olen 30v mies. Tuntuu että lihakset, varsinkin vasen käsi jäykistyy, kuin joku kiskoisi jotain johtoa kireälle. Joskus pulssi kiihtyy kohtauksen aikana mutta ei aina. Rytmihäiriöitä tulee välillä myös sekä kiihtynyttä pulssia ja varsinkin nyt useana viime päivänä on ollut vapinaa päivittäin sekä ahdistusta ja paineen tuntua rinnassa sekä tämä oikein paha kuoleman pelko. Osa tästä voi johtua paniikkikohtauksista tai stressistä sillä näin kaksi kk sitten veljeni kuoleman. Oli nuorempi kuin minä ja sydän ilmeisesti petti. Yritin elvyttää ja tästä on voinut traumoja jäädä. Eniten pelkään minulla olevan myös jotain sydämessä tai suonissa esim. hyytymä joka vain odottaa lähtöä sydämeen tai aivoihin. Vapinakohtauksia ja rinnan ahdistusta sain jo ennen veljeni kuolemaa mutta viikon sisällä tämä on pahentunut. Ehkä tämä on henkistä ja alan pikkuhiljaa tajuamaan veljeni poismenon ja sen hetken kun hän lähti. Ehkä kehitän itse tavallaan tätä vain itselleni pahemmaksi. Tai sitten minulla oikeasti keho yrittää varoitella minua uudestaan lääkäriin. Aiemmin pelkäsin sydänkohtausta mutta filmeissä ei seuraavana päivänä näkynyt mitään. Lääkäri kehoitti soittamaan ambulanssin heti kun tulee noin pahana uudestaan mutta en ole kehdannut jos se ei olekaan mitään muuta kuin stressiä ja ahdistusta. Elämäni ei ole ollut helpoimmasta päästä mutta taistella pitää sillä haluan säilyä lapsieni isänä. En isänä joka kuoli.

    • veikkaanhermoja

      Voi olla ihan hermopäätteenkin temppuilua vaan. Ihmisessä on niin paljon kaikkea hienoa, että nää on outoja välillä.

    • Mikäonkaan

      Minulla myös päivällä..

    • sellaistalukenut

      Olen joskus lukenut että tuollainen tärinä tai värinä on myös lievä epileptinen kohtaus.

    • sairas

      Koen värinää jatkuvasti myös päivällä. Kyse on vapinasta, jonka huomaa kun ottaa kädellä paidasta kiinni ja paita liikkuu nopeaan tahtiin. Menin terveyskeskukseenja lääkäri käski kävellä viivaa myöten ja osua sormella nenään. Otettiin verikokeita. Ei mitään ilmennyt eikä mitään jstkotutkinuksia. Silmät oireilee aina aamuisin punaiset ja tuntuu kipua silmissä. Olen laottanut kosteustippoja, ei auta. Jatkuva vapina ja värinä kehossa tuntuu rasittavalta, mutta ilmeisesti tähän ei saa mitään apua ainakaan terveyskeskuksesta.

    • VinkkiVinkkinen

      Valitattavasti homeet aiheuttavat myös neurologisia oireita. Paljon on tärinää aiheuttavia hometoksiineja ja sieni toksiineja. https://sairassisailmataistelu.blogspot.com/
      Apua niihin ei terveydenhuollosta saa, lähinnä eri asteista leimoja otsaansa. Kannattaa tutkituttaa kotinsa homeiden varalta ja voihan se ongelma olla työpaikallakin.

    • Mustarasva

      Voisiko olla kyse palelemisesta? Kehon mustarasva rintalastan takana muuttuu lämmöksi?

    • KatrinaK

      Myös värisee. Aamuisin herätessä. Luultavasti kyse sydämen eteisvärinästä. Ädillä oli, johon söi lääkettä. Ei tietenkään näy ekgssä kun kohtaus ei o päällä. Diabeteslääke M.. aiheuuttaa sivuoireena myös. Samoin kolesteroli suonissa estää veren virtausta.. Yskää ei ole, mutta yskä on oire sydänkohtauksen vaarasta. Värinää aiheuttaa myös ahdistus ja surut, joten positiivisuutta elämään, 20 min kävelylenkki päivässä, enemmän kasviksia lautaselle. Ei varmasti pahitteeksi kenellekään. Jos värinää päivisin, hyvä lääkäri voisi auttaa.

      • Anonyymi

        Täälläkin yksi sisäisesti värisevä. Värinä tulee öisin ja ei näy päälle päin. Värinät alkoi kovan stressin aikaan. Stressi helpottunut, mutta vieläkin satunnaisesti tuota värinää ilmenee. Lääkärille ja psykologille olen asiasta puhunut. Lääkäri otatti laajat verikokeet ja kaikki ok niissä. Olihan se pelottava tunne kun ekan kerran tuli. Ajattelin, että nytkö on lähdön hetki.


    • Sisäelimet

      Minulla myös tuntuu että sisuskalut värisevät. Pelottavaa eikä saa unta kuin pelottaa että sydän pysähtyy. Nukkumaan mennessä sydän hakkaa kuin olisin tullut juuri juoksulenkiltä. Mikä mulla on?

    • jlhuhljijjknjjjjjl

      En olekaan ainoa, jolla on ollut outoa kehon sisäistä vapinaa. Lisäksi on ollut mm. yhtäkkisiä ongelmia puristusvoiman ja lihasvoiman kanssa. On tutkittu laihoin tuloksin. Itse olen miettinyt itsekseni näitä:
      -hypoglykemia, sokeri heittelee
      -pitkään jatkunut liian kova stressi on jotenkin horjuttanut kehon tasapainoa ja kestokykyä ja kestää palautua, jos palautuu
      -sisäilmaongelmat/home, on ihan realistinen vaihtoehto
      -sähkökentät/magneettikentät, mutta näitä juttuja on toistaiseksi tutkittu ilmeisesti aika heikosti ja innottomasti (yhteiskunnallisesti ehkä sama juttu kuin homeen kanssa), joten sitä tietoa ei sitten ole oikein mihinkään suuntaan
      - jokin, minkä kanssa keho resonoi (?)

      Paniikkihäiriötä tai ahdistusta se ei ole, on sen verran itsetuntemusta. Yhtään en vähättele niitä, jotka ovat omalla kohdallaan huomanneet, että kyse kehon ja ajatusten synnyttämästä kehästä. Muuten mielenterveysselityksiä käytetään tänä päivänä samaan tapaan kuin ennen hoitona suoneniskentää tai diagnoosina syntiä tai rotua. Siksi kuuntelen niitäkin, mutta kriittisesti.

      Toivottavasti ketju jatkuu.

      • Kokenutsen

        Minulla oli sisäistä värinää/tärinää jaloissa. Ei näkynyt eikä käteen tuntunut päälle päin, erityisesti levossa kiinnitti huomion. Myöhemmin tuli lisää oireita.

        Jotkin lääkkeet saattaa aiheuttaa, kts.selosteesta jos käytät jotain. Tärinä rinnassa niin voi olla paniikkia tai ahdistusta tms. Tai jos ikää 50 syy sydämmessä.
        Jos olet alle 50v ja oiretta muualla, esim.juuri jaloissa niin neurologille ja pään magneettiin. Erityisesti jos muutakin heikotusta ja voimattomuutta raajoissa on. Neurologin tekemät testit on turhia, kuvat kertoo totuuden....


      • Anonyymi

        Jos käsien puristusvoiman kanssa on myös ongelmia, niin onko niska kipeä, ja ootko käynyt kuvauttamassa? Itselläni 4kk Terveystalon epämääräisen sekoilun jälkeen vihdoin otettiin kaularangan magneetikuva, jossa oli välilevytyrä (hermojuurten ahtauma) osteofyyttejä yhdessä välissä.

        Ahtautunut hermojuuri aiheutti kevyttä "sähköistä" tärinän tunnetta vastealueella joka oli kädet, rinta, olka, yläselkä, eli tuntui aika lailla kaikkialla (erityisesti käsien painevasteen kautta). Välillä tosi kovaakin tärinää, mutta en oikein osannut sanallistaa sitä kivuksi. Kuulema usein pitäisi olla tosi kovia kipuja, että aletaan epäillä.

        Lähti pois välilevyleikkauksella. Leikkaukseen hävisi myös käsien voimattomuuden tunteet/puutumiset.

        Sama vamma aiheutti myös sekä niskan syvien lihasten että paljon alemmalla selässä lihasten jumiutumisia / aaltomaisia kramppeja, josta tuli vähän toisenlainen tärinän tunne yhtä aikaa. NIitäkään ei oikein näe, mutta tuntee.

        En voi myöskään suositella neurologeja ilman kuvauksia, kai ne voi vakavat taudit poissulkea, mutta jos ei ole aivoverenvuoto tai selkeä MS-tauti, niin näköjään lähinnä ohjaa psykotrooppisen lääkkeiden käyttöön. ENMG on tosi epätarkka. Fysiatrit antaa lähinnä kipulääkkeitä.


    • Heikki69v

      Viime yönä minulla oli erikoinen "sisäinen vapina", sisäinen koska vaimo ei sitä mitenkään havainnut, vain minä itse. Olimme ajaneet 12 tuntia Lapista kotiin vaihtaen ajovuoroa 1-1,5 tunnin välein. Puolen yön aikaan kotona eteisessä tunsin ensi että polvet vapisevat, vaimo tunnusteli eikä havainnut. Sitten koin että vapisen kauttaaltaan, ei mitään kipuja, vain tuo vapinan tunne. Vaimo ei pystynyt havaitsemaan mitään ulkoisesti. Sängyssä vielä sama "vapina" jatkui, mutta aamulla se oli poissa.
      Minulla on diagnosoitu eteisvärinä, joka on hoidossa ja melko oireeton. Pulssi oli vapinan aikana sen mukainen "normaalin" epätasainen, ei tavanomaista nopeampikaan. Tuskin vapina olisi näkynyt sydänfilmissä? Tulkitsen itse jonkinlaiseksi keskushermosto-oireeksi, joka ei aiheuttanut lihasreagointia. Stressin laukeaminen aiheuttajana? Omituinen tapaus, siksi etsin tietoa ja löysin tämän keskustelun. Toivottavasti tästä on jollekulle jotain iloa.

    • Anonyymi

      Taas tuli sisäinen vapina Vaasassa. Yleensä klo 3-4, mut nyt tuli klo6. Pulssi normaali ja heti katoin verenpaineet, jossa alapaine 100 ja yläpaine 145. Jotain häikkää sydämessä Kait?

    • Anonyymi

      Minulla ilmeni pari vuotta sitten samanlaista värinää rinnassa nukkumaan mennessä ja herätessä. Olin juuri aloittanut kuntosalin. Seurasin tilannetta vuoden ennenkuin menin lääkärille koska hiihtokuntoni alkoi heiketä. Syyksi paljastui ylimääräiset sydämenlyönnit, 20 000 - 30 000 lyöntiä vuorokaudessa. Tilanne paljastui vasta EKGssä, muutoin se ei näkynyt normaalimittauksilla. Pääsin viime syksynä ablaatioon, jossa vika löytyi oikean eteisen puolelta. Siellä oli ylimääräinen sähköinen johdinrata, joka poltettiin keuholaskimon suulta toimintakyvyttömäksi. Oireet hävisivät heti operaation jälkeen. Kannattaa vaatia EKG tutkimusta, jos sitä ei ole ennen tehty niin kuin ei minullekaan.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut ensin kehon värinää ja se on voimistunut vähitellen käsien vapinaksi. On aikoja että vapina on poissa, mutta kun hermostun, silloin kädet alkaa vapista. Pelkään että minulla om Parkinsonin tauti.

    • Anonyymi

      Luulotsutii tuo on kyllä. Auttaa kun kunnolla yö nussitaan alkaa tärisee koko kroppa

    • Anonyymi

      Minulla tulee värinä jo illalla, jos laitan jalan koukusta suoraksi alkaa värisee koko vartalo! Aika ärsyttävää en
      ole saanut vastausta! On kyllä mangneettikuva tulossa saako sen selville! Mut koko vartalo eikä sitä näe mut tuntee!

    • Anonyymi

      Herään kanssa öisin toisinaan yläkropan ”sisäiseen vapinaan”. Minusta outoa, kun tässä ketjussa se pelottaa monia. Havahdun unestani siihen, ei tunnu ollenkaan pahalta tai pelottavalta, melkeinpä hyvältä ja turvalliselta (en osaa tarkemmin selittää).
      Jatkan unia ja aamulla muistelen, että semmosta taas…
      Koen, että liittyy jollain lailla lihasten rentoutumiseen.
      Onhan se tietysti selvää, että moni liittää paniikkioireisiin, sydänoireisiin ym., jos oireet pelottaa ja antaa pelolle otteen; kuuntelee sydäntä yms. Kyllähän siinä paniikki tulee, jos siihen on taipumusta, ja sydän alkaa lyödä entistä nopeampaa.
      Nou hätä. Jatka rauhassa uniasi :)

    • Anonyymi

      Minä olen tärisyt sunnuntai maanantai välisestä yöstä lähtien ja kerran kesken koulupäivän

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe