Mulla oli ala-asteella paljon kavereita, joiden kanssa vietin aikaa.
Ylä-asteelle siirtyessäni en pitänyt enää kaikkien vanhojen kavereideni kanssa yhteyttä ja sitä myötä kaverit alkoivat vähentyä.
Nyt kun olen ysiluokalla, mulla ei ole kuin yksi kaveri, jonka kanssa viettää vapaa-aikaa. Hänelläkin on toki omat kaverinsa ja hänen pitää myös olla heidän kanssaan minun lisäkseni.
Onhan mulla kavereita muualta päin Suomea, mutta aika vaikeaa on arkipäivinä lähteä toiselle puolelle Suomea.
Itsetuntoni on huomattavasti alentunut tämän takia ja tunnen itseni yksinäiseksi ja surulliseksi.
Tuntuu siltä, että istun vain aina kotona. En edes viitsi mennä juttelemaan uusille ihmisille, pelkään, että he ajattelevat jotain negatiivista minusta.
Monet ovat siis saaneet musta sellaisen käsityksen, että olen hiljainen, ujo, epäsosiaalinen ihminen.
En minä oikeasti ole sellainen, enkä halua olla.
Todellinen luonteeni on hyvinkin avoin, sosiaalinen ja aika rajukin, mutta en uskalla näyttää todellista luonnettani.
Pitääkö minun vaan tyytyä osaani ja elää yksinäistä elämää, kunnes en enää jaksa ja teen jotain todella ajattelematonta ja tyhmää.
Mistä saisin kavereita?..
Mistä kavereita..
7
679
Vastaukset
- oiutg
Mulla on käyny samalla tavalla.
Kesti hetken ennenkuin uusia kavereita löyty mutta niitä todellakin löyty.
Aina pyrin neuvoo johonkin harrastukseen.
Koulussa voi alkaa puhua puolituttujen ja vähemmän tuttujen kaa.
Vaikka ihan arkisist jutuist.
Tän kaveris kaa voisitte yrittää saada muita mukaan vapaa-ajalle.
Seurakunnast löytää kavereita.
Mä sain nuorten raamiksesta paljon kavereita.
Ihan eri henki on siellä.
Heti ei aina kavereita saa.
Mutta niitä saa ja löytää.
Minäkin löysin.
Ja mun sosiaalinen elämä oli ennen jotain niin ei kavereiden omaista.
Sä olet hyvä tyyppi.
Kavereita tulee ja sä niitä saat itselles.
Käy muiden kaa. - Zodium
että netistä kannattaa kokeilla etsiä kavereita. Täällähän me muutkin yksinäiset olemme. Me muut, jotka olemme samassa tilanteessa.. kaverit ovat vain kadonneet ajan myötä. Multa niitä ei löydy myöskään kuin enää pari, joiden kanssa ei pysty esim. juttelemaan syvällisistä asioista :/
- ....
Miks et lähe kaveris kaa johonki kemuihi sen messii nii saat taatusti kavereita.
- pallopää ( ^ _ ^ )
olen kokenut tuon vaiheen. just tuossa ysiluokan kesä jälkeen. olin yksin. noh. amiksessa sain kavereita sitten. mutta oon niin laiska että en viitsi kaupunkii asti alkaa kulkemaan. pitkä matka minulla ja ei oo mitää pärinä vehettä kun ne ei kiinosta. kohta kylläkin saan auton jo. :D se kiinostaa. mutta niin. tässä amiksen tokalla. olin masentunu aika pahasti. kaikki meni perseeleen ja en puhunu kuin koulussa kavereille jotain. noh. pistin tänne tuoho kirje ystävä juttuu ilmotuksen ja sain sieltä porukkaa koneelle. :D illat juttelin heidän kanssa. oon saanu kavereita just muualta päin suomea näin. :D ja uusia ystäviä myös heidän kautta omalta paikkakunnalta. :D oon ollu leuat lattiassa kun tuon kuullu. :D tutustunu näihin joihin he ovat just kans neti kautta tutustuneet. :D tullu tämmöinen pieni lenkki. nyt oikeesti on minulla asiat ihan hyvin. toivoisin kyllä enempi kavereita mut nämä riittää nyt. ^^ tästä kyllä ei saa hyvää vaikutusta mitä olen kärsinyt. mutta sanon kyllä sen että koitatte eri juttuja ja erisivuilta haette seuraa. varmaa saat ihan läheltäkin tuttuja. tässä maailmassa meillä kaikilla on oma paikkasa. jotku ei vain osaa käyttää sitä oikein. koitaha jaksaa tätä maailmaa. sinulla on vielä monta vuotta edessä. minullekki kerkee vaikka mitä tapahtua tässä. :D tiiä vaikka kuhan sen kortin ja kotteron saan niin heti olen eka kuuse kylessä. ^^ mut joo. jakselemisiin.
- jokainen..
..on varmasti joskus kokenut tämän vaiheen ainakin joskus nuoruudessaan, itsekin olen. Ihmisillä, jotka ovat itse aktiivisia, on yleensä paljon kavereita. Onko luokallasi/koulussasi sellaisia, joiden kanssa haluaisit tutustua?
Harrastusten kautta saa monesti "samanmielisiä" kavereita, joten kannattaa ottaa selvää oman paikkakunnan harrastusmahdollisuuksista.
Ja P.S. Ajattele positiivisesti: Varmasti monia tutustumisenarvoisia ihmisiä on ympärilläsi paljonkin ja kavereita saat kun menet rohkeasti moikkaamaan. "Puolitutuistakin" voi helposti saada kavereita! Ota yhteyttä ala-asteen kavereihisi! - ^_^
..vaikka yrittää tutustua johonkin teidän koulun tyyppiin jolla on samanlainen ongelma jos semmosta löytyy ja jos sulla on lehtiä niin niistä voi kattoo vaikka kirjekavereita jotka asuis siinä sun lähellä ja just netistä voi löytää. yritä olla oma ittes ja äläkä välitä mitä muut ajattelee susta. sä oot varmasti mahtava tyyppi. mee rohkeesti tutustuu uusiin ihmisiin :DD
- mie kans
kuulostaa multa! mulla oli yläasteella vaan yks kamu ja muutama luokkatoveri, mut olin vaan mun ainoan kamun kaa. kamu muutti toiselle paikkakunnalle ja mä oon nyt yksin, välillä mul on kontakteja muihin, mut liian vähän :(
"Monet ovat siis saaneet musta sellaisen käsityksen, että olen hiljainen, ujo, epäsosiaalinen ihminen.En minä oikeasti ole sellainen."
mulla on sama tunne, mä oon vähän ujo mut siihen se loppuu, tahtoisin mieluusti olla muiden kanssa, olen mieluusti ihmisten seurassa, olen ollut liian paljon yksin.
semmä tiedän et kannata tyytyä olemaan vaan yksin, jostain pitäis saada kamuja. mulle toi on kyllä tosi vaikeaa, tuntuu et omalla luokalla olevat ja muut ei tahtois olla mun kaa, tunnen olevani ylimääräine..:(
mulla tosta mun tilasta voisin kirjottaa vaikka kuinka paljon mut emmä, en taho purkaa itteäni tässä, sähän etit apuu eikä mun pitäis omia ongelmii kertoo..
netistä löytyy kamuja, oon itekkin löytäny mut ei ne aina netissä oo ja siitä tulee semmosta että pitää mennä koneella vähän väliä että "jos se kamu on nyt siellä"
ja ei sitä ikinä tiedä puhuuko ne totta.
meil on melko sama ongelma, mie oon kai vuoden sua vanhempi, voitais ehkä jutella netissä, on hyvä jutella ihmisten kanssa joilla on sama ongelma jne. jos kiinnostaa juttuseura, kerro
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872