Mistä kyse??

Minävain...................

Eli olen nuori nainen, ja tiedän kyllä itsekin että jotain on vialla, mutta en osaa sanoa, että MIKÄ minulla on.

Eli pakko-oireinen häiriö minulla on ollut jo vuosia, välillä melkein oireettomana, välillä taas hyvinkin pahoin oirein.
Pahimmillaan en ole pystynyt syömään samaa ruokaa kuin muut, juomaan samoista kupeista kuin muut ja käsiä on ollut pakko pestä ihan koko ajan, jne, jne.
Tällä hetkellä tosin menee suht hyvin.

Sen lisäksi on paljon epämiellyttäviä asioita joita olen kokonaan unohtanut, esim koulusssa sattuneita kiusaamisjuttuja.
Opiskelen lähihoitajaksi ja tiedän, että elimistö puolustusmekanismeihin kuuluu kyllä jonkin hyvin järkyttävän asian kieltäminen, eli unohtaminen, mutta kun näitä tapauksia on kymmenittäin.....
Sen lisäksi olen koko ajan väsynyt, vaikka nukkuisin kuinka paljon tahansa (Masennus, loppuun palaminen?)..
Elän myös aika pitkälti haavemaailmassa, tiedän ettei se ole hyväksi mutta en voi lopettaa jollakin tavalla olen hyvin paljon kiinni tässä haavemaailmassani.
Välillä juttelen näille haavemaailmani henkilöille ja nauran heidän kanssaan ääneen.
Toisinaan olen meinannut tehdä sitä ihan ihmisten edessä.

Olen myös huomannut, että minulla on pakonomainen tarve saada hyväksyntää.
Hyvänä esimerkkinä on koulunkäynti, koska minulla on lukihäiriö ja muita oppimishäiriöitä, sain hoiksin.
En ole pystynyt kertomaan siitä melkein kenellekään (vaikka kyllä tiedän ettei lukihäiriö vaikuta millään tavalla älykkyyteen) koska minun on yksinkertaisesti pakko olla paras.
Teen hulluna töitä, jotta saisin hyviä numeroita, vaikka tiedän että pitäisi ottaa rennommin jo oman jaksamisensa takia.
Ja koska sain englannista vapautuksen koska en aikoinaan opiskellut sitä niin olen jättänyt kertomatta asiasta jopa parhaille kavereilleni, kun on vain pakko olla se paras joka pärjää aivan kaikessa.

Sen lisäksi syön aivan älyttömiä määriä, luulen että minulla on bed.
Tästä en ole kenellekkään koskaan puhunut.
Se vain on jotenkin niin noloa, minä, nuori nainen jolla on koko elämä edessään en PYSTY lopettamaan ahmimistani.
Tämä ongelma on ollut minulla suunnilleen 12-vuotiaasta ja muutkin ihmiset ovat siihen kiinnittäneet huomiota ja yrittäneet hankkia minulle apua.
Olen aina kieltänyt koko jutun.

Minulla on myös kauheita pelkoja (varsinkin pimeän pelko, silloin kun muutin kämppikseni kanssa omaan asuntoon meni okuukausia ennenkuin uskalsin olla asunnossa illalla yksin).
Ja joskus, no tavallaan kuulen "ääniä" päässäni, tosin tiedän kyllä että ne eivät ole totta.
Mutta mietityttää, että tiedänkö enää esim. vuodenpäästä.

Mistä tästä on kyse?
Tiedän kyllä, että minun pitäisi mennä lääkäriin kysymään sitä eikä kysyä sitä täältä, mutta asun pienellä paikkakunnalla, juorut liikkuvat tosi nopeasti joten kynnys lähteä lääkäriin on TODELLA kova.
Vielä suurempana syynä luulen olevan kyllä sen että en vain pysty menemään tuntemattomalle ihmiselle kertomaan miten olen "epäonnistunut".
Kun jo englannin vapautus on minulle nolo asia, niin tuon kaiken yllä kirjoitetun tunnustaminen vieraalle ihmiselle ei onnistu.

2

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttavainen tyttö

En osaa sanoa mistä "oireilusi" on peräisin tai mistä ylipäätään on kyse, mutta mielestäni on kaikkein parasta, jos varaat kouluterveydenhoitajalta ajan ja keskustelet hänen kanssaan oikein rauhassa ja perusteellisesti mieltäsi painavista asioista. Sano aikaa varatessasi että asiasi koskee omaa jaksamistasi ja että kaipaat kipeästi apua oman tilanteesi selvittämiseen. Siitä se lähtee alulle. Älä pohdi turhaan omissa oloissasi tilannettasi, sillä sinua halutaan ihan oikeasti auttaa.

• hävetä

meitä epäonnistujia on monia. Kukaan meistä ei ole täydellinen. En osaa sanoa mistä on kyse en lähde leimaamaan ketään. Kaikki ollaan niin erilaisia ei meidän pidä mahtua samaan muottiin niin kuin meidän halutaan mahtuvan. Kaikki pelkää jotain. Kaikki on välillä alakuloisia. Kannattaa olla vaatimatta itseltään liikoja silloin elämästä tulee rauhallisempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6064
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe