Avioliitto on suuri haave ja todella arvostettu sääty vl ihmisten keskellä ja siihen pyritään hampaat irvessä vauvasta asti.
Mutta entäs jos käy niinkuin meikäläiselle. Seura-, koulu, työpaikka ja vaikka minä kiusattuna sairastut masennukseen ja sen takia vl miehet karttavat sua kuin ruttoa.
Sinut arvioidaan päästä varpaisiin ja päätellään suoraan: EI JAKSA ISOA PERHETTÄ. Olen kokenut tämän, tiedän mistä puhun.
Pidetään ilman muuta selvänä, että tulee iso perhe. No, tietysti se on vl-uskoisella todennäköistä, mutta ei 100% varmaa, aina. Esimerkkejä on.
Olen kyllä vl piireissäkin nähnyt suoraansanoen kehitysvammaisia ja mielisairaita menneen naimisiin. Mutta meikäläisen pään päällä leijuu kirous. Nähty on.
Sitten ollaan saarnaamassa katkeruudesta, ettei siihen saisi langeta. Miksi pitäisi olla tyytyväinen ja iloinen sellaisesta elämästä jota ei koe itselleen mieluisaksi ja joka ei vastaa omia ihanteita? TÄH?
No, tämä avaus varmaan poistuu pian. Kunhan avauduin, ottaa niin paljon päästä taas nämä asiat.
Avioliitto
17
958
Vastaukset
- vieraampi
Miksi pysyt paikassa, jossa sinua vain kiusataan? Ymmärrä jo, ettei v-lestadiolaisuudesta seuraa kuin pahaa, ja jatka miehen etsimistä laajemmilta markkinoilta, vaikkapa mielenterveyskuntoutujien joukosta tai muualta avarakatseisemmista.
- Suklaaporssuli
...sylkevät päälleni, joten miksi vaivautua. Tästäkin on kokemusta, paljon.
En halua jättää vl uskoa, sillä jos sen jätän, joudun helvettiin kun kuolen. Uskon niin. - pottukellari
Suklaaporssuli kirjoitti:
En halua jättää vl uskoa, sillä jos sen jätän, joudun helvettiin kun kuolen. Uskon niin.mielenterveys Taimi -kirjeenvaihtoilmoituksissa,
että vl-mies etsii vl-naista kirjeenvaihtoon.
http://www.mielenterveys-taimi.fi/kirjeet/index.htm - Suklaaporssuli
pottukellari kirjoitti:
mielenterveys Taimi -kirjeenvaihtoilmoituksissa,
että vl-mies etsii vl-naista kirjeenvaihtoon.
http://www.mielenterveys-taimi.fi/kirjeet/index.htmOlen kohdannut niin monta oksettavaa yksilöä että olen erittäin suuresti varautunut tästä lähtien.
- haku päällä
Olen kohdannut niin monta oksettavaa yksilöä että olen erittäin suuresti varautunut tästä lähtien.
kannattaa tutustua uusiin ihmisiin.
Eihän tutustuminen ja kirjottelu tarkoita mitään vakavempaa.
Se on huono asia jos vaan jäät toimettomana makaamaan ja murehtimaan. silloin et voi syyttää kuin itseäsi kun et ole edes yrittänyt. - Suklaaporssuli
haku päällä kirjoitti:
kannattaa tutustua uusiin ihmisiin.
Eihän tutustuminen ja kirjottelu tarkoita mitään vakavempaa.
Se on huono asia jos vaan jäät toimettomana makaamaan ja murehtimaan. silloin et voi syyttää kuin itseäsi kun et ole edes yrittänyt.Olen kirjeeni jo kirjoittanut, mailini mailannut. Kännykkääkin on raplattu sadat kerrat. Mitään tulosta ei ole tullut muuta kuin luu käteen ja paha mieli. AINA.
- osaat
Olen kirjeeni jo kirjoittanut, mailini mailannut. Kännykkääkin on raplattu sadat kerrat. Mitään tulosta ei ole tullut muuta kuin luu käteen ja paha mieli. AINA.
vedättää tuota keksimääsi aloitusta jatka samaan malliin ja katso ihan mielenkiinnosta, kauanko jaksavat surkutella sinua ja antavat neuvoja laidasta laitaan. Minäkin jatkan ja kysyn oletko koskaan törmännyt persoonallisuustesteissä sanaan vaativa persoonallisuus?
- Suklaaporssuli
osaat kirjoitti:
vedättää tuota keksimääsi aloitusta jatka samaan malliin ja katso ihan mielenkiinnosta, kauanko jaksavat surkutella sinua ja antavat neuvoja laidasta laitaan. Minäkin jatkan ja kysyn oletko koskaan törmännyt persoonallisuustesteissä sanaan vaativa persoonallisuus?
Ketkähän ne vaativia ovat olleet? X-mieskin ois kelvannut vaikka ei hänkään täysillä käynyt, työttömänäkin olisi kelvannut ja köyhänä, ilman omaisuutta ym. mammonaa ja glamouria. Mutta annas olla, hänen suvullaan olikin kovemmat vaatimukset minua kohtaan. Grrr...
Ei sun tarvi mun avauksien alle tulla vinkumaan yhtään mitään. Keksi omat avauksesi. - minut hiillostettiin ulos l...
En halua jättää vl uskoa, sillä jos sen jätän, joudun helvettiin kun kuolen. Uskon niin.Ei nyt sellainen liike voi pelastaa, joka hiillostaa mielenterveyspotilaan pois. Ikään kuin meidät kerran mielialalääkkeitä käyttäneet olisimme ikipiruja. Voiko tällaisesta liikkeestä oikeesti päästä mihinkään taivaaseen. Kuule rakas Suklis, en ikinä usko, että Jumala on niin julma, että lähettää sinut helvettiin vain sen takia, kun et satu olemaan vl. Paljon tärkeämpää on sydämen usko.
- lyyleri
Elähä hättäile! Luojalla on omat aikansa..Nauti vapaudestasi.! Tämä taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty!!!Mutta ihiminen ylleensä kahtellee, että on se ruoho vihreämpää tuolla aidan toisella puolen. Mutta ei perheellisen elämä mikään läpihuutojuttu oo! Vaikka ihanaa sekamelskaa onkin. Mutta olkaamme jumalisia ja tyytykäämme onneemme. Luojalla on tiedossa meidän rukouksemme!!
- masentunut poika
Seurustelin erään vl-tytön kans pitkään. Olimme suunnitelleet jo kihloihin menoa (emme ehtineet koskaan mennä). Tehtiin kaikkea kivaa ja minut otettiin hyvin vastaan tyttökaverini kotona. Elämä hymyili ja asiat rupesivat sutviutuu niin hyvin, että pääsin vähitellen mielialalääkkeistä eroon, ja terapiakin lopetettiin. Kun sitten kerroin tälle seurustelukumppanille, että minä olen käyttänyt mielialalääkkeitä ja päässyt niistä täysin eroon ja olen nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen. Tyttö hätkähti siitä kovasti, ikään kuin minä olisin hetkessä muuttunut vaaralliseksi, vaikka olimme seurustelleet jo useita kuukausia.
Kohta tyttö ei enää vastaillut puhelimeen. Soitin tyttöystävän kämppäkaverille huolestuneena, että onko tälle mun exälle tapahtunut jotain, kenties ajanu kolarin. No se sanoi, että tuossahan se juo kahvia. Kun seuraavan kerran näin tätä exää livenä, kysyin, miksei vastaa enää puheluihini, oli jopa poistanut minut messengeristä. Tähän tyttö, että me vähän kotona puhuttiin, että onko sittenkään oikea aika naimisiin menolle. Ja että haluaisin miehen, joka ei ole käyttänyt mielialalääkkeitä. Eli se katkes heti siihen, kun rohkenin kertoa exälleni käyttäneeni joskus lääkkeitä :(.
Se oli valtaisa shokki minulle, vaikka sormuksia emme olleet vielä ehtineet hankkia. Huhu minun "sairaudesta" kiiri pian koko lähitienoon tietoisuuteen. Merkki siitä oli kääntyvät selät ja kyräily. Huomasin, kuinka mua ruvettiin karttelemaan.
Ajatellaanko vl:ien keskuudessa yleisestikin niin, että kun kerran on käyttänyt mielialalääkkeitä, on lopullisesti pilalla?- Suklaaporssuli
Olet sattunut törmäämään "pumpulissa kasvaneeseen" tyttöön joka ei ymmärrä eikä osaa suhtautua sellaiseen joka on käyttänyt lääkkeitä psyyken ongelmiin. Naurettavan takapajuista suhtautumista monella.
Tiiän kokemuksesta ettei se tee ihmistä huonommaks jos se tarvii joskus mielialalääkkeitä. Ihan samalla tavalla mielikin voi olla sairas kuin kehokin. Monien ihmisten asenteissa on paljon vielä korjaamista. - juorupukkeja
ainakin,ku toisten lääkitykset kuulutetaan heti pitkin sukua ja ties minne!jätitkö liikkeen?
- Mielialankohottaja
Olet sattunut törmäämään "pumpulissa kasvaneeseen" tyttöön joka ei ymmärrä eikä osaa suhtautua sellaiseen joka on käyttänyt lääkkeitä psyyken ongelmiin. Naurettavan takapajuista suhtautumista monella.
Tiiän kokemuksesta ettei se tee ihmistä huonommaks jos se tarvii joskus mielialalääkkeitä. Ihan samalla tavalla mielikin voi olla sairas kuin kehokin. Monien ihmisten asenteissa on paljon vielä korjaamista.Näin on!!
Mutta niitä pumpulitynnyrissä kasvaneita kyllä löytyy ihan joka taholta, ei vain vl-piireistä!
Totuushan on, että mielialalääkkeet ovat niitä käytetyimpiä lääkkeitä nykyisin...yleensä vaan niiden käytöstä ei paljoa huudella.
Mutta olennaista olisi myös päästä käsittelemään menneitä ja nykyisiäkin tuntojaan terapiassa, jotta pääsisi elämänsä kanssa tasapainoon...ja eroon lopulta lääkkeistäkin.
Tosin on sairauksia, jotka vaativat pitkäaikaista lääkitystä ja siten saadaan sairaus pysymään tasapainossa ja elämä suunnilleen kondiksessa. - koska noin
saa hyvin kuonat eroteltua ja tietää ketkä ovat oikeita ystäviä. Sanon että me saamme olla oikealla tavalla "ylpeitä" ja kiitollinen jokaisesta elämässämme kokemasta päivästä. Ehkäpä juuri eniten kiitoksen aihetta on ne koettelemusten; sairauden, työttömyyden, onnettomuuksien, ihmisten hylkäämiksi tuleminen jne. päivistä. Tällöin tietää varmasti että on ja saa olla vielä Jumalan kämmenellä eikä Jumala ole vielä hyljännyt. Tämä on juuri näin, eikä toisin päin. Kun elämä hymyilee; on ystäviä ja vaikutusvaltaa, niin silloin ei ole tarvetta olla pienen paikalla, vaan oman pärjäämisen ja rikkaan osa on hyvin lähellä. Näillä ei ole tarvetta kääntyä Jumalan puoleen.
Neuvoksi jatkoon annan ettei omia yksityisasioita ja perheen asioita kannata kertoa kenellekään, muuille kuin varmasti luotettaville ystäville, ja näitä on vähän tässä elämässä!
Koska näistä kertomuksista ei ole mitään muuta seurausta kuin turhia puheita, jotka vain vaikeuttavat ihmisten kanssakeskusteluja. - poikakaveri,
joka käytti myös mielialalääkkeitä. Asuin siihen aikaan kotona, vaikken ollut mikään alaikäinen enää. Kaverillani oli univaikeuksia myös - hän oli kärsinyt masennuksesta ja siksi lääkitys.
En kertonut sitä vanhemmilleni - he olisivat repineet pelihousunsa (!), koska olivat muutenkin epäluuloisia eivätkä hyväksyneet sukua, johon olin menossa.
Menimme naimisiin. Siitä on nyt paljon yli kolmekymmentä vuotta...
Miehen univaikeudet loppuivat kokonaan ensimmäisen lapsen synnyttyä :))))))) eivätkä tulleet takaisin. - Lohdutukseksi
Tunnen erään uskovaisen miehen, suuren perheen isän, joka on koko avioliittonsa ajan, yli 30 v, joutunut syömään mielialalääkkeitä. Joskus on ollut terveyden vuoksi vaikeuksia, niitähän on kaikilla! Kuitenkin läheltä seuranneena voin kertoa, että olen harvoin tavannut niin tasapainoista perhettä, yhteen hiileen puhaltavia perheenjäseniä kuin siinä perheessä. Luulen, että yksi merkittävä tekijä siihen on, että perheen isä osaa puhua asioista ja on opettanut lapsensakin siihen omalla esimerkillään.
Siispä, tsemppiä ja voimia sinulle, masentunut poika! Kyllä aurinko vielä joskus paistaa, kun annat sen paistaa. Älä jää murehtimaan, vaan usko Jumalasta hyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928