Löysin eteisen kaapista sinne unohtuneen tulppaaninsipulipussin.
Voinko laittaa sipulit ruukkuun ja viedä ruukun ulos? Kukkisivatko tänä keväänä?
Tulppaanin
4
740
Vastaukset
- viherpeukku
Jos ovat olleet lämpimässä, niin eivät kuki. Ovat jo aika kuiviakin. Jos kylmässä niin kyllähän sieltä jotain voisi noustakin hieman viiveellä. Kannattaa ne istuttaa niin seuraavana keväänä kukkivat. Tänä vuonna tekee luultavasti lehdet ja kerää energiaa.
Eli purkkiin vaan ja syksyllä maahan. Tai ei silläkään niin väliä. Itse laitan kaupan sipulit(jouluhyasintit, esikot, narsissit tms) ja hyödössä olleet maahan kesällä. Hienosti kukkivat seuraavana keväänä. - syksyllä
ei niistä muuten mitään tule.
- Onttomukulakiurunkannus
Ja pyh! Itse olen istutellut kaikkia kasvejani suurinpiirtein milloin sattuu. Kyllä keväälläkin istutetut tulppaanit sieltä aina nousevat - ja taas on peuroilla makoisaa purtavaa! :-(
- kunnosta
Jos sipulit ovat pysyneet kovina ja hyväkuntoisina, voit istuttaa ne ruukkuun. Ulos en vielä veisi, kun yöt ovat niin kylmiä. Jokin viileä, valoisa paikka sisällä auttaisi kasvun alkuun, juurtuminen vie kuitenkin aikansa.
Jos eivät kukikaan, niin hoida kuitenkin ja pistä syksyllä maahan, ehkä ensi keväänä onnistaa. Monet meillä myytävät tulppaanit eivät toimi toivotulla tavalla vaan taantuvat parissa vuodessa olemattomiin hoidosta huolimatta, mutta ilo se on lyhytkin ilo:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389