Mitä Puolasta kannattaisi nyt ostaa ?

Zloty on halpa

Huhtikuussa olis tarkoitus mennä Gdanskiin pe-ma reissu ja yhden (puolikkaan) päivän vois siitä käyttää shoppailuun, mutta mitä Puolasta kannattais ostaa ?? Matkaan lähdössä 40v pariskunta, jota alkoholi, musiikki ja korut eivät kiinnosta. Ei myöskään mitkään isot, hankalasti kuljetettavat esineet tai sellainen tavara, jota pitää varta vasten lähteä jostain kartan kanssa etsimään. Vaatteita varmaan myydään keskustassakin, mutta mitä muuta olette Puolasta ostaneet ??

12

5859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jajaf

      halpoja kenkäkauppoja - hyvät jalkineet voi saada muutamalla kympillä - jopa yhdellä

      • Tutki tavara

        Hyviä jalkineita ei saa mistään kympillä tai parilla. Ne ovat silloin muovia, mutta sitähän ei suomalainen kuluttaja ymmärrä.


    • tosi halpa

      Pari hintaesimerkkiä tämän kuukauden alusta:

      - silmälasit, eli siis eurooppalaiset laatukehykset ja 1-teholinssit (muovi, heijastamaton pinta), perusteellinen näöntarkastus (myös tietokonetutkimus), työ ems. - kaikki yhteensä 150 zl, euroina siis 35€.

      - tuoreet mansikat; kilohinta 3-4 zlotya (litrahinnaksi euroissa tulisi 0,45).

      • halpaa!

        Olivatko silmälasit todella noin halvat?
        Mistä hankit ne?
        Olen menossa syyskuun puolivälissä Gdyniaan, osaatko/osaisiko joku muu suositella vastaavanlaisia tarjouksia jossain siellä lähistöllä?


      • + 2

        Kunnon silmälaseja et saa mistään tuolla hintaa, et edes Puolasta. Tippuiko 0 pois?


      • tosi halpa
        + 2 kirjoitti:

        Kunnon silmälaseja et saa mistään tuolla hintaa, et edes Puolasta. Tippuiko 0 pois?

        En tiedä saako Gdyniasta tai turistialueiden liikkeistä. Minä kävin 20.000 asukkaan kaupungissa luoteis-Puolassa. Paikallinen optikko veloitti aivan saman verran kuin olisi veloittanut köyhemmiltä paikallisasiakkailta. Palvelun edullisuudesta ollaankin keskusteltu. Hänen mielestään on varsin helppo saada palvelut halvalla, lähes samaan hintaan kuin häneltä, mutta laatu vaihtelee. Hän toimii diploomi-optikkona, muut eivät välttämättä omista asianmukaisia papereita. Hän myy pääosin italialaisia kehyksiä, muilla saattaa olla kiinalaista halpaa tavaraa. Myös linssien laatu vaihtelee.
        Minulla on hyvät suhteet k.o. paikkakunnan asukkaisiin, jotka osaavat neuvoa, missä liikkeessä kannattaa käydä. Teidän mahdollisuudet pikareissun turisteina ovat varmaankin rajallisia. Silti kannattanee yrittää.


      • heinäkuussa
        tosi halpa kirjoitti:

        En tiedä saako Gdyniasta tai turistialueiden liikkeistä. Minä kävin 20.000 asukkaan kaupungissa luoteis-Puolassa. Paikallinen optikko veloitti aivan saman verran kuin olisi veloittanut köyhemmiltä paikallisasiakkailta. Palvelun edullisuudesta ollaankin keskusteltu. Hänen mielestään on varsin helppo saada palvelut halvalla, lähes samaan hintaan kuin häneltä, mutta laatu vaihtelee. Hän toimii diploomi-optikkona, muut eivät välttämättä omista asianmukaisia papereita. Hän myy pääosin italialaisia kehyksiä, muilla saattaa olla kiinalaista halpaa tavaraa. Myös linssien laatu vaihtelee.
        Minulla on hyvät suhteet k.o. paikkakunnan asukkaisiin, jotka osaavat neuvoa, missä liikkeessä kannattaa käydä. Teidän mahdollisuudet pikareissun turisteina ovat varmaankin rajallisia. Silti kannattanee yrittää.

        Joku mainitsi tuoreet mansikat. Ostin niitä itsekin pari litraa paikalliselta myyjältä Gdanskin reuna-alueella. Laatu oli kyllä aika lailla toista kuin Suomessa. Melkoisen mauttomia ja lisäksi pussin pohjalle kertyi melkoisesti lahoja. Roskikseen meni osa suoraan.

        Muistuu samalta Euroopan reissulta mansikoista mieleen myös Itävaltalainen Lidl, joka sekin möi todella halvalla mansikoita, mutta nämä olivatkin Belgiasta kotoisin. Laatu ja maku olivat aivan kotomaamme tasoa - positiivinen kokemus.

        Gdansk ja Krakova ovat hienoja kaupunkeja ja eteläinen Puola muutenkin mielenkiintoista aluetta. Ei noista oikein mitään järkevää ostettavaa silti meinaa löytyä, Gdanskissa vanhan kaupungin alueelta löytää kyllä hienoja meripihkakoruja mutta ei mihinkään rihkamahintaan!


    • Karolus51

      Olen kuuskymppinen mies ja ostan nykyään lähes kaikki vaatteeni Puolasta. Kotimaiset kokemukset ovat tällaisia: Stockmannin palvelu on huippua aina, mutta jos ei tämänikäiselle ole muuta myytävää kuin Bossin pukuja tai sikahintaista pintamuotia niin olkoon. Citymarketit myyvät lumppua. Halosen vaatteet ovat useimmiten rumia. Dressman, hyi hemmetti. S-ryhmä pani Elannon erinomaiset vaatetusosastot lihoiksi, nykyisistä en tiedä kenelle ne on tarkoitettu. Puolassa minulla ei ole mitään vaikeuksia löytää edullisia hyvännäköisiä kledjuja, enemmän niitä löytää kuin on tarpeenkaan.

    • kiva kello

      Minä olen menossa Varsovaan ja Krakovaan. Mistähän löytäisin sievän keraamisen keittion seinäkellon?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe