Sitoutumisongelma

jepss.

Tykästyin pari vuotta minua vanhempaan jätkään. Olen sillä tavoin kai poikkeus että jos minua on aiemmin kutsuttu vaikka kahville (siis jätkät on kutsunut) olen jotenkin livistänyt tilanteesta. Se on jotenkin ahdistanut että juot toisen edessä ja yrität keksiä puhuttavaa..

Noh, nyt tämän pojan kanssa mikään ei ole ahdistanut. Jännittänyt vain. Ja sitä en ole ikinä kokenut.. Jätkä on kuin mikäkin herrasmies ja kyselee kyllä että eikai mikään ahdista ym.

Ongelma nyt on se että tämä varmaan odottaa jossain vaiheessa että seurustelisimme virallisesti. Kyllähän kavereista se näyttää jo nyt siltä, mutta en halua virallistaa mitään. Jos tulisi eri tiet vastaan, se olisi täällä pikkupaikassa paljon suurempi kuin jos virallisesti tapailisimme. Ja koska en jaksa kirjoittaa sitä ikävää historiaa mitä valitettavasti kateelliset "kaverini" minusta levittivät, yksikin negatiivinen uutinen tekisi hallaa.. (Mistä tiedän että he olivat kateellisia? Itse totesivat jälkeenpäin.)

Asiasta toiseen.. Minulla on huono itsetunto. Joo, ehkä joskus kehutaan ulkonäköä ym. Mutta tiedän itse etten ole kovin nätti. Ja se heijastuu ihan liikaa elämääni nytkin.. Ajattelen ettei tämän pojan pitäisi kiinnostua minusta kun on niitä parempiakin. Ja sitten tulee vielä kolmas ongelma.. :(

Kaipaan huomiota. Tai kehuja itseasiassa. Jotain joka kohottaisi itsetuntoa. Tuntuu, että jos seurustelisin ja saisin kehuja vain yhdeltä, ne meettäisivät merkityksen. Kehuisi vain periaatesyystä. Ja minulla ei olisi oikeus toisten miehien kehuihin, koska imartelu olisi kielletty. (Ei ehkä näin oikeasti, mutta päässäni sellainen mielikuva. Kun olet yhden kanssa, sitten on vain se yksi.)

Pelkään että kukaan poika ei enää kehuisi tai edes yrittäisi olla läheinen ystäväni, koska minähän seurustelisin. Ja olisin sakkolihaa ja joutuisin tyytymään vain yhden miehen kehuun.

Tämä kuullostaa ihan hirveältä! Se että kaipaisin kehuja.. säälittävää! Mutta niin se on! En uskalla sitoutua koska pelkään menettäväni muut miespuoleiset kaverini. Rakastan flirttailua ja tuntuu että kun alkuhuuma on ohi, jää jäljelle vain "oleminen" kumppanin kanssa. ja siihen alkuhuumaan olen ihastunut enkä haluisi sen loppuvan!

Mutta edettävä olisi, koska tämä jätkä niin haluaa.. Vaikka ehkä sanookin ymmärtävänsä jos ahdistaa, eikä sitten mitään vaatisi.. Mutta kaikkihan niin olettaa että "jos tykätään toisistamme, seurustellaan edes jossain vaiheessa". Ja minä todella pidän tästä jätkästä, mutta seurustella en haluaisi! Ei mitään jätkeä.. Mutta niin se on :s

Mutta joskus se on edessä, sitoutuminen. Minä vain pelkään sitä! Haluaisin olla vapaa.. Jos flirttailee jossakin jollekin, siitä ei koidu mitään haittaa toiselle. En olisi tilivelvollinen. En joutuisi miettimään satutanko tällä ja tällä toista..

Mikä minulla on? Mitä nyt pitäisi tehdä? En halua sitoutua jätkään virallisesti, jos en kykenekään olemaan suhteessa ja jos se ahdistaakin. Se loukkaisi jätkää valtavasti, sillä tämän suhteet ovat aina aiemminkin kariutuneet nopeasti. Tuntuu että tyätyy ajatella vain jätkän kautta, mikä tälle olisi parasta.

Miksi ajattelen alitajuntaisesti sitä että työntäisin pojan luotani, vaikka pidän hänestä? Mikä logiikka?

Joku joka ymmärtää psykologiaa, tai on kokemusta, auttakaa!

2

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

en tiedä osaanko auttaa.. olen vain samassa tilanteessa itsekin. meillä tosin molemmat on vähän seurustelua vastaan, vaikka molemmat pidämme toisistamme ihan hirveän paljon.

on ihan kamalan vaikeaa olla flirttailematta muille jätkille. teen sitä koko ajan. ja viimeeksi kun olin ihastukseni kanssa yhdessä baarissa, tein sitä silti. se oli hirveää.. en haluaisi satuttaa häntä, mutta myös minulla on niin huono itsetunto, etten oikeen osaa olla flirttailematta, sillä muiden miesten huomio imartelee minua.

kuitenkin tämä jätkä kenen kanssa nyt hengailen, tuntuu niin oikealta, ettei kukaan ole tähän mennessä tuntunut. ja tuntuu hyvältä, että meillä on yhteisymmärrys rauhassa etenemisestä. en halua elämääni ketään muuta, mutta haluan huomiota myös muilta. se on vaikeaa. :( yritän olla huomioimatta muita jätkiä ollessamme yhdessä jossain.. kuitenkin, en voi mitenkään roikkua hänessäkään, koska emme seurustele, en halua esim. pussailla julkisilla paikoilla.

luulen, kuitenkin, että sinun pitäisi puhua ihastuksesi kanssa. olla täysin avoin kaikista tuntemuksistasi ja ehdottaa hitaasti etenemistä. kaikki mitä sinulle on menneisyydessä tapahtunut vaikuttaa nykyisyyteen. meidän tapauksessa puhuminen on auttanut. suosittelen!!

on muuten hassua, että jätkä käyttää musta satunnaisesti nimityksiä hani tai muru, vaikka ei seurustella.

• aloittajaa

et tiedäkään kuinka ihanaa oli saada vastaus joltain joka kokee saman juuri nyt! Niin helpottavaa! Ja varsinkin kun tilanteeni on nyt kiusallinen..

Tämä ihastukseni oli puhunut kaverilleen, että mikäli en tee asioille mitään, hän antaa olla. Huono puoli se ettei mies voi kertoa sitä minulle itselleni.. Onni kävi että kaveri kertoi asian minulle. Tai itseasiassa kaverin likkaystävä :D

Mutta.. tuntuu pahalta kun sanoo antavansa olla.. Vaikka syystä.. Ihan kun ei välittäis niin paljon, että tekisi mitä tahansa itse.. Noh. Antaa olla :s

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5335
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      57
      1981
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      138
      1713
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      17
      1689
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      27
      1305
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1290
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1087
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1048
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      887
    Aihe