Olenko alkoholistin alku?

Diamic

Maanantai iltapäivä ja vieläkin uskomaton rapula ja morkkis viikonlopusta. Jois siis torstaina, perjantaina ja lauantaina alotin aamulla, join kunnes sammuin ja jatkoin illalla.. Jotenkin siinä syöminenkin unohtui.
Kun ensimmäisen kännin vetäsin joskus yläasteella, en sen jälkeen ole ollut 3 viikkoa kauempaa selvinpäin, nyt siis olen 19 vuotias. (nainen!)
Yleensä otan viikonloppuisin kerran tai kaksi mutta nykyään menee keskiviikkokin.
Tuntuu ettei kukaan muu nainen ota näin paljoa..?

Aina puhutaan alkoholin haitoista mutta missään ei kerrota kuinka nopeasti nämä haitat ilmenevät, kuinka nopeasti tällä menolla esim. maksani menee tai joku muu?

Vaikka olen aika pieni, pystyn juomaan illan aikana viisikintoista pulloa olutta tai pullon viinaa...

Kuuluuko tämä nyt tähän "hurjaan opiskelija elämään" vai kannattaisko olla jo huolestunut??

14

2505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies savosta

      tai käy samanlailla kun tyttärelleni..
      hän on 22v ja alkoholistien hoitolassa.

    • Lihis

      ..liiallisuuksiin. Bailaaminen on hauskaa ja se tietty kuuluu nuoruuteen. Vedä lärvit vaikka vaan kerran viikossa älä nyt sentään kolmea.

    • alkoholistin tytär

      Mieti milloin juot ja miksi, liittyykö se biletykseen vai juotko myös yksin. Nuorena tottuu helposti siihen että alkoholi on olennainen osa pippalointia, mutta siitä tottuu myös helposti poiskin. Yksin juominen alkaa olla jo huono merkki, silloin alkoholismi ei ole enää kovinkaan kaukana.

    • Heh

      Älä välitä et ole ainoa. Alotin perjantai iltana, heti aamusta lauantaina baariin, join kunnes olin tosi kännissä ja lensin baarista pihalle, menin nukkuun, heräsin parin tunnin päästä ja lähin kaupunkiin taas! Eli päivä&iltakännit! Olen kans N, 20v. Enkä tiä mitä teen. Juominen aiheuttaa vaan ongelmia! Ei oo normaalia et näin nuorella on hianoo jos on viikonlopun selvinpäin! Ja mulla se on TODELLA harvinaista, usein menee sunnuntaikin, eilen ei, ihme!!

    • Vesimies

      aivan oikea ja mitäpä muuta siihen juuri vastaa kuin että hyvässä alussa olet jo vaikka et sen vanhempi.

      Olen seurannut että ihmisillä on niin vaikea hyväksyä olevansa alkoholisti. Sitä keksitään kaiken näköisiä vertailuja että ei viitsi edes kuunnella.
      Mutta kun perusteellisesti juttelee alkoholistien kanssa niin moni heistä toteavat sen että olivat alkoholissa kiini heti ensimmäisen humalan jälkeen.
      Eli kysy itseltäsi sitä että miksi juot.
      Etkö voi olla ilman, vai tekeekö sinun seurasi sen että juotte huvin vuoksi noin älyttömään känniin itsenne.

      Naisella on sitten suuri riski saada lapsi jolla elämän ikuinen krapula FAS/FAE. Lue lisää tästä internetistä näillä haku kirjaimilla.
      Pidän huolta tällaisesta lapsesta joten tiedän mikä voi olla kohtalo lapsella kun äiti on juonut odotus aikana.

      Ei auta tieto siihen koska maksa poksahtaa jos pitää juoda niin sitä on pakko saada jos se on sillä mallilla.
      Eikö sinulla ole mitään mielekästä tekemistä?
      Etkö rakasta itseäsi sellaisena kuinolet?
      On vaikea uskoa että sinunlaistasi kukaan voi hyväksyä oikealla tavalla se on vaan sitä humalahakuista seuraa joka ei sitten ole minkään arvoista.Olet yksin vaikka ympärilläsi olisi paljon humalaista seuraa.
      Tunnetko sisimmässäsi että sinuun joku voisi oikeasti rakastua?
      Minkälainen mies/nainen sinulla pitäisi olla johon luulisit rakastuvasi?
      Mitkä ovat elämäsi arvot?

      • Hae apua itsellesi.

        alkoholistin alku, vaan olet jo täysi alkoholisti. Sitähän sinä et usko kuin 10-15 vuoden kuluttua jos olet elossa.Tämä on raaka totuus ja valitettavasti puhun sen omasta omasta kokemuksestani.Voit kuvitella olevasi poikkeus niinkuin kaikki alkoholistit, minulla sen tajuaminen vei noin 30 parasta vuotta elämästäni.


      • säde
        Hae apua itsellesi. kirjoitti:

        alkoholistin alku, vaan olet jo täysi alkoholisti. Sitähän sinä et usko kuin 10-15 vuoden kuluttua jos olet elossa.Tämä on raaka totuus ja valitettavasti puhun sen omasta omasta kokemuksestani.Voit kuvitella olevasi poikkeus niinkuin kaikki alkoholistit, minulla sen tajuaminen vei noin 30 parasta vuotta elämästäni.

        Ihan todella,höllätkää jo-päättäkkää vahvasti että ette juo!Mieli tekee varmasti alkuunsa,mut pitäkää päänne.
        Ihana herätä kun ei krapulaa ja rahat voi laittaa muuhun kuin juomiseen!

        Viinapirun pauloihin jää helvetin helposti kiinni,vakavalta kuulostaa noin nuorelta tai vanhemmaltakin tuollainen linjaus.

        Itelläkin tuntui joskus lipsuvan överiksi ja sillon pistin stopin asialle.


    • räkäjuoppo

      Voin vuosikymmenien kokemuksella sanoa, että olet alkoholisti!
      Vielä on helpompi...kuin sitten isona ,päästä tästä vittumaisesta taudista eroon!

      Voit kysellä myös lääkäriltäsi REVIA lääkettä,,helppo käyttää, otat vain yhden ennen ryyppäämistäsi...katsot sitten.

      Toivotan onnea tulevalle vuodelle...ja vuosille!

    • pink10speed

      no itekki vedin tohon tahtiin jossain vaihees. ja parikesaa sitte vetasin viinaksia 21pv putkeen. mutta valilla on tommosii kausii, valilla ei. en tos ryypanny kanneja puoleen vuoteen, nyt on taas lahteny parinaviikonloppuna suht koht reilut koomat

    • nainen

      et varmaan ole vielä ihan alkoholisti mutta juoppo kuitenksi. jos pystyy juomaan pullon viinaa sammumatta niin kannattaa olla jo huolissaan. mieti pystytkö olemaan juomata jos itse haluat ja jos et ole aikonut juoda ja kaverit houkuttelee niin lankeat siihen houkutukseen. jos ei oma tahto siihen enää vaikuta niin kannattaa olla todella todella huolissaan.

    • Absolutely

      varmaan kannattaisi.Hae ihmeessä apua ennen kuin tapat ittesi humalapäissäsi.En halua pelotella,mutta haimatulehdus voi tulla jo ekasta kunnon kännistä,jos huono "tuuri" sattuu.Pitkällä aikavälillä haimaan ja etenkin maksaan tulee korjaamattomia vaurioita,tiedäthän maksakirroosin,jossa toimiva maksasolukko muuttuu toimimattomaksi sidekudokseksi.Varsinkin jos kuvaan liittyy vielä sammuminen ja muistamattomuus,tapaturmariskisikin on jo suuri.Morkkis on varmaan jokaiselle meistä,jotka on käyttäneet alkoholia liikaa,tuttu,mutta aattele nyt, oot vasta 19v.!

    • eskil

      "Aina puhutaan alkoholin haitoista mutta missään ei kerrota kuinka nopeasti nämä haitat ilmenevät, kuinka nopeasti tällä menolla esim. maksani menee tai joku muu"?
      Näin kirjoitit. Ei maksasi ole ensimmäinen ongelma. Ongelma on silloin kun Sinulla on krapula.Se on ensi oire siitä, että alkoholia on tullut otettua enemmän kuin elimistösi sallii. Se sairastuu. Toinen ja vielä pahempi on se, että voit ottaa krapulaan.
      Olet alkoholisti, mutta järkevä alkholisti siinä mielessä, että ymmärrät oman heikkoutesi ja tiedät mistä se johtuu, tarvitset tukea raittiuteesi, päämäärääsi pääsemiseksi.
      Onnea yritykselle.

    • milla

      Minä oon 24-vee NAINEN, ja tilanne on aivan sama..Paitti ole muutaman vuoden vanhempi. Tähän asti tullu ryypättyä ja rellestettyä ihan vitusti. Nyt alkanu pelottamaan että onko tässä voinu jo vähän "pää pehmetä". Rapulat alkanu kestään päivätolkulla ja aivan älyttömiä skitsoja tullu. Yöt on yhtä painajaista, sekoilen hereilläki ollessa ja näen ties mitä. Tosi pelottavaa.
      Yritin tipatonta tammikuuta, mutta vituiksi meni seki. Viime tammikuun olin juomatta ja jotenki tuntu että aivotki kirkastu.
      Mutta minusta on vaan niin vitun hauska ryypätä.
      Kaikista hauskinta on herätä hyvästä bileporukasta aamulla ja jatkaa ryyppäämistä.
      Tällä mun ryyppämisellä olen kyllä saanu tuhottuaki paljon. Mm. kännissä ajoin auton mettään. Hyvä ettei henki lähteny. Mutta eipä siitäkään ole tahti hiljentyny.
      Yritin seurustellakki, mutta eipä siitäkään mitään tullu ku on niin hirveet menohalut.
      Ei perkele. Viime vuoski tuli ryypättyä keskimäärin 4pv viikossa.
      Oon oppinu juomaan ruuanki kanssa aina kaljaa/viiniä, ja siitä monesti tuleeki sytöt.
      Työt sentään hikisesti oon saanu tähän asti hoidettua, siinä menee minusta raja jos ne alkaa lipsumaan. En tiiä.

    • Anonyymi

      Noin mitättömällä ryyppäämisellä et vielä lukeudu juopoksi.

      Juoppo ryyppää joka päivä siten että osuu myös rapulat samalle päivälle, siis vähintään 2 känniä ja 2 rapulaa/ vrk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe