Olen Todella vihainen!!!! Katsoin alempana olevan dokumentin Haluan rahanitakaisin!!! oli ainakin viimeinen euro jonka annan lähetysrenkaan käyttöön... kaikenlaisia hörhöjä ja pändejä sinnekin näköjään on saatu hyi KAMALA!!!!
Olen jotain tällaista epäillytkin kun on kuulunut puheita ettei työtä tehdä siten miten on neuvot annettu.
Tästä lähin hyvät ihmiset miettikää tarkoin kenellerahojanne annatte antakaa niiden miesten taskuun suoraan ketkä todella tekevät työtä meidän seurakunnan neuvojen jälkeen niitäkin miehiä onneksi vielä löytyy.
Kusetusta
70
3000
Vastaukset
- opetella
Kannattaisko opetella vaikkapa ensiksi kirjoittamaan, niin ei tulisi niin helposti kusetetuksi.
- ei tule nappia painamalla
vaan hiljaa jos tulee,, .... ... on voissa paistettu.
- !Hallelujaa
Soittaminen ja hengellisten laulujen laulaminen ei ole syntiä, mutta lähetystyön vastustaminen ja laiminlyöminen on raskas synti.
Oletko sinä tietoinen tästä?
Samoin hengellisten laulujen laulajien panettelu ja häpäisy julkisillapalstoilla on syntiä. Tähänkin syntiin sinä lankesit saastaisesssa omavanhurskaudessasi.
Täällä on paljon vuorille eksyneitä kirjoittjia joiden "pyhyys" tulee heille lopulta kadotukseksi synnin luvallisuuden tähden, elleivät he saa synneistään parannuksen armoa.- Oletko sinä tietoinen tästä?
Puolet "hengellisistä lauluista" on kuolleenuskon kannattajien tekemää kuollutta sanomaa.
- !Hallelujaa
Oletko sinä tietoinen tästä? kirjoitti:
Puolet "hengellisistä lauluista" on kuolleenuskon kannattajien tekemää kuollutta sanomaa.
Musiikkia pelkäävä es.lest. huru-ukko. Sinulla ei ole kykyä arvioida hengellisten laulujen sanomaa ollenkaan. Älä edes kuvittele sellaista!
- Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Musiikkia pelkäävä es.lest. huru-ukko. Sinulla ei ole kykyä arvioida hengellisten laulujen sanomaa ollenkaan. Älä edes kuvittele sellaista!
Luen tätä vasta nyt myöhemmin, mutta olisiko pitänyt soittaa sinulle apua?
- teutatess
Pottunen kirjoitti:
Luen tätä vasta nyt myöhemmin, mutta olisiko pitänyt soittaa sinulle apua?
Minä lupaan että ainakin tuplaan, sen rahan jonka tähänasti olen antanut .
- Pottunen
Luulen, että lähetystyö on jo tehty Lutherin toimesta silloin aikoinaan, kun hän Raamatun käänsi kansoille luettavaksi.
Ei ole enää sellaista tarvetta, kun mitä oli esim. paavalin aikana tai muiden apostoleiden aikaan.
Jeesuksen käsky on siis jo kerrottu lähes kaikelle kansalle ympäri maailmaa.
Kiitos siitä Luhterille.
Voi olla, että tarvetta on vielä johonkin, mutta sanoma on jo pääosin julistettu.
Rahan lahjoitus johonkin on valtuutuksen antamista kyseiseen asiaan, koska rahalla on valtaa tässä maailmassa.
Rahaa taas ei tarvitse juuri ollenkaan siihen, että kertoo Jeesuksen työstä.
Jos joku näkee sen tarpeelliseksi, hän uhraa siihen omiaan, että hän pääsee sitä tekemään.
Uskon, että rahan lahjoittaminen vaikka seurakunnalle on parempi tai auttaa sukulaista tai naapuria, jos heillä olisi tukalaa.
Erilaiset järjestöt ovat nykyään syttyneet rahaan ja jopa syntyneet, joten olen kanssasi samaa mieltä.
Jokin vastuu lahjoituksilla tulee olla.
Jos joku tekee hyvää työtä ja sitä haluaa tukea, niin sinne sitten tukea.
En usko, että Venäjällä köyhille menevä taloudellinen apu olisi väärin.
Toisaalta jos aikaa on, niin voi itsekin sinne mennä ja auttaa niitä, jotka apua tarvitsevat.
Myös muita lähetysjärjestöjä on jos sen kokee oikeana.
Toimi vain siten, kuten tunnet oikein toimivasi.
Kun uskossa jotakin tekee hyvää, seurauksena kristillisestä rakkaudesta, niin ei se väärin ole.- !Halleluja
tällaista viestiä en olisi uskonut koskaan näkeväni! Herra varjelkoon, yhtä hullua viestiä en ole koskaan lukenut!!!! Ihmisiä syntyy uusia joka päivä, siksi myös lähetystystyötä pitää tehdä kaikkien uskovien ja joka päivä!
- ka.likka
Kun Jeesuksen rakkaus ei enää vaadi, kuten se vaati Paavali raukkaa lähtemään hengenvaarallisiin seikkailuihin Jumalan Pojan asialle ja jonka kaulan roomalainen miekka sitten katkaisi, tuo rakkaus kääntyy itseä kohtaan.
Kristitystä tulee hengellinen masturboija. Mistä minä saisin hengellistä iloa ja nautintoa, miten seuroissa pääsisin kokemaan voimakkaita tunteita ja hiljaista vakuutusta sen tuhannen kerran että kyllä Jeesus tosiaan vieläkin antaa anteeksi ja hyväksyy ja rakastaa minua. Jännityksestä taas hetkeksi lauenneena on sitten niin mukava arkiviikolla keskittyä siihen mikä on elämässä todella tärkeää, oma arkinen työ haasteinen, omat ihmissuhteet perheessä ja sukulaiset ja ystävät, etenkin uskonystävät.
Kun lähetysrakkaus sammuu se on varma merkki morsiusneidon nukahtamisesta, lähelle koomaa joskus, josta hengellinen kuolema ei ole kaukana. - Pottunen
!Halleluja kirjoitti:
tällaista viestiä en olisi uskonut koskaan näkeväni! Herra varjelkoon, yhtä hullua viestiä en ole koskaan lukenut!!!! Ihmisiä syntyy uusia joka päivä, siksi myös lähetystystyötä pitää tehdä kaikkien uskovien ja joka päivä!
Enpä itsekään ollut tuota miettinyt ennen, mutta kun Lutherin työtä mietin lähinnä musiikkiosion esiin tulleissa viesteissä, tajusin, että Martti Luther on tehnyt vieläkin suuremman työn kun mitä nopeasti ymmärtää itsekeskeisesti ajatellen.
Oikeastaan siis Jumala teki Lutherin kautta.
Siitä samasta työstä tuli LLL ja saman työn tulosta on valtaosan ihmisten tietoisuus Kristinuskosta.
Jos tekemisen kautta autuus tulisi, niin sinun on juostava sen mukaan.
On kuitenkin niin, että sinun ei tarvitse jokaista syntynyttä ihmistä käydä lähetyskäskyttämässä, sillä tieto on jo niin paikallista nykyään. Syntyneiden ihmisten vanhemmat näet jo kertovat jälkikasvulleen asioita.
Sitten erilaisissa lastenkodeissa on uskonnollisia kontakteja ( niillä siis joilla ei vanhempia ole) ja elämässään he törmäävät usein , useissa paikoissa näihin asioihin.
Näitä palstoja lukee tuhannet ihmiset jotka miettivät asioita ja edelleen puhuvat ja jakavat pohdintojaan ympäriinsä.
En sano, että lähetystyö olisi turhaa, etenkään itänaapurissa, jossa kristillisyys on ollut kiellettyä puhtaassa muodossaan.
Kyllä ne ihmiset tarvitsevat vapautta uskossaan.
Luther on tehnyt kuitenkin niin paljon, että sinustakin se tuntuu niin hullulta, että mitään vastaavaa et ole ennen lukenut.
Ei Luther kuule turhaan tehnyt töitään Jumalalle.
Ei se väärin ole, jos olet saanut uskoa Raamatusta, ihmisten puheista ja Jumalalta, että siitä puhut naapurillesi.
Avaahan se keskustelun hyvissä merkeissä.
Mielenkiintoista olisi kysyä näiltä filmin lähetystyöntekijöiltä, että ovatko huomanneet jutella naapureidensa kanssa, kyläläisten/kaupunkilaisten kanssa, jossa asuvat.
Se olisi todellista lähetystyötä, jos edes viereinen naapuri olisi otettu huomioon asian puitteissa.
Oletko sinä puhunut naapurisi kanssa ?.. ja oletko puhunut oikein ja tarpeksi?
Tervehditkö heitä päivittäin Jumalan armon ja rauhan tervehdyksellä?
Jos asut kerrostalossa, niin oletko pitänyt kokousta kyseisen talon yhteisissä tiloissa tai kotonasi, talon asukkaille?
..niin kyllä lähetystyö sinänsä on hyvä, ihan siitä omasta asuinympäristöstä lähtien.
Usein ihmiset ovat kuitenkin kuuleet jo asiasta ja vastuu alkaa siirtymään heille itselleen, omasta elämästään. - Pottunen
ka.likka kirjoitti:
Kun Jeesuksen rakkaus ei enää vaadi, kuten se vaati Paavali raukkaa lähtemään hengenvaarallisiin seikkailuihin Jumalan Pojan asialle ja jonka kaulan roomalainen miekka sitten katkaisi, tuo rakkaus kääntyy itseä kohtaan.
Kristitystä tulee hengellinen masturboija. Mistä minä saisin hengellistä iloa ja nautintoa, miten seuroissa pääsisin kokemaan voimakkaita tunteita ja hiljaista vakuutusta sen tuhannen kerran että kyllä Jeesus tosiaan vieläkin antaa anteeksi ja hyväksyy ja rakastaa minua. Jännityksestä taas hetkeksi lauenneena on sitten niin mukava arkiviikolla keskittyä siihen mikä on elämässä todella tärkeää, oma arkinen työ haasteinen, omat ihmissuhteet perheessä ja sukulaiset ja ystävät, etenkin uskonystävät.
Kun lähetysrakkaus sammuu se on varma merkki morsiusneidon nukahtamisesta, lähelle koomaa joskus, josta hengellinen kuolema ei ole kaukana.Tuleeko kristitystä hengellinen itsensä tyydyttäjä?
Miten se olisi mahdollista , jos armosta vaan saamme sydämemme lohdutuksen?
Toki saattaa kristityssä löytyä nautintoa etsivää olemustakin, hengessä, mutta onko se väärin?
Kun taivasta kohden haluaa kulkea, niin on selvää, että myös sitä haluaa kokea sitä, edes vähän, mitä siellä sitten on.
Ei se väärin ole mielestäni.
Mitä ymmärrämme lähetysrakkaudesta on laaja käsite.
Jos ymmärrämme, että meidän pitää tehdä iskuja jahjoinemme alueille, joissa olemme selvästi parempiosaisia , esikuvallisia ja suuria olemuksessamme, niin täyttääkö se lähetyskäskyn olemusta?
Ehkä tuontyylisessä lähestymisessä olisi tärkeämpää pitää yhteyttä paikalliseen kristittyyn mieheen joka julistaisi sitten sanaa eteenpäin.
Etsiä siis joku paikallinen puhdistaja, työntekijä ja Herralle otollinen sielu, jotta systeemi alkaisi toimia.
No, hyviä mietteitä paljon, mutta oma aikani taas alkaa umpeutumaan.
Jatketaan ajattelua vapaalla aikataululla. - Pyyyyhhhh
Pottunen kirjoitti:
Enpä itsekään ollut tuota miettinyt ennen, mutta kun Lutherin työtä mietin lähinnä musiikkiosion esiin tulleissa viesteissä, tajusin, että Martti Luther on tehnyt vieläkin suuremman työn kun mitä nopeasti ymmärtää itsekeskeisesti ajatellen.
Siitä samasta työstä tuli LLL ja saman työn tulosta on valtaosan ihmisten tietoisuus Kristinuskosta.
On kuitenkin niin, että sinun ei tarvitse jokaista syntynyttä ihmistä käydä lähetyskäskyttämässä, sillä tieto on jo niin paikallista nykyään. Syntyneiden ihmisten vanhemmat näet jo kertovat jälkikasvulleen asioita.
Sitten erilaisissa lastenkodeissa on uskonnollisia kontakteja ( niillä siis joilla ei vanhempia ole) ja elämässään he törmäävät usein , useissa paikoissa näihin asioihin.
Näitä palstoja lukee tuhannet ihmiset jotka miettivät asioita ja edelleen puhuvat ja jakavat pohdintojaan ympäriinsä.
En sano, että lähetystyö olisi turhaa, etenkään itänaapurissa, jossa kristillisyys on ollut kiellettyä puhtaassa muodossaan.
Luther on tehnyt kuitenkin niin paljon, että sinustakin se tuntuu niin hullulta, että mitään vastaavaa et ole ennen lukenut.
Ei se väärin ole, jos olet saanut uskoa Raamatusta, ihmisten puheista ja Jumalalta, että siitä puhut naapurillesi.
Mielenkiintoista olisi kysyä näiltä filmin lähetystyöntekijöiltä, että ovatko huomanneet jutella naapureidensa kanssa, kyläläisten/kaupunkilaisten kanssa, jossa asuvat.
Se olisi todellista lähetystyötä, jos edes viereinen naapuri olisi otettu huomioon asian puitteissa.
Jos asut kerrostalossa, niin oletko pitänyt kokousta kyseisen talon yhteisissä tiloissa tai kotonasi, talon asukkaille?
..niin kyllä lähetystyö sinänsä on hyvä, ihan siitä omasta asuinympäristöstä lähtien.
Usein ihmiset ovat kuitenkin kuuleet jo asiasta ja vastuu alkaa siirtymään heille itselleen, omasta elämästään.Krooooh zzzzzzz pyyyyh.
Aikamoisen syvässä unessa on Pottunen. Oletko sattumoisin lukenut Raamatustasi:
Matt. 28:18-20
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." - ka.likka
Pottunen kirjoitti:
Tuleeko kristitystä hengellinen itsensä tyydyttäjä?
Toki saattaa kristityssä löytyä nautintoa etsivää olemustakin, hengessä, mutta onko se väärin?
Kun taivasta kohden haluaa kulkea, niin on selvää, että myös sitä haluaa kokea sitä, edes vähän, mitä siellä sitten on.
Jos ymmärrämme, että meidän pitää tehdä iskuja jahjoinemme alueille, joissa olemme selvästi parempiosaisia , esikuvallisia ja suuria olemuksessamme, niin täyttääkö se lähetyskäskyn olemusta?
Ehkä tuontyylisessä lähestymisessä olisi tärkeämpää pitää yhteyttä paikalliseen kristittyyn mieheen joka julistaisi sitten sanaa eteenpäin.
Etsiä siis joku paikallinen puhdistaja, työntekijä ja Herralle otollinen sielu, jotta systeemi alkaisi toimia.
Jatketaan ajattelua vapaalla aikataululla.Kuulostat, Pottunen, siltä kuin koettaisit löytää syitä siihen, ettet viitsi tehdä lähetystyötä, piitata lähimmäisistäsi.
Esikoilestadiolaista seurakuntaa vaivaa tuossa asiassa suuri uneliaisuus. Elävän kristillisyyden yksi tärkeimpiä tuntomerkkejä on juuri lähetysrakkaus. Jos ei sitä kupeeltaan löydä, kannattaa huolestua melkomoisesti, onko nukahtamassa vaiko jo koomassa asti.
Jumala on meille antanut lahjoja sen takia, että käytämme niitä lähimmäistemme parhaaksi. Ne eivät ole omia nautintojamme varten tai pyyhkeennurkkaan piilotettaviksi. Jumala on talenttinsa antanut, jotta me niitä käyttäisimme Jumalan työssä Hänen toivomallaan tavalla.
Ethän kait halua viimeisellä tuomiolla kuulla:
'Sinä kelvoton ja laiska palvelija! Sinä tiesit, että minä leikkaan sieltä, minne en ole kylvänyt, ja kokoan sieltä, minne en ole siementä viskannut. Silloinhan sinun olisi pitänyt viedä minun rahani pankkiin, niin että olisin palatessani saanut omani takaisin korkoineen.
-- Ottakaa pois hänen talenttinsa ja antakaa se sille, jolla on kymmenen talenttia. Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on. Heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.'
Ei auta siihen sanoa, että koetinhan minä haeskella sieltä jotakuta kristittyä, joka olisi homman puolestani tehnyt... Mulla oli tärkeämpää tehtävää täällä ja sitä paitsi piti seuroihin ehtiä sunnuntaina. Mitä olisivatkaan sanonut, jos en siellä opaikallani olisi.
Ja mitä sanoisivatkaan toiset kristityt, jos lähtisin sanaa levittämään, eihän se oikein ole sopivaa. Ja naapuritkin nauraa.
Surullinen olo tulee tuollaisista viesteistä, mitkä ilmeisestikin kuvaavat aika suuren osan esikoislestadiolaisia suhtautumista lähimmäisiinsä ja lähetystyöhön.
Ihan ehdalle Raamatuntutkistelulle olisi sijaa. - frede
Pottunen kirjoitti:
Jatketaan ajattelua vapaalla aikataululla.Minä olen sitä mieltä, että paremminkin (tämän itsensä tyydyttäjän) tilalla voisi nähdä Insastin eli tarkoitan sitä, että töiset ovat tulleet Isiksi kristillisyyteen, ja käyttävät lapsia hyväksi. oletko pottunen myös samaa mieltä.
- Pottunen
frede kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että paremminkin (tämän itsensä tyydyttäjän) tilalla voisi nähdä Insastin eli tarkoitan sitä, että töiset ovat tulleet Isiksi kristillisyyteen, ja käyttävät lapsia hyväksi. oletko pottunen myös samaa mieltä.
Niin kuinka siinä voi kukaan käyttää ketään hyväkseen?
Onhan selviä piirteitä siitä, että jos joku alkaa olemaan suuri, niin oikean paimenen ääntä kuulevat menevät kauemmaksi.
Jos katsomme isä asetelmaa, niin kyllähän se sairaudellinen tilanne olisi, jos edes pyrkisi ajattelemaan jotakin hyväksikäyttöä.
Se ei tulisi menestymään.
Oletan että suoremmasti puhutuna viittaat lapin vanhimpiin. Voi olla että ymmärrän väärinkin. Onko niin vai haluatko tarkentaa sitä, että mitä tarkalleen tarkoitat? - Pottunen
ka.likka kirjoitti:
Kuulostat, Pottunen, siltä kuin koettaisit löytää syitä siihen, ettet viitsi tehdä lähetystyötä, piitata lähimmäisistäsi.
Esikoilestadiolaista seurakuntaa vaivaa tuossa asiassa suuri uneliaisuus. Elävän kristillisyyden yksi tärkeimpiä tuntomerkkejä on juuri lähetysrakkaus. Jos ei sitä kupeeltaan löydä, kannattaa huolestua melkomoisesti, onko nukahtamassa vaiko jo koomassa asti.
Jumala on meille antanut lahjoja sen takia, että käytämme niitä lähimmäistemme parhaaksi. Ne eivät ole omia nautintojamme varten tai pyyhkeennurkkaan piilotettaviksi. Jumala on talenttinsa antanut, jotta me niitä käyttäisimme Jumalan työssä Hänen toivomallaan tavalla.
Ethän kait halua viimeisellä tuomiolla kuulla:
'Sinä kelvoton ja laiska palvelija! Sinä tiesit, että minä leikkaan sieltä, minne en ole kylvänyt, ja kokoan sieltä, minne en ole siementä viskannut. Silloinhan sinun olisi pitänyt viedä minun rahani pankkiin, niin että olisin palatessani saanut omani takaisin korkoineen.
-- Ottakaa pois hänen talenttinsa ja antakaa se sille, jolla on kymmenen talenttia. Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on. Heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.'
Ei auta siihen sanoa, että koetinhan minä haeskella sieltä jotakuta kristittyä, joka olisi homman puolestani tehnyt... Mulla oli tärkeämpää tehtävää täällä ja sitä paitsi piti seuroihin ehtiä sunnuntaina. Mitä olisivatkaan sanonut, jos en siellä opaikallani olisi.
Ja mitä sanoisivatkaan toiset kristityt, jos lähtisin sanaa levittämään, eihän se oikein ole sopivaa. Ja naapuritkin nauraa.
Surullinen olo tulee tuollaisista viesteistä, mitkä ilmeisestikin kuvaavat aika suuren osan esikoislestadiolaisia suhtautumista lähimmäisiinsä ja lähetystyöhön.
Ihan ehdalle Raamatuntutkistelulle olisi sijaa.Yrität siis hahmottaa minua ihmisenä lähetystyössä ja samalla käydä esikoislestadiolaisen seurakunnan kimppuun arvostellen kumpaakin, omista lähtökohdistasi katsellen?
Ensinnäkin pitää ihan heti todeta, että seurakunnassamme on usein kokoontumisia, joissa ihmisiä tulee useilta paikkakunnilta seuraamaan kristillistä yhteistä hyvää. Samoissa tapahtumissa tulee lähetystyöntekijöitä hengen lahjoineen lämmittämään sydämiämme.
Näin et ilmeisesti tiedä, mistä puhut.
Sitten minun osuuteni.
Jos vasen kätesi jotakin antaa, älköön oikea sitä tietäkö.
Lopuksi sanoisin, että ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja lähesty Jumalaa rukoillen, että löytäisit oikean tien ja pysyisit sillä loppuun asti. - Pottunen
Pyyyyhhhh kirjoitti:
Krooooh zzzzzzz pyyyyh.
Aikamoisen syvässä unessa on Pottunen. Oletko sattumoisin lukenut Raamatustasi:
Matt. 28:18-20
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."Yhä vahvemmin alan olla sitä mieltä, että kyseessä on harhainen käsitys lähetystyöstä.
Oletko siis pyytänyt kaikki naapurisi luoksesi, puhunut asiaasi kaupoissa joissa käyt, kunnassa/kaupungissa jossa asut?
Eikö lähetyskäsky jota käytät omiin tarkoitusperiisi, kelpaakaan siinä ihan omassa lähipiirissäsi?
Näin olet ymmärtänyt ihan väärin koko asian.
Kyse ei ole siitä, että saat matkustella toisten rahoilla omien mieltymystesi täyttymiseksi.
Jos lähetyskäsky olisi sinulle tärkeä, niin toteuttaisit sitä omilla varoillasi, mutta aivan ensiksi siinä läheisyydessä, jossa elelet ja asustelet.
Mikä tekee sinussa sen, että koet tarvetta kurkotella muualle, kun omakin pesä on sotkussa?
Onko tilanteesi niin kestämätön, että joudut lähtemään karkuun vai onko kohdevalintasi muuten sinua ylentävä kohteesi rinnalla?
Taidan arvata tuonkin lähetystoiminnan olemuksen.
Siellä jaettiin ruokapusseja , mutta vasta sen jälkeen, kun heidät oli pakotettu kuuntelemaan "lähetystä" tuon pussin odotuksessa.
Jos pussit olisi jaettu ensin, niin tarkoituksesi "lähetys" ei olisi toiminut, sillä kuulijoita ei olisi ollut ollenkaan.
He siis odottivat jotain aivan muuta, kun "lähetystä". - !Hallelujaa
Pottunen kirjoitti:
Usein ihmiset ovat kuitenkin kuuleet jo asiasta ja vastuu alkaa siirtymään heille itselleen, omasta elämästään.Tekstisi on hengellisesti arvioituna täysi nolla.
- !Hallelujaa
Pottunen kirjoitti:
Yhä vahvemmin alan olla sitä mieltä, että kyseessä on harhainen käsitys lähetystyöstä.
Oletko siis pyytänyt kaikki naapurisi luoksesi, puhunut asiaasi kaupoissa joissa käyt, kunnassa/kaupungissa jossa asut?
Eikö lähetyskäsky jota käytät omiin tarkoitusperiisi, kelpaakaan siinä ihan omassa lähipiirissäsi?
Kyse ei ole siitä, että saat matkustella toisten rahoilla omien mieltymystesi täyttymiseksi.
Jos lähetyskäsky olisi sinulle tärkeä, niin toteuttaisit sitä omilla varoillasi, mutta aivan ensiksi siinä läheisyydessä, jossa elelet ja asustelet.
Mikä tekee sinussa sen, että koet tarvetta kurkotella muualle, kun omakin pesä on sotkussa?
Onko tilanteesi niin kestämätön, että joudut lähtemään karkuun vai onko kohdevalintasi muuten sinua ylentävä kohteesi rinnalla?
Siellä jaettiin ruokapusseja , mutta vasta sen jälkeen, kun heidät oli pakotettu kuuntelemaan "lähetystä" tuon pussin odotuksessa.
Jos pussit olisi jaettu ensin, niin tarkoituksesi "lähetys" ei olisi toiminut, sillä kuulijoita ei olisi ollut ollenkaan.
He siis odottivat jotain aivan muuta, kun "lähetystä".Sinulla ei siis ole mitään käsitystä lähetystyöstä. Olet haarniskoitunut vahvalla kuolleen uskon panssarilla vaikenemaan tyystin
Kristuksesta autuutta kaipaavan maailman keskellä. - !Hallelujaa
Pottunen kirjoitti:
Jatketaan ajattelua vapaalla aikataululla.Tuttipullokristityt ovat jääneet rukoushuoneen penkkiin lupsuttamaan tuttia.
Hengellinen kasvu johtaa hengelliseen aikuisuuteen, joka tarkoittaa samaa kuin aikuisuus luonnollisestikin. Perheen lisäystä
Kristuksen evankeliumia julistamalla KOKO maailman keskellä. Lasten ruokkimista pukemista ja vaatettamsita.
VASTUUN OTTAMISTA JA TYÖN TEKEMISTÄ TOISTEN PELASTAMISEKSI JA USKOSSAAN VIELÄ HEIKKOJEN HENGELLISTEN LASTEN HOLMOAMISEKSI. - !Hallelujaa
Pottunen kirjoitti:
Yrität siis hahmottaa minua ihmisenä lähetystyössä ja samalla käydä esikoislestadiolaisen seurakunnan kimppuun arvostellen kumpaakin, omista lähtökohdistasi katsellen?
Ensinnäkin pitää ihan heti todeta, että seurakunnassamme on usein kokoontumisia, joissa ihmisiä tulee useilta paikkakunnilta seuraamaan kristillistä yhteistä hyvää. Samoissa tapahtumissa tulee lähetystyöntekijöitä hengen lahjoineen lämmittämään sydämiämme.
Sitten minun osuuteni.
Lopuksi sanoisin, että ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja lähesty Jumalaa rukoillen, että löytäisit oikean tien ja pysyisit sillä loppuun asti.Osaisit nyt edes olla jo hiljaa. Häpäiset muiden krisytittyjen silmissä koko esikoislestadiolaisuuden tuollaisella.
- !Hallelujaa
Pottunen kirjoitti:
Niin kuinka siinä voi kukaan käyttää ketään hyväkseen?
Onhan selviä piirteitä siitä, että jos joku alkaa olemaan suuri, niin oikean paimenen ääntä kuulevat menevät kauemmaksi.
Jos katsomme isä asetelmaa, niin kyllähän se sairaudellinen tilanne olisi, jos edes pyrkisi ajattelemaan jotakin hyväksikäyttöä.
Se ei tulisi menestymään.
Oletan että suoremmasti puhutuna viittaat lapin vanhimpiin. Voi olla että ymmärrän väärinkin. Onko niin vai haluatko tarkentaa sitä, että mitä tarkalleen tarkoitat?Älä enää kiemurtele vaan tunnusta häpeällinen syntisi. Kristillisyydeksi naamioitu narsismi.
Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,...
...kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
...Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - juhailpo
Pottunen kirjoitti:
Yrität siis hahmottaa minua ihmisenä lähetystyössä ja samalla käydä esikoislestadiolaisen seurakunnan kimppuun arvostellen kumpaakin, omista lähtökohdistasi katsellen?
Sitten minun osuuteni.
Lopuksi sanoisin, että ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja lähesty Jumalaa rukoillen, että löytäisit oikean tien ja pysyisit sillä loppuun asti.Onko isot seurat lähetystyötä?
-taitaa olla enemmänkin kristittyjen kokoontumista, yhtään en väheksy kuitenkaan Sanaa jota on mahdollisuus kuulla jos Pyhä Henki sitä kirkastaa. - ka.likka
Pottunen kirjoitti:
Sitten minun osuuteni.
Lopuksi sanoisin, että ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja lähesty Jumalaa rukoillen, että löytäisit oikean tien ja pysyisit sillä loppuun asti.No sehän taisi sitten osua kohdalleen. :-)
Taidatkin aika hyvin tuossa viestissäsi kuvata, mikä on ongelmana esikislestadiolaisessa seurakunnassa.
Saarnaajista, jotka käyvät toisilla paikkakunnilla esikoislestadiolaisille saarnaamassa käytetään nimitystä lähetysmies.
Seuroista, joihin tulee joltain muulta paikkakunnalta saarnaaja (tai siis kaksi) sanotaan lähetysseuroiksi.
Ilmeisesti tästä syntyy (tai jopa halutaan synnyttää) käsitys, että kyseessä olisi lähetystyö. Mihin Pottunenkin ilmeisesti ylläolevassa viestissään viittaa.
Samoin puhutaan lapinlähetyksistä ikään kuin lapin vanhimmat tulisivat tänne tekemään lähetystyötä.
Keski-Euroopan reissuistakin puhutaan lähetyksinä, kun käydään sinne muuttaneille esikoisille saarnaamassa.
Noista mikään ei ole lähetystyötä raamatullisessa mielessä. Ne ovat seurakunnan kaitsemista, lauman koossa pitämistä, millä ei ole juuri mitään tekemistä lähetystyön kanssa.
Se mitä puhut naapuruston ja työkavereiden parissa tehtävästä työstä, on kristityn jokapäiväistä elämää. Uskova ihminen on ympäristössään Kristuksen kirje. Jeesusta kuunnellen elämme lähimmäistemme piirissä ja sanomme sanan siellä toisen täällä, minkä meille Henki kirkastaa sanottavaksi.
Suokoon Herra meille kaikille viisautta ja voimia sitä tärkeää työtä tehdä Kristusta kuunnellen, eikä häneltä korviamme sulkien ja lähimmäistemme hädän unohtaen.
Mutta sekään ei ole varsinaisesti sitä lähetystyötä, mihin Jeesus itse kehottaa meitä kaikkia uskovia:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.
Siinä työssä meillä on vain kaksi vaihtoehtoa: Lähteä itse tai lähettää joku muu.
Siinä on sinulle mittari oman uskosi elävyydestä.
Siinä on myös mittari seurakunnalle. Kuollut usko ei tuota lähetysrakkautta.
Siellä, missä tehdään todellista lähetystyötä, eikä haeta pelkästään omaa hengellistä tyydytystä, on elävää uskoa. - Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Sinulla ei siis ole mitään käsitystä lähetystyöstä. Olet haarniskoitunut vahvalla kuolleen uskon panssarilla vaikenemaan tyystin
Kristuksesta autuutta kaipaavan maailman keskellä.mistä puhut, niin ole puhumatta.
- Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Tekstisi on hengellisesti arvioituna täysi nolla.
..ja kommenttisi on miinuksen puolella.
- Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Osaisit nyt edes olla jo hiljaa. Häpäiset muiden krisytittyjen silmissä koko esikoislestadiolaisuuden tuollaisella.
ja kevyeksi havaittu.
Vaikene. - Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Älä enää kiemurtele vaan tunnusta häpeällinen syntisi. Kristillisyydeksi naamioitu narsismi.
Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,...
...kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
...Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."ja lopeta tuo kiekuminen.
Jos rakkaus puuttuu, olet ulkona kuvioista kun lumiukko :)
Sinulta ei kysytty mitään, enkä ole kiinnostunut kommenteistasi koska ne ovat asiattomia. - Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Tuttipullokristityt ovat jääneet rukoushuoneen penkkiin lupsuttamaan tuttia.
Hengellinen kasvu johtaa hengelliseen aikuisuuteen, joka tarkoittaa samaa kuin aikuisuus luonnollisestikin. Perheen lisäystä
Kristuksen evankeliumia julistamalla KOKO maailman keskellä. Lasten ruokkimista pukemista ja vaatettamsita.
VASTUUN OTTAMISTA JA TYÖN TEKEMISTÄ TOISTEN PELASTAMISEKSI JA USKOSSAAN VIELÄ HEIKKOJEN HENGELLISTEN LASTEN HOLMOAMISEKSI.Ei tietenkään voi kauhalla sinulta vaatia jos olet lusikalla saanut.
Jumalan lapselle on tärkeää juuri oma pelastuminen.
Älä siis pulputtele tuttisi välistä hölmöjä. - !Hallelujaa
Pottunen kirjoitti:
Ei tietenkään voi kauhalla sinulta vaatia jos olet lusikalla saanut.
Jumalan lapselle on tärkeää juuri oma pelastuminen.
Älä siis pulputtele tuttisi välistä hölmöjä.Ja halveksimaan toista ihmistä.
Tiedoksi vain, että edellisen viestisi koko sisältö oli väärää todistusta minusta. Elän uskossa Kristukseen, olen hänen nimensä ja verensä kautta vanhurskas pyhä ja puhdas, olen Jumalan lapsi.
Sinä siis rikoit Jumalan käskyn, ja näin sinusta on tullut kaikkien nähden KOKO lain, rikkoja.
Kelpaisiko sinulle viimeinkin OIKEA parannus- saarna? AI... etko sinä tiennyt mitä parannus tarkoittaa?
Se tarkoittaa Jumalan armon vastaanottamista, uskolla, armosta, Kristuksen ansion tähden.
Tee siis parannus ja ota Jumalan armo vastaan, kun sitä sinulle tällä tavoin Jumalan suuresta armosta lahjaksi taritaan. - !Hallelujaa
Pottunen kirjoitti:
mistä puhut, niin ole puhumatta.
Olet ihan itse kertonut itsestäsi, arvoistasi uskostasi ja asenteistasi, joten Jumalan palvelijana ja Kristuksen todistajana tiedän mistä puhun.
Enkä näinollen ole missään tapauksessa puhumatta, koska kysymys on vakavasta ja laajalle lestasiolaisten keskuuteen levinneestä hereesiasta kysymys. - !Hallelujaa
Pottunen kirjoitti:
..ja kommenttisi on miinuksen puolella.
Puhut lähetystöstä erittäin jumalattomasti ja halveksien. Ihmettelen kuinka kehtaat tuollaisia julkisuuteen kirjoittaa. Ja sen jälkeen vielä jatkat sinnikkäästi syntisi puolustelua.
Etko sinä tiedä että Jumalan rakkaus vetää sinua parannukseen tässä lähetystyötä koskevassa asiassa? - !Hallelujaa
Pottunen kirjoitti:
ja kevyeksi havaittu.
Vaikene.Oleko sinä nähnyt sellaista vaakaa, jolla maajussit ennen punnistivat perunasäkkejä?
Älä viitsi olla naurettava, se sanoma joka minulla on Kristuksesta, pelastaisi sinutkin iankaikkiseen elämään. Joten lopeta Jumalan lasta halveksivat puheet ja ota Kristuksen vanhurskaus lahjana vastaan.
En ole täällä kaupatakseni itseäni kenellekään lunastajaksi, taikka syntien sovittajaksi. Kristus joka minut on vanhurskaaksi tehnyt on lähettänyt minut tänne julistamaan sanomaa hänestä. Sanomaa syntien anteeksiantamisesta Jeesuksessa Kristuksessa. Joka tästä ilosanomasta puhuu halventavasti, osoittaa elävänsä epäuskossa, hengellisessä ylpeydessä ja omassa vanhurskaudessa. - !Hallelujaa
juhailpo kirjoitti:
Onko isot seurat lähetystyötä?
-taitaa olla enemmänkin kristittyjen kokoontumista, yhtään en väheksy kuitenkaan Sanaa jota on mahdollisuus kuulla jos Pyhä Henki sitä kirkastaa.Menkää teille ja aitovierille, ja vaatikaa heitä tulemaan sisälle, - että minun isäni huone täytettäisiin.
Jumalan sana on YKSISELITTEINEN.
Jumalan Sanan julistajien on oltava henkilökohtaisesti läsnä siellä missä ihmiset liikkuvat kuuloetäisyydellä.
Seuroissa tietenkin ruokitaan Jumalan kansaa Jumalan sanalla ja pyhillä sakramenteilla. Mutta lähetystyö tapahtuu ulkopuolella kirkkojen ja rukoushuoneiden. Teillä ja aitovierillä. - !Hallelujaa
Pottunen kirjoitti:
ja lopeta tuo kiekuminen.
Jos rakkaus puuttuu, olet ulkona kuvioista kun lumiukko :)
Sinulta ei kysytty mitään, enkä ole kiinnostunut kommenteistasi koska ne ovat asiattomia.Minä en ole sinun käskettävissäsi, minun Herrani ja työhön palkkaajani on Jeesus.
Sinun kuvioihisi en haluaisi tullakaan, en mistään ninnasta. Tunnen syvää myötähäpeää kirjoitustesi vuoksi, tietäessäni mitä uudestisyntyneet kristityt viesteistäsi ajattelevat.
Ja pahinta tässä on se että lestadiolaisuus leimautuu vain lisää, kummallisena sisäänlämpiävänä joukkona, joilla ei ole hajuakaan edes kristinskon perusasioista.
Joten jos tässä jonkun pitäisi vetää henkeä se olet sinä. Ellei sitten ala Jumalan armo kelpaamaan syntiselle sellaisena kun Kristus tahtoo sen sinulle tarita?? - !Hallelujaa
ka.likka kirjoitti:
No sehän taisi sitten osua kohdalleen. :-)
Taidatkin aika hyvin tuossa viestissäsi kuvata, mikä on ongelmana esikislestadiolaisessa seurakunnassa.
Saarnaajista, jotka käyvät toisilla paikkakunnilla esikoislestadiolaisille saarnaamassa käytetään nimitystä lähetysmies.
Seuroista, joihin tulee joltain muulta paikkakunnalta saarnaaja (tai siis kaksi) sanotaan lähetysseuroiksi.
Ilmeisesti tästä syntyy (tai jopa halutaan synnyttää) käsitys, että kyseessä olisi lähetystyö. Mihin Pottunenkin ilmeisesti ylläolevassa viestissään viittaa.
Samoin puhutaan lapinlähetyksistä ikään kuin lapin vanhimmat tulisivat tänne tekemään lähetystyötä.
Keski-Euroopan reissuistakin puhutaan lähetyksinä, kun käydään sinne muuttaneille esikoisille saarnaamassa.
Noista mikään ei ole lähetystyötä raamatullisessa mielessä. Ne ovat seurakunnan kaitsemista, lauman koossa pitämistä, millä ei ole juuri mitään tekemistä lähetystyön kanssa.
Se mitä puhut naapuruston ja työkavereiden parissa tehtävästä työstä, on kristityn jokapäiväistä elämää. Uskova ihminen on ympäristössään Kristuksen kirje. Jeesusta kuunnellen elämme lähimmäistemme piirissä ja sanomme sanan siellä toisen täällä, minkä meille Henki kirkastaa sanottavaksi.
Suokoon Herra meille kaikille viisautta ja voimia sitä tärkeää työtä tehdä Kristusta kuunnellen, eikä häneltä korviamme sulkien ja lähimmäistemme hädän unohtaen.
Mutta sekään ei ole varsinaisesti sitä lähetystyötä, mihin Jeesus itse kehottaa meitä kaikkia uskovia:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.
Siinä työssä meillä on vain kaksi vaihtoehtoa: Lähteä itse tai lähettää joku muu.
Siinä on sinulle mittari oman uskosi elävyydestä.
Siinä on myös mittari seurakunnalle. Kuollut usko ei tuota lähetysrakkautta.
Siellä, missä tehdään todellista lähetystyötä, eikä haeta pelkästään omaa hengellistä tyydytystä, on elävää uskoa.Erittäin hyvin kiteytettyä Jumalan sanaa.
Kiitos Herralle!
Tässä viestissäsi oli myös oikea parannussaarna.
On hämmästyttävää miten tuota flegmaattista hengellistä laiskuutta lähetystyössä kehdataan vielä puolustella. Ja julkisilla palstoilla.
Tunnen myötähäpeää näiden ymmärtämättömien raukkojen puolesta. Mistä lähteestä he nämä tarinansa oikein ammentavat? - Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Puhut lähetystöstä erittäin jumalattomasti ja halveksien. Ihmettelen kuinka kehtaat tuollaisia julkisuuteen kirjoittaa. Ja sen jälkeen vielä jatkat sinnikkäästi syntisi puolustelua.
Etko sinä tiedä että Jumalan rakkaus vetää sinua parannukseen tässä lähetystyötä koskevassa asiassa?Sinut on punnittu ja kevyeksi havaittu.
Kun sinulla ei ole oikeaa henkeä, niin en jaksa olla kiinnostunut pulinoistasi.
Palkkansa kullakin.
Oikean paimenen ääni on aina kiinnostava.
Sinussa ei ole kun variksen rääkkymistä.
Yrität verhota itseäsi, kuoleman kalskahtavaa olemustasi Raamatunjakeisiin.
Turha toivo.
Olet paljastunut vihollisen agentiksi. - Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Oleko sinä nähnyt sellaista vaakaa, jolla maajussit ennen punnistivat perunasäkkejä?
Älä viitsi olla naurettava, se sanoma joka minulla on Kristuksesta, pelastaisi sinutkin iankaikkiseen elämään. Joten lopeta Jumalan lasta halveksivat puheet ja ota Kristuksen vanhurskaus lahjana vastaan.
En ole täällä kaupatakseni itseäni kenellekään lunastajaksi, taikka syntien sovittajaksi. Kristus joka minut on vanhurskaaksi tehnyt on lähettänyt minut tänne julistamaan sanomaa hänestä. Sanomaa syntien anteeksiantamisesta Jeesuksessa Kristuksessa. Joka tästä ilosanomasta puhuu halventavasti, osoittaa elävänsä epäuskossa, hengellisessä ylpeydessä ja omassa vanhurskaudessa.Se sanoma joka sinulla on , on tullut selväksi.
Kun yrität itsesi ohi sanoa jotakin, se paljastuu itsesi tuhoksi.
.. kevyeksi olet havaittu. - Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Minä en ole sinun käskettävissäsi, minun Herrani ja työhön palkkaajani on Jeesus.
Sinun kuvioihisi en haluaisi tullakaan, en mistään ninnasta. Tunnen syvää myötähäpeää kirjoitustesi vuoksi, tietäessäni mitä uudestisyntyneet kristityt viesteistäsi ajattelevat.
Ja pahinta tässä on se että lestadiolaisuus leimautuu vain lisää, kummallisena sisäänlämpiävänä joukkona, joilla ei ole hajuakaan edes kristinskon perusasioista.
Joten jos tässä jonkun pitäisi vetää henkeä se olet sinä. Ellei sitten ala Jumalan armo kelpaamaan syntiselle sellaisena kun Kristus tahtoo sen sinulle tarita??Kun sinussa itsessäsi on Jumalattomuus, niin yrität sieltä varjoista raakkua asioitasi, tukeutuen siinä oikeisiin kirjoituksiin.
Kyn sinussa hengen tuote on pilalla, ja askeleesi ovat väärässä suunnassa , niin älä yritä esittää muuta, kun mitä olet.
Perkele on juuri tuollainen, mutta se paljastuu aina olemuksellaan. - Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Ja halveksimaan toista ihmistä.
Tiedoksi vain, että edellisen viestisi koko sisältö oli väärää todistusta minusta. Elän uskossa Kristukseen, olen hänen nimensä ja verensä kautta vanhurskas pyhä ja puhdas, olen Jumalan lapsi.
Sinä siis rikoit Jumalan käskyn, ja näin sinusta on tullut kaikkien nähden KOKO lain, rikkoja.
Kelpaisiko sinulle viimeinkin OIKEA parannus- saarna? AI... etko sinä tiennyt mitä parannus tarkoittaa?
Se tarkoittaa Jumalan armon vastaanottamista, uskolla, armosta, Kristuksen ansion tähden.
Tee siis parannus ja ota Jumalan armo vastaan, kun sitä sinulle tällä tavoin Jumalan suuresta armosta lahjaksi taritaan.Et sinä elä Kristukseen, sillä äänesi kertoo aivan muuta.
Onhan se hyvä , jos sinua kiinnostaa Kristuksen osoittama tie.
Sillä et kuitenkaan ole kulkemassa vielä, joten älä uneksi vaan paranna tapasi ja yrittäisit oikeasti lähestyä Jumalanpoikaa.
Se henki on näet aivan eri, kun mitä sinussa on. - tuoksahtaa
Pottunen kirjoitti:
Et sinä elä Kristukseen, sillä äänesi kertoo aivan muuta.
Sillä et kuitenkaan ole kulkemassa vielä, joten älä uneksi vaan paranna tapasi ja yrittäisit oikeasti lähestyä Jumalanpoikaa.
Se henki on näet aivan eri, kun mitä sinussa on.tuomitseva, rakkaudeton ja itsekäs ihminen. !Hallelujaa kirjoittaa ihan oikeasta asiasta ja lähimmäisen rakkaudesta.
Miksi suutut ja käännät hänen kirjoituksensa aivan nurin päin? No, siksi, että olet sokea. Valitettavasti. - havaittu myös
Pottunen kirjoitti:
Se sanoma joka sinulla on , on tullut selväksi.
.. kevyeksi olet havaittu.samaa mieltä!
- ovat
tuoksahtaa kirjoitti:
tuomitseva, rakkaudeton ja itsekäs ihminen. !Hallelujaa kirjoittaa ihan oikeasta asiasta ja lähimmäisen rakkaudesta.
Miksi suutut ja käännät hänen kirjoituksensa aivan nurin päin? No, siksi, että olet sokea. Valitettavasti.!hallelujaan talutus narussa...
- haarhaaaa
Pottunen kirjoitti:
Yhä vahvemmin alan olla sitä mieltä, että kyseessä on harhainen käsitys lähetystyöstä.
He siis odottivat jotain aivan muuta, kun "lähetystä".Minulle valkeni nyt mitä tarkoittaa harhainen.....se on tuo sinun tekstisi.
- kauhiasti
Pottunen kirjoitti:
Sinut on punnittu ja kevyeksi havaittu.
Kun sinulla ei ole oikeaa henkeä, niin en jaksa olla kiinnostunut pulinoistasi.
Palkkansa kullakin.
Oikean paimenen ääni on aina kiinnostava.
Sinussa ei ole kun variksen rääkkymistä.
Yrität verhota itseäsi, kuoleman kalskahtavaa olemustasi Raamatunjakeisiin.
Turha toivo.
Olet paljastunut vihollisen agentiksi.aika tavalla näyttää kiinnostavan.....
- ovhurskaus
Pottunen kirjoitti:
Se sanoma joka sinulla on , on tullut selväksi.
.. kevyeksi olet havaittu.Ei tässä tarvi kovin suuri havainnoitsija olla kun lukee noita juttujasi.
Nenä paljastaa jo paljon. - hevosella
Pottunen kirjoitti:
Et sinä elä Kristukseen, sillä äänesi kertoo aivan muuta.
Se henki on näet aivan eri, kun mitä sinussa on.yäks ..mikä haju.
- Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Olet ihan itse kertonut itsestäsi, arvoistasi uskostasi ja asenteistasi, joten Jumalan palvelijana ja Kristuksen todistajana tiedän mistä puhun.
Enkä näinollen ole missään tapauksessa puhumatta, koska kysymys on vakavasta ja laajalle lestasiolaisten keskuuteen levinneestä hereesiasta kysymys.Se hereesiasi tekee oman olosi tukalaksi.
Katsele ja mieti itseäsi itsesi ulkopuolisena objektina, niin saatat huomata ongelmasi. - Pottunen
haarhaaaa kirjoitti:
Minulle valkeni nyt mitä tarkoittaa harhainen.....se on tuo sinun tekstisi.
Lähetystyöhän lähtee ihan siitä omasta ympäristöstä.
Ei se ole harhaa, jos kyselee, että onko kyseinen raakku tehnyt tärkeänä pitämäänsä lähetystyötä siinä itsensä ympärillä.
Ei Jeesus kiellä naapurille puhumista. - Pottunen
kauhiasti kirjoitti:
aika tavalla näyttää kiinnostavan.....
mennyt jakeluusi lukemasi kirjoitus :-))
- Pottunen
ovhurskaus kirjoitti:
Ei tässä tarvi kovin suuri havainnoitsija olla kun lukee noita juttujasi.
Nenä paljastaa jo paljon.:-))
- Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Menkää teille ja aitovierille, ja vaatikaa heitä tulemaan sisälle, - että minun isäni huone täytettäisiin.
Jumalan sana on YKSISELITTEINEN.
Jumalan Sanan julistajien on oltava henkilökohtaisesti läsnä siellä missä ihmiset liikkuvat kuuloetäisyydellä.
Seuroissa tietenkin ruokitaan Jumalan kansaa Jumalan sanalla ja pyhillä sakramenteilla. Mutta lähetystyö tapahtuu ulkopuolella kirkkojen ja rukoushuoneiden. Teillä ja aitovierillä.Noudattanut tuota kirjoittamaasi?
Menetkö aamulla asumallesi tielle ?
Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Älä sitten kuitenkaan valehtele ( toivon). - Pottunen
!Hallelujaa kirjoitti:
Erittäin hyvin kiteytettyä Jumalan sanaa.
Kiitos Herralle!
Tässä viestissäsi oli myös oikea parannussaarna.
On hämmästyttävää miten tuota flegmaattista hengellistä laiskuutta lähetystyössä kehdataan vielä puolustella. Ja julkisilla palstoilla.
Tunnen myötähäpeää näiden ymmärtämättömien raukkojen puolesta. Mistä lähteestä he nämä tarinansa oikein ammentavat?Unohditko nyt suosimasi kitaralähetykset itänaapuriin?
Tuo kirjoittajahan puhui kulkevasta Kristuksen käyntikortista.
Siis ihminen tekee sitä kokoajan, tietämättäänkin, esikuvallaan.
haloo, onks kaikki hyvin?
- Saara
Ja tee parannus! Sinua sokaisee hirveä omanvanhurskauden saatanallinen saasta! Jos jatkat tuolla tiellä tulet vielä vapisemaan Pyhän Jumalan edessä!
- !Hallelujaa
Vaikka se on varsin epämiellyttävää sanoa totuus tälle avaajalle, sinä sanoit sen. Myös tämä on lähetystyötä "Israelin" kadonneiden lampaiden saattamiseksi kotiin, - Jeesusta seuraamaan uskossa toivossa ja rakkaudessa.
- kuiteski
miten hyvä vekotin on televiisari ku muuten et ois tienny mitää!
Onks se ny avannu sokeian silmät?- olet seurakuntasi
vakiotuote.
mielipiteesi lähetystyöstä on lähinnä vitsi. - television
tuoma siunaus, että pääsit ymmärtämään, pitääkö lähetystyöhön uhrata tai ei.
Muista nyt kiittää siitä sitä televisiolaitetta. - tajuu, et
television kirjoitti:
Muista nyt kiittää siitä sitä televisiolaitetta.toi oli sille kusetetulle toi viesti!
Mä vaa toin esille yhen näkökohan.
Ei mitää nii pahaa ettei jotain hyvääki...Joka asias. - tarvii olleskaan
television kirjoitti:
Muista nyt kiittää siitä sitä televisiolaitetta.Tietsikasta näkyy Toksovan kummit
- Pottunen
olet seurakuntasi kirjoitti:
vakiotuote.
mielipiteesi lähetystyöstä on lähinnä vitsi.? ? ?
Saithan sanottua ainakin ajatuksiasi. - ei sit ohjelmaa
tarvii olleskaan kirjoitti:
Tietsikasta näkyy Toksovan kummit
ois tietsikassa esitetty ilman televiisaria!
Kyl se on ihan telkkuohjelma kuiteski.
Oishan sen joku voinu laittaa jonnekki kotivideojuttuu mut oisko kiinnostanu kansaa niinku nyt? - kovin sinua
ei sit ohjelmaa kirjoitti:
ois tietsikassa esitetty ilman televiisaria!
Kyl se on ihan telkkuohjelma kuiteski.
Oishan sen joku voinu laittaa jonnekki kotivideojuttuu mut oisko kiinnostanu kansaa niinku nyt?että tietokoneella voi katsoa uutiset ja dokumentit?
- Oli vaa
kovin sinua kirjoitti:
että tietokoneella voi katsoa uutiset ja dokumentit?
jännä juttu miten mielenkiintoseks ja värikkääks tää keskustelu tuli.
Televiisari on ollu aika pannas nääs - mut jos ohjelma on tarpeeks kiinnostava ni näköjää sit katellaa. Oisko edistystä se?
Mut tämmösille dokumenteille on näköjää markkinarakoo oli kyseessä sitte mikä lestatiolaissuunta tahansa. - jo oli markkinat...
Oli vaa kirjoitti:
jännä juttu miten mielenkiintoseks ja värikkääks tää keskustelu tuli.
Televiisari on ollu aika pannas nääs - mut jos ohjelma on tarpeeks kiinnostava ni näköjää sit katellaa. Oisko edistystä se?
Mut tämmösille dokumenteille on näköjää markkinarakoo oli kyseessä sitte mikä lestatiolaissuunta tahansa.tuskin sen "ohjelman" jälkeen montaa kiinnostaa es lestad.!
- miten paljo
jo oli markkinat... kirjoitti:
tuskin sen "ohjelman" jälkeen montaa kiinnostaa es lestad.!
sitä kateltii - sellaset jotka ei yleensä telkkua kattele!
Eksä ymmärrä - sitä mä tarkotin!
- Lantti sinne
Tuskin siihen kerättyjä varoja on kulutettu. Ole aivan huoleti kyllä bändi on mennyt omilla varoillaan. Vain sananpalvelijat saattavat nennä kerätyillä roposilla ja sittenkin laittavat omistaan tarvitseville. En kadehdi heidän matkoja laisinkaan, ei siellä kurjuutta kummempaa ole kuten kuvastakin näkee.
- kusetus
Olet suuren kusetuksen uhri...omavanhurskauden,se suorastaan paistaa kirjoituksestasi.
- Pottunen
Puhut ihan pehmosia.
Hyvä kun joku kirjoittaa tai oikeastaan avaa kirjoituksen asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928