Elämää ilman lääkkeitä

hermostunut

Onko jollain kokemuksia paniikkihäiriön selättämisestä ilman lääkkeitä? Mistä olette saaneet avun, psykiatrilta, läheisiltä, oman pään sisältä?

Olen syönyt pariin otteeseen Zoloftia, mutta nyt olen taas "tauolla", kun olen raskaana ja lääke pahensi pahoinvointia. Haluaisin tervehtyä lopullisesti ilman lääkkeitä, mielestäni ne vievät suuren osan tunteista mukanaan. Perheeni ja itseni takia haluan ns. normaalin elämän!!!

4

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä yksi

selätin paniikkihäiriöni 10 vuotta sitten ilman lääkkeitä. menin pienin askelin kuin siedätyshoitoina eteenpäin ja lopulta pystyin tekemään asioita ja kulkemaan paikoissa jotka aikaisemin olivat mahdottomia.

alkoholi, tupakka, kahvi, yms kaikki hetkeksi pois käytöstä koska niillä pitää yllä paniikkihäiriötä ne oikein ruokkivat sitä.

• ventiloiva :(

Minäkin usein yritän omaa osa-paniikkihäiriötäni itse hallita. Mainitsit tuon kahvin. Sitä juon vain aamulla. Sehän tosiaan voi lisätä ihmisen stressireaktioita ihan turhaan, pistään vereen stressihormonia. Yleensäkin itsensä rauhoittamisn kyky voinee auttaa. Ainakin tässä ylihengittämisessä osaan olla hetken hiljaa ja hengittää minulle aikoinaan opastetulla tavalla. Sitä kun maltan tehdä 10-20 min, tasaantuu hengitykseni yleensä ihan normaaliksi. Joskus saan ventilaatiota myös ihan fyysisen rasituksen ja 'liian jännittävän' päivän kulun jälkeen; silloin auttaa lepo. Mutta jollei rauhoitu,niin pakko ottaa alproxia vähän.

Muutoin uskon, että tuollainen siedätyshoito toimisi varsinaisen paniikkihäiriön kohdalla varmaan hyvinkin. Vaatii tiedostamista, tahtoa ja rohkeutta. Niin ja tietoa sekä varsin itsensä tuntemista. Itsekin haluaisin kamppailla 'itse' pois tämänhetkiset psyykenoireeni.

Sellaisten asioiden löytäminen, mikä on minulle hyväksi, voisi auttaa. Missä tilanteessa voin hyvin. Silti se ei tarkoita itselleen elämistä. Mutta kuitenkin tarttis tuntea omat rajansa. Se on minua auttanut hyperventilaatio-asiassa.

• auttoi................

kognitiivinen terapia

• olo helpottunut

Lopetin kahvin juomisen ja syön kalaöljyä (tällä hetkellä sitä E-Epaa) ja lisäsin liikuntaa, sain näin alkaneen paniikkikohtauskierteen katkaistua. Yritän myös syödä mahdollisimman terveellisesti. Minulla ei kylläkään ehtinyt olla kuin muutama kohtaus, joten en tiedä miten auttaa pitkittyneissä tilanteissa. Toivottavasti saan olla paniikkivapaa myös tulevaisuudessa.

Ehkä tuo kognitiivinen terapia olisi kokeilemisen arvoinen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5479
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5056
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4156
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3840
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      42
      3483
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      88
      3126
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      71
      2998
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      41
      2178
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2116
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe