Katupöly vaarallista

hiekat pois!

Katupöly on todella vaarallista, varsinkin pienille lapsille joiden keuhkot eivät vielä ole kehittyneet.

Katujen puhdistaminen on varmasti taloudellisempaa kuin hengitystiesairauksien hoitokulut tai niistä johtuvaan ennenaikaiseen kuolemat.

9

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se vaarallisin

aine on se, joka jää asvaltille nastarenkaista. Tämä ei ole hyvä varsinkaan silloin, kun tuulee kovasti.

Nastarenkaiden käyttö tulisi kieltää.

• pyörien alla

Suurin osa pölystä syntyy kun hiekka murskautuu pyörien alla. Nastoilla ei ole siinä kovinkaan suurta roolia joten nastojen merkitys on häviävän pieni.

• ... ,, ....

miksi kadut yleensä hiekoitetaan? Siksipä tietenkin, koska hiekoittamatta jättämistä seuraisi vielä enemmän ongelmia. Ja sen suhteen Vaasan leveyspiirillä maaliskuu on turhan aikainen ajankohta ryhtyä poistamaan hiekkaa kadulta, koska on olemassa suuri vaara, että kadut joudutaan hiekoittamaan uudelleen. Vai olikos se tässä pari vuotta sitten, kun Vaasassa "talven" kovin lumimyräkkä tuli 1. päivä huhtikuuta?

• uudelleen

Ei se hiekka lumen ja jään alla mitään auta joten mitä siitä vaikka jouduttaisiin hiekottamaan uudelleen.

Kyllä hengitystiesairaudet tulevat pidemmän päälle kalliimmaksi kuin uudellehiekoittaminen.

• näin ON
        uudelleen kirjoitti:

Ei se hiekka lumen ja jään alla mitään auta joten mitä siitä vaikka jouduttaisiin hiekottamaan uudelleen.

Kyllä hengitystiesairaudet tulevat pidemmän päälle kalliimmaksi kuin uudellehiekoittaminen.

nää on just näitä joiden elämän tehtävä on "pelastaa muiden maailman" oma etu tietty ekana ja ekana valittamas et ei oo harjattu hiekkoja ei oo aurattu johku aamuksi tai miks aurataan yöllä kun MÄ yritän nukkua ja tämä sankari valittaakin sitten jo ekana jos ny vaikka joku harjaiski hiekkoja miksi nyt harjataan vaikka lunta on tulossa mutta ainahan näitä "ohjeiden" antajia on ollu ja on jatkossakin mutta älkää alan miehet piitakko

• ????!
        näin ON kirjoitti:

nää on just näitä joiden elämän tehtävä on "pelastaa muiden maailman" oma etu tietty ekana ja ekana valittamas et ei oo harjattu hiekkoja ei oo aurattu johku aamuksi tai miks aurataan yöllä kun MÄ yritän nukkua ja tämä sankari valittaakin sitten jo ekana jos ny vaikka joku harjaiski hiekkoja miksi nyt harjataan vaikka lunta on tulossa mutta ainahan näitä "ohjeiden" antajia on ollu ja on jatkossakin mutta älkää alan miehet piitakko

Taitaa sulla olla oma etu housuissasi...

• onko pieni
        ????! kirjoitti:

Taitaa sulla olla oma etu housuissasi...

iso on etumus mutta onhan sun helppua piiloutua lasten taa ku et ite kehtaa sanua et mun mielestä Mua on kohdannu vääryys kun mun käyttämällä reitillä on hiekkaa vaikka pakkasta ei tänä aamunakaan ollu ku 18 astetta voi pientä lapsukaista...

• joo...

malttia, kyllä kadut siivotaan niinkuin joka vuosi on tehty. Jos et kestä katupölyä niin käytä suojaimia.

• vouhottajalle

näin on
        äläkä sä kiihkoilija selitä taas jotain tosi terävää et mun ja mulle ja mä ja miun mielestä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      52
      5612
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      68
      2661
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1960
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      154
      1796
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      37
      1766
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1733
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1488
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1141
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1129
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      62
      935
    Aihe