Linnalesket Turku

Nimetön

Linnakesket huom!

Turkuun ollaan perustamassa vertaistukiryhmää kaikille meille joitten läheinen maksaa velkaansa yhteiskunnalle tuomiotaan istumalla.
Myös te joitten ystävän, sukulaisen, naapurin läheinen lusii voitte auttaa. Välitettättehän viestin eteen päin.

Kenenkään ei pidä jäädä yksin!

S-postia: [email protected]

http://omainen.vuodatus.net/blog/archive?&y=2009&m=03

18

2930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaiselle!

Luin tuolta vuodatuksesta tuota blogiasi ja kommentoisin muutamaan asiaan.
      Eli perhetapaamisista, niitä ei heti myönnetä, vangin on oltava tietty aika vankilassa ja sitten niitä voi anoa. Monet omaiset eivät ymmärrä sitä, että perhetapaamisiin ei ole mitään oikeutta, vaan ne ovat harkinnanvaraisia ja ne myönnetään jos aiheelliseksi katsotaan. Eli niitä on turha penätä mihinkään oikeuteen vedoten, kun sellaista ei ole.
      Ymmärrän vihasi ja katkeruutesi - ainakin sellaiselta se kuulostaa, mutta miehesi kärsii tekojensa seurauksia ja niinhän se tässä maailmassa menee.
      Saramäki on tiukka vankila kyllä, vain ne yhdet tapaamiset viikonloppuisin ja kokovartalo pleksin läpi. Suurin osa omaisista ei niitä huumeita vankilaan vie, mutta sitten on ollut riittävästi niitä, jotka ovat sen tehneet, niin siitä syystä on tapaamiset tällaiset. Mistä sitä vartija voi tarkalleen tietää, että kuka niitä huumeita kuljettaa ja kuka ei..

Postit luetaan, ei varmasti kaikkia mutta suurin osa ja se on syynä postin kulun hitauteen. Kyllä se siitä alkaa varmasti pikkuisen nopeammin kulkemaan jos huomaavat että et välitä mitään rikollisia viestejä tms miehellesi..

Minä kävin pitkään klo 9 tapaamisissa saramäessä ja matkaa vankilaan on 200km. Nyt ovat onneksi klo 10.

Se, että nyt otat rauhallisesti, on tärkeää sinulle ja lapsille. Vankeinhoidossa kaikki tapahtuu hyvin hitaasti ja vaikka mitä tekisi niin asiat ei siitä nopeudu.
      Minun on ainakin helpompi olla, kun olen hyväksynyt, että mieheni on siellä vankilassa ihan omista teoistaan kärsimässä rangaistusta.
      Minä elän täällä lasten kanssa tavallista arkea, joskus raha-asiat jurppii, kun joutuu ilman yksinhuoltajakorotuksia tai elatustukia elättämään lapsensa. No, elämä on täynnä valintoja ja kaikki ei todella mene aina oman mielensä mukaan. Mutta se mitä voi muuttaa, on tapa jolla suhtautuu niihin asioihin.

Ai niin, aika kuluu todella nopeasti, minunkin rakkaani suorittaa elinkautista vankeusrangaistusta, eikä enää ole kuin 2-10v jäljellä!!

Aurinkoisia kevätpäiviä ja nauti kaikista hyvistä hetkistä täysillä! Se sun rakkaasi jaksaa ihan hyvin siellä vankilassa kun huomaa että sinä jaksat täällä siviilissä vahvana vaimona!!

• Omainen

Hei, minäkin luin sinun blogiasi se oli hyvä. Ja hyvä että se ryhmä perustetaan tarvetta on.
        Tuosta postista minä muistan kuinka lähettämäni kirjeet kesti joskus parikin viikoa ja joskus tuli takaisinkin. Ja aina sai soitella missä se kirje on? Se lojui välillä missäkin ja välillä ei ollut tarpekksi vartijoita availemaan jos oli flunssa kausi. Toivotan sinulle voimia sinne.

• posteljoonitar
        Omainen kirjoitti:

Hei, minäkin luin sinun blogiasi se oli hyvä. Ja hyvä että se ryhmä perustetaan tarvetta on.
        Tuosta postista minä muistan kuinka lähettämäni kirjeet kesti joskus parikin viikoa ja joskus tuli takaisinkin. Ja aina sai soitella missä se kirje on? Se lojui välillä missäkin ja välillä ei ollut tarpekksi vartijoita availemaan jos oli flunssa kausi. Toivotan sinulle voimia sinne.

Mulle kävi kerran, et palauttivat postista kirjeen takaisin. Syynä oli väärä osoite. On ihme touhua, et edes posti ei kulje väärällä osoitteella

• se aika

kuluu nopeaan!

• Vaimo**

En usko että olet vangin vaimo oma kirjoituksesi oli sen katkera ja piilo ivaa sisältävä että todellinen vangin vaimo ei tuota tekstiä kyllä kirjoittele, joka pysyy miehensä rinnalla.
        Aina kun joku läheinen yrittää jotakin kirjoittaa se puhalletaan ulos täältä.
        Oletko entinen vanki? Miksi jahtaat vankien läheisiä erityisesti vaimoja? Varmaan siksi että he ovat heikossa asemassa.

• oli katkeraa tekstiä

blogissasi. mun mies kans istuu linnassa ja meillä on lapsia. mut sä olet täynnä vihaa, eihän se muitten syy ole jos miehesi on hölmöillyt ja joutunut kiven sisään, vai onko miehesi sitten oikeutettu tekemään "rikoksia", ettei häntä olisi pitänyt tuomita?? helppoa ei ole linnaleskenä mutta etkö nyt hieman ylireagoi kuitenkin, päivä kerrallaan kun menee niin hyvä tulee... toivon mukaan :)

• OsulanKioski

MItä jos sanoisit miehellesi ettei rötöstele? ei sitten tarvitsisi itkeä missään blogeissa kun ei ole rahaa ruokaan.

• miapetra

Anna ukon muhia kiven sisällä, sen tarkoitus on kasvattaa sitä nystyrää joka ei aina aivoilta vaikuta. Ei elämä ole kiinni yhdestä ukosta. Olen ollut lusijanleskenä kolme eri kertaa ja viettänyt ihan täysipainoista elämää joka kerta, puutteessa ei tarvitse olla.

• on linnassa
        miapetra kirjoitti:

Anna ukon muhia kiven sisällä, sen tarkoitus on kasvattaa sitä nystyrää joka ei aina aivoilta vaikuta. Ei elämä ole kiinni yhdestä ukosta. Olen ollut lusijanleskenä kolme eri kertaa ja viettänyt ihan täysipainoista elämää joka kerta, puutteessa ei tarvitse olla.

mut en mä kyllä ala miestäni pettämään, siksi on perhetapaamiset, ja vaikka niitä ei olisi siltikin olisin puutteessa (dildot on keksitty), ja mun ei tartte kituuttaa talouden kanssa, rahat riittää, ilman yksinhuoltajakorotuksia. ihme ruikutusta. ei pidä tehdä rikoksia, ja mun ukon on parempi tajuta se koska toista kertaa en odota.. näin se vaan menee.

• iiiiooo

Kävin lukemassa blogiasi.

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että kriisiapu lienee perheellenne tarpeen. Vaikuttaa siltä, että olet niin täynnä vihaa ja katkeruutta, että sinun on vaikeaa nähdä asioita asioina.

Kuinka paljon loppujen lopuksi tiedät vankilasta? Ilmeisesti et paljoakaan. Teet niin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä, että niitä on vaikea käsittää muutoin kuin ahdistuksen vääristämiksi reaktioiksi, sellaisina tosin ymmärrettäviksi. Jopa huumekoiran kouluttamiskäytäntö on mielestäsi osoitus rakkaudettomuudesta! Projisoit aika taitavasti, mutta huomaatko sen itse?

Oletko miettinyt rikoksen uhria? Hänkin on jonkun lapsi ja ehkä hänelläkin on lapsia.

Suosittelen sinulle nyt malttia ja avun hakemista. Lapsesi tarvitsevat rauhallisen äidin, joka erottaa tosiasiat ja tunteensa toisistaan. Suosittelen yhteydenottoa vertaistukitahoihin, esim. http://www.krits.fi/vankienomaiset/

• Blogin äiti

Kiva että olet käynyt, nähtävästi olet lukenut vain hyvin pienen osan :).
        Ei kai yksi blogi tuhansien joukossa saa sinua noin kimpaantumaan?
        Olen toki miettinyt rikoksen uhria koska hänetkin tunnen. Hänellä ei ole lapsia ja hän on jonkun lapsi.

Mutta jos käy miettimään jokaista lasta afrikassa joka kuolee janoon ja nälkään niin voiko sitä sitten itsekään enää mitään syödä?

Olitpa kirjoittanut hienon lauseen tunteista ja tosiasioista :). Mistä voit tietää millainen äiti minun lapsillani on? Yhdestä blogistako kaiken päättelit? Suosittelen sinulle iiiiooo että hakeudut tarjoamaan näitä palvelujasi jollekin vertaistukitaholle, heillä voisi olla tällaiselle analysoimisen lahjalle todellista käyttöä.

Mukavaa päivän jatkoa :)!

• iiiooo
        Blogin äiti kirjoitti:

Kiva että olet käynyt, nähtävästi olet lukenut vain hyvin pienen osan :).
        Ei kai yksi blogi tuhansien joukossa saa sinua noin kimpaantumaan?
        Olen toki miettinyt rikoksen uhria koska hänetkin tunnen. Hänellä ei ole lapsia ja hän on jonkun lapsi.

Mutta jos käy miettimään jokaista lasta afrikassa joka kuolee janoon ja nälkään niin voiko sitä sitten itsekään enää mitään syödä?

Olitpa kirjoittanut hienon lauseen tunteista ja tosiasioista :). Mistä voit tietää millainen äiti minun lapsillani on? Yhdestä blogistako kaiken päättelit? Suosittelen sinulle iiiiooo että hakeudut tarjoamaan näitä palvelujasi jollekin vertaistukitaholle, heillä voisi olla tällaiselle analysoimisen lahjalle todellista käyttöä.

Mukavaa päivän jatkoa :)!

Jos et kaipaa blogiisi kommentteja, miksi kirjoitat sitä ja vielä ilmoitat siitä keskustelupalstalla?

Tietysti on hieno juttu, etenkin lastesi kannalta, jos blogitekstisi onkin vain provokaatiotarkoituksessa kirjoitettua fiktiota.

• kevättä leskillä

SINÄ olet sitten aina oikeassa. SINULLA on iso MINÄ.

• lusis

Turhaa valitat välipaloista, jos miehesi on tablettidiabeetikko. Välipalat kuuluvat insuliinihoitoisille sokeritautisille, tablettihoitoinen vain lihoo niistä! Eikä tablettihoitoinen kaveri tarvitse verensokerimittaria itselleen, nekin kuuluvat vain pistäjille.

Ja insuliinia ei syödä tabletteinä, ihan vain tiedoksi...

• hukassa hukassa

Et ole asiantuntija niin et voi tietää.

• vangin vaimo

Jos osasit oikeen lukea, niin kyseessä oli kombinaatiohoito, eli se pistettävä insuliini suun kautta otettava. Insuliini laskee korkeaa verensokeria, joten sitä on tabletti muodossa ja pistettävässä muodossa.
        Jos tulee nk. hypoja eli verensokeri laskee liiaksi, niin siihen auttaa välipala. (Esim. pala leipää ja lasi maitoa). Tableteista esim. amaryl saattaa aiheuttaa liiallista verensokerin laskua, kun taas metforem ei vaikutusmekanisminsa vuoksi sitä tee.
        II-tyypin diabetesta sairastavilta seurataan myös verensokeriarvoja!! Jos verensokeri heittelee kovasti, se on aivan sama onko kyseessä I vai II-tyypin diabetes, arvoja täytyy seurata että verensokerin taso pysyisi vakaana.
        Diabeteksen liitännäis sairaudet, retinopatia, neuropatia ja nefropatia voivat tulla sekä juveniilia että II-tyypin diabetestä sairastavalle.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe