vatsanahka

äitiiiiiiiiiiii

oon miettiny että kuinka kauan suurin piirtein menee siinä että vatsanahka kiinteytyy ja palautuu synnytyksen jälkeen? Sehän ei tietysti ihan hetkessä apahdu.. Meneekö puoli vuotta, vuosi? Lenkkeilen ja jumppaa harrastan, joten en siis odota näkeväni tuloksia ihan itsestään, oon kyllä tiedostanu että töitä on tehtävä jos haluaa vartalonsa takaisin :)

12

652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys!

Vastaus on: ei ikinä.

• lai-ne

tottakai nahka palautuu ja jumppa ja lenkkeily varmasti kannattaa muutenkin.

toisilla palautuu parissa viikossa, toisilla menee vuosi. joillain jää hieman sitä nahkaa siihen pysyvästi mutta eipä liene kovin vaarallista kunhan itsensä hyväksyy lapsen saaneena naisena.

kerros minulle miksi vastaat "ei ikinä"?

• kiinni...

Liikunnan määrä, ihon kimmoisuus ja elintavat noin yleensä vaikuttavat eniten.
      Minä olin hyvin laiha ennen raskaaksi tuloa. Raskauden aikana lihoin 25 kg, ja vatsaa on edelleen jäljellä (lapsi on 10 kk), vaikka käyn kolme kertaa viikossa salilla.
      Ihan itse aiheutettua, ja läskiä on näemmä vaikeaa saada pois, niin helpolla kun se tuleekin.
      En ole koskaan ollut lihava, enkä oikeastaan ole sitä nytkään, mutta 10 ylimääräistä kiloa kun hyllyy tuossa keskivartalolla, niin kyllä se karmean näköistä on!
      Tällä treenimäärällä on todennäköistä, että saan vartaloni takaisin kesään mennessä.
      Ei ole helppoa ei, mutta tiedänpähän seuraavan raskauden (jos Luoja suo) aikana olla mässäilemättä.

• oihnosönfg

Olen kohta 22, 4 vuotiaan tytön äiti.
      Liikun paljon. Lenkkiä päivittäin, kerran viikossa salia ja ratsastusta.
      Ja se nahkamakkara on ja pysyy.

• zöfxlbnzxn

kun kellään synnyttäneellä kaverilla ei ole mitään makkaroita. Parhaalla ystävälläni 2 vuotias tytär ja äidin vatsa on kuin pyykkilauta! miten musta tuntuu että kaikki jotka väittää että raskauskilot tai vatsamakkarat ei lähde ikinä pois on vaan liian laiskoja tekemään mitään sen eteen?! vaikka väittäävät että tekeevät.

Onhan niitä läskejäkin jotka sanovat että he eivät vain laihdu ja mättäävät illan pimennossa kaksin käsin big maccia suuhunsa.

Aika kehnosti olis ihminen rakennettu jos ei palautuisi...

• sinulla
        zöfxlbnzxn kirjoitti:

kun kellään synnyttäneellä kaverilla ei ole mitään makkaroita. Parhaalla ystävälläni 2 vuotias tytär ja äidin vatsa on kuin pyykkilauta! miten musta tuntuu että kaikki jotka väittää että raskauskilot tai vatsamakkarat ei lähde ikinä pois on vaan liian laiskoja tekemään mitään sen eteen?! vaikka väittäävät että tekeevät.

Onhan niitä läskejäkin jotka sanovat että he eivät vain laihdu ja mättäävät illan pimennossa kaksin käsin big maccia suuhunsa.

lapsia oli..???

• kehnosti rakennettu
        zöfxlbnzxn kirjoitti:

Minun ensimmäinen raskaus oli kaksosraskaus, jolloin nahka paukkui ja arpia tuli valehtelematta yli sata. Vaikka läskit lähtivät, niin luuletko että se äärimmilleen venynyt arpinen nahka siitä kutistuu?

Kiitos että kerroit minun olevan kehnosti rakennettu.

• ölfzkdhgsjökh
        kehnosti rakennettu kirjoitti:

Minun ensimmäinen raskaus oli kaksosraskaus, jolloin nahka paukkui ja arpia tuli valehtelematta yli sata. Vaikka läskit lähtivät, niin luuletko että se äärimmilleen venynyt arpinen nahka siitä kutistuu?

Kiitos että kerroit minun olevan kehnosti rakennettu.

no itseasiassa luulen. siis ellei ole vanha. nuori iho on kimmoisa ja palautuu kyllä. aikaa voi mennä,mutta kyllä palautuu!

ja olehyvä vaan,kun nyt kerran menit itseesi ottamaan.

• ............
        zöfxlbnzxn kirjoitti:

Ei tainnut ap.tarkoittaa läskiä, vaan nahkaa vatsan kohdalla...

kuten sanottu, mahamakkara (läski) on täysin eri asia kuin venynyt nahka. Geeneistä ja iästä on kiinni, palautuuko nahka ennalleen koskaan. Samoin raskauksien ja lasten määrä vaikuttaa asiaan.

Parikymppisenä sitä ehkä vatsanahkakin paremmin vetäytyy kasaan, mutta fakta on, että mikään muu kuin kirurgin veitsi ei pelasta, jos nahka on liian venynyt. Ei auta mikään määrä treeniä tai voiteita.
        Turha parikymppisten yhden lapsen äitien on urputtaa, että kyllä ne, kenen vatsa ei heti ennalleen palaudu, ovat vain laiskoja.

Itselläni kiloja on nyt pari vähemmän kuin ennen raskautta. Painan nyt 49 kg, olen 160cm pitkä. Ja yhden lapsen sain pari vuotta sitten. 32-34 on yhä vaatekokoni, paitsi, että kaikissa housuissa ja hameissa vastanahkani saa hauskasti aseteltua vyötärökaistaleen päälle roikkumaan :)

Ja ikää minulla on 32 vuotta. Ja koko ikäni olen urheillut, ihan kilpailutasollakin.

Ei tasan käy onnen lahjat...

• -tuutikki-
        ............ kirjoitti:

Ei tainnut ap.tarkoittaa läskiä, vaan nahkaa vatsan kohdalla...

kuten sanottu, mahamakkara (läski) on täysin eri asia kuin venynyt nahka. Geeneistä ja iästä on kiinni, palautuuko nahka ennalleen koskaan. Samoin raskauksien ja lasten määrä vaikuttaa asiaan.

Parikymppisenä sitä ehkä vatsanahkakin paremmin vetäytyy kasaan, mutta fakta on, että mikään muu kuin kirurgin veitsi ei pelasta, jos nahka on liian venynyt. Ei auta mikään määrä treeniä tai voiteita.
        Turha parikymppisten yhden lapsen äitien on urputtaa, että kyllä ne, kenen vatsa ei heti ennalleen palaudu, ovat vain laiskoja.

Itselläni kiloja on nyt pari vähemmän kuin ennen raskautta. Painan nyt 49 kg, olen 160cm pitkä. Ja yhden lapsen sain pari vuotta sitten. 32-34 on yhä vaatekokoni, paitsi, että kaikissa housuissa ja hameissa vastanahkani saa hauskasti aseteltua vyötärökaistaleen päälle roikkumaan :)

Ja ikää minulla on 32 vuotta. Ja koko ikäni olen urheillut, ihan kilpailutasollakin.

Ei tasan käy onnen lahjat...

Minä sain esikoisen teininä, vaikka raskauskilot lähtivät ensimmäisen vuoden aikana synnytyksestä, ei vatsanahka kuitenkaan palautunut enää entiselleen.. niin, ja kuntoillut olen minäkin aina! Joten luulenpa että asiaan vaikuttaa paljolti geenit.

Mutta annetaan tietämätömien uhota ja haukkua laiskoiksi.. Toivottavasti eivät joudu itse joskus hyväksymään sitä tosiasiaa, että kaikkeen ei voi niin itse vaikuttaakkaan.. ;)

• täysin yksilöllistä!

Kaverillani ei ollut minkäänlaista mahaa eikä ylimääräistä nahkaa 3 viikkoa synnytyksen jälkeen, toisella kaverilla jäi jo ensimmäisestä lapsesta eikä ole lähtenyt sen koommin pois (niin ja laihtunut on aina raskauden jälkeen entisiin mittoihin, mutta mahanahka pysyy)..
      Itselleni on kanssa jäänyt vatsaan arpia ja pari ylimääräistä kiloa.. Olkoon siinä kun ei suosisti häivy ;)!

• Lihoin paljon!

Lihoin yli 25 kiloa, josta on vieläkin 20 kg jäljellä. Silti ei ole paha pömppis vaan ihan litteäksi saa jos vetää vatsaa sisään. Olin siis normaalipainoinen ennen raskautta, en mikään laiha. Vatsalihaksia olen treenannut ja muutenkin läski tuntuu olevan tasaisesti ympäriinsä, selässä, käsissä, jaloissa...

Olen nähnyt semmoisia tikkulaihoja äitejä, joilla jäänyt huomiotaherättävä makkara mahaan. Mihinkäpä se siitä häviäisi, nahkamakkara. Kun ei voi laihduttaa kun on pelkkää luuta ja nahkaa.

Vatsanahka varmaan vetäytyy kun maltillisesti laihduttaa, olen myös rasvaillut mahaa raskausaikana ja yhä edelleen. Ei ainoatakaan raskausarpea. Luulen että kun vauva on vuoden vanha, olen aika lähellä entisiä mittoja, enkä usko mahanahkan pahasti roikkuvan.

Myös kaverini joka lihoi 20 kiloa, laihtui hitaasti, eikä ikinä uskoisi että on lapsen tehnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      117
      8063
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      135
      5353
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3641
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      124
      3574
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2604
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      357
      1544
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      97
      1540
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      70
      1406
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe