Canon 1000D:hen sopivat objektiivit

bubu

Heippa!

Olen lähdössä reppureissulle Saudi Arabiaan, Irakkiin ja Arabiemiraatteihin ja näin ennakkoon tiedän, että elektroniikka on sielläpäin halvempaa kuin Suomessa. En ota kuitenkaan järkkäriäni mukaan sinne, mutta suunnitelmissani olisi ostaa itselleni uusi objektiivi ja/tai lisäsalama.
Siksi kyselenkin, että mitkä kaikki objektiivit ja salamat (eri merkkiset kuin canon) sopivat tuohon 1000D:hen?
Ja mitkä olisivat hyviä? Olen suunnitellut ostavani yhden muotokuvaukseen sopivan objektiivin ainakin.

10

1186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tallustelija74

Tuosta linkistä löytyy objektiiveja. Viisaammat kertokoot mikä on hyvä, sillä itsellä ei ole kokemusta noista.
      Toivottavasti teet kunnon löytöjä hyvään hintaan. Kuvausintoa uusien lasien parissa.

• bubu

En löytänyt linkkiä viestistäsi...

Vai oliko sokea...

• Tallustelija74
      • bubu

Noniin löytyihän se linkki!

• Pat Riootti

Äläpäs yllytä asioimaan ruåtsalaisfirmassa!

• Tallustelija74
        Pat Riootti kirjoitti:

Äläpäs yllytä asioimaan ruåtsalaisfirmassa!

Sielläpä vaan sattui olemaan sopivasti esillä canoniin käypäset linssit. En sitä mainosmielessä siihen laittanut vaikka se onkin TODELLA HYVÄ YRITYS :)

• Canonisti minäkin

• seuraavia

Ainakin näistä olen itse tykännyt kovasti:

Canon EF 85/1.8 USM
      Canon EF 135mm/2.0L
      Canon EF 200mm/2.8 L II
      Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM
      Canon EF 400mm f/5.6 L USM

Sigma 150mm/2.8 APO MACRO DG EX IF HSM

Kaikilla näistä saa hyviä muotokuvia kun etäisyyden valitsee oikein, ja jokainen näistä on niin hyvä kuin objektiivi vain voi olla.

Tuo Sigma ja 200mm Canon tuottavat kaikkein terävintä jälkeä, mutta ei nuo muut kauas jää.

• bubu

Kiitos vinkeistä! Nuo vaikuttavat oikein hyviltä, täytyypi siis tutkia noita objektiiveja vähän paremmin ja seurailla sitten hintoja kun lähden itään.
        Onko sulla kokemusta muista kuin canonista tai sigmasta? Miettisin kanssa Tamronia, koska olen kuullut siitä aika paljon pelkkää hyvää...

• Tokinasta enemmän
        bubu kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Nuo vaikuttavat oikein hyviltä, täytyypi siis tutkia noita objektiiveja vähän paremmin ja seurailla sitten hintoja kun lähden itään.
        Onko sulla kokemusta muista kuin canonista tai sigmasta? Miettisin kanssa Tamronia, koska olen kuullut siitä aika paljon pelkkää hyvää...

Tamronin 90mm makrosta tykkäsin kovasti, mutta oli itselleni vähän lyhyehkö. Sigman 150mm antaa pitemmän työskentelyetäisyyden ja tuottaa vielä paremman kuvankin.

Tokinan 11-16mm laajakulmazoomi mulla oli croppirungossa vuoden päivät, mutta myin pois croppirungon mukana. Tuota parempaa laajakulmaa et saa mistään.

Tokinalla on myös erinomainen 50-135mm zoomi, joka on polttoväliltään todella käyttökelpoinen kapistus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe