Viinan himo

.....***

Jos teidän alkaa tehdä mieli alkoholijuomia, mitä teette ja kauanko kestää, että mielihalu menee ohi?

Luulen, että eilinen vieraani viivytteli tahallaan lähtöään klo 21:n asti, etten päässyt juoksemaan kiskalle. Ravintolaan en jaksanut lähteä eikä olisi ollut varaakaan. Jäi siis juomatta.

7

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt itse.

Kirjoitin listan erilaisista alkoholin tuomista ongelmista. Nyt yritän lukea sen ajatuksella läpi jos alkaa tekemään mieli. En tiedä vielä toimiiko miten... Ajattelin kirjoittaa myös listan kaikesta hyödyllisestä ja viihdyttävästä, mitä voin tehdä kun en sekoile humalassa tai kärvistele krapuloissani.
      Aikaisemmin sain mielihalun hillittyä kun keksin jotain muuta tekemistä, siivoaminen, lukeminen, käsityöt, kokkaaminen, ja se meni usein ohi ihan parissa tunnissa. Mutta aina olen lopulta retkahtanut.
      Myös kirjoittaminen on auttanut kun ahdistaa.

• renki

jos tekee kovasti mieli tee ensin ruokaa. Monesti nälän ja viinanhimo on helppo sekoittaa.
        Voit myös tehdä itsellesi myönnytyksiä..........joo juon mutta odotan vielä pari tuntia, siinä ajassa himo saattaa kadota.

• kaffeemuki

Jos mielessäni vilahtaa ajatus humalan hauskuudesta, siihen auttaa kun hyväksyn sen, että se on vain muisto juomisen alkuajoilta, jolloin kohtuudella ottaminen vielä onnistui. Lisäksi auttaa, kun palautan mieleeni viimeisimmän - ja toivottavasti viimeisen - juomakerran sitä seuranneine olotiloineen, ja vertaan sitä siihen, kuinka paljon parempaa elämäni on nyt raittiina.

Omakohtaisesti olen myös havainnut tärkeäksi sen, että pyrin pitämään itsestäni muutoinkin huolta (liikunta, ravinto, riittävä lepo), eli pidän kiinni niistä asioista joita juomisteni aikoina laiminlöin. Olen varma, että kun tunnen oloni enimmäkseen hyväksi, juominen ei pyöri mielessäni lähellekään yhtä usein kuin siinä tapauksessa, että olisin vain sitkeästi juomatta ja tekemättä muutoin itseni hyväksi mitään.

• mutta tein,,

ruokaa ja ensin mietin että en syö vaan juon. Mutta en jotenkin ilenny olla syömättä. Söin hyvin (ihan tavallista kotiruokaa) ja en sen jälkeen enää olutta halunnut. Olen huomannut että nälkäisenä maistuu paremmin ja nousee päähän. Mutta kun syö ruokaa niin ei tee mieli kaljaa.

• lisäyksenä

ei jaksa juoda eikä tee mieli. Mä oon yhdistäny himon usein nälkään. Mutta jos ensin juot niin sen jälkeen maistuu ihan hirvee määrä ruokaa, joten parempi toisinpäin.

• aloittaja

Ei tuo juomisen korvaaminen syömisellä kuulosta hyvältä, kun pitäisi laihduttaa. Toki niissä alkoholijuomissakin on kaloreita.

• muttakun,,

ensin ryyppää niin tulee aika paljon kaloreita ja ryyppäämisen lopuksi tulee helkkarinmoinen nälkä ja seuraavana päivänäkin tekee mieli mättöä:pitsaa yms.
        Jos syö tavall kotiruokaa ja salaattia yms niin luulen ja tiedän että kalorimäärä jää pienemmäksi ja jaksaa lähteä jumppaan, krapulassa se ei oikein innosta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe