Hankin jo kiskoihin kiinnitettävät kattotelineet ja huomasin että farkku ceed takaluukku aukeaa kattolinjastakin, jolloin täyspitkä kattoboksi ei taida käydä. Millaisia lootia on porukat hommanneet ceedin katolle???
Minkälainen
4
552
Vastaukset
- mulla on katolla
pahvilaatikko maalarinteipillä auton ympäri surrattuna oli meinaan Tahkolla ihmiset huuli pyöreäna kun karautin mestoille !
- ihan
itse siellä laatikossa ja jos olit, niin miksi tulit pois sieltä tänne munaamaan itsesi?
- YoHannes
Samaa pohdiskellut itsekin.
Meidän perheen ihmiset on sen verran lyhyitä, että suksille riittää maksimipituudeksi 180-185 ja vastaavasti muussa retkeilykäytössä pituudella ei niin väliä, litramäärä vain hieman kaventuu.
Vaikken ole vielä kattoa mitannutkaan (siis ottaen huomioon sen boksin pituutta rajoittavan ja "palan" kattoa mukana avaan takaluukun) pätin hylätä ne pisimmät yli 200cm mallit.
Olen katsellut seuraavia malleja:
Thule Spirit 780
Thule Atlantis 780
tuppaavat vaan olemaan niin turkasen kalliita.
Spirit -malli on ekä aavistuksen aerodynaamisempi, mutta tokkopa tuolla merkitystä, kun joka tapauksessa katolle rahdattava loota ei kuulu auton alkuperäiseen suunnitteluun ja lisää ilmanvastustusta/kulutusta.
En tiedä sitten osaisiko joku joka näitä on enemmän katollaan rahdannut, että onko merkitystä tuuliherkkyyden kannalta?
Joka tapauksessa noista edellisistä malleista tuo Atlantis on korkeampi ja litramäärältään tilavampi ja etenkin retki/yleiskäyttöön varmaan parempi (myös edullisempi) valinta.
Taidan itse siirtää tätä hankintaa tuonne keväämmälle ja katsella josko varaosaliikkeet laittaisivat varastojaan tyhjemmäksi boksien osalta ja noita saisi hieman edukkaammin.
Koetin kahlata nettiä ja sen verran löysin tietoja, että ainakin saksalainen Tüv -organisaatio on testannut bokseja ja ihan halvimpia ei välttämättä kannata ostaa.
Niissä ei kaiketi ole kunnon kiinnityksiä boksin sisällölle ja boksi pettävät jo melko pienissä kolareissa.- kattoboksi
Tääsä keskustelua samasta asiasta, ja mont blanc 450 olisi ainakin sopiva kettotelineiden säädettävän kiinnityskohdan takia.
http://www.khcf.org/index.php?PHPSESSID=0hvtkl9vjivq6suq4a8oanb2i5&topic=1156.0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h452929Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062701Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv362419- 322014
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151529- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050