Olipa lapsilla soitto päivä

Vaan missä lapsi?

Minua on kielletty ehdottomastit soittelemaan lapsille muutoin kuin sovittuna aikoina. Soitan siis aina klo 20.00. Ensimmäinen jutustelu meni hyvin, vaikka perhekodin ihmiset vissiin kellon kanssa katsovat, että kuinka kauan puhumme, koska sanovat,että lapset eivät halua puhua jos puhumme hieman vähemmän aikaa. Kyselin sitten toista lasta puhelimeen. On jossain, eivät tiedä missä. Pyysin soittamaan kun tulee. Kello tuli 21.30 ja soitin, että onko lapsi palannut. Eipä ole, ajattelivat lähteä katsomaan. Sanoin, että soittakaa poliisit, ei ole muka vaaraa siellä. Eikös ihmis-petoja ole kaikkialla? Kello 22.00 eivät enää vastanneet minulle, minähän olin vain huolestunut Äiti. 22.30 tuli viesti, että lapsi oli tullut takaisin. Siinä kaikki. Että tällaista toimintaa. Hyvä perhekoti.

9

468

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapahtuneesta

Ja onhan sinulla nyt kännykässäsi todisteena tuo lapsen sijaishuoltoon tuloaika: 22.30. Tuo ei ole mikään lasten "kotiin"tuloaika, kun on kyseessä alaikäinen lapsi, jolla on vielä koulupäivä seuraavana päivänä. Mene käymään sossun luona, jollei muuten usko.

• Yksi äiti...

tuollainen ? Mä ainakin saan soittaa lapselleni ihan silloin, kun haluan. Sillä on oma kännykkä, johon se yleensä vastaa, mutta jos en sitä siitä saa kiinni niin soitan perhekodin puhelimeen ja kysyn siitä ja todellakin ihan silloin, kun siltä tuntuu niin voi soittaa !

• meillä ainakin

yhdessä hallinto-oikeusjutussa, jonka muutoin hävisin, kehotettiin siihen, että lapsi voi soittaa minulle aina halutessaan omalla puhelimellaan. Niin saa sitten nyt soittaa halutessaan.

On kitkerää, että jopa puhelinsoitoista tingitään!!!!ja sitten pitäisi tukea lapsen ja vanhemman välistä yhteyden pitoa ihan lainkin mukaan.

• Enemmän tuollaista on

kuin sitä, että saisi soittaa, milloin vain haluaa.

Ei lapsilla yleensä laitoksissa sallita omia kannyköitä. Jos milläkin tekosyyllä ne kerätään hoitajien taakse, ei auta selitykset siinä asiassa. NÄin on, oli kyse minkä ikäisistä lapsista tahansa.

• Eikä lapsetkaan saa
        Enemmän tuollaista on kirjoitti:

Ei lapsilla yleensä laitoksissa sallita omia kannyköitä. Jos milläkin tekosyyllä ne kerätään hoitajien taakse, ei auta selitykset siinä asiassa. NÄin on, oli kyse minkä ikäisistä lapsista tahansa.

Kyllä tässä perhekodissa missä lapseni ovat on niin selvä kielto, ettei lapset edes uskalla soittaa muina kuin niinä päivinä kun on annettu lupa. Sossun kanssa sopivat. Ja perhekotiin en saa edes soittaa. Eivät vastaa. Mutta tosiaan silloin kun lapseni, ala-ikäinen oli siis kateissa olisi minusta ollut todella sopivaa heidän antaa minun edes silloin olla perhekotiin yhteydessä. Voitte uskoa, että olin huolissani. Ja luultavasti se, että käskin heitä soittamaan poliisin ei sopinut siksi, että heillehän siitä olisi jonkinlainen merkintä tullut.

• "lastensuojelu"la...

ja hänellä on ostamani kännykkä, jolla voi soittaa milloin haluaa ja kenelle haluaa. Minä maksan laskut, tietenkin.

Ehkäpä nuo, jotka pihtaavat lasten omissa soittoajoissa, haluavat säästää puhelinlaskuissa. Ja ehkäpä he odottavat soittoja omilta naapureiltaan, kavereilttaan, sukulaisiltaan jne ja eivät halua tuollaisen sivuseikan kuin lasten soitot vanhemmileen häiritsevän omaa puhelinliikennettään.

• soittoajoissa Ok
        "lastensuojelu"la... kirjoitti:

ja hänellä on ostamani kännykkä, jolla voi soittaa milloin haluaa ja kenelle haluaa. Minä maksan laskut, tietenkin.

Ehkäpä nuo, jotka pihtaavat lasten omissa soittoajoissa, haluavat säästää puhelinlaskuissa. Ja ehkäpä he odottavat soittoja omilta naapureiltaan, kavereilttaan, sukulaisiltaan jne ja eivät halua tuollaisen sivuseikan kuin lasten soitot vanhemmileen häiritsevän omaa puhelinliikennettään.

Lapsillani oli ostamani kännyt ja maksoin laskut, tytöt eri perhekodeissa ja eri kunnissa, samat rajat (ei edes samat omistajat)
        Kummassakin oli ne samat säännöt, että vain kun kotiin pääsivät, saivat kännyt mukaansa, ei siellä oloaikana, vain perhekodin puhelimista saivat illalla soittaa äidilleen!
        Ja samoin siihen perhekodin numeroon sain soittaa itse viimeistään illalla klo 21 mennessä!!

Hyvä että huolehtivat lapsistamme, etteivät mene mierontielle saadessaan soidella kännyistään kenelle netistä löytämistään numeroista, milloin vain ja mihin vain?!

Eivätpä menneet mihinkään huumeporukkaan tms. sitten mukaan, eikä pedofiilien rinkiin tms. nykypäivien pahuuksiin!

Kiitos perhekotien rajoituksille!

• systeemit
        soittoajoissa Ok kirjoitti:

Lapsillani oli ostamani kännyt ja maksoin laskut, tytöt eri perhekodeissa ja eri kunnissa, samat rajat (ei edes samat omistajat)
        Kummassakin oli ne samat säännöt, että vain kun kotiin pääsivät, saivat kännyt mukaansa, ei siellä oloaikana, vain perhekodin puhelimista saivat illalla soittaa äidilleen!
        Ja samoin siihen perhekodin numeroon sain soittaa itse viimeistään illalla klo 21 mennessä!!

Hyvä että huolehtivat lapsistamme, etteivät mene mierontielle saadessaan soidella kännyistään kenelle netistä löytämistään numeroista, milloin vain ja mihin vain?!

Eivätpä menneet mihinkään huumeporukkaan tms. sitten mukaan, eikä pedofiilien rinkiin tms. nykypäivien pahuuksiin!

Kiitos perhekotien rajoituksille!

perhekodeilla on!
        Niin sitä pitää!
        Pitää ne lapset pysyä aisoissa, turhaa hypiittää aitojen yli ja antaa periksi nuorisolle!

Hyvä te perhekodit, linjat pitää olla kunnossa niin asiassa kuin toisessakin, on nähty kuin ne karkailee lapsoset, omissa tyhmyyksissään, ai kun sitten elämä edistyy, oman mielen mukaan, joo-o!

• monesta asiasta

Normaalisiti lapsilla saa olla omat kännykät ja vanhemmat soittaa kaikkiin järjellisiin aikoihin. Monesti lapset saattavat olla esim. rasittuneita vanhempiensa puheluihin, kun vanhemmat esim ovat humalassa tai mielenterveysongelmaisia. eivät kuitenkaan halua itse loukata vanhempaansa, vaan pyytävät ohjaajilta apua tähän. Tällöin voidaan ilman rajoituksia hienotunteiseti sopia josko vanhemmat soittaisivat vain tiettyinä päivinä. Näin myös joskus kun vanhemmat toistuvasti pettävät yhteydenotto lupauksensa, jottei lapsen tarvitsisi koko ajan odottaa josko äiti vihdoinkin tänään jo soittaisi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5250
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      130
      1691
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1680
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1315
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1220
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1140
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1067
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      867
    Aihe