Raaka sipuli

aiheuttaa huonoa

oloa. Minulle tulee sipulista, varsinkin raa'asta, sellainen olo vähän kuin olisi krapulassa. Suussa alkaa maistua jotenkin oudolle tunnin päästä syömisestä ja on muutenkin vähän sellainen oksettava olo. Ehkä vähän heikkokin. Ja tuo olo voi kestää pitkäänkin, voi olla vielä seuravana päivänäkin sellainen olo. Nuorempana muuten luulinkin noita oireita krapulan oireiksi. Silloin kun aloitin juomaan minulla oli tapana poiketa grillillä aina illan päätteeksi. Kyseisellä grillillä käytettiin runsaasti raakaa sipulia annoksiin. Kotonani ei käytetty raakaa sipulia oikeastaan lainkaan. Myöhemmin kun otin kyseiseltä grilliltä annoksen selvinpäin, huomasin että kyseinen olo tuli, vaikken ollut juonut mitää. Syödessä en edes välttämättä huomaa sipulia, ja pidän sen mausta ainakin kypsennettynä. Varsinaisesta allergiasta ei liene kyse, koska nuo oireet on kuitenkin ihan erilaiset?

2

3131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .Pisterivi.

"Vähän" myöhäinen vastaus, mutta totean että tuohan on ihan tavallista. Sipuli on kuitenkin vahvaa, harva sitä pystyy edes leikkaamaan kyynelehtimättä. Sama juttu kuin tulisten mausteuden kohdalla: jotkut sietää paremmin, jotkut huonommin...

• Anonyymi

Vanha viestiketju mutta ajankohtainen jollekin aina joten vastaan.. Minä huomasin saman, kun syön raakaa sipulia niin seuraavana aamuna herätessä hirveä pahoinvointi. Tänään nukkunut ja makoillut koko päivän, vasta klo 17 selvisin sängystä ylös. Viimes jouduin jäämään töistä pois kun oli niin hirveä olo. Mutta nytpä tietää että on varmuudella sipulin syy, täytyy välttää tästedes.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      101
      1175
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      40
      880
    3. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      37
      874
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      868
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      698
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      44
      697
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      58
      589
    8. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      586
    9. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      60
      583
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      52
      526
    Aihe