arvoista

jellona33n

no nyt on otettu kaikki mahdolliset kokeet.
S-TSH 4.53 ja viikkoa aiemmin 6.15
S-TOAB 65
T4V 12
T3V 4.9
Myös lasko ja crp ovat koholla.
Nyt sitten odotan lääkärin soittoa huomisella.
Nyt vaan painaa tää asia että mikä tää nyt niistä moninaisista kilpparisairauksista vois olla.
Pyydänkö kenties lääkityksen vai katsonko ja odotan?
Oireita on vaik muille jakaa.
Päällimmäisenä väsymys.
Tarkoittaako tämä nyt sitä että mulla on jokin pysyvä vai ohimenevä sairaus?

6

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samantyylinen

homma, tai siis melkein. ENsin kilppariarvot koholla, sitten hieman laskivat pikkasen alle neljän. CRP hieman koholla. Muiden verikokeiden tuloksia odotellaan vielä ja SE ON HELVETIN RAASTAVAA kun ei tiedä mikä on. KAmala olo, väsyttää eikä saa mitään aikaiseksi. Aion vaatia lääkitystä ihan vaikka pelkän TSH arvon perusteella vaikka kaikki muut olisi kunnossa. Multa otettiin sydänfilmit ja keuhkokuvatkin kun ei oikein tiedetty mikä on. Ilmottele sitten miten kävi lääkärissä, saitko lääkkeet yms, mielenkiintoista tietää.

• jellona33n

joo, lääkäri totesi että seurataan tilannetta!
        ei lääkitystä. kysyin kyl että onko asia nyt niin et mulle on kehittymässä vajaatoiminta ja lääkäri sano että kyllä!sitten odotellaan tuota kilpirauhasen ultrausta joka on 29.4.
        arvaa kestääkö hermo sinne asti.no ei rupee kyl olee niin täynnä näitä oireita.
        mitkä sun arvot oli?

• tänään
        jellona33n kirjoitti:

joo, lääkäri totesi että seurataan tilannetta!
        ei lääkitystä. kysyin kyl että onko asia nyt niin et mulle on kehittymässä vajaatoiminta ja lääkäri sano että kyllä!sitten odotellaan tuota kilpirauhasen ultrausta joka on 29.4.
        arvaa kestääkö hermo sinne asti.no ei rupee kyl olee niin täynnä näitä oireita.
        mitkä sun arvot oli?

hakemassa lisää saikkua kun ei ne kaikki tulokset ole vielä tulleet. T4v oli muistaakseni 11 ja TSH 3,8. Vasta-aineet ja vielä joku muu on tulematta. En jaksa olla töissä, fyysisesti niin heikko olo. Hyvä kun jaksaa kotona imuroida ja tehdä pakolliset kotihommat. Pieni lapsikin olisi hoidettavana. Muistatko mikä oli T4V:n normaaliarvo?

• jellona33n
        tänään kirjoitti:

hakemassa lisää saikkua kun ei ne kaikki tulokset ole vielä tulleet. T4v oli muistaakseni 11 ja TSH 3,8. Vasta-aineet ja vielä joku muu on tulematta. En jaksa olla töissä, fyysisesti niin heikko olo. Hyvä kun jaksaa kotona imuroida ja tehdä pakolliset kotihommat. Pieni lapsikin olisi hoidettavana. Muistatko mikä oli T4V:n normaaliarvo?

T4V:n viitearvot on 9-19.
        Mä kans meinaan hakea saikkuu kun en vaan jaksa. Teen vielä semmoista työtä missä ei istuta.
        Lauantaina vetelin 4 tunnin päikkärit ja 12 tunnin yöunet päälle.Mä odottelen innolla kanssa sun tuloksia.

• oli siis
        jellona33n kirjoitti:

Mä kans meinaan hakea saikkuu kun en vaan jaksa. Teen vielä semmoista työtä missä ei istuta.
        Lauantaina vetelin 4 tunnin päikkärit ja 12 tunnin yöunet päälle.Mä odottelen innolla kanssa sun tuloksia.

soittoaika lääkärille, hain lisää sairaslomaa. Arvoista sanoi sen verran, että TSH on normaalin rajoissa mutta yläkantissa ja T4V myöskin normaalin rajoissa mutta alakantissa (molemmat ymmärtääkseni viittaavat vajaatoimintaan). Määräsi huomiseksi vielä verikokeita, mm kalkki ja B-vit., koska b-vitamiinin puutos tekee samankaltaisia oireita. En vain usko että tämä on sitä koska oireet on niin voimakkaat. Ensi viikolle sain soittoajan lääkäriltä ja jos nuo kalkit yms on normaalit niin laittaa lähetteen sisätautipolille, joka määrää sitten kilpirauhaslääkkeet jos katsoo sen olevan aiheellista. Itse työterv. lääkäri ei oikein mielellään anna niitä lääkkeitä koska arvot normaalin rajoissa, ilmeisesti erikoistuneella lääkärillä siihen parmepi näppituntuma. Ja olen kyllä nyt tyytyväinen että tutkitaan kaikki kerralla, ja moni lääkäri olisi voinut sanoa että kun arvot on normaalit niin menet vaan töihin, eikä mistään lähetteistä olisi ollut tietoakaan. Käyn huomenna otattamassa kalkit yms, siis tuloksia odotellessa...

• hilmanminx
        jellona33n kirjoitti:

mulla lukee noissa labratuloksissa että T4V viitearvo on: 12-22 ja TSH 0.27-4.2. onkohan noi joka paikassa samat, kun tuntuu että joku saa helpommin lääkkeet kun toinen. en ymmärrä miks lääkitystä ei voida edes kokeilla toimiiko ja helpottaako oireet. itselläni on toi TSH otettu vaikka kuinka monta kertaa yhdeksän vuoden aikana ja se on aina koholla, vaikkakin ollut kahdesti "vain" 3.4 mutta useimmiten välillä 4.8-8.4. T4V aina 12-15. ja ikinä ei puhuttu lääkkeistä mitään. tosin otan asian tosissani esille parin kuukauden kuluttua ja vaadin koe lääkitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5352
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4714
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3017
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      87
      2948
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2514
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1966
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe