Tunisian suomalaiset

Lone one in Tunis

Hei!
Nyt etsitaan Tunisiassa asuvia suomalaisia! Olen naimisissa tunisialaisen miehen kanssa ja muutimme tanne, siis Tunisiaan, puolisen vuotta sitten. Haluaisin tutustua muihin taalla asuviin suomalaisiin, miksei myos muihinkin, ei Tunisiassa-asuviin, mutta tunisialaisen kanssa suhteessa oleviin.
Suomen suurlahetyston mukaan, meita suomalaisia on taalla vain noin 50 vakituisesti, joten ei ihmekaan, jos ei useasti tormata :) Joten jos joku haluaisi seuraa minttuteen ryypiskelyyn, niin ilmoitelkaa!!

25

2847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hej5

      Jos ilmoitat missäpäin asustelet niin ehkä joku joka asuu suhtkoht lähistöllä voi ottaa yhteyttä.
      Tietenkin ehkä voisit laitaa ikäsikin niin ehkä löytyisi jotenkuten sopivaa seuralaista.

      • Lone one in Tunis

        Asun Tunisissa, eli paakaupungissa. Ja ikaa on kolmekymmenta vuotta :)Lapsiakin loytyy. Pystyn kylla tapaamaan ihmisia muissakin kaupungeissa, jos tarvista...


      • Tunisiaan muutosta

        Tarvitsisin vähän neuvoja eli mistä löytää paikallisten asuntojen myyntifirmoja. Jotain löysin tämän palstan kautta, mutta mikä on oikea hintataso. Tuntui olevan liian korkeat hinnat.

        Millaista on yleensä eli kuinka helppoa muuttaa Tunisiaan eli onko suomalaisia kouluja tai edes mitään mahdollisuutta opiskella suomeksi?

        Miten lakipykälät eli jos asuu talvet Tunisiassa ja kesät Suomessa niin onko mahdollista tai pitääkö joka vuosi hakea "asumislupaa" tai mikä käytäntö. Olemme perhe, helpottaako asioita?

        Ranskankieli ei suju, joten löytämäni tiedot eivät oikein avaudu tai talojen myynti-ilmoitukset.

        Kiitos jo etukäteen.


      • eräs vaimo
        Tunisiaan muutosta kirjoitti:

        Tarvitsisin vähän neuvoja eli mistä löytää paikallisten asuntojen myyntifirmoja. Jotain löysin tämän palstan kautta, mutta mikä on oikea hintataso. Tuntui olevan liian korkeat hinnat.

        Millaista on yleensä eli kuinka helppoa muuttaa Tunisiaan eli onko suomalaisia kouluja tai edes mitään mahdollisuutta opiskella suomeksi?

        Miten lakipykälät eli jos asuu talvet Tunisiassa ja kesät Suomessa niin onko mahdollista tai pitääkö joka vuosi hakea "asumislupaa" tai mikä käytäntö. Olemme perhe, helpottaako asioita?

        Ranskankieli ei suju, joten löytämäni tiedot eivät oikein avaudu tai talojen myynti-ilmoitukset.

        Kiitos jo etukäteen.

        Hei! Minä en asu Tunisiassa, mutta olen naimisissa tunisialaisen miehen kanssa ja lapsia löytyy meiltäkin :) olen melkein 30 v. Olisi kyllä kiva kirjoitella, mikäli haluat. Kun olen Tunisiassa lomills niin olen ihan lähellä pääkaupunkia :)


      • Alkuperainen taalla
        eräs vaimo kirjoitti:

        Hei! Minä en asu Tunisiassa, mutta olen naimisissa tunisialaisen miehen kanssa ja lapsia löytyy meiltäkin :) olen melkein 30 v. Olisi kyllä kiva kirjoitella, mikäli haluat. Kun olen Tunisiassa lomills niin olen ihan lähellä pääkaupunkia :)

        Laitan tahan e-mail osoitteeni, niin halukkaat voivat ottaa yhteytta! Myos sina edellinen, vaikket taalla asukaan :)
        Ja sina, joka etsit asuntoa/taloa taalta, ota myos yhteytta. Pystyn varmasti auttamaan, silla toimimme kiinteisto-alalla.

        [email protected]


    • minttutee maistuisi

      tosin minä Suomessa sinä siellä -periaatteella, mutta vaihtaisin mielelläni ajatuksia kanssasi, en tiedä oikein miten ottaisin yhteyttä sinuun privaatisti? terveisin Minttutee

      • sahkomeiliosoitteeni :)

        Kirjoittele vaikka siihen, privaatisti ;)


      • palstalainen22
        sahkomeiliosoitteeni :) kirjoitti:

        Kirjoittele vaikka siihen, privaatisti ;)

        Tunisiaan. Paljonkohan suomalaisia siellä asuu ja missä päin maata? Onko mitään suomalaisten tapaamisia tai lasten leikkikerhoja järjestetty?


      • tunisiassa
        palstalainen22 kirjoitti:

        Tunisiaan. Paljonkohan suomalaisia siellä asuu ja missä päin maata? Onko mitään suomalaisten tapaamisia tai lasten leikkikerhoja järjestetty?

        Minäkin tunisiassa asuvana kaipaan suomalaisia kontakteja. En tunne kuin pari matkaopasta. Missä päin palstalla kirjoittelevat suomalaiset asuvat??

        Oleskelulupa pitää hankkia, jos on maassa enemmän kuin 3kk. Se on aikamoinen paperisotku ja saattaa kestää. Mulle se on myönnetty aina kahden vuoden ajaksi kerrallaan ja viiden vuoden maassa asumisen jälkeen tarjottiin mahdollisuutta hakea tunisian kansalaisuutta.

        Ainakaan täällä pääkaupunkiseudun ulkopuolella ei ole mitään suomikouluja tai kerhoja lapsille.


    • _vanilja

      Hei,

      Olen suomalainen nuori nainen joka muutti vähän aikaa sitten Tunisiaan. Olisi todella mukava tavata täällä asuvia muita suomalaisia. Varmaan saisi samalla myös vinkkejä millaista täällä on asua ja miten sopeutua. Asun tällä hetkellä melko lähellä pääkaupunkia. Näin että tuo edellinen viesti on kirjotettu pitkä aika sitten mutta jospa joku voisi antaa valoa tunneliin.

      • Laura

        Hei, olen muuttamassa kesäksi Tunisiaan ja etsinkin juuri meet up-ryhmiä ja Tunisiassa asuvia suomalaisia. Olisi ihanaa jutella kanssasi jo nyt ja tavata sitten myöhemmin kun olen päässyt sinne asettumaan aloilleni :)


      • _vanilja
        Laura kirjoitti:

        Hei, olen muuttamassa kesäksi Tunisiaan ja etsinkin juuri meet up-ryhmiä ja Tunisiassa asuvia suomalaisia. Olisi ihanaa jutella kanssasi jo nyt ja tavata sitten myöhemmin kun olen päässyt sinne asettumaan aloilleni :)

        Hei Laura,

        Olisi mukava olla sinuun vaikka sähköpostitse yhteydessä mutta en haluaisi jakaa osoitettani koko maailmalle? Mitenköhän se onnistuisi?


      • Laura
        _vanilja kirjoitti:

        Hei Laura,

        Olisi mukava olla sinuun vaikka sähköpostitse yhteydessä mutta en haluaisi jakaa osoitettani koko maailmalle? Mitenköhän se onnistuisi?

        Moikka! Hmmm... laita mulle mailia osoitteeseen [email protected] kerron sitten mun virallisemman mailiosoitteen :) jeee, ihana saada joku tuttu suomalainen sinnekin suunnalle! Palaillaan!


    • dd

      heippa kaikki! Jos täältä löytyy jotain nuorempia pääkaupunki seudulla asuvia Suomalaisia, niin lähettäkää sähköpostia tähän osoitteeseen [email protected] Itse olen 19-vuotias ja olen asunnut Tunisiassa jo melkein 3 vuotta! :)

    • Petra Lehtinen

      Hei kaikki,

      Suosittua Matkaoppaat-televisiosarjaa kuvataan nyt Tunisian Soussessa ja kuvausryhmä on kohteessa 24.2-20.4.2012 ja 14.9.-
      26.10.2012.

      Pääasiassa keskitymme seuraamaan Tunisiassa lomailevia turisteja, mutta heidän lisäkseen haluaisimme kurkistaa myös maassa asuvien suomalaisten elämään.

      Jos kiinnostus heräsi, niin ottakaa rohkeasti yhteyttä. Olisi myös hienoa jos vinkkaisitte asiasta muille suomalaisille. Postia voi lähettää jo tänään osoitteeseen [email protected].

    • Flower

      Hei olen suomalainen nainen ja naimisissa tunisialaisen kanssa.Olen asunut nyt täällä 2kk ja oen vielä kuukauden.Asun gabesissa.Olisi kiva vaihtaa ajatuksi muitten suomalaisten kanssa.Onkohan täälläpäin ketään suomalaista.

    • lintetta

      Moi Flower! Laitoinkin muuta viesti ylospain mailiosoitteeni. Asun talla hetkella Soussessa. Laita mailia jos olet viela juttukaveria vailla :)

      • susah

        Moikka Lintetta, laitoin sulle viestiä tohon antamaasi sähköpostiin, itse muuttamassa Sousseen kesäkuun aikana :)


    • lealoraine

      Moikka! Täällähän on paljon suomalaisia. :) Olen asunut Espanjassa ja välillä Tunisiassa, nyt taas suomessa. Mutta tarkoitus olis nyt lähteä syksyllä yrityksen perässä Tunisiaan Sousseen ja olis kiva tutustua muihin suomalaisiin yms. Tunisialaista miestä ei ole, eikä lapsia ja ikää on 25vuotta. Tässä on mun sposti, [email protected] Kirjoitelkaa!

    • Sousse in my heart

      Moi!!Mulla tunisialainen mies myös...Ois kiva tutustua ja porista "minttuteen"äärellä..:)Laita meiliä::[email protected]

    • Sirja

      Hei!

      Pyydän apua. Olen kaksi kertaa käynyt Tunisiassa ja pidän maasta. Nyt sinne ei vain ole turvallista matkustaa. Ostin ensimmäisellä käynnilläni pienen kameliamuletin, joka vuosikausia riippui nilkkaketjussani. Kultalenkki väsyi ja kameli putosi. Suuretsinnöistä huolimatta sitä ei löytynyt. Haluaisin uuden. Voisiko joku luottaa uusikaupunkilaiseen yrittäjään niin paljon, että ostaisi max. 10 mm korkean kameliamuletin ja lähettäisi sen minulle? Hinta saa olla enimmillään 50 euroa. Soita tai lähetä viesti 358400210058.

      • sofiamaria

        Tunisiaan on kyllä ihan turvallista matkustaa. Palasin sieltä juuri viime viikolla kuukauden matkalta, eikä mitään häiriöitä ollut. Ulkoministeriön matkustustiedotteessa on lueteltu ne maan raja-alueet, jonne ei kannata mennä omatoimiretkille.

        Lämmintä oli, aurinko paistoi, ihmiset olivat ystävällisiä. Jopa lentokentällä virkailijat toimivat nopeasti ja ystävällisesti. Ainakin Soussessa siisteyteen on alettu kiinnittään entistä enemmän huomiota ja katuja siivotaan jatkuvasti, roskiksia on runsaasti. Poliiseja on näkyvissä paljon, mutta se lisää vain turistinkin turvallisuutta.


    • Sirja

      Hei!

      Ihan en viimeaikaisten ja varsinkin tämän päivän uutisten perusteella turvallisuutta allekirjoita. Se on sääli, sillä maa on aivan ihana. Ottamatta kantaa asioiden syihin ja seurauksiin toivon, että perheemme pääsisi vielä nauttimaan Tunisiasta.

    • Heippa!

      Vieläkö Tunisiassa asuu suomalaisia? Sousseen reilu 2kuukautta sitten yksi suomalainen muuttanut. :)

      • 2-vuotiaan äiti.

        Hei, Tunisiassa, Soussessa asuvia suomalaisia?Mahdollista muuttoa suunnittelemassa, mies Suomessa 3 vuotta, ajatuksena muuttaa kuitenkin hänen kotimaahansa. Asunto, työpaikka ja kaikki käytännön asiat askarruttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe