Klassinen keissi, akvaliikkeessä ihastuin nokkamonniin ja nyt sellainen porskuttaa akvaariossa.
Akvaarioliikkeen myyjältä kysyin tietoja kalasta ja hyvin kuulemma sopii akvaariooni kun ei tuosta kasva jne jne jne, olisihan se jo pitänyt tietää ettei puheisiin saa luottaa vaan hankkia tietoa ensin ja sitten vasta kala. Mutta kun niitä oli vain kaksi ja niin jumalattoman ihqu tapaus!
tuosta käytöksestä hiukan. Myyjä kyllä sanoi että kala on jäykkä jne mutta tuo ei ainakaan edes osaa uida! Pomppii eteen tai taaksepäin, peruuttamalla menee kovempaa. Juurakkoon/lasiin/kivelle kun yrittää hypätä niin saattaa joutua tekemään montakin yritystä jne. Vaikuttaa samalta kuin lihava ja nivelkipuinen vanhus! =D Kiva tuota on seurata ja muutenkin niin ihqun persoonallinen kala!
Nokkamonni 120 litran akvaariossa
5
1296
Vastaukset
- fish KING
Vaikka onkin kömpelö, olisi hyvä kun sen voisit sijoittaa muutaman vuoden päästä suurempaan akvaarioon. Mullakin niitä on kasvamassa tuossa 240l akvassa ja ajatus siirtää niitä tohon tonniseen kunhan ovat parikytä senttisiä. Kasvavat kyllä aikas hitaasti mutta silti ne ei ole ihan pikku akvaarion kaloja ja liikahtavat kyllä tarvittaessa aikas rivakastikin ;)
Anna niille paljon juurakko piiloja ja laakeita kiviä, missä ne saa loikoilla rauhassa.- Hups
tuon kun se on liian iso tuohon akvaarioon ja annat pienen tilalle? ;D
Minulla tosiaan vain yksi, pitäisikö olla kaksi? Tuolla ei ainakaan vielä näy karvanpalaakaan nokassa eli tyttö lienee, pituutta nyt kymmenisen senttiä tai hiukan yli. - fish KING
Hups kirjoitti:
tuon kun se on liian iso tuohon akvaarioon ja annat pienen tilalle? ;D
Minulla tosiaan vain yksi, pitäisikö olla kaksi? Tuolla ei ainakaan vielä näy karvanpalaakaan nokassa eli tyttö lienee, pituutta nyt kymmenisen senttiä tai hiukan yli.Voisit miettiä jotain muuta pienemmäksi jäävää monnia, banjomonnia, noitamonnia, tms. toki molempia lajeja on eri kokoisia ja tarkkana saa olla mutta sopivan kokoisia akvaasi kyllä löytynee jos paikkakuntasi akvaliikkeissä on hyvät valikoimat tai tilaus mahdollisuudet... itse voin noutaa monnisi jos asut tampereen lähistöllä... ;)
- fish KING
fish KING kirjoitti:
Voisit miettiä jotain muuta pienemmäksi jäävää monnia, banjomonnia, noitamonnia, tms. toki molempia lajeja on eri kokoisia ja tarkkana saa olla mutta sopivan kokoisia akvaasi kyllä löytynee jos paikkakuntasi akvaliikkeissä on hyvät valikoimat tai tilaus mahdollisuudet... itse voin noutaa monnisi jos asut tampereen lähistöllä... ;)
Tuossa olis n. viisi vuotias noitamonni laji, jokin hybridi tai jotain sillä se ei ole kasvanut kuutta senttiä pidemmäksi ja on aikas aktiivinen kaveri... ???
- tipadei
fish KING kirjoitti:
Tuossa olis n. viisi vuotias noitamonni laji, jokin hybridi tai jotain sillä se ei ole kasvanut kuutta senttiä pidemmäksi ja on aikas aktiivinen kaveri... ???
Hei! Olisiko tuo noitamonni vielä kotia vailla? Olisin kiinnostunut varsinkin punaisista, joten minkä värinen monni on? Missä päin asustat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1944952Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1124032Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573515
- 513420
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372907Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232316
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo282056UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949